بررسی تاثیر شدت تبلیغات، سهم بازار و عمر شرکت بر ارزش برند در بورس اوراق بهادار تهران
يكشنبه, ۲۹ مهر ۱۳۹۷، ۰۴:۱۹ ق.ظ
استاد راهنما: حمید طبائی زاده فشارکی
در اندازه گیری ارزش برند دو دیدگاه قالب:مشتری محور و شرکت محور وجود دارد. دیدگاه مشتری محور همان دیدگاه بازاریابی و رفتارگرایان است که در تحقیقات آکر و کلر مورد اشاره قرار گرفته است. دیدگاه شرکت محور مبتنی بر داده های مالی است و جنبه سخت دارد.در رویکرد دوم شاخص کیو توبین از اوایل دهه 1990 به عنوان ارزش برند مورد استفاده قرار گرفته است. در ایران طی سال های اخیر تحقیقات صورت گرفته در حوزه ارزش برند همگی از دید بازاریابی و رفتاری انجام شده و پرسشنامه محور هستند. در این تحقیق تلاش شده است تا رویکرد شرکت محور و به کارگیری داده های واقعی ارزش برند و عوامل موثر بر آن شناسایی شود. بر اساس ادبیات موجود شرکت ها فعالیت ها و مخارج تبلیغاتی می تواند به بهبود ارزش برند کمک کند. وجود سابقه فعلی و عمر بالای شرکت و حضور برند بر دانش بازار نسبت به برند افزوده و ارزش برند را تحت تاثیر قرار می دهند.سهم بازار بالا با تقویت توان مالی شرکت به افزایش ارزش برند کمک می کند. از این رو در این تحقیق تلاش می شود تا با محاسبه کیو توبین به عنوان شاخص ارزش برند مشخص شود که 4 عامل: شدت تبلیغات، سهم بازار، عمر شرکت و بر ارزش برند چه اثری دارند؟
https://ganj-old.irandoc.ac.ir/articles/921024
| |||||||||||||||||||||
http://opac.nlai.ir/opac-prod/search/briefListSearch.do?command=FULL_VIEW&id=4455171&pageStatus=1&sortKeyValue1=sortkey_&sortKeyValue2=sortkey_