***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

توسعه توکا به دنبال تبدیل به گروه خدمات

چهارشنبه, ۱۵ مرداد ۱۳۹۹، ۰۵:۵۵ ب.ظ

فاطمه سادات هاشمی فشارکی متولد ۱۳۵۷ زاده استان اصفهان و اصالتا اهل فشارک 

 

https://boursemrooz.com/49131/%D9%81%D9%88%D9%84%D8%A7%D8%AF-%D9%87%D9%84%D8%AF%DB%8C%D9%86%DA%AF-%D8%AE%D8%AF%D9%85%D8%A7%D8%AA-%D9%85%D8%A7%D9%84%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D8%AC%D8%A7%D8%AF-%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%DA%A9%D9%86%D8%AF.html

 

توسعه توکا به دنبال تبدیل به گروه خدمات

  ارسال

  پرینت

توسعه توکا به دنبال تبدیل به گروه خدمات

شناسه خبر : 49131 | تاریخ انتشار : ۱۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶ |

شرکت سرمایه‌گذاری توسعه توکا در حال دریافت مجوز شرکت تامین سرمایه و دیگر مجوزهای نهادهای مالی خدمات دهنده است تا بتواند خود را در گوشه‌ای از موفقیت‌های مجموعه گروه فولاد مبارکه بگنجاند تا با راه‌اندازی این هلدینگ تخصصی، نیاز مجموعه فولاد مبارکه اصفهان در تامین مالی و مدیریت سرمایه‌گذاری‌ها را از طریق بازار سرمایه برطرف کند.

به گزارش روند بورس امروز، برخی مشاغل برچسب مردانه دارند بازار سرمایه هم از آن مشاغلی است که بیشتر کسانی که در شکل‌دهی آن نقش‌داشتند، مرد بودند. اما اکنون بانوان این برچسب‌ها را به چالش کشیده‌اند و در حال ورود به دنیای اقتصاد و بازار سرمایه هستند.

امروزه بانوان بسیار قدرتمندی در مسند هدایت شرکت‌های بزرگ قرار دارند. البته بازار سهام که به نظر دنیایی مردانه می‌رسد و در آن بانوان کمتری نسبت به مردان وجود دارند، شاهد آن است که حضور و ورود بانوان به آن در حال افزایش است.

شرکت سرمایه گذاری توسعه توکا با مدیریت فاطمه سادات هاشمی فشارکی به عنوان یکی از شرکت‌های فرعی سرمایه‌گذاری توکا فولاد در بازار سرمایه فعال است که فولاد مبارکه حداقل ۹۰ درصد از سهام آن را از شرکت سرمایه‌گذاری توکا فولاد خریده است.

شرکت سرمایه‌گذاری توسعه توکا با سرمایه ۱۵۰ میلیارد ریالی خردادماه امسال دارای ارزش پرتفوی بورسی ۳ هزار و ۸۲۴ میلیارد ریال بود و در ادامه فعالیت‌های خود برنامه افزایش سرمایه از ۱۵۰ به ۸۳۰ میلیاردریالی را در دستور کار خود دارد،

همچنین در چشم انداز تبدیل به مجموعه‌ای به عنوان گروه خدمات مالی را ترسیم شده است.

مشروح گفت‌و‌گوی روند بورس امروز با مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه توکا در ذیل آمده است که با هم می‌خوانیم:

به عنوان یک خانم فعال در بازار سرمایه که در زنجیره فولاد حضور دارید، لطفا خود را معرفی می‌کنید؟

فاطمه سادات هاشمی فشارکی هستم متولد ۱۳۵۷ زاده استان اصفهان و اصالتا اهل فشارک منطقه ای نزدیک کوهپایه اصفهان. دارای لیسانس حسابداری فوق لیسانس مدیریت اجرایی و دارنده مدرک DBA از سال ۱۳۸۰. پس از پایان دوره کارشناسی به عنوان کارشناس مالی در شرکت سرمایه‌گذاری توکا فولاد از مجموعه فولاد مبارکه مشغول به کار شدم.

پس از چهار سال به سمت مدیریت امور شرکت‌ها و مجامع رسیدم که پس از طی یک دوره طولانی در آن سمت به سمت مدیرعاملی شرکت سرمایه‌گذاری توسعه توکا در تیرماه ۹۷ در آمدم که اکنون نیز عضو هیئت مدیره توکا فولاد هستم.

به خود می بالم که به عنوان سرباز کوچکی از مجموعه گروه فولاد مبارکه مشغول به کار هستم؛ در ضمن مدرس دانشگاه و عضو هیئت حل اختلاف تامین اجتماعی به نمایندگی اتاق بازرگانی نیز هستم.

با توجه به برنامه شرکت برای تبدیل به گروه خدمات مالی بازار سرمایه و تامین مالی؛ چه اقداماتی در این راستا انجام شده است؟

از موضوعات بسیار مهم در حوزه مدیریت بنگاه‌ها، بحث الگوهای تلفیق شرکت‌هاست. هر روزه، با توجه به گرایش شرکت‌ها به ایجاد گروه‌های شرکتی برای انجام خدمات در چند حوزه کسب و کار و توسعه زنجیره ارزش برای مشتریان خود، موضوع ساختار، چارچوب فعالیت، نحوه ارتباط بین شرکت‌ها و چارچوب نظارتی و تنظیمی آنها اهمیت زیادی پیدا می‌کند. بنابراین باید الگوهای بهینه برای ایجاد این ساختارها و سازماندهی آنها، طراحی و به کارگرفته شود. در کشورهای مختلف رویکردهای متفاوتی به این موضوع وجود دارد.

چارچوب‌های مقرراتی کشورها و نیز ویژگی‌های نظام مالی آنها، از عوامل مهم تعیین‌کننده این ساختارهاست. هم‌اکنون برای نخستین بار موافقت اصولی شرکت سبدگردان از سازمان بورس اوراق بهادار در استان اصفهان دریافت شد و در ادامه شرکت کارگزاری باهنر از مجموعه تامین اجتماعی در مزایده برنده شد تا گام‌های خود را در اجرای نقشه راه این گروه به جلو بردارد.

در همین راستا شرکت سرمایه گذاری توسعه توکا در حال دریافت مجوز شرکت تامین سرمایه و دیگر مجوزهای نهادهای مالی خدمات دهنده بوده تا بتواند خودرا در گوشه‌ای از موفقیت‌های مجموعه گروه فولاد مبارکه بگنجاند تا با راه‌اندازی این هلدینگ تخصصی، نیاز مجموعه فولاد مبارکه اصفهان و استان اصفهان در تامین مالی و مدیریت سرمایه‌گذاری‌ها را از طریق بازار سرمایه برطرف کند.

شرایط امروز کسب و کارها و بویژه افزایش ریسک و عدم اطمینان، توسعه و تخصصی شدن حوزه¬های کسب و کار، افزایش رقابت، گروه‌های مختلف شرکت‌ها را به سوی ایجاد گروه‌ها یا کنگلومریت‌هایی سوق می‌دهد که تلاش می‌کنند با ایجاد اتحاد و ارتباط بین خود، یک زنجیره ارزش را تکمیل کنند. این کار به ایجاد ثبات بیشتر، افزایش سهم بازار و تقویت توان رقابتی شرکت‌ها کمک می‌کند.

– با توجه به ورود نقدینگی به بازار سرمایه، تا چه میزان این شرکت از این نقدینگی در جهت سودآوری خود بهره برد؟

شرکت سرمایه‌گذاری توسعه توکا در سه ماه نخست سال سودی حدود معادل ۱۰۰۰میلیارد ریال شناسایی کرده که در سه ماه پارسال این سود ۵۵ میلیارد ریال بوده که معادل ۱۹۰۰ درصد رشد را نشان داده است. بر این اساس ارزش پرتفو شرکت نیز از ۱۹۷ میلیارد ریال به ۴۸۰۰ میلیارد ریال معادل ۲۳۳۶ درصد افزایش یافته است.

با توجه به تغییر مالکیت در این شرکت با ورود فولاد مبارکه، راهبردها و سیاست‌های این شرکت تا چه میزان دستخوش تغییر خواهد شد؟

با توجه به نیاز به این هلدینگ تخصصی مالی در غالب گروه خدمات مالی به دستور مدیریت عالی فولاد مبارکه، نقشه راه جدیدی در شرکت تعریف شد. هیئت مدیره شرکت در اجرایی کردن این گروه خدمات بازار سرمایه همسو با گفته‌های مدیریت عالی فولاد مبارکه و با توجه به نیازآن در گروه فولاد مبارکه و استان اصفهان اقدام‌های اجرایی تعریف شد.

هلدینگ تخصصی بازار سرمایه با عنوان هلدینگ خدمات بازار سرمایه با کارکردهای زیر در نقشه راه شرکت ایجاد شد.

 

 

https://boursemrooz.com/49131/%D9%81%D9%88%D9%84%D8%A7%D8%AF-%D9%87%D9%84%D8%AF%DB%8C%D9%86%DA%AF-%D8%AE%D8%AF%D9%85%D8%A7%D8%AA-%D9%85%D8%A7%D9%84%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D8%AC%D8%A7%D8%AF-%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%DA%A9%D9%86%D8%AF.html

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۹/۰۵/۱۵