***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

سختی های کار تایپ و تکثیر

يكشنبه, ۳۱ تیر ۱۳۹۷، ۰۴:۵۸ ق.ظ

اقای شهریار فشارکی 


شهریار فشارکی از سختی های کار تایپ و تکثیر می گوید

یک چشمش به کاغذهایی است که از جملات ناخوانا و درهم پر شده اند و چشم دیگرش به صفحه کامپیوتر. دستانش سریع و بدون هیچ تعللی بر روی صفحه کلید می چرخند. شهریار فشارکی، تایپیست است و روزی ۱۰ تا ۱۲ ساعت نگاهش را به صفحه مانیتور می‌دوزد.

او که صاحب مغازه «اصفهان تکثیر» است و از سال ۶۹ تا به الان، سابقه کار در این حرفه را دارد، در گفت و گو با  اصفهان زیبا می گوید: شغل ما سختی های مخصوص به خود را دارد. برای مثال در گذشته برای ظهور از آمونیاک استفاده می کردیم که برای سلامتی مان بسیار مضر و خطرناک بود.

همچنین در حال حاضر به دلیل اینکه ساعت های زیادی را روی پایمان می ایستیم به بیماری های جسمی همچون آرتورز گردن و زانو مبتلا می شویم. وی در بخــــش دیگــــری از سخنانش می گـــوید: شـــغل ما، شغلی کاملا خدماتی است و به همین دلیل نیاز به نیــــروی کار انسانی زیادی دارد و از این لحاظ شبیه به کار افرادی است که در چاپخانه ها فعالیت می کنند. البته چاپخانه داران، نسبت به ما از مزیــــت هــــــای متعـــــددی برخــــوردار هستند. به عنوان مثال، پرداخت حق بیمه برای آنها تنها ۱۰درصد است، این در حالی است که حق بیمه در شغل ما۳۰ درصد است.

اینگونه که او می گوید: در حال حاضر بسیاری از افراد بدون داشتن مجوز در خانه های خود به تایپ و یا تکثیر مشغول هستند. همچنین در بسیاری از ارگان ها و یا دوایر دولتی مجموعه هایی راه اندازی شده که این کار را خودشان انجام می‌دهند و به دلیل اینکه عوارض و مالیات و … پرداخت نمی کنند، خدماتشان را ارزان تر از صاحبان این حرفه، ارائه می‌کنند که این امر موجب ضرر رساندن به افراد فعال در این زمینه شده است. فشارکی در بخش دیگری از گفت و گو با اصفهان زیبا  تصریح می کند: نوسانات قیمت کالا و سختی های تهیه جنس نیز یکی دیگر از مشکلاتی است که این صنف با آن دست به گریبان هستند.وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار می کند: البته در حـــال حاضـــــر با اعتــــراض هایی کـــــه انجام شده و همکاری هایی که اتحادیه لوازم التحریر و همچنین ارشاد و اماکن انجام داده اند، وضعیت بهتر شده است.

به گفته صاحب مغازه «اصفهان تکثیر»، اخذ مالیات های گزاف از این صنف، یکی دیگر از مشکلات است. این در حالی است که صاحبان این شغل به دلیل خدماتی بودن آن مجبور هستند از نیروهای انسانی زیادی استفاده کنند، ولی اداره مالیات بر این اساس میزان مالیات ها را مشخص می کند. اینگونه که فشارکی می گوید: به دلیل اینکه شغل ما جزء مشاغل با کلاس محسوب می شود، افراد زیادی تمایل دارند به آن ورود کنند، این در حالی است که درآمدها نسبت به سرمایه ای که به کار می گیرند اندک است.

http://etehadiyeketab.ir/سختی-های-کار-تایپ-و-تکثیر/


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۴/۳۱