***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

دود تنباکو سرطان زا است

دوشنبه, ۲۸ مهر ۱۳۹۹، ۰۵:۱۰ ق.ظ

دکتر سید منصور هاشمی فشارکی

www.imna.ir/news/63719/

 

 

۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۷

  •  

یک متخصص داروسازی:

دود تنباکو سرطان زا است

دود تنباکو سرطان زا است

خبرگزاری ایمنا: در آینده ای نه چندان دور شاهد افزایش ابتلا به سرطانهایی هستیم که عامل اصلی آن مصرف تفریحی تنباکو است.

به گزارش ایمنا، دکتر منصور هاشمی فشارکی در گفتگو با ایمنا با بیان اینکه بزرگترین مشکل دنیای امروز ما ورود مواد مخدر صنعتی و تولد آن است، افزود: این مواد از خانواده آمفی تامین، شیشه و اکستازی است و برخی باورهای نادرست مانند اینکه شیشه تست اعتیاد را مثبت نمی کند و یا اینکه موجب کاهش خواب و اشتها می شود.
وی بیان داشت: یکی دیگر از این باورهای نادرست در مورد شیشه این است که شیشه اعتیادآور نیست در حالیکه اعتیاد به شیشه بسیار ساده است ولی ترک اعتیاد شیشه بسیار سخت انجام می‌شود.
این متخصص داروسازی با اشاره به اینکه اعتیاد به شیشه مانند حرکت در یک اتوبان یک طرفه است که فرد با سرعت زیاد حرکت می‌کند و به سوی مرگ پیش می‌رود، تصریح کرد: هر چه آگاهی اقشار مختلف و به ویژه جوانان نسبت به مواد مخدر و مضرات و مشکلاتی این‌گونه مواد بر جسم، روح و روان به جای می‌گذارد، افزایش یابد امکان ابتلا به این‌گونه مواد کاهش پیدا می‌کند.
وی با اشاره به علایم سوءمصرف مواد مخدر اشاره کرد و افزود: خانواده‌ها به تغییرات نوجوانان بیشتر توجه کنند چون با مصرف مواد مخدر نوع دوستان عوض می‌شود، اشتها کم می‌شود، جوان مشکل بی‌خوابی پیدا می‌کند اما خانواده‌ها نباید به فرزندانشان بدگمان، شکاک و بدبین باشند بلکه باید با آنها به عنوان یک دوست، هم‌راز و راهنما برخورد کنند.
هاشمی فشارکی به معضلات قلیان اشاره کرد و اظهار داشت: در ۲۰ سال گذشته قلیان تنها ویژه افراد مسن بود اما امروزه به علت تغییر فرهنگ قلیان نه تنها به عنوان تفریحی برای دختران و پسران جوان بدل شده بلکه در جمعهای خانوادگی و مکانهای عمومی هم قلیان مصرف می‌شود.
وی با بیان اینکه مصرف تنباکو تنباکو، مانند دخانیات و نیکوتین دروازه ورود به اعتیادهای سنگین است ف خاطرنشان کرد: این در حالی است که مصرف تفننی قلیان نیز راه ورود فرد به اعتیاد به شمار می رود.
این متخصص داروسازی با اشاره به اینکه از هر دو نفر سیگاری یکی در اثر عوارض ناشی از سیگار می‌میرد، اظهار داشت: منشأ دود تنباکو به سرطان‌های بسیاری منجر می‌شود، بنابراین جامعه ما در آینده‌ای نه چندان دور با افراد سرطانی فراوانی برخورد می‌کند که علت آن مصرف تفریحی و تفننی و خانوادگی قلیان بوده است.
 

کد خبر 63719

 

https://www.imna.ir/news/63719/%D8%AF%D9%88%D8%AF-%D8%AA%D9%86%D8%A8%D8%A7%DA%A9%D9%88-%D8%B3%D8%B1%D8%B7%D8%A7%D9%86-%D8%B2%D8%A7-%D8%A7%D8%B3%D8%AA

 

 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۷/۲۸