***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

سفر به یونان / السفر إلى الیونان / Travel to Greece

يكشنبه, ۱۱ شهریور ۱۳۹۷، ۰۸:۵۲ ق.ظ

دکتر سید جوادهاشمی فشارکی و....

 

 

 

بنام خدا 

سفر به کشور یونان

(دانشکده  معماری  دانشگاه شهید بهشتی  ، 14 روز از 16 الی 26 شهریور 1376)

 16شهریور  1شنبه

·        بازدیداز شهر ساحلی تاریخی کاوالا  (Kavala)

شهر بندری معروف کاوالا در استان مقدونیه در شمال کشور یونان واقع شده است و در حقیقت به نام مقدونیه شناخته می شود. با توجه به موقعیت ساحلی آن، این شهر یکی از مراکز مهم بندری به شمار می رود، آثار باقی مانده از قلعه ی دوران بیزانس که قدمت آن به قرن 15 میلادی بر می گردد، دژ ها و قلعه های شهر کاوالا مناظر جذاب و دیدنی دارند، آثار معماری و تاریخی باقی مانده از دوران امپراطوری بزرگ عثمانی در سراسر بخش های قدیمی شهر کاوالا گسترده شده اند  

18شهریور 2 شنبه

·        بازدیدشهر اتن  Αθήνα

آتن پایتخت اساطیری یونان و مهد تمدن غرب شهری است ۳۰۰۰ ساله که نام خود را از کلمه یونانی " آتنا " به معنای الهه عقل وارد برگرفته است ،  آتن در نزدیکی خلیج سالونیک از شهرهای مهم و تاریخی جهان است ، این شهر زادگاه سقراط ، افلاطون ، ارسطو ، دموستون و دیگر فلاسفه یونانی است.  

19شهریور 3شنبه

·         استقرار در هتل پرزیدنت در خیابان الکساندر

·         بازدید شهر اتن

·         بازدید از تپه تاریخی اکرپلیس در وسط شهر

یک کاخ-دژ بسیار مستحکم بر روی تپه وسط شهر آتن ساخته شده و یک دیوار سنگی بزرگ به دور آن کشیده شد. دانشمندان درباره آکروپولیس آتن، از اواخر عصر برنز تا دوران کهن، آگاهی اندکی دارند (750 تا 480 پ.م)؛ شاید آکروپولیس به عنوان یک دژ مستحکم باقی ماند و به یک جایگاه مذهبی مقدس نیز تبدیل شد. اولین معبد سنگی آتنا (Athena)، الهه حامی و محافظت کننده شهر، در آغاز قرن ششم در آکروپولیس ساخته شد.

20شهریور 4 شنبه

·        بازدید حومه اتن

21 شهریور  5شنبه

·        بازدید از موزه ملی در مرکز  شهر اتن(National Archaeological Museum)

موزه باستان شناسی ملی بزرگ ترین موزه ی یونان است. با اینکه هدف اصلی از ساخت این موزه نگهداری از کشفیاتی بود که در حفاری های قرن نوزدهم در آتن به دست آمده بودند اما این موزه کم کم تبدیل به یک موزه ی باستان شناسی مرکزی شد و کشفیات تمام نواحی یونان برای نگهداری و نمایش به این موزه آورده شدند. مجموعه های این موزه با بیش از ۲۰ هزار اثر چشم انداز جذابی از تمدن یونان را از دوران ما قبل تاریخ تا اواخر دوره باستان به نمایش در آورده است

·        به مرکز تجاری کنتینت

یک مجموعه تجاری بسیار بزرگ  در شهر آتن  که از بخش های مختلفی تشکیل شده است.

22شهریور جمعه

·        به پارک المپیا

یک پارک عمومی بزرگ در مرکز شهر آتن  

·        به حومه  اتن 

23 شهریور  شنبه

·        مجدد به اتن

·        به شهرک دلفیا 

شهر دلفی در فاصله هزار قدمی، دشت کریسایا گسترده است یکی از دهانه‌های بزرگ خلیج کورنت به نظر میرسد، و کشتیهایی که از راه‌های دور میرسند، در آن سوی این دهانه وسیع، چند رشته کوه وجود دارد که آفتاب غروبگاهی جامهای ارغوانی بر پیکرشان میپوشاند. به طوری که در افسانه‌ها آمده است، مردم دلفی، بیخردانه، ازوپ (آیسوپوس) را از بالای همین صخره به زیر افکندند و بدین طریق افسانهای بر افسانه‌های آن چشمه افزودند. همچنین به گواهی تاریخ، فیلوملوس، سردار شهر فوکیس، مردم لوکریس را در ((جنگ مقدس)) دوم از همین صخره‌ها تعقیب کرد و شکست داد. بالاتر از این صخره‌ها، قله‌های دوگانه کوه پارناسوس قرار دارد و موزها، پس از خستگی از اقامت در کوه هلیکون، در این محل سکنا گزیدند. یونانیان برای رسیدن به این قله‌ها صدها کیلومتر از روی صخره‌های دشوار بالا میرفتند. مه انبوه و دریایی که اشعه خورشید بر آن میتابید، به آن نقطه منظرهای زیبا و خوفانگیز میداد. از این رو یونانیان باور داشتند که آنجا خدایی وحشتناک سکونت میکند. اینان زلزله‌های متعددی را که در آن نقطه رخ داده و باعث ترس مهاجمانی چون ایرانیان و مردمان فوکیس و گل شده بود، دفاع خدایان از مقر خویش تلقی میکردند.

24 شهریور  1 شنبه

·        به شهر تاریخی ساحلی 

25 شهریور  2 شنبه

·        ترک  یونان 

       ورود به ترکیه

دوستان  همراه : 

دکتر ارش قندچی

دکتر .....

مهندس سعید ( مجید) صفری

مهندس محسن قراباغی

مهندس اسدالله کریمی

 مهندس فیروز شروانی تبار

مهندس فهیمی

مهندس جدی

مهندس پرچمی

مهندس عزیزنژاد 

اقای سید رضی

مهندس حسن زاده

مهندس قلیچ خانی ( لباس ابی رنگ)

سیدجود هاشمی فشارکی

و سایرین 

 

آتِن (به یونانی: Αθήνα، تلفظ: آثینا) پایتخت کشور یونان است. نام این شهر تاریخی از آتنا ایزد بانوی خرد و جنگ و الهه نگهبان این شهر گرفته شده است. معیت آتن در محدوده اصلی شهر، در سال ۲۰۰۳ معادل ۷۴۷٬۳۰۰ نفر بوده، در حالیکه جمعیت حومه این شهر بسیار بیش از این بوده و جمعیت شهر با حومه اش حدود ۳٫۳۷ میلیون نفر در سال ۲۰۰۵ بوده است. حدود ۳۰۰۰ پ. م این مکان مسکونی شد و آتن پیش از ۷۰۰ پ. م پایتخت آتیک متحد بود. ایرانیان در ۴۸۰ پ. م آن را فتح کردند و آتن به نخستین شهر یونان از لحاظ قدرت و فرهنگ در زمان پریکلس تبدیل شد. پس از مرگ اسکندر مقدونی، شهر تضعیف شد، اما تا ۵۲۹م که پوستی نیانوس مکاتب فلسفی را تعطیل کرد، به منزله یک مرکز روشنفکری شکوفا شد. در ۱۴۵۸م ترکان عثمانی آن را تصرف و غارت کردند و تا ۱۸۳۳ آن را در اختیار داشتند؛ آتن در ۱۸۳۴ پایتخت یونان شد. در جنگ جهانی دوم، از آوریل ۱۹۴۱ تا اکتبر ۱۹۴۴، در اشغال آلمان‌ها بود و تا ژانویه ۱۹۴۵ صحنه نبردهای شدید خیابانی بین سلطنت طلبان و پارتیزان‌های کمونیست شد. نگرانی فزاینده عمومی نسبت به پیامدهای سطوح بالای آلودگی بر آثار تاریخی و سلامت مردم سبب شد که از آوریل ۱۹۹۵ به مدت سه ماه رفت‌وآمد خوردوها در شهر ممنوع شود. در سپتامبر ۱۹۹۹ زلزله‌ای به بزرگی ۹/۵ در مقیاس ریشتر، یونان را لرزاند و دست کم ۱۲۷ کشته و ۷۰ هزار بی خانمان بر جای گذاشت. مرکز آن، که قوی ترین زلزله از ۱۹۸۱ بود، ۱۲ مایلی شمال آتن گزارش شد. در سال ۴۸۰ پیش از میلاد (دوره خشایارشا) ارتش هخامنشی به یونان یورش برد و در شهر آتن رژه رفت اما ناوگان دریای هخامنشی در نبرد سالامیس شکست خورد و نهایتاً تاخت و تازهای ایران در این سال پایان پذیرفت .

 

آکروپولیس مشرف بر شهر است. بقایای یونان باستان شامل پارتنون، اِرِختئوم، و معبد آتنا نیکه است. در نزدیکی محل آگورای قدیمی (بازار) تِسئوم قرار دارد، و در جنوب آکروپولیس تماشاخانه دیونوسوس واقع شده‌است. در جنوب شرقی، دروازه هادریانوس و ستون‌های معبد المپیان زئوس قرار دارد. نزدیک آن، ورزشگاه مرمرین قرار دارد که در حدود ۳۳۰ پ م ساخته و در ۱۸۹۶ بازسازی شد.

معرفی شهر آتن

 

Athens Acropolis.jpg

 

 

Athens Banner.jpg

 

 

 

 

 

 

 

نقشه آتن

 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۶/۱۱