***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

..... و   دکتر سید جواد هاشمی فشارکی   و  .........

https://asle90.24on.ir/n/4

بنام خدا 

شـمـــاره: 5110041
تــاریـــخ: 5 بهمن‌ماه 1400
پیوست: فهرست 21,792 امضاکننده

شکایت از تظاهر به عمل حرام، بی‌حجابی یا بدحجابی توسط برخی از بازیگران

موضوع: تظاهر به عمل حرام، بی‌حجابی یا بدحجابی توسط خانم‌ها لیندا کیانی، سمانه پاکدل، الهام حمیدی، صبا کمالی، الهام صالحی، الناز شاکردوست، بهاره رهنما، آزاده صمدی، فلور نظری، سحر قریشی، بهنوش بختیاری، شبنم مقدمی، نیوشا ضیغمی

جناب آقای صالحی
دادستان محترم عمومی و انقلاب تهران
شرح ماوقع:
با سلام؛
با احترام همان‌طور که استحضار دارید، تضعیف یا هدم بنیان‌های عفاف و حیا و ترویج بی‌حجابی و بی‌بندوباری، کانونی‌ترین هدف دشمنان قسم خورده اسلام و جمهوری اسلامی برآمده از خون پاک مدافعان حریم عفت و پاکدامنی و حیا و ایمان زن و مرد ایرانی، در جهت اندلس‌سازی جامعه در همه کشورهای اسلامی به ویژه ایران است.
این هدف شیطانی با طرح و ترویج شعارهای فریبکارانه‌ای مانند حق آزادی، برابری زن و مرد و حجاب اختیاری دنبال می‌شود.
این در حالی است که بدون تردید زمانی که ابزار ستر و عفاف را زایل می‏‌کنیم، اصل مقوله عفت و شرم را بی‌‏اعتبار ساخته‏‌ایم و این‏‌گونه است که رفته‌رفته، زشتی و قباحت زنای با محارم و هرزگی و بی‏‌بندوباری جنسی و اعمال خشونت‏‌آمیز و هم‏‌جنس‌‏بازی و اختلالات روحی و نداشتن تعادل‏‌های روانی رنگ می‏‌بازد و آن‌چه دیروز زشت، نفرت‏‌آور و نکوهیده بود، امروز حداکثر یک امر نامتعارف قلمداد شده و بدین‌سان پایه‌‏های اخلاق و سلامت روانی جامعه را سست و متزلزل می‏‌سازد.
در همه جوامع و از آن جمله در کشور ما سلبریتی‌ها، بازیگران فیلم‌ها، چهره‌های هنری و فرهنگی به دلیل مرجعیتی که در بین نسل جوان دارند، دارای رسالتی سنگین هستند و حرکت و رفتار و پوشش و گفتار آن‌ها در جامعه باید بسیار حساب شده باشد تا نه تنها منجر به آسیب‌های سهمگین مورد اشاره نشود، بلکه در جهت گسترش فضایل اخلاقی و انسانی و دینی هم‌چون مهربانی، حیا، عفت و قانون‌مندی در جامعه شود.
با این‌حال متأسفانه امروزه پیام‌رسان‌ها و صفحات مجازی به جولان‌گاهی برای برخی افرادی به نام شاخ مجازی یا سبلیریتی یا واینر و نام‌های رنگارنگ دیگر تبدیل شده است که هدف آن‌ها، از دیده شدن و بزرگ‌نمایی کاذب شخصیتی خود عبور کرده و به سربازان با جیره و بی‌جیره جبهه شیطانی مروج سبک زندگی غربی و اباحی‌گری، حجاب‌زدایی، اشاعه سبک زندگی لوکس و لاکچری، تجردگرایی، دوستی‌های خارج از چهارچوب و... و فروپاشی بنیان خانواده و نفی روابط جنسی قانون‌مند شده‌اند و بدین ترتیب آسیب‌های اجتماعی از قبیل افسردگی، خودکشی، طلاق، هم‌جنس‌گرایی و زنای با محارم را برای جوانان و نوجوانان به ارمغان آورده و فعال‌ترین رکن حیات و پویایی و پیشرفت جامعه در ابعاد علمی، اقتصادی، فرهنگی و... را به انزوا و بی‌عملی و بی‌اثری یا شورش در برابر ارزش‌های جامعه کشانده‌اند.
گناه این افراد و جرمی که مرتکب می‌شوند به مراتب از گناه یک شخص معمولی که در زندگی خصوصی و فردی خود رفتار نکوهیده‌ای می‌کند، سنگین‌تر است.
در حوزه پوشش و رفتارهای خلاف عفت عمومی جرم‌انگاری‌هایی وجود دارد که در حال‌حاضر برخورد با این قشر به استناد این مواد باید برخوردی پشیمان‌کننده و بازدارنده باشد.
بر همین اساس و مطابق با ماده 638 قانون مجازات اسلامی که مقرر می‌دارد: «هر کس علناً در انظار و اماکن عمومی و معابر، تظاهر به عمل حرامی نماید، علاوه بر کیفر عمل، به حبس از ده روز تا دو ماه یا تا 74 ضربه شلاق محکوم می‌گردد و درصورتی‌که مرتکب عملی شود که نفس آن عمل دارای کیفر نمی‌باشد، ولی عفت عمومی را جریحه‌دار نماید، فقط به حبس از ده روز تا دو ماه یا تا 74 ضربه شلاق محکوم خواهد شد.» ابراز و اظهار این اعمال مجرمانه جرم و دارای مجازات است.
از طرف دیگر قانون‌گذار بعد از انقلاب اسلامی به جهت اهمیت فوق‌العاده‌ای که برای حجاب در سطح جامعه داشته، در موارد متعددی عدم رعایت حجاب شرعی را به‌عنوان جرم یا تخلف بیان و برای آن ضمانت اجرا مقرر نموده است.
در این خصوص تبصره ماده 638 قانون مجازات اسلامی مقرر می‌دارد: «زنانی که بدون حجاب شرعی در معابر و انظار عمومی ظاهر شوند، به حبس از ده روز تا دو ماه و یا پنجاه هزار تا پانصد هزار ریال جزای نقدی محکوم خواهند شد.»
با توجه به مراتب یاد شده با تقدیم مدارک دال بر رفتارهای خلاف عفت عمومی و پوشش های زننده و بی‌حجابی سلبریتی‌های طرف شکایت، خواستار برخورد جدی و اعمال مجازات پشیمان‌کننده و بازدارنده نسبت به مشتکی‌عنهن هستم.
هم‌چنین با توجه به تأثیر رفتارهای ضددینی و ضداخلاقی، رفتارهای خلاف عفت مشتکی‌عنهن در جریحه‌دار شدن روحیات و احساسات دینی و اخلاقی بنده و نگرانی مستمر و پایان‌ناپذیر از تأثیر آن‌ها بر شخصیت فرزندان، برادران، خواهران، جوان و نوجوان اینجانب، از جهت ضرر و زیان معنوی ناشی از جرم به استناد مواد 10 و 14 قانون آیین دادرسی کیفری، خواستار جبران ضرر و زیان معنوی به خود هستم.
در پایان توجه به این نکته نیز ضروری است که عدم رعایت حجاب شرعی از لحاظ حصول نتیجه مجرمانه یک جرم «مطلق» بوده و صرف تحقق رفتار مجرمانه و تشکیل عنصر مادی در آن، مرتکب را مستوجب مجازات قانونی می‌سازد. پس حصول نتیجه مجرمانه و در پی آن وجود سوءنیت خاص از شرایط تحقق این جرم نیست، بنابراین صرف عدم مراعات حجاب شرعی در مناظر عمومی، فارغ از آن‌که امنیت اخلاقی و اجتماعی جامعه به مخاطره افکنده شود یا خیر، موجب تحقق جرم است.

رونوشت:

- رییس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی

https://asle90.24on.ir/n/4

تا به حال 21,792 نفر این نامه را امضا کرده اند.

حامیان (رسانه‌ها، مؤسسات و افراد سرشناس)

محمود قیم

مداح

حسین کاوه

دبیر تشکل طلبگی قیام

حسن جوانشیر

کارمند و جانباز دفاع مقدس و فعال رسانه

سید محمد مهدی حسینی منش

رییس موسسه صبح سعادت

عباس عبدی

فعال فضای مجازی و تحلیل‌گر سیاسی و اقتصادی

رضا قره سوفلو

کارشناس IT و فعال فضای مجازی

رضا ابراهیمی

ایرانی مسلمان

فاطمه حداد

مدیر عامل تولیدی ایرانی شو

محمد شهریاری

کارشناس کامپیوتر و فعال فضای مجازی

طور سینا

مسئول گروه مطالبه‌گری

فهیمه سیاوشی

مدیر کارگروه مردمی مفتاح

ستایش محمدی

شهروند

احمدرضا کارشناس

دانشجو

مهدی مختاری

مدیر خبرگزاری

یوسف قاسمی

قاسمی (استاد حوزه علمیه و دانشگاه)

مهری رضایی

بسیجی

مصطفی‌چهاردولی

یک شهروند ایرانی

محمد همت پناه

کارشناس علوم سیاسی

سید محمد حسینی

هیئت حجاب

امین دست مزد

دبیرکل موسسه نجوا

مهدی بنای رضوی

مدیرعامل موسسه خویش فرمای خلاق خراسان

محمد حسین رضایی مقدم

کارشناس حقوقی خودروسازی و سرباز ولایت

علیرضا مودت

کارشناس ارشد روابط بین‌الملل

محمد مومن نسب

مسئول دفتر جبهه انقلاب اسلامی در فضای مجازی

جواد اعلائی نسب

روحانی بسیجی مدافع حرم و انقلاب

سروش قربانی

کمک‌ مربی فوتبال

محمد هادی اسلامی جهرمی

phd و مدرس دانشگاه

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۲/۱۰/۲۴