بررسی تاثیر ابعاد بازارگرایی بر عملکرد کسب و کار از طریق جهت گیری برند
دکترفرزاد فشارکی - دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران.
بررسی تاثیر ابعاد بازارگرایی بر عملکرد کسب و کار از طریق جهت گیری برند
بررسی تاثیر ابعاد بازارگرایی بر عملکرد کسب و کار از طریق جهت گیری برند
محل انتشار: کنفرانس سالانه پارادایم های نوین مدیریت در حوزه هوشمندی
نویسنده: فرزاد فشارکی
تعداد صفحات: ۱۶ | زبان ارائه مقاله: فارسی
مشخصات نویسندگان مقاله بررسی تاثیر ابعاد بازارگرایی بر عملکرد کسب و کار از طریق جهت گیری برند
فرزاد فشارکی - دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران.
چکیده مقاله:
پژوهش حاضر با هدف تببین اثرگذاری سه بعد بازارگرایی (مشتری گرایی، رقیب گرایی و همکاری بین وظیفه ای) بر عملکرد کسب و کار با در نظر گرفتن نقش میانجی جهت گیری برند صورت پذیرفته است. این تحقیق از نظر هدف، کاربردی و از حیث روش، توصیفی-همبستگی می باشد. جامعه آماری مورد مطالعه شامل 147 شرکت فعال در حوزه نانوفناوری در سطح کشور می باشد که با استفاده از فرمول کوکران، حجم نمونه 106 برآورد شد. داده ها توسط پرسشنامه گردآوری شد و روایی و پایایی آن مورد تایید قرار گرفت. به منظور تحلیل آماری از مدل سازی معادلات ساختاری به کمک نرم افزار SmartPLS بهره گرفته شد. یافته ها حاکی از وجود رابطه مثبت و معنادار بین ابعاد بازارگرایی، عملکرد بنگاه ها و جهت گیری برند می باشد. نتایج حاصله می تواند برای مدیرانی که قصد ارتقای عملکرد سازمان خود را با اتخاذ راهبردهای بازارمحور و برند محور دارند، راهگشا باشد.
کلیدواژهها:
بازارگرایی، جهت گیری برند، عملکرد کسب و کار.
کد مقاله/لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است و به عنوان سند ثبت مقاله در مرجع سیویلیکا مورد استفاده قرار میگیرد:
https://www.civilica.com/Paper-OICONFERENCE03-OICONFERENCE03_047.html
کد COI مقاله: OICONFERENCE03_047
https://www.civilica.com/Paper-OICONFERENCE03-OICONFERENCE03_047=بررسی-تاثیر-ابعاد-بازارگرایی-بر-عملکرد-کسب-و-کار-از-طریق-جهت-گیری-برند.html