***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

دکتر سید جواد هاشمی فشارکی

خبرگزاری فارس

https://www.farsnews.com/news/13901202000621

2 اسفند  1390

 

مشاور رئیس سازمان پدافند غیرعامل:

اختلال در زیرساخت‌ها جامعه را دچار وقفه می‌کند .
خبرگزاری فارس: مشاور رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: اختلال در زیرساخت‌ها فعالیت‌های جامعه را دچار وقفه و آثار و پیامدهای منفی برای جامعه به دنبال خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، سید جواد هاشمی فشارکی صبح امروز در همایش پدافند غیرعامل سپاه سلمان سیستان‌ و بلوچستان اظهار داشت: آسایش و امنیت مردم و جامعه وابسته به فعالیت زیرساخت‌ها است به همین دلیل در شرایط وقوع جنگ و عوارض ناشی از جنگ زیرساخت‌ها جز اهداف تلقی شده و رسما مورد اثابت قرار می‌گیرند.
وی افزود: زیرساخت مجموعه تاسیسات و امکاناتی است که یک کشور داشته و اقتصاد، جامعه و دفاع به آن وابسته است و از طرفی برای مردم به عنوان نیازی ضروری تلقی می‌شود که حفاظت از آن مقوله مهمی است.
مشاور رئیس سازمان پدافند غیرعامل ادامه داد: هر کشوری که زیرساخت‌هایش توسعه پیدا کند به معنای این است که جامعه آن روال رشد و تکامل را طی می‌کند و خوشبختانه زیرساخت‌های ایران اسلامی در تمامی بخش‌ها در حال توسعه و رشد بوده که این امر بسیار مهم است.
وی خاطرنشان کرد: تاسیسات نفتی، هسته‌ای، مخازن، دکل‌های مخابراتی، سیلوها، صنایع ، تولیدات، خطوط انتقال آب، گاز، نفت، مجتمع‌های پتروشیمی، گازی و .... جز زیرساخت‌ها محسوب می‌شوند‌.

هاشمی فشارکی با بیان اینکه پل‌ها بیشترین زیرساخت‌هایی هستند که در جنگ تحمیلی مورد اصابت قرار گرفته‌اند، گفت: در تهدیدات تروریستی نیز زیرساخت‌ها مورد تعرض قرار می‌گیرند و تجارب جنگ‌های گذشته در کشورهای همسایه، منطقه و ... نشان می‌دهد زیرساخت‌ها جز عوامل مهمی هستند که در شرایط تهدید مورد تعرض قرار گرفته اند.
مشاور رئیس سازمان پدافند غیرعامل تصریح کرد: باید طوری عمل کنیم که آسیب‌پذیری در زیرساخت‌ها به حداقل ممکن برسد زیرا این مسئله ارتباط نزدیکی با امنیت ملی دارد.
هاشمی فشارکی گفت: وقتی زیرساخت‌ها مورد تعرض قرار گیرد، علاوه بر خسارت‌های مادی و معنوی امنیت ملی در معرض تهدید قرار می‌گیرد.
وی به تعریف تهدید اشاره کرد و افزود: تهدید قابلیت‌هایی است که دشمن به صورت بالقوه یا بالفعل برای دست یافتن به مقاصد خود به کار می‌گیرند به طوریکه ثبات سیاسی و امنیت ملی را به خطر می‌اندازد و می‌تواند در حوزه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و نظامی بروز کند.
انتهای پیام/صا10

منبع خبر خبرگزاری فارس :

https://www.farsnews.com/news/13901202000621/%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D9%84%D8%A7%D9%84-%D8%AF%D8%B1-%D8%B2%DB%8C%D8%B1%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA%E2%80%8C%D9%87%D8%A7-%D8%AC%D8%A7%D9%85%D8%B9%D9%87-%D8%B1%D8%A7-%D8%AF%DA%86%D8%A7%D8%B1-%D9%88%D9%82%D9%81%D9%87-%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%DA%A9%D9%86%D8%AF