***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

اف تی ای اف = FTA F چیستی و فواید ومضرات : مصور

يكشنبه, ۵ آبان ۱۳۹۸، ۰۸:۱۱ ب.ظ

 

(تصاویر) تجمع مقابل مجلس در مخالفت با CFT و FATF

 

 

اف ای تی اف

 

FATF اف ای تی اف

 

##############################################

هیاهوی تبلیغاتی به همراه عدم شفافیت لایحه


##############################################

 

 

 

 

عناوین روزنامه های اقتصادی پنجشنبه بیست و پنجم بهمن 1397,روزنامه,روزنامه های امروز,روزنامه های اقتصادی

 

 

 

ایران

 

طرفداران ردصلاحیت‌های انتخاباتی بخوانند/آیا رد «اف‌ای‌تی‌اف» خود تحریمی است؟ /به حذف نرده‌های نماز جمعه بسنده نشود

##############################################

واقعیت چیست ؟


##############################################

عناوین اخبار روزنامه سیاست روز در روز پنجشنبه ۲ آبان :

 

 

عکس نوشته/ جریان FATF چیست؟

«اتحادیه بین‌المللی مبارزه با پولشویی یا FATF » یک سازمان همکاری میان دولت‌هاست که باهدف مبارزه با پولشویی تشکیل شده و مقابله با انواع فعالیت‌های غیر قانونی در عرصه اقتصاد را، از اهداف اعلام شده خود می‌داند.

 

 

 

 

 

بالاخره آمریکا را شناختند اما با تحمیل خسارت سنگین به مردم


۳ سال پس از اجرای برجام، ظریف و عراقچی به ابعاد جدیدی از سیاست آمریکایی‌ها پی‌بردند و لابد باید برای آنها کلاس آمریکاشناسی گذاشت.


روزنامه فرهیختگان با اشاره به این مطلب می‌نویسد: در سومین سالگرد اجرای برجام سیدعباس عراقچی، در توئیتر یادآور شد که سومین سالگرد اجرای توافق هسته‌ای ایران است؛ توافقی که «نشان داد آمریکا تا چه اندازه غیرقابل اعتماد واتکاناپذیر است.»

 

عراقچی در ادامه نوشته: «یک رئیس‌جمهور امضا می‌کند، دیگری خارج می‌شود! از رئیس‌جمهور ترامپ ممنونیم که این (غیرقابل اعتماد بودن) را نشان داد. شرم باد!» توئیتی که نشان می‌دهد گویی معاون وزیر امور خارجه کشورمان بعد از تجربه برجام با آمریکا و سابقه بدعهدی‌هایش آشنا شده و با روی کارآمدن رئیس‌جمهور جدید، تازه به بی‌رنگی حنای آمریکا پی برده است.

 

ظریف نیز چند ماه پیش در گفت‌وگو با شبکه «سی‌ان‌ان» تأکید کرد که متأسفانه درباره آمریکا اشتباه می‌کرد.


در این میان این سؤال مطرح می‌شود که با توجه به مشکلات کلان و خردی که با خروج آمریکا از برجام به وجود آمده، آیا این مشکلات و عدم پایبندی آمریکا به توافق هسته‌ای غیرقابل پیش‌بینی بود و بنا به واکنش‌های آقایان عراقچی و ظریف که ذکر شد، آیا نمی‌شد با توجه به صرف وقت و هزینه‌ای که چیدن تمام تخم‌مرغ‌های دولت در سبد برجام برایش ایجاد می‌کرد، از همان ابتدا و پیش از به پایان رسیدن ماه عسل توافق هسته‌ای فکری به حالش کرد و میخ را چنان محکم کوبید که توافقی با دوام چند ماهه حاصل نشود؟ بی‌دوامی برجام در خشت خام نیز نمایان بود.

 

یکی از صریح‌ترین دغدغه‌ها در نشست بررسی برجام در شورای راهبردی روابط خارجی مطرح شد؛ نشستی که برای بررسی ابعاد دقیق توافق هسته‌ای پیش از تصویب برجام در مجلس تشکیل شد. فواد ایزدی، کارشناس مسائل آمریکا در آن نشست، به صراحت ساختار آمریکا را به وزیر امور خارجه یادآور شد و گفت که حتی جان کری نیز تأکید کرده این توافق الزام حقوقی ندارد و برای رئیس‌جمهور بعدی آمریکا الزام‌آور نخواهد بود.

 

ایزدی به دوام ۱۸ ماهه دولت اوباما نیز اشاره کرد و بعد از توضیحات مفصلش از ظریف پرسید آیا در برجام مکانیسمی برای الزام دولت‌های بعدی ۵+۱ دیده شده؟ محمدجواد ظریف در پاسخ با قاطعیت گفت: «رئیس‌جمهور بعدی آمریکا چاره‌ای جز ادامه برجام ندارد و «نمی‌تواند» از برجام خارج شود.»


جالب اینجاست که از نگاه عراقچی، امضای کری تضمین بود، بنابر اظهارات ظریف «همه تحریم‌ها لغو خواهد شد» و به گفته روحانی همه تحریم‌های مالی و بانکی قرار بود برداشته شود.

 

 

بی‌کفایتی‌های مدعیان تدبیر و امید را بیندازید گردن دولت اسبق!!


یک روزنامه حامی دولت روحانی پس از پنج سال توجیه اعتماد به غرب و بی‌عملی دولت ادعا کرد سوء عملکرد دولت مربوط به وزرا و معاونانی است که از دولت قبل از دولت روحانی باز مانده‌اند!!


روزنامه جمهوری اسلامی که سالهاست در حق حزب جمهوری اسلامی و شهدای والامقام آن جفا می‌کند در یادداشتی به قلم مدیر مسئول می‌نویسد: در فاصله میان انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۶ و معرفی وزرا به مجلس در دیداری که با رئیس‌جمهور روحانی داشتم به ایشان گفتم شما در چهار سال اول دولت خود، عوامل کلیدی وابسته به دولت قبل از خودتان را که در دستگاه‌های دولتی حضور دارند کنار نگذاشتید و آنها منتظر فرصت هستند تا زهر خود را بریزند.

 

لطفاً در دولت دوم، این عناصر را کنار بگذارید و بدنه دولت را از آنان مصون کنید. آقای روحانی گفتند بله من خودم هم به همین نتیجه رسیده‌ام و حتماً در دولت دوم این کار را خواهم کرد.


امروز که این مطلب را می‌نویسم یک‌سال و هفت ماه از آن پیشنهاد من و وعده قطعی رئیس‌جمهور می‌گذرد ولی نه تنها ایشان به وعده خود عمل نکرده بلکه حتی در سطوح بالاتری از قبیل وزارت و معاونت وزیر عناصری از آن جنس منصوب و به مجموعه دولت اضافه شده‌اند!


اینجانب با قاطعیت اعتقاد دارم بحران اقتصادی چند ماه اخیر کشور، نتیجه وجود همین افراد در بدنه اجرائی دولت است.

 

اخیراً رئیس‌جمهور روحانی گفته است: «هفته‌ای نیست که در دولت داد نزنم و فریاد نکشم. وزیر و معاون وزیر ما هم حریف نمی‌شود. خیانت‌هائی می‌شود که حتی نمی‌توان بیان کرد. عده‌ای دلال چه کرده‌اند. صد میلیون دلار پول گرفتند اما ۵۰ میلیون جنس واردکردند».


لازم است به اطلاعات رئیس‌جمهور روحانی اضافه کنم که رقم‌ها از اینکه شما گفته‌اید، بسیار بالاتر و سنگین‌تر است. فقط یک مورد که به کاغذ مربوط می‌شود و مطبوعات کشور را به روز سیاه نشانده این است که منابع مطلع اعلام کرده‌اند سه نفر از متهمان اصلی پرونده سلطان کاغذ ۱۵۰ میلیون دلار برای وارد کردن کاغذ گرفته‌اند و به خارج فرار کرده‌اند و هیچ کاغذی وارد نکرده‌اند. همین رقم‌ها را که روی هم بریزید، می‌شود همان صدها میلیارد دلاری که دود شد و کشور را به این روز انداخت.


به نظر شما جناب آقای رئیس‌جمهور آیا دلال‌ها بدون آنکه در بدنه دولت عناصری برای همدستی داشته باشند می‌توانند چنین خیانت‌هایی بکنند؟ آیا می‌شود به نام خصوصی‌سازی، نیشکر هفته‌تپه، هپکو اراک، ماشین‌سازی تبریز، کشت و صنعت مغان و… را به ثمن بخس بفروشند؟!


جواب، کاملاً روشن است. شما باید به جای داد زدن بر سر وزرا، بر کار آنها و معاونان و مدیران کل و رؤسای ادارات و سایر عناصر کلیدی نظارت داشته باشید تا چنین خیانت‌هائی رخ ندهد. فریاد کشیدن، مشکلی را حل نمی‌کند.


چرا طبق گفته خود شما حتی وزرا و معاونان وزرای شما هم حریف کسانی که اهل خلاف هستند نمی‌شوند؟ آیا غیر از این است که عناصر وابسته بقدری در بدنه دولت نفوذ کرده‌اند که در عمل امکان حل مشکل با وجود آنها وجود ندارد؟ چرا خود مشکل‌آفرینان را کنار نمی‌گذارید؟ پاسخ سؤال نویسنده این یادداشت، یک جمله است: برخی مدیران ارشد که در سطح وزارت و معاونت در دولت فعالیت می‌کنند، شرکای سیاسی رئیس‌جمهور هستند و در انتخابات به انحای مختلف نقش‌آفرین و سرمایه‌گذاری داشته‌اند.

 

جای شگفتی است که یک روزنامه با وجود مشاهده انحرافات معیاری برخی دولتمردان ارشد در حوزه سیاست خارجی و بی‌اعتنایی نسبت به ظرفیت‌های اقتصادی داخلی، توجیه‌گر مواضع خسارت‌بار دولت باشد اما ناگهان به جای اصلاح مسیر خود یا دست‌کم نهیب زدن به دولت، مسئولیت انحرافات و نابسامانی‌های اقتصادی حاصل از آن را گردن دولتی بیاندازد که بیش از ۵ سال است، عمرش تمام شده است!! براستی مدیر روزنامه جمهوری اسلامی نمی‌داند حراج ۱۸ میلیارد دلار ارز به قیمت ۴,۲۰۰ تومان را چه کسانی مرتکب شدند؟

 

چه کسانی به گرانی در بازار خودرو دامن می‌زنند؟ چه کسانی چند میلیون سکه را به نصف قیمت بازار واگذار کردند و چه کسانی از این رانت‌ها بهره‌مند شدند؟ اصلاً چرا همین روزنامه اگر مقصرانی سراغ دارد، با اسم و رسم و مشخصات دقیق و سند روشن به مردم معرفی نمی‌کند؟ یا چرا نمی‌پرسد سهم فعالان ستادهای انتخاباتی آقای روحانی (سال ۹۲ و ۹۶) در قبضه کردن مسئولیت‌های مختلف دولتی چه قدر است؟!

 

https://www.mashreghnews.ir/news/929928/%D8%AF%D8%B1-%D8%AC%D9%84%D8%B3%D9%87-%D9%81%D8%B1%D8%A7%DA%A9%D8%B3%DB%8C%D9%88%D9%86-%D8%A7%D9%85%DB%8C%D8%AF-%D8%A8%D8%A7-%D8%A7%D8%B3%D9%85%D8%A7%D8%B9%DB%8C%D9%84-%D8%A8%D8%AE%D8%B4%DB%8C-%DA%86%D9%87-%DA%AF%D8%B0%D8%B4%D8%AA-%D8%A7%D8%AC%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D9%86%D8%B4%DB%8C%D9%86-%D9%87%D8%A7%DB%8C

کد خبر 932916

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۷

FATF اف ای تی اف

چه تضمینی وجود دارد که بهانه‌های آمریکا با پیوستن ایران به FATF پایان یابد؟! آیا آمریکا و هم پیمانان این کشور به سراغ موضوع موشکی و منطقه‌ای و حقوق بشر و قانون اساسی و…نمی‌روند.

سرویس سیاست مشرق - اکنون مدتهاست که موضوع پیوستن ایران به سازمان بین دولتیFATF به یکی از داغ‌ترین مباحث در فضای سیاسی کشور بدل شده است.

منتقدان FATF با دلایل فنی و کارشناسی و با استناد به متن «اکشن پلن» کارگروه ویژه اقدام مالی (FATF) به صورت مستند به نقد لوایح مرتبط با این موضوع پرداخته و مضرات آن را بیان کرده‌اند.

اما در سوی مقابل، حامیان FATF با فرافکنی، از استناد به دلایل فنی و کارشناسی طفره رفته و دقیقاً مشابه روند برجام که منتقدان را «کاسب تحریم»! می‌نامیدند، این بار نیز منتقدان را «آلوده به پولشویی»!، «بی منطق»!، «بی عقل»!، «مرتبط با باندهای قاچاق»! و…نامیدند!

بیشتر بخوانید:

اگر هنوز FATF را خیانت نمی‌دانید این گزارش را بخوانید

سواد حامیان برجام و FATF

حامیان FATF همزمان با توهین و فحاشی نسبت به منتقدان، دروغ‌های پرتکراری را در دفاع از تصویب لوایح مرتباط با FATF مطرح کردند. در ادامه ۵ مورد از پرتکرارترین دروغ‌های حامیان FATF می‌پردازیم:

۱- هدف اصلی پیوستن به FATF مبارزه با پولشویی است:

حامیان FATF مدعی هستند که هدف اصلی پیوستن به این سازمان بین دولتی، ایجاد یک ابزار قانونی برای مبارزه با پولشویی در کشور است. اما این ادعا چقدر با واقعیت تطابق دارد؟!

در خصوص این ادعا، دو سؤال وجود دارد. اول اینکه آیا ما در داخل کشور با خلاء قانونی و اجرایی در مبارزه با پولشویی مواجه هستیم؟ و دوم اینکه، کشورهایی که FATF در آنها اجرا می‌شود چه وضعیتی در مبارزه با پولشویی دارند؟

در ابتدا شاید به نظر بیاید که ایران هیچ ساختار قانونی و اجرایی در مبارزه با پولشویی ندارد و از سوی دیگر، اعضای FATF نیز کارنامه درخشانی در مبارزه با پولشویی دارند. اما واقعیت، چنین نیست.

لایحه مبارزه با پولشویی در سال ۱۳۸۶ در مجلس شورای اسلامی تصویب و به قانون تبدیل شد و بعد از تائید شورای نگهبان، در تاریخ ۱۱ آذرماه ۸۸ آئین نامه اجرایی آن نیز تدوین و از سوی دولت وقت ابلاغ شد.

علاوه بر این، «واحد اطلاعات مالی» ( FINANCIAL INTELLIGENCE UNIT ) – که رئیس آن با حکم وزیر اقتصاد تعیین می‌شود- مرکزی است که به محرمانه‌ترین اطلاعات مالی کشور دسترسی دارد. این واحد به تمام سامانه‌های مالی و اقتصادی کشور (سیستم بانکی، گمرک، سازمان مالیاتی، بیمه، بورس و…) دسترسی مستقیم و نامحدود دارد و از این منظر یک واحد ویژه و منحصر به فرد است.

بر اساس ماده ۳۸ آیین نامه اجرایی قانون مبارزه با پولشویی، برخی از وظایف و دسترسی‌های واحد اطلاعات مالی به این شرح است؛ جمع آوری و اخذ اطلاعات معاملات مشکوک و تحلیل و ارزیابی آنها، درج و طبقه بندی اطلاعات در سیستم‌های مکانیزه، اعلام مشخصات اشخاص دارای سابقه پولشویی و یا تأمین مالی تروریسم به اشخاص مشمول جهت مراقبت بیشتر و یا قطع همکاری، تهیه آمارهای لازم از اقدامات صورت گرفته در جریان مبارزه با پولشویی، تهیه نرم افزارها و سیستم‌های اطلاعاتی مورد نیاز، تأمین امنیت اطلاعات جمع‌آوری شده و… واحد اطلاعات مالی همان طور که ذکر شد، دسترسی خاص و ویژه‌ای به سامانه‌های مالی کشور دارد. همچنین این واحد از سامانه‌های ارزیابی و کنترل خاصی نیز برخوردار است که به آن امکان رصد و پایش لحظه‌ای تراکنش‌های مالی و مبادلات را می‌دهد. برای نمونه یکی از این سامانه‌ها با رصد تراکنش‌ها و حساب‌های بانکی، هرگونه کارکرد غیرعادی یک حساب را اعلام می‌کند و نسبت به آن هشدار می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

تلاش ژئواکونومیک آمریکا برای مهار منطقه‌ای ایران

احترام به شعور مردم به سبک طرفداران FATF +عکس

جزئیات برنامه ریزی مجلس برای بررسی لایحه CFT

از سوی دیگر بر اساس برآوردها حجم پولشویی که به صورت سالیانه در جهان انجام می‌شود، بین ۸۰۰ میلیارد تا ۲ تریلیون دلار است. نکته قابل توجه اینجاست که براساس آمارهای منتشر شده توسط مؤسسات غربی، ۷۰ درصد پولشویی دنیا در آمریکا و اروپا (اعضای اصلی FATF) صورت می‌گیرد. یعنی سالانه حدود ۱ تریلیون و ۴۰۰ میلیارد دلار. بر اساس گزارش‌های موجود، ۹۹ درصد پول کثیف موفق به عبور از سیستم‌های نظارتی آمریکا و اروپا شده‌اند و حدود ۸۰ درصد از این پول‌ها مجدداً برای سرمایه گذاری و ساماندهی جنایات دیگر به کار می‌روند.

پس بنابراین ادعای حامیان FATF درخصوص نقش این سازمان در مبارزه با پولشویی، هیچ نسبتی با واقعیت ندارد.

۲- اگر به FATF نپیوندیم، روابط بانکی ایران با کشورهایی همچون روسیه، چین، ترکیه و عراق متوقف خواهد شد.

حامیان FATF بارها مدعی شده ند که اگر به FATF نپیوندیم، روابط بانکی ایران با کشورهایی همچون روسیه، چین، ترکیه و عراق متوقف خواهد شد.

اما این ادعا چقدر با واقعیت تناسب دارد. ایران در فاصله سال‌های ۸۸ تا ۹۵ در لیست سیاه FATF (حالت اقدام متقابل) بوده است و از سال ۹۵ از این لیست تعلیق شده است. نکته قابل توجه اینجاست که در این ۷ سالی که ایران در لیست سیاه FATF قرار داشت، همکاری‌های مالی ایران با کشورهای دیگر به هیچ عنوان قطع نشده است. تبادلات وسیع مالی ایران با کشورهای مختلف از جمله روسیه، چین، عراق، ترکیه و… در این دوران، نشان می‌دهد که وجود ایران در لیست سیاه FATF، منجر به قطع همکاری‌های مالی و بانکی با کشورهای دیگر نشده است.

چندی پیش «دیوید لوئیس» دبیر اجرایی FATF در مصاحبه با بی بی سی گفت: «مجموعه استانداردهای ما درباره ارتباط بانک‌های مرکزی با هم نیست». این اظهارنظر تنها یکی از مصادیق این مسئله است که FATF نمی‌تواند منجر به قطع همکاری بانک‌های مرکزی با یکدیگر شود.

نکته قابل توجه اینجاست که لوئیس در مصاحبه مذکور تاکید کرده بود که «هیچ تضمینی وجود ندارد که ایران با اجرای خواسته‌های FATF از لیست سیاه آن خارج شود».

۳- اشخاصی از جمله جلیلی، پیش از این حامی FATF بودند و اکنون بخاطر مخالفت سیاسی با دولت، با FATF مخالفت می‌کنند.

حامیان FATF بارها مدعی شده‌اند که «با دست خط جلیلی توصیه شد که FATF تصویب شود» و اشخاصی از جمله جلیلی، پیش از این حامی FATF بودند و اکنون بخاطر مخالفت سیاسی با دولت، با FATF مخالفت می‌کنند.

اما این ادعا در حالی است که در دولت دهم سازمان بین دولتی FATF مدعی می‌شود که چون ایران قانونی داخلی در موضوع مقابله با تروریسم ندارد، پس این کشور حامی تروریسم است. دولت وقت در واکنش به این اتهام زنی، لایحه‌ای تنظیم کرده و آن را تقدیم مجلس می‌کند.

نکته قابل توجه اینجاست که این لایحه مطابق قانون اساسی و شرع بوده و هیچ تعهدی نسبت به FATF ایجاد نکرده بود.

اما در دولت یازدهم در سال ۹۵ «علی طیب نیا» وزیر وقت اقتصاد به طور پنهانی از سوی دولت ایران متعهد می‌شود که ۴۱ بند مربوط به دستورات FATF را آن هم بدون اطلاع مجلس اجرا کند!

اما ۴ بند از ۳۷ بند مذکور مربوط به تغییر قوانین است و اینجاست که دولت مجبور می‌شود که این ۴ بند را در قالب لایحه تنظیم کرده و نتیجه آن می‌شود لوایح چهارگانه مرتبط با پیوستن به FATF و جنجال‌های چند ماه اخیر اصلاح طلبان و حامیان دولت.

لازم به ذکر است که در حدود ۲ سال و نیم اخیر، دولت حدود ۹۰ درصد دستورات FATF را اجرایی کرده ولی این سازمان بین دولتی در مقابل فقط وعده نسیه تحویل ایران داده است!

۴- ایران به راحتی می‌تواند در موضوع تروریسم، از حق تحفظ استفاده کند

حامیان FATF بارها مدعی شده‌اند که ایران در پیوستن به FATF می‌تواند درخصوص موضوع تروریسم و مصادیق آن از حق شرط یا به عبارتی حق تحفظ استفاده کند.

این ادعا در حالی است که بنابر قوانین موجود در ساختار FATF هیچ کشوری اجازه تعیین حق تحفظ برای این سازمان را ندارد. از نظر FATF در موضوع تروریسم یک تعریف واحد وجود دارد و آن تعریفی است که وزارت خزانه داری آمریکا (اتاق جنگ اقتصادی آمریکا علیه ایران) تعیین کرده است. براساس تعریف وزارت خزانه داری آمریکا، سپاه قدس به فرماندهی سردار حاج قاسم سلیمانی، وزارت دفاع، صنایع موشکی ایران و محور مقاومت در منطقه در لیست تحریم‌ها و از مصادیق تروریسم به حساب می‌آید.

علاوه بر این در ماده ۶ کنوانسیون بین المللی مبارزه با تأمین مالی تروریسم CFT (از کنوانسیون‌های مرتبط با FATF) آمده است: «هر کشور عضو در صورت لزوم، اقداماتی را از جمله در صورت اقتضاء از طریق تدوین قانون داخلی اتخاذ خواهد نمود تا اطمینان حاصل نماید اعمال کیفری در حیطه شمول این کنوانسیون، تحت هیچ شرایطی با ملاحظات سیاسی، فلسفی، عقیدتی، نژادی، قومی، مذهبی و یا سایر ملاحظات با ماهیت مشابه قابل توجیه نباشد».

۵- اجرانکردن FATF یعنی خودتحریمی و محدودیت گسترده در مبادلات بانکی.

حامیان FATF بارها مدعی شده‌اند که در صورت نپیوستن ایران به این سازمان، دچار خودتحریمیمی‌شویم و مبادلات بانکی به شدت محدود خواهد شد.

برخلاف این ادعا، اتفاقاً پیوستن به این سازمان به معنی خودتحریمی و محدودیت در مبادلات بانکی است.

FATF مجری پیاده سازی سیاست‌های وزارت خزانه داری آمریکاست. هدف اصلی FATF هوشمندسازی تحریم‌ها از طریق الزام بانک‌ها به اجرای لیست تحریمی وزارت خزانه داری آمریکاست.

متاسفانه در دولت آقای روحانی، برخی بانک‌ها در اقدامی غیرقانونی، از لیست تحریمی وزارت خزانه داری آمریکا تبعیت کرده‌اند!

برای نمونه -۸ خرداد ۹۶- اداره کل مبارزه با پولشویی و تطبیق بانک کشاورزی طی ابلاغیه‌ای اعلام کرد: «در راستای الزام نهادهای ناظر داخلی و بین المللی درخصوص رعایت قوانین و مقررات مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم و به تبع آن ممنوعیت ارائه خدمات مالی به کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی و گروه‌های تحریمی…طبق لیست اعلامی ازسوی سازمان‌های بین المللی (نظیر سازمان ملل، اتحادیه اروپا، وزارت خارجه آمریکا، خزانه داری آمریکا و…) کلیه لیست‌های تحریمی اعلامی ازسوی بانک مرکزی… برای همکاران ذی مدخل در واحدها قابل دسترس می‌باشد».

این اتفاق تأسف برانگیز در برخی دیگر از بانک‌ها نیز اتفاق افتاده بود.

در حال حاضر، حدود ۲۸۵ شخص، موسسه و شرکت ایرانی در لیست تحریم‌ها قرار دارند و دولت ایران با پیوستن به FATF، متعهد به اعمال تحریم‌ها علیه آنها در داخل کشور می‌شود. صنایع دفاعی، صنایع پیشرفته از جمله هسته‌ای و نانو، فرماندهان نظامی از جمله سردار حاج قاسم سلیمانی، دانشمندان کشور در حوزه‌های مختلف و…همگی در لیست تحریم وزارت خزانه داری آمریکا قرار دارند.

بیشتر بخوانید:

«ابزار ویژه مالی»: تنفس مصنوعی یا اُتانازی برجام

اما دروغ‌های حامیان FATF به همین جا ختم نمی‌شود. ادعای مخالفت آمریکا با پیوستن ایران به FATF، ادعای خروج ایران از لیست سیاه به شرط پیوستن به FATF و…از جمله این دروغ‌های پرتکرار است.

حامیان FATF در عین حال که تاکید دارند که «با FATF مشکلات اقتصادی ایران نمی‌شود»، مدعی هستند که «FATF یک بهانه مهم را از آمریکا می‌گیرد».

حامیان FATF همان طیفی هستند که پیش از این مدعی بودند که اگر بهانه هسته‌ای را از آمریکا بگیریم، تمامی تحریم‌ها از جمله تحریم‌های مالی و بانکی به یکباره لغو خواهد شد و همه مشکلات اقتصادی کشور نیز رفع خواهد شد. حالا همان جماعت خود را به فراموشی زده و به جای عذرخواهی و جبران خسارت برجام، در پی تکرار این توافق پرضرر و بی دستاورد هستند.

در شرایط فعلی، جریان سیاسی خاص در پی آن است تا با هراس افکنی، فحاشی به منتقدان، مظلوم نمایی و وعده‌های نجومی، «اجرای FATF به هر قیمت» را کلید بزند. هدف اصلی این جریان، تقلیل موضوع FATF از یک مسئله فنی و کارشناسی به یک دعوای سیاسی است.

حال سؤال اینجاست که چه تضمینی وجود دارد که بهانه‌های آمریکا با پیوستن ایران به FATF پایان یابد؟! آیا آمریکا و هم پیمانان این کشور به سراغ موضوع موشکی و منطقه‌ای و حقوق بشر و قانون اساسی و…نمی‌روند؟!. چرا ایران باید به آمریکا که رکورددار پولشویی و حامی درجه یک تروریسم در دنیاست درخصوص مبارزه با پولشویی و تروریسم تضمین و تعهد بدهد؟! مقر FATF در پاریس است. پاریس علاوه بر میزبانی از FATF، پناهگاه و میزبان گروهک تروریستی منافقین است، تناقض از این فاحش‌تر؟!

  •  
  •  
  • عکس و تصویر ⚫ ️اف ای تی اف(FATF)، یک جاسوس اقتصادی .............................................. 🔺 بعد از توافق برجام و ...
  • ⚫ ️اف ای تی اف(FATF)، یک جاسوس اقتصادی
    ..............................................
    🔺 بعد از توافق برجام و اجرای کامل‌تر «#سیاست_درهای_باز» و ورود گروه‌ها‌ی اقتصادی کشورهای مختلف به ایران، شرط کشورهای غربی برای تحقق مفاد برجام📑 و ورود شرکت‌های سرمایه‌گذار خارجی، تسلط کامل «#گروه_ضربت_اقدام_مالیFATF» بر اطلاعات اقتصادی جمهوری اسلامی ایران است. 🔺 در این فضا، گروه ضرب اقدام مالی به‌منظور تسلط بر اتمسفر معاملات بانکی ایرانی🏢 ، با بهانه‌ی رفع نگرانی از مؤسسات مالی بین‌المللی برای معامله با ایران، وارد گود شد تا فعالیت‌های اقتصادی ایران را تحت نظارت خود قرار دهد. 🔺 علت واقعی حضور FATF این بود که آمریکا از سال 1391 (2012 میلادی) با حذف U-Turn↪ ️ از مراودات ایران با نظام مالی جهانی تمام تلاشش را کرده بود که جلوی هرگونه صادرات و واردات از ایران را بگیرد (حصر کامل اقتصادی). 🔺 ایران نیز برای کسب پول حاصل از فروش نفت 🛢 و واردات کالاهای ضروری مجبور بود که تحریم‌های چندجانبه‌ی مالی را دور بزند. از این‌جا بود که FATF به‌عنوان گروه ضربت اقدم مالی در روند مذاکرات ایران و غرب ظاهر شد تا جلوی این دست فعالیتهای ایران را هم بگیرد و بر اطلاعات اقتصادی ایران📊 اشراف کامل داشته باشد. 🔺 نفس وجود چنین نهادی را می‌توان ترتیب نیروی کامل دشمن در#جنگ_اقتصادی و جاسوسی رسمی این نهاد از اطلاعات اقتصادی کشور مقابل قلمداد کرد. 
    ادامه دارد....
    #جنگ_ارزی 
    #FATF

  • رونمایی از یک کلاه گشاد؛اف ای تی اف

    رونمایی از یک کلاه گشاد؛اف ای تی اف

    اف.ای.تی.اف؛سازمانی که در اجلاس G7 تاسیس از همان سازمانهای که به اصطلاح برای دفاع از حقوق بشر تشکیل میشوند.

    به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از"شوباد"اف.ای.تی.اف؛سازمانی که در اجلاس  G7 تاسیس از همان سازمانهای که به اصطلاح برای دفاع از حقوق بشر تشکیل میشوند

    از همان سازمانهایی که هدفشان ترویج حقوق بشر آمریکایی است.

    همان سازمانهایی که مزین به دروغ است  و واقعیتش اجرای برنامه های شوم استکبار است.

    این نهاد بین الدوی که خارج از مجموعه سازمان ملل است قرار است از دو چیز جلوگیری کند.

    ۱-پولشویی ۲-حمایت از تروریسیم

    خیلی جالب است که همسایه های ساحل نشین ما یعنی حکومت های شیخ نشین عرب هم عضو هستند یعنی عربستان قانون وضع کند که از تروریسم حمایت نشود.

    این وسط در این حقوق بین المللی آمریکایی مردم احمق فرض شده اند،یعنی هیچکس نمیداند داعش آلت دست اسرائیل است و حامی درجه یک این تروریست ها عربستان حکومت  های مرتجع عرب…قرار است با پول شویی مقابله شود.

    جدتا آمریکا چرا پول های بلوک شده ایران را پس نمیدهد.وا اسفا که در این نام های قشنگ کلاه هایی گشاد بر سر برخی میگذارند،آنقدر گشاد که جلو چشمشان را میگیرد که ببینید واقعیت های دنیای امروز است.

    اصلا فرض میکنیم ما یادمان رفته که سال ۲۰۰۳ آن رئیس…به بوش گفت ما حاضریم در این کارگروه عضو شویم که حزب الله را کنار بگذاریم.

    امروز چه…؟؟

    مگر در تعریف حقوق بشر مورد تایید مثلث استکبار و صهیونیسم و ارتجاع تروریست کیست؟در تعریف آنها تروریسم بین الملل حزب الله و حماس است.

    در تعریف آنها حامی تروریسم نظام جمهوری اسلامی است .

    قلم خسته من تناقضی آشکار در این جا می بیند…جوابی که از شما مخاطب فهیم میخواهیم:

    ما بین ماندن بر سر اصولی چون (دفاع از  مظلوم،استکبار ستیزی،و…)

    و عضویت در سازمان دروغین “اف،ای،تی،اف”کدام را انتخاب کنیم؟

    به قلم:مصیب رزاقپور

    انتهای پیام/

  • ماجرای FATF چه شد ؟

    کنوانسیون پولشویی

     ماجرای fatf چیست ؟

    این روزها همه جا صحبت از  ماجرای fatf است و بعضى تاثیر عدم پیوستن ایران به FATF بر اقتصاد ایران را حتى فراتر از تحریم هاى آمریکا مى دانند. اما FATF چیست که اینقدر مهم شده است :

    ‏FATF یا گروه ویژه اقدامات مالی فقط و فقط یک سازمان غیردولتی است که سیاست ها و استانداردهای مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم را وضع کرده و ارتقاء می دهد. این سازمان در سال ١٩٨٩ تاسیس شده و مقر آن در پاریس است .

    هم اکنون ١٩٨ کشور جهان بصورت مستقیم یا از طریق گروه های نه گانه منطقه ای در FATF عضویت دارند. از این بین ۳۷ کشور صاحب اقتصادهای بزرگ و توسعه یافته عضو سازمان اصلی هستند.

    ‏FATF در سال ۲۰۱۲ چهل و نه توصیه را به عنوان استانداردهای این سازمان برای مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم ابلاغ کرد که کشورهای عضو موظف شدند یا قوانینی برای رعایت این توصیه ها تصویب کنند و یا قوانین فعلی خود را ارتقاء دهند.

    ماجرای fatf

    ماجرای fatf همه کشورهاى جهان را بر اساس پایبندى به این توصیه ها به ۴ دسته استاندارد، در حال پیشرفت، غیرهمکار و لیست سیاه دسته بندى می کند.

    ‏FATF از بین همه کشورهای جهان ٩ کشور را در طى سالهای اخیر به دلیل عدم پایبندى به استانداردهای جهانى مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم در لیست سیاه قرار داده است و ایران در همه سالهای اخیر در صدر این لیست بوده است .

    ‏ FATF از بین ٩ کشور عضو لیست سیاه ، ٢ کشور کره شمالی و ایران را در جایگاهى فراتر از لیست سیاه قراره داده و توصیه شده است علیه آنها «اقدامات متقابلانه» انجام شود.

    امروزه استانداردهای FATF و نظر این سازمان درباره سطح پایبندى کشورها به این استانداردها، به عنوان یکى از مهمترین پیش نیازهای ارائه هرگونه ارتباط و ارائه خدمات بانکى و اعتباری و مالی از سوى بانک ها و موسسات مالی به دیگر کشورها است .

    در سال ٢٠١۶ دولت آقای روحانى توانست FATF را راضی کند تا یک ضرب العجل به ایران داده تا توصیه های ۴٩ گانه این سازمان را در کشور عملیاتى کرده و در عوض FATF بطور موقت حضور ایران از لیست سیاه را تعلیق کند .
    این ضرب العجل تاکنون دو بار از سوى FATF تمدید شده و ضرب العجل نهایی کمتر از چند هفته دیگر به پایان مى رسد.

    ماجرای fatf این است که ایران براى خروج از لیست سیاه باید قوانین داخلی خود در مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم را بر اساس کنوانسیون های جهانى AML و CFT اصلاح و عملیاتى نماید .

    در صورت عدم پیوستن ایران به سازمان FATF در طى فرصت باقى مانده و حضور دوباره ایران در لیست سیاه، عملا ارائه هرگونه خدمات و ارتباطات مالی و بانکى و پولی از سوى بانک های جهانى با بانک های ایرانى ناممکن شده و کشور عملا در یک تحریم تمام عیار بانکى جهانى فراتر از تحریم های آمریکا قرار خواهد گرفت.

     

     دکتر سیامک قاسمى |نوزدهم شهریور ١٣٩٧

  • گروه تولید و محتوای پایگاه خبری حامیان ولایت/ویژه

    اف ای تی اف چیست؟ /چاله نقص برجام کم بود و حالا به چاه افتادن آن / چه جریانی در پشت پرونده وجود دارد؟

    چون دولت از طریق برجام یک نتوانسته مهم ترین تحریم ها به خصوص تحریم های بانکی را رفع کند و اعتماد شبکه مالی و بانکی بین المللی را جلب کند قصد دارد تا با پی ریزی پروژه جدیدی به نام برجام دو این اقدام اعتماد ساز را انجام دهد.

    اف ای تی اف  چیست؟ /چاله نقص برجام کم بود و حالا به چاه افتادن آن  / چه جریانی در پشت پرونده وجود دارد؟

    اولین بحثی که به میان می آید این است که اتحادیه بین المللی پول شویی یا همان FATF  چیست ؟

    یک سازمان همکاری میان دولت هاست که به منظور مبارزه با پول شویی شکل گرفته است . هدف اصلی این اتحادیه ، در واقع ، مبارزه با مظاهرمختلف فعالیت های غیر قانونی میباشد که بخش اقتصادی کشورها را تحت تاثیر خود قرار داده اند .

    اتحادیه FATF دارای یک دستورالعمل ۴۰ ماده ای است که کلیه جنبه های مبارزه با پول شویی را دربرمی گیرد. از ابتدای شروع به فعالیت اتحادیه FATF ، مشخص بود که کشورهای عضو این اتحادیه دارای سیستم های مالی وقانونی متفاوت با یکدیگر میباشند و نمی توانند معیارهای یکسانی داشته باشند و برای مبارزه با پول شویی از رفتاریکسانی پیروی کنند.

    دستورالعمل اجرایی اتحادیه FATF به صورتی نوشته شده است که هم قابل اجرا توسط کلیه اعضا باشد وهم اینکه مبادلات پولی قانونی کشورهای عضو را محدود نکند و مانع توسعه اقتصادی کشورها نشود .کشورهای عضو FATF عبارتند از : آرژانتین ، استرالیا ، اتریش ، بلژیک ، برزیل ، کانادا، دانمارک ، فنلاند ، فرانسه ، آلمان ، یونان ، هنگ کنگ ، سوییس ، ایسلند ، ایرلند ، ایتالیا، ژاپن ، لوکزامبورگ ، مکزیک ، هلند ، سوئد ، نروژ، پرتقال ، سنگاپور ، اسپانیا ، نیوزلند ، ترکیه ، انگلستان ، آمریکا و دو سازمان بین المللی یعنی اتحادیه اروپا و شورای همکاری خلیج فارس.

    وافق برجام هسته ای نهایی و اجرایی شده، ایران به تعهداتش عمل کرده و نهایتا قلب نیروگاه اراک بتن ریزی می شود، غرب هم در ظاهر به تعهداتش عمل کرده است و تعاملات هیئت های دیپلماتیک غربی با ایران آغاز میشود.

    اما اخیرا زمزمه های جدیدی در کنگره آمریکا مطرح شده است که تعامل مالی و بانکی ایران با موسسات مالی کشورهای خواهان رابطه با ایران را دچار خدشه کرده است تا جایی که حتی از آزاد شدن پول های بلوکه شده ایران نیز ممانعت به عمل می آید. ماجرا مربوط می شود به سپاه قدس و حمایت مالی ایران از گروه های تروریستی! در همین زمان موضوع تحریم ایران توسط گروه ویژه اقدام مالی fatf که وظیفه مقابله با پولشویی و تامین مالی تروریسم را بر عهده دارد بار دیگر مطرح می شود. از قرار معلوم ایران به همراه کشوری چون کره شمالی (!!!) از سال 2010 در لیست سیاه کشورهایی که خطر بالای پولشویی و تامین مالی تروریسم در نظام بانکی آنها وجود دارد قرار گرفته بوده است. در همین حوالی و پس از اظهارات آمریکایی ها قانونی در سکوت رسانه ای محض در مجلس ایران مبنی بر مبارزه با تامین مالی تروریسم به تصویب می رسد. مذاکرات ایران با گروه موسوم به fatf شدت پیدا می کند و سرانجام منجر به بیانیه ای میشود، این بیانیه اعلام می دارد:

    کارگروه اقدام مالی اقدامات تقابلی (تنبیهی) را برای دوازده ماه به حالت تعلیق درآورده تا بر روند اجرای برنامه اقدام نظارت کند. در صورتی که در پایان این دوره، کارگروه اقدام مالی به این جمع‌بندی برسد که ایران پیشرفت لازم را در اجرای برنامه اقدام نداشته، اقدامات تقابلی کارگروه اقدام مالی بار دیگر اعمال خواهند شد. اگر ایران در این دوره به تعهدات خود ذیل برنامه اقدام عمل کرده باشد، کارگروه اقدام مالی گام‌های بعدی در این ارتباط را بررسی خواهد کرد.

    ایران تا زمان تکمیل کامل برنامه اقدام، همچنان در بیانیه عمومی کارگروه اقدام مالی باقی خواهد ماند. تا زمانی که ایران اقدامات لازم برای رفع کمبود‌های شناسایی شده در برنامه اقدام را انجام نداده، کارگروه اقدام مالی نسبت به ریسک ناشی از حمایت مالی از تروریسم از داخل ایران و تهدیدی که برای سیستم مالی بین‌المللی ایجاد می‌کند، نگران خواهد بود. به همین جهت، کارگروه اقدام مالی، از اعضای خود می‌خواهد و به تمام دیگر کشورها توصیه می‌کند که همچنان به موسسات مالی خود پیشنهاد کنند که در رابطه و مبادله با افراد حقیقی و حقوقی در ایران، بر اساس توصیه شماره 19 کارگروه اقدام مالی، هوشیاری لازم را به خرج دهند.

    فرآیند مشخص شدن معقول بودن یا معقول نبودن تقاضا پیش از آنکه ایران به صورت کامل به عضویت عضو FATF دربیاید باید مورد تایید قرار گرفته باشد. گفته شده فرآیند تعیین معقول بودن درخواست در طی «تعاون دوجانبه» به نتیجه می‌رسد، یعنی فرمول پذیرش یا عدم پذیرش درخواست از سوی ایران ارائه می‌شود، اما باید مورد تایید FATF قرار بگیرد بنابراین همه این کلمات بار حقوقی دارد.

    ممکن است صلاح در این باشد که مسئولان بانک مرکزی در این باره مذاکره کنند اما سوال این است که اگر پس از یک سال بانک مرکزی چارچوب پذیرش تقاضای معقول را مشخص کرد اما FATF آن را نپذیرفت، برنامه و سناریوی دولتمردان برای آن چیست؟

    قانونی کردن درآمدهای غیر قانونی، مشروع کردن پول‌های نامشروع و تطهیر پول‌های حرام و یا تبدیل پول‌های کثیف ناشی از اعمال خلاف به پول‌های تمیز و پاک، پولشویی می‌باشد.

    طی روز های گذشته، بانک مرکزی اعلام کرد که با سازمان بین‌المللی مبارزه با پولشویی و «کارگروه ویژه اقدام مالی» آن -FATF- به توافق رسیده است.

    FATF  در سال ۲۰۰۷ جمهوری اسلامی ایران را به اتهام حمایت از تروریسم و کمک های مالی به گروه های مقاومت در فهرست کشورهایی قرار داده بود که نظام مالی بین المللی را تهدید میکنند و به سایر کشورها در رابطه با خطر معامله و سرمایه گذاری و روابط تجاری با ایران هشدار داده بود.این کارگروه اعلام کرده بود که ایران و کره شمالی دو کشوری هستند که بالاترین ریسک مالی و سرمایه گذاری در جهان دارا میباشند.

    در سال ۲۰۱۶ و بعد از اجرای برجام در اولین نشست خود با انتشار بیانیه ای ایران و کره شمالی را در لیست کشورهای غیر همکار باقی گذاشت.

    در همکاری ایران با گروه کاری اقدام مالی نیز این خطر وجود دارد. باید به این نکته خوب توجه کرد که ایران از سال ۲۰۰۸ و پس از اولین اعلام نگرانی گروه کاری، مذاکرات خود را با آنها آغاز کرد اما هربار این گروه با بهانه‌ای از تغییر وضعیت ایران شانه خالی کردند. ایران از سال ۱۳۸۴ قانون مبارزه با پولشویی دارد و آیین‌نامه آن نیز تصویب و اجرا شده است اما گروه کاری اقدام مالی به این موارد بسنده نکرده است.
    وقتی ملاک مفهومی غیرمشخص و غیرشفافی به‌نام رضایت گروه کاری باشد و شاخصه شفاف دیگری وجود نداشته باشد، هزاران اتفاق می‌تواند در دل همکاری برای اخذ رضایت گروه رخ دهد. این نگرانی زمانی که مشخص می‌شود گروه کاری اقدام مالی رفتار و اهداف سیاسی دارد، دوچندان خواهد شد. رئیس کل بانک مرکزی خود نیز به سیاسی‌کاری این گروه اعتراف کرده است.

    بر اساس استانداردهای گروه کاری باید واحدی به‌نام FIU (واحد اطلاعات مالی) در کشور فعال باشد. این واحد محل تجمیع اطلاعات تراکنش‌های مهم (تراکنش‌های بالای ۱۵۰۰۰ یورو) و مشکوک است.

    در حال حاضر در ایران این واحد فعال بوده و زیر نظر دبیرخانه شورای عالی مبارزه با پولشویی فعالیت می‌کند. همچنین یک اداره‌کل مبارزه با پولشویی در بانک مرکزی نیز وجود دارد که همین کار را انجام می‌دهد. هرگونه دسترسی به اطلاعات این دو نهاد می‌تواند تبعات امنیتی داشته باشد.

    حال اقدام بانک مرکزی را در جهت به توافق رسیدن با FATF و تعهدات سنگین دولت به آنها میتوان از چند بعد بررسی نمود.

    اتحادیه بین المللی مبارزه با پولشویی یکی از وظایفش مقابله با تامین مالی تروریسم در جهان است و کشورهایی که حامی تروریسم هستند را در فهرست کشورهای تهدید کننده نظام مالی جهانی قرار میدهد.از نگاه FATF و بسیاری از سازمان های جهانی حزب الله لبنان، انصار الله، حماس، جهاد اسلامی، سپاه قدس و همه نیروهای مقاومت در دنیا تروریست هستند و هیچ کس اسرائیل کودک کش و ارباب پلید آن آمریکا را تروریست نمی داند.

    توافق با اف‌.ای‌.تی‌.اف تبعات امنیتی برای کشور دارد. مفهوم آن، این است ؛ جمهوری اسلامی که امروز سنگرهای خود را برای صیانت از امنیت ملی در خارج از مرزها زده است تا جلوی تروریسم دولتی رژیم صهیونیستی و تروریسم حرفه ای داعش و طالبان و النصره را بگیرد، با این توافق، در داخل مرزهای خود زمین گیر شود و منتظر انفجارات در داخل کشور باشد.

    با در نظر گرفتن این موضوع که اتحادیه میتواند به راحتی ما را در فهرست کشورهای تهدید کننده نظام مالی جهان قرار دهد و با اینکه کسانی که با این اتحادیه به توافق رسیده اند از تجربه تلخ گذشته مطلع هستند به چه دلیلی تعهداتی را از سوی این سازمان پذیرفته اند؟

    با این اوصاف اتحادیه بین المللی مبارزه با پولشویی مجددا ایران را در لیست کشورهای تهدید کننده نظام مالی جهان قرار خواهد داد و به همه کشورها اعلام خواهد کرد که سرماگذاری و ارتباط اقتصادی با ایران ریسک مالی خطرناکی خواهد بود و در صورتی رضایت خواهد داد که ایران حمایت خود از حزب الله لبنان و نیروهای انقلابی و مقاومت را قطع نماید.

    اما مسئله دیگری که بسیار قابل توجه است این است که به چه علت دولت تدبیر و امید همیشه بیگانه را محرم تر از ملت شریف و بزرگ ایران میداند و باید طرف مقابل از متن هر توافق و معاهده ای با خبر باشد اما این ملتی که به پای انقلاب و نظام خون ها داده اند و سختی ها کشیده اند نباید از تعهداتی که  به طرف مقابل داده شده است با خبر باشند.

    در برجام هم بسیاری از مسائل را محرمانه به جمع بندی رسیدند و امروز میبینیم که به هیچ نتیجه و فرجامی نرسیده ایم و چوب اعتماد به غرب را می خوریم.برجام دیگر همه چیز را برای مردم غیور ایران روشن کرد که هیچ اعتمادی به طرف مقابل نیست و مشکل آنها مسئله صنعت هسته ای و غیره نبوده است بلکه آنها با اصل اسلام در جمهوری اسلامی مشکل دارند.

     

    منبع : پایگاه خبری حامیان ولایت

    برچسب ها:  جریان FATF  FATF  برجام 2  پولشویی  مبارزه با پولشویی

  • (تصاویر) تجمع مقابل مجلس در مخالفت با CFT و FATF

  • ________

  • http://wisgoon.com/pin/22018601/

https://www.mashreghnews.ir/news/932916/%DB%B5-%D8%AF%D8%B1%D9%88%D8%BA-%D9%BE%D8%B1%D8%AA%DA%A9%D8%B1%D8%A7%D8%B1-%D8%AD%D8%A7%D9%85%DB%8C%D8%A7%D9%86-FATF-%D8%A8%D9%87-%D9%85%D8%B1%D8%AF%D9%85-%D8%AA%D9%82%D9%84%D8%A7%DB%8C-%DB%8C%DA%A9-%D8%AC%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%B3%DB%8C%D8%A7%D8%B3%DB%8C-%D8%AE%D8%A7%D8%B5

 

 

http://tanvir.ir/fa/news/90756/%D8%B9%DA%A9%D8%B3-%D9%86%D9%88%D8%B4%D8%AA%D9%87-%D8%AC%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D9%86-fatf-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA

https://modiriran.ir/%D9%85%D8%A7%D8%AC%D8%B1%D8%A7%DB%8C-fatf/

 

https://modiriran.ir/%D9%85%D8%A7%D8%AC%D8%B1%D8%A7%DB%8C-fatf/

 

http://ehavadar.com/fa/news-details/33134/%D8%A7%D9%81-%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%DB%8C-%D8%A7%D9%81--%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D8%9F-%7C%DA%86%D8%A7%D9%84%D9%87-%D9%86%D9%82%D8%B5-%D8%A8%D8%B1%D8%AC%D8%A7%D9%85-%DA%A9%D9%85-%D8%A8%D9%88%D8%AF-%D9%88-%D8%AD%D8%A7%D9%84%D8%A7-%D8%A8%D9%87-%DA%86%D8%A7%D9%87-%D8%A7%D9%81%D8%AA%D8%A7%D8%AF%D9%86-%D8%A2%D9%86--%7C-%DA%86%D9%87-%D8%AC%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D9%BE%D8%B4%D8%AA-%D9%BE%D8%B1%D9%88%D9%86%D8%AF%D9%87-%D9%88%D8%AC%D9%88%D8%AF-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%9F/

 

http://www.dana.ir/news/813009.html/%D8%B1%D9%88%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%DB%8C%DA%A9-%DA%A9%D9%84%D8%A7%D9%87-%DA%AF%D8%B4%D8%A7%D8%AF-%D8%A7%D9%81-%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%DB%8C-%D8%A7%D9%81

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۸/۰۸/۰۵