***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

خاطره های آموزنده - کتاب

شنبه, ۲۹ آذر ۱۳۹۹، ۰۵:۰۳ ق.ظ

حکم آیه الله فشارکی برای پیشگیری از وبا

خاطره های آموزنده

 

 

خاطره های آموزنده
مشخصات کتاب:
سرشناسه : محمدی ری شهری، محمد، ۱۳۲۵ -
عنوان و نام پدیدآور : خاطره های آموزنده/ محمدی ری شهری.
مشخصات نشر : قم : موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث، سازمان چاپ و نشر، ۱۳۹۱.
مشخصات ظاهری : ۳۷۱ ص.
شابک : ۱۰۰۰۰۰ ریال: 978-964-493-651-7
وضعیت فهرست نویسی : فاپا
موضوع : محمدی ری شهری، محمد، ۱۳۲۵ - -- خاطرات
رده بندی کنگره : DSR۱۶۷۰ /م۳آ۳ ۱۳۹۱
رده بندی دیویی : ۹۵۵/۰۸۴۰۹۲
شماره کتابشناسی ملی : ۳۰۰۰۹۵۶
ص: 1
عناوین اصلی کتاب شامل:
اشاره؛ درآمد؛ فصل یکم: خاطراتی از کرامات و عنایات اهل بیت علیهم السلام؛ فصل دوم: خاطراتی از انقلاب اسلامی در ایران؛ فصل سوم: خاطراتی از شهدا، جانبازان و آزادگان؛ فصل چهارم: خاطراتی از حج؛ فصل پنجم: خاطرات متنوّع

 

https://www.ghbook.ir/index.php?option=com_dbook&task=viewbook&book_id=11564&Itemid=167&lang=fa

 

سرشناسه : محمدی ری شهری، محمد، 1325 -

عنوان و نام پدیدآور : خاطره های آموزنده/ محمدی ری شهری.

مشخصات نشر : قم : موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث، سازمان چاپ و نشر، 1391.

مشخصات ظاهری : 371 ص.

شابک : 100000 ریال: 978-964-493-651-7

وضعیت فهرست نویسی : فاپا

موضوع : محمدی ری شهری، محمد، 1325 - -- خاطرات

رده بندی کنگره : DSR1670 /م3آ3 1391

رده بندی دیویی : 955/084092

شماره کتابشناسی ملی : 3000956

ص: 1

 

درصفحه 324  این کتاب امده است :

 

حکم آیه الله فشارکی برای پیشگیری از وبا

5 / 8خاطراتی از آیه الله اراکیدر تاریخ 12/4/1371 و 4/4/1373 همراه با تولیت وقت آستان حضرت معصومه، آیه الله علی اکبر مسعودی، به دیدار فقیه عالی قدر حضرت آیه الله محمد علی اراکی رفتیم. برخی از نکاتی که در این دو دیدار مطرح شد عبارت اند از: (1)

حکم آیه الله فشارکی برای پیشگیری از وباآیه الله شیخ عبدالکریم حائری از مرحوم آیه الله سید محمد فشارکی نقل کردند که: در سامرا بیماری وَبا (یا طاعون) آمده بود و مرتّب افرادی که به این بیماری مبتلا می شدند، می مردند.ایشان (آیه الله فشارکی) در جلسه ای که آیه الله میرزا محمّد تقی شیرازی و... حضور داشتند می گویند: مرا مجتهد می دانید؟در پاسخ وی، آقای شیرازی می گوید: آری.مجدداً سؤال می کنند: اطاعت از حکم مجتهد را لازم می دانید؟پاسخ می دهند: آری.آیه الله فشارکی می گویند: من حکم می کنم که بر هر زن و مرد شیعه واجب است برای پیشگیری از ابتلاء به وبا به نیابت از نرجس خاتون مادر ولی عصرعجل الله تعالی فرجه زیارت عاشورا بخوانند.باری بر مبنای این حکم، شیعیان، زیارت عاشورا خواندند و هیچ کس مبتلا به این بیماری نشد.مرحوم حاج شیخ عبدالکریم می گفتند: من در عمرم یک بار زیارت عاشورا خواندم و آن همین دفعه بود!امداد غیبی در حل یک مسئلههمچنان مرحوم حاج شیخ عبدالکریم از آیه الله سید محمد فشارکی نقل کرد: در مسئله ای گیر کرده بودم. از شهر سامرا بیرون رفتم تا شاید در فضایی آرام بتوانم آن را حل کنم. در گودالی مشغول فکر شدم. ناگاه دیدم عربی بالای گودال پیدا شد. ناراحت شدم و با خود گفتم: اینجا هم نمی گذارند!...مرد عرب گفت: چه می کنی؟گفتم: به تو مربوط نیست.اصرار کرد. گفتم: درباره مسئله ای فکر می کنم.گفت: کدام مسئله؟گفتم: به تو مربوط نیست.بالاخره با اصرار او گویا مقدّمات مسئله را با انگشت می شمردم. همین که به یکی از مقدّمات رسیدم، گفت: مشکل، اینجاست!به این ترتیب مشکل حل شد؛ اما آن شخص از نظرم ناپدید گردید.

.


1- .. سه خاطرۀ نخست، مربوط به دیدار اول و سه خاطرۀ بعدی مربوط به دیدار دوم است. گفتنی است که آیه الله اراکی، در سال 1373 به رحمت حق پیوستند.