شهید علی اصغر علیمرادی - فرزند رجب علی
#########################################
زندگی نامه شهید
منبع : کتاب گنجینه معارف شهدای فشارکی(سفارشها و نواهای آسمانیان) ، ستاد یادواره شهدا ، دکتر سیدجواد هاشمی فشارکی ، انتشارات وانیا ، 1397، ص 282 و 283
............................................
شهید علیمرادی، علی اصغر
نام پدر: رجب علی تاریخ تولد: 23/6/1343 تاریخ شهادت: 9/11/1365
- زندگینامه:
- شهید علی اصغر علیمرادی فرزند رجب علی در تاریخ 23/6/1343 در شهر اصفهان بدنیا آمد. نام مادر وی زهرا خانم نام دارد.
- وی با طی کردن دوران کودکی وارد دبستان شد. و پس از پایان دوره ابتدایی در مدرسه راهنمائی صغیر اصفهانی ثبت نام کرد. و به تحصیل پرداخت در دوران راهنمایی بود،که کم کم زمزمههای انقلاب به گوش میرسید. شور و نشاطی در خیابانها بوجود آمده بود. مردم در تکاپو و تلاش برای مبارزه بودند. اعتصابات آغاز شد. و مبارزه با عوامل رژیم نمایان گردید. علی اصغر و همکلاسیهایش دست در دست هم برای واژگونی قدرت پوشالی رژیم شاهنشاهی به میدان آمده بودند. حضوری فداکارانه و علاقهمندانه از سر ایمان برای نوجوانهایی که قاسم ابن حسن(ع) را الگوی خود قرار داده بودند. و با تعهد و پایمردی اطاعت از امام خمینی (ره) را سر لوحه کار خود قرار دادند. و با شرکت در تظاهرات و راهپیمائیها و توزیع اطلاعیه و نوارهای حضرت امام سهم موثر و گستردهای را در ایجاد آگاهی و بصیرت مردم داشتند.
- تلاش علی اصغر و دوستانش در نیمه دوم سال 57 به ثمر رسید. و رژیم فاسد را که به متکی به بیگانگان جنایتکار و ستم پیشه بود، واژگون شد. سرنگونی رژیم فاسد شاهنشاهی شور و حال و نشاط انقلابی خاصی در علی اصغر بهوجود آورد. چرا که نتایج تلاشهای خود را مشاهده میکرد با پیروزی انقلاب اسلامی مجدداً سنگر مدرسه را برگزید و به تحصیل علم پرداخت. و در دبیرستان هاتف ثبت نام نمود. و همراه با تحصیل در اکثر مراسمهای انقلاب شرکت میکرد. با شروع جنگ تحمیلی توسط دشمن بعثی علی اصغر که انقلاب را در خطر و مورد هجوم دشمن دید. پس از دوره آموزش در اولین روزهای سال 1360 عازم جبهه شد. و با حضور در لشکر امام حسین (ع) مبارزه با دشمن متجاوز را شروع کرد. و در همین زمان پس از یک دوره آموزشی کوتاه مدت تخصصی بهعنوان دیده بان لشکر خود را در نزدیکترین سنگرهای پیش روی دشمن قرار داد.و با اقدامات فداکارانه ضربات محکم و جبران ناپذیری به دشمن وارد کرد.
- او در زمان حضورش در جبهه بارها مجروحیت سطحی برداشته بود. ولی هرگز به خانواده نگفته بود، تا اینکه پس از شهادت متوجه آن شدند. علی اصغر با احترام به خانواده و برادر کوچکتر محبت و صمیمت و تدین خود را نشان میداد.و همیشه دوستانش را نصیحت میکرد. و به نماز اول وقت مقید بود. علی اصغر در خدمت به دوستان و خانواده همیشه پیشقدم بود. و حتی سعی میکرد کارهای دیگران را نیز انجام دهد. او اواخر که در جبهه بود، باز هم از درس خواندن غافل نبود. تا آنجا که در دانشگاه تبریز و در رشته دندانپزشکی پذیرفته شد. ولی با توجه به تعهد و پایبندی خود به امام عزیز و آرمانهای انقلاب جنگ را در اولویت میدانست. و نهایتاً با همین وفاداری و مجاهدت در راه اسلام و امام خلعت شهادت پوشید. و ندای حق را لبیک گفت.
- شهید علی اکبر شعر باف پیش از شهادتش نقل کرد که "در روز نهم بهمن سال 1365 علی اصغر در حالی که مشغول اقامه نماز ظهر و عصر بود، بر اثر ترکش خمپاره دشمن به شهادت رسید"
######################################
وصیت نامه شهید
منبع : کتاب گنجینه معارف شهدای فشارکی(سفارشها و نواهای آسمانیان) ، ستاد یادواره شهدا ، دکتر سیدجواد هاشمی فشارکی ، انتشارات وانیا ، 1397، ص 436
..........................................
- علیرغم پیگیریهای صورت گرفته، متاسفانه متن وصیتنامه واصل نشد.
«وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فِی سَبِیلِ اللّهِ اَمواتاً بَل اَحیاءٌ عِندَ رَبِهم یُرزَقوُن»
«هرگز کسانی را که در راه خدا کشته شدهاند، مرده مپندارید، بلکه زندهاند
و نزد پروردگارشان روزی داده میشوند»
(آل عمران –آیه 169)
من المومنین رجال صدقوا ما عاهدوا الله علیه فمنهم من قضی نحبه
و منهم من ینتظر ومابدلوا تبدیلا
(سوره احزاب آیه 23)
امروز، به فضل همین شهادتها و به برکت خون شهدا، ملت ما، ملت سربلند و آبرومندی است و ملتها آبرو و عزت را این گونه باید پیدا کنند. امام خمینی(ره)
برنامه اسلام از عصر وحی تاکنون بر شهادت توام با شهامت بوده است. امام خمینی (ره)
روزبه روز باید نکته یابی و نکته سنجی زندگی شهدا در جامعه ما رواج پیدا کند.
امام خامنهای
شهید شمع محفل بشریت است. (شهید مطهری)
گمان مکنید ما شهید از دست دادهایم ما شهید را بدست میآوریم. (شهید دکتر بهشتی)
این دفتر و کتاب شهادت را همچنان به روی مشتاقان باز و ما را هم از وصول به آن محروم مکن.
امام خمینی (ره)
سرشناسه |
: |
هاشمی فشارکی، سیدجواد، ۱۳۴۰ - |
عنوان و نام پدیدآور |
: |
گنجینه معارف شهدا: (سفارشها و نواهای آسمانیان)/ سیدجواد هاشمیفشارکی؛ ناظر علمی حسنعلی احمدیفشارکی. |
مشخصات نشر |
: |
تهران: وانیا، ۱۳۹۶. |
مشخصات ظاهری |
: |
544 ص.: مصور (رنگی)، جدول. |
شابک |
: |
978-600-8496-61-8 |
وضعیت فهرست نویسی |
: |
فیپا |
یادداشت |
: |
عنوان دیگر: گنجینه معارف شهدای فشارکی (سفارشها و نواهای آسمانیان). |
عنوان دیگر |
: |
گنجینه معارف شهدای فشارکی (سفارشها و نواهای آسمانیان). |
عنوان دیگر |
: |
سفارشها و نواهای آسمانیان. |
موضوع |
: |
شهیدان -- ایران -- فشارک -- وصیتنامهها |
موضوع |
: |
Martyrs -- Iran -- Fesharak -- Wills |
موضوع |
: |
شهیدان -- ایران -- فشارک |
موضوع |
: |
Martyrs -- Iran -- Fesharak |
موضوع |
: |
جنگ ایران و عراق، ۱۳۵۹-۱۳۶۷ -- شهیدان -- وصیتنامهها |
موضوع |
: |
Iran-Iraq War, 1980-1988 -- Martyrs -- Wills |
موضوع |
: |
فشارک |
موضوع |
: |
Fesharak (Iran) |
شناسه افزوده |
: |
احمدی فشارکی، حسنعلی، ۱۳۴۲ - |
رده بندی کنگره |
: |
۱۳۹۶ ۸گ ۲ ھ DSR۱۶۲۵/ |
رده بندی دیویی |
: |
۹۵۵/۰۸۴۳۰۹۲۲ |
شماره کتابشناسی ملی |
: |
۴۹۹۹۴۳۳ |
گنجینه معارف شهدای فشارکی(سفارشها و نواهای آسمانیان)
تالیف و تدوین: دکتر سیدجواد هاشمی فشارکی
ناظر محتوایی: ستاد یادواره شهدای فشارکی
ناظر علمی: دکتر حسنعلی احمدی فشارکی
ناظر دوره اول محتوای فصل سوم: سید محمد علی هاشمی فشارکی
ناظر دوره دوم محتوای فصل سوم: روح الله غلامی فشارکی
ناظرفنی: مهندس محسن فشارکی
ویرایش محتوایی و ادبی: اعضای پایگاه بسیج شهدای اسلام ( فشارکیها)
بازبینی و تطابق: ابراهیم غلامی فشارکی
تایپ: سید مهدی هاشمی فشارکی
طراح جلد و پوستر: مهندس سید امیر هاشمی فشارکی
نوبت چاپ: اول 1397 - شمارگان:500
شابک: 8-61- 8496-600-978
نشر وانیا: خیابان ابوریحان خیابان وحید نظری پلاک 36 واحد 1
فروش اینترنتی WWW.Ketab.ir
کلیه حقوق اعم از چاپ و تکثیر، نسخهبرداری برای مؤلف محفوظ است
نقل مطالب با ذکر ماخذ بلا مانع است
-
تقدیم به:
- محضرمقدس امام حاضر(عج) و نایب آن حضرت، امام خامنهای
- شهدای بزرگوار فشارکی
- خانواده معظم شهیدان
- اقوام و دوستان شهیدان
- همه آنان که برای امنیت و سرافرازی کشور جانفشانی کردهاند
و به:
- آنان که بر تداوم راه شهیدان اهتمام داشته و در تلاشند.
- و همه عاشقان و علاقمندان و دوستداران شهدا
- تشکر:
تشکر از همه کسانی که ما را در تدوین این اثر یاری نمودند:
- خانواده معظم شهدای فشارکی
- اقوام محترم روستای فشارک
- اعضای ستاد یادواره شهدای فشارکی
- پایگاه بسیج مسجد شهدای اسلام (فشارکی)
- هیت امنای محترم مسجد شهدای اسلام
- کانونها و محفلهای فرهنگی فشارکی
- اقوام فشارکی ساکن اصفهان
- اقوام فشارکی ساکن تهران
- اقوام فشارکی ساکن قم
- صندوق قرض الحسنه چهارده معصوم (ع)
- صندوق قرض الحسنه محبان چهارده معصوم (ع)
پیشگفتارمولف
بنام آفریدگار شهیدان، خداوند شاهد و مشهود
"این الطالب بدم المقتول بکربلا"
"این وصیتنامههایى که این عزیزان مىنویسند مطالعه کنید. پنجاه سال عبادت کردید، و خدا قبول کند، یک روز هم یکى از این وصیتنامهها را بگیرید و مطالعه کنید و تفکر کنید."
(صحیفه امام ج14ص491)
- مفاهیم و آثار مادی و معنوی به جامانده از شهیدان، مجموعهای غنی را در فرهنگ شیعه تشکیل میدهد که به آن فرهنگ شهادت اطلاق میگردد. که عبارت است از تمامی آثار باقیمانده از شهید، اعم از آثار غیر مادی (معنوی) مثل باورها، اعتقادات، خلقیات، رفتارها، اهداف و دیگر وجوه معنوی و الهی شهید که الهام گرفته از قرآن و گفتارمعصومین(ع) میباشد؛ و آثار مادی آن عبارتند از تربت پاک شهید، وسایل شخصی، اسامی خیابانها، مراسم مربوط به شهید، آثار مکتوب و کل هر چیزی که قابل مشاهده و لمس بوده و یادآور شهید باشد.فرهنگ شهادت متأثر از پوششهای فرهنگی (فرهنگپذیری، فرهنگیابی تغییرات اجتماعی و هویت فرهنگی) به عبارت دیگر خصوصیات فرهنگ را دارا ست یعنی دچار تغییرات میشود از هویت جامعه نشأت گرفته و متأثر می شود، پذیرفتنی، آموختنی و تدریجی نیز است.
- امام خمینی«ره» هدف مبارزه و شهادت را؛ حفظ اسلام و احکام قرآن کریم میداند. شهادت زمانی حاصل می شود که با ایمان به خدا همراه باشد. هدف شهادت و آمال شهیدان تحقق«عدل الهی»، «تحقق اسلام»، «قوت دادن به اسلام»، «شرف اسلام»، «احیاء ارزشهای معنوی»، «عزت دین» و در یک کلام اعتلای حق بود. آثار و نتایج برکات شهادت از دیدگاه امام«ره» نیز عبارتنداز: بازیابی حیات ملت، ایجاد موج در دنیا، آبیاری درخت اسلام، تحقق حکومت برهنگان، بیمه شدن شرافت ملت، تقویت روحیه ملت، به دست آوردن استقلال و آزادی، دفع مفاسد از جامعه، تسلیم و سر تعظیم فرودآوردن دنیا در مقابل ملتی که شهادت را سعادت میداند، بیمه شدن اسلام و انقلاب، قطع دست قدرتها و عامل نشاط و تحرک ملت. امام خمینی«ره» خاستگاه اجتماعی شهیدان را از تودههای مستضعف و طبقات محروم میداند.
- رهبری انقلاب اسلامی نیز همان دیدگاه امام «ره» را در خصوص شهادت و فرهنگ آن دارد. شهید مظهر هدف، تلاش و تداوم است، و شهادت بهترین مردن است»، شهادت به عنوان یک انتخاب حرکت و عمل از سوی افراد خود ساخته برای ساختن جامعهای بهتر و اعتلای کلمه الله صورت میپذیرد. شهادت آسیب ناپذیر ساختن ملتها را موجب می گردد و تضمین کننده استقلال ملت و سربلندی اسلام است. ایشان در فرازی از سخنان خود، واژه فرهنگ شهادت را به کار بردند. «حق بزرگ آنان (شهیدان ) بر ما آن است که فرهنگ شهادت و ارزش مجاهدت در راه خدا تبیین شود.» یکی از روشها، زنده نگه داشتن و بزرگداشت یاد و نام شهیدان است.
- بزرگداشت شهید یعنی اصالت بخشیدن به هدفها و تشویق به آن عمل و تقدیس آن ایثار. تکریم شهیدان به آن است که این ملت هرگز در برابر سلطه گران مستکبر سر خم نکند و این زمانی میسر میشود که یاد شهدا همیشه در فضای جامعه زنده باشد. اولین نقطه آغازین تداوم راه شهیدان و احیای فرهنگ شهادت از خانواده، به ویژه فرزندان شهیدان است. درزبان شهیدان دو پیام وجود دارد، اولین آن پیام شهادت و دیگری حراست از آرمانهای شهداست. به باور آیت الله خامنهای «پاسداری از فرهنگ شهادت» برای بنیاد شهید که متولی رسمی تامین حیات مادی و معنوی خانواده شهدا و ترویج فرهنگ شهادت در جامعه است میتواند جان دیگری به این نهاد انقلابی بدهد و تلاش فرهنگی این نمایندگی باید « آکندن عطر شهادت در جامعه و تبیین حق عظیم شهیدان باشد ». ارزش سوگواری و یادآوری شهدا در مرثیهها کار نیکویی است، اما موثرتر از آن، برشمردن افتخارات شهید و نیز ارائه دادن کارهای هنری در زمینه زیبایی پیام شهیدان و نیز افتخاری که آفریدهاند، میتواند باشد. درکارهای فرهنگی نیز روح فرهنگی باید حاکم باشد.
- استاد مطهری بحث پیرامون شهید را با عنوان «قداست شهید» آغاز میکند، منشا قداست شهادت را «فی سبیل الله» بودن آن میداند. شهادت؛ قداست خود را از اینکه«فدا کردن تمامی هستی خود است در راه هدف مقدس جهاد» کسب میکند واین از ابعاد دیگری است که به شهادت قداست بخشیده است. در اسلام آنچه منجر به شهادت، یعنی مرگ آگاهانه در راه هدف مقدس میگردد، به صورت یک اصل درآمده است و نام آن جهاد است. استاد مطهری بزرگترین خاصیت شهید را «حماسه آفرینی» او میداند. چون این حماسه آفرینی به جامعه؛ نشاط، تحرک و پویایی می بخشد. به نظر او هر فردی با عملش خدمتی که به اجتماع میکند و با تاثیری که برجامعه میگذارد، جاودان میشود. شهید از راه خون خودش، خود را در جامعه جاوید میکند. استاد مطهری برحق شهید بربشریت نیز تاکید دارد، هیچکس حقی به اندازه شهدا بربشریت ندارند. شهدا مدیون بشریت نیستند چرا که با از خودگذشتگی و فداکاری، محیط را برای دیگران مساعد میکنند.
- این کتاب بیان شمهای از حدیث عشق شهدای والامقام وابسته به دیار کهن، روستای فشارک سرافراز است.بر مادران و پدران این خطه، بر اساتید، معلمان، علماء و خطباء و هر آنکس که دستی بر آتش تعلیم و تهذیب آنها داشتهاند، مبارکباد، که در بر کشیدن این شهیدان رفیعالمنزله قدرت تربیتی و روحی خود را به نمایش گذاشتند و اینک مائیم و میراثی عظیم از خون شهیدان، پیامشان و آرمانهایشان و امامشان و موج خروشانی که در جهان افکندهاند.
- توفیق مصاحبت با شهدای بزرگوار حسین اثنی عشری، سید ابوالفضل هاشمی فشارکی، امیرحسین نقیان فشارکی، سید ساعد هاشمی فشارکی، مهدی عظیمی اصفهانی و برخی دیگر که رفتند و حسرت جامانگی از غافله سبکبالان آسمانی را بر دل ما جاماندگان گذاشتند دینی مضاعف را بردوش گذاشته است و به جهت پاسداشت یاد و ترویج راهشان، این مجمل منظم از وادی شهادت، با نام "گنجینه معارف شهدای فشارکی(آخرین سفارشها و نواهای آسمانیان)" بهعنوان نــدای آسمــانیــان شهدای فشارکی و پیک پیامهای فشارکی وآخرین سفارشهای آسمانیان فشارکی به ما جاماندگان و نیز نسلهای بعدی آنان، نزدیکان و علاقمندان، جهت بهرهمندی بهتر و بیشتر گروههای مختلف سنی و شغلی تقدیم میگردد.
به منظور بهره برداری بیشتر، این اثر در چهار فصل زیر تدوین و ارایه شده است:
- فصل اول: اختصاص به شهدا در آینه آمار دارد وخلاصه وضعیت شهدای فشارکی بوده و اطلاعاتی از معارف شهدای فشارکی ارایه شده است.
- فصل دوم: وصیتنامه موضوعی شهدا، با رویکردی کاملاً ابداعی و جدید، جهت سهولت بهرهبرداری از وصایای شهدا تدوین گردیده است
- فصل سوم [1]: تحت عنوان سیمای شهید بوده، که در این فصل خلاصهای از زندگینامه شهدای فشارکی به همراه تصاویر شهدا ارایه شده است.
- در فصل چهارم، متن وصیتنامه شهدای فشارکی به قلم خود شهدا ارایه گردیده است.
- در پیوست نیز برخی موارد مرتبط ارایه شده است.
- فصل اول و دوم و جداول پیوست این کتاب کاملاً ابداعی و جدید بوده و در هیچ از یک منابع موجود شهدا چنین رویکردی تاکنون وجود نداشته است. و بنحوی است که قابل بهرهبرداری در کارهای آموزشی و پژوهشی توسط صنوف و ردههای سنی مختلف میباشد و در تهیه مطالب فصل سوم ابتدا از پایگاههای معتبر مثل پایگاه اطلاعرسانی بنیاد شهید و....اطلاعات اولیه استخراج و سپس درجهت تکمیل آن از مطالب کتابچه شکوه ایثار(کتابچه تک نسخهای) بهرهگیری شده است. و در برخی از مغایرتهای این دو، اصالت را بردقت پایگاههای اطلاع رسانی مذکور قرار داده شده است. آنگاه اغلب زندگینامهها برای نزدیکان شهدا ارسال گردید و نظرات آنان اخذ و اعمال گردید. و مطالب فصل چهارم انعکاس از متن وصیتنامه شهدا میباشد
- و سپس برای نمایندگان عزیز ستاد یادواره شهدای فشارکی[2] و پایگاه بسیج مسجد شهدای اسلام( فشارکیها) ارسال و نظرات آنان نیز اخذ و اعمال گردیده است. براساس جلسه مورخ 28 تیرماه 1396 در مسجدجامع فشارک جهت افزایش دقت امر، جلسه نهایی رسیدگی به اطلاعات زندگینامه شهدا تشکیل گردد. و برهمین اساس این جلسه در مورخ اول مردادماه 1396 در دفتر پایگاه بسیج مسجد شهدای اسلام تشکیل و مورد بررسی قرار گرفت. و همچنین پس از صفحه آرایی توسط ناشر نیز مجدداً در اختیار عزیزان ستاد یادواره شهدا قرار گرفته و پس از اخذ نظرات نهایی، ویرایش پایانی کتاب صورت گرفته و در اختیار ناشر قرار گرفت.
- لازم به ذکر است، این کتاب درخصوص اقوام نسبی و همچنین سببی درجه اول بوده و اقوام سببی درجه دوم ( مثل کسانی که مادر بزرگ آنها فشارکی بوده است آورده نشده است.
- همچنین لازم به ذکر است زندگینامه شهید مهدی عظیمی توسط شوهر خواهر وی (شهید حسین اثنی عشری) پیش از شهادت خودش نگارش شده است و در اینجا تلخیص آن ارایه شده است و زندگینامه شهید امیر حسین نقیان فشارکی توسط اخوی گرامی وی آقای دکتر مهدی نقیان فشارکی ارایه گردیده است. و زندگینامه شهیدان مرتضی و محسن مطلبی فشارکی به نقل از آقای اکبر مطلبی فشارکی، اخوی شهیدان عزیز ثبت و درج گردیده است.
- ضمن تشکر از کلیه اقوام و عزیزانی که در جمع آوری وتدوین اطلاعات شهدا همکاری داشتند، بویژه اقوامی که اطلاعات ارزشمند خود را در اختیار ستاد یادواره اول شهدای فشارکی قرار دادند، و بخصوص از پسرعموی عزیزم آقای سید محمد علی هاشمی فشارکی که نقش محوری در تهیه مستند "شکوه ایثار" داشتند. و نیز اعضای ستاد یادواره شهدای فشارکی در سال 1392 و 1395 که تلاش بسیار زیادی در جهت بزرگداشت یاد وراه شهدا نمودند. و همچنین از حمایتها و پشتیبانیهای فرمانده محترم قبلی وفعلی پایگاه مسجد شهدای اسلام ( فشارکیها) و سایر عزیزان پایگاه بسیج، و آقای مجتبی جعفری فشارکی، حاج آقا روح الله غلامی فشارکی و آقای ابراهیم غلامی فشارکی، بابت تلاش و پیگیریهای مجدانهشان و سایر عزیزان فشارکی و مسولین بنیاد شهید، نهایت تشکر و تقدیر را دارم و انشاالله ثواب مضاعف نصیب همگی گردد.
- آنچه تدوین و تالیف و انتشار یافته، همه از عنایت خود شهدا و نیز زحمات و حمایتهای اقوام (فامیل) محترم فشارکی بوده است و هم بدین سبب نخست تقدیم به همه آنان و هم چنین سایر هموطنان عزیزی که از آن بهره برداری می نمایند، میگردد.
- بدیهی است این اثر بدلیل ضعف در منابع، تفاوت در اطلاعات واصله از منابع مختلف، تغییرات در ویرایشهای این اثر و نیز محدودیت زمانی، قطعاً خالی از اشکال و قصور نبوده، ضمن پوزش و اعتذار خاضعانه از محضر مبارک یادگاران و بازماندگان شهدای عزیز، خواهشمند است نظرات ارزشمند خود را جهت غنای بیشتر آن ارایه نمایید.
ای شهیدان فشارکی، عشق مدیون شماست
هرچه ما جاماندگان داریم ز خون پاک شماست
با احترام
تابستان 1396
سیدجواد هاشمی فشارکی
[1] - بخش عمده مطالب فصل سوم ( زندگی نامههای شهدا) از مستند یادواره اول شهدای فشارکی( کتابچه شکوه ایثار ) استخراج، تکمیل و تدقیق شده است.
[2] آقایان شیخ محمد تقی غلامی - روح الله غلامی – ابراهیم غلامی - مهدی شیرانی- ابراهیم غلامی- سعیدمطلبی- امیرمطلبی- جواد احمدی- جوادمحمدی- احمدغلامی-اصغرمحمدی- جلال مطلبی- عباس مطلبی- عباس مطلبی-قدرتالله غلامی- مصطفی غلامی-موسی غلامی- حسین نقیان- رضاآقاجانی- رضاغلامی- روح الله مطلبی- روح الله مطلبی- سیدعلی هاشمی-عباس محمدی-علی پادگانه- علیرضا غلامی- قدرت الله محمدی- مجتبی نقیان- مجتبی جعفری- مجتبی محمدی-محمدغلامی- محمد دادجو- مصطفی مطلبی- مصطفی محمدی- رسول ملکوتی- ناصرآقاجانی-یعقوب مطلبی- مجتبی احمدی-(همگی با پسوند فشارکی)