***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

***************.....تحقق آزادی قدس در گام دوم انقلاب....***************

پنجشنبه, ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۰۳:۰۲ ق.ظ

دکتر سید جواد هاشمی فشارکی

منتشر شده در مجموعه مقالات ویژه نامه دومین کنگره بین المللی قدس شریف :

مرکز ارتباطات بین الملل حوزه های علمیه

ویژه نامه دومین کنگره بین المللی قدس شریف

اردیبهشت 1400

صفحه 21 و 22 و23 

 

کل ویزه نامه :

دریافت

 

طی چهار دهه گذشته مردم مسلمان سراسر ایران و جهان، در حمایت از فلسطین و محکومیت اشغال قدس شریف راهپیمایی کرده و ندای آزادی قدس را سرداده‌اند و طی سال‌های اخیر موج این ندای حق طلبی کشورهای اسلامی را فرا گرفته است؛ رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب سه نکته اساسی در خصوص فلسطین و قدس و اسرائیل غاصب فرموده‌اند که بسیار راهبردی و تعیین کننده است.

تحقق آزادی قدس در گام دوم انقلاب

پیش از انقلاب اسلامی، رژیم سفاک شاه، دوست و متحد رژیم اشغالگر قدس بود و از جیب ملت ایران، کمک‌های زیادی ازجمله اهدای نفت رایگان، به آن دشمن مسلمین می‌کرد و سفارت اسرائیل در تهران رسماً مشغول به کار بود، و از داخل ایران به جاسوسی وتوطئه علیه دین مبین اسلام و همچنین مردم مسلمان ایران اهتمام داشت.

با وقوع انقلاب پرشکوه و پرافتخار اسلامی در بهمن ۵۷، یکی از اولین ومهمترین ثمراتش به بار نشست وسفارت آن رژیم نامشروع تعطیل و تحویل فلسطینان بی‌پناه گردیده و رسماً سفارت فلسطین بازگشایی شد و سپس ایران انقلابی حمایت‌های مادی ومعنوی فراوان و در ابعاد گوناگون و مقاطع مختلف علنی و غیرعلنی، از ملت مسلمان ومظلوم و آواره فلسطین به‌عمل آورد.

متفکران انقلابی شهید ابتدای انقلاب همچون شهید مطهری و شهید بهشتی و دیگران از مظلومیت فلسطین و ضرورت حمایت مسلمانان از آنان، سخنان روشنگرانه‌ای داشتند. پس از پیروزی انقلاب اسلامی، با ابتکار هوشمندانه امام خمینی (ره) و براساس حدیث دشمن ظالم و یاور مظلوم بودن، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان روز قدس نام گذاری شد و طی چهار دهه گذشته همه ساله مردم مسلمان سراسر ایران، با زبان روزه، در زیر بارش باران و یا در گرمای تابستان، با برگزاری نماز باشکوه جمعه، در حمایت از فلسطین و محکومیت اشغال قدس شریف راهپیمایی کرده و ندای آزادی قدس را سرداده‌اند و نه تنها مانع به فراموشی سپردن این مسئله اول جهان اسلام شدند، بلکه طی سال‌های اخیر موج این ندای حق طلبی که کشورهای اسلامی را فرا گرفته، به سایرکشورهای جهان نیز سرایت کرده و آزادیخواهان جهان نیز به پا خاسته وهمراه و همگام شده‌اند تا به زودی گلوی دژخیمان صهیونیستی فشرده شود.

بیان رهبری در گام دوم انقلاب:

رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب سه نکته اساسی در خصوص فلسطین و قدس و اسرائیل غاصب فرموده‌اند که بسیار راهبردی و تعیین کننده است:

نخست تغییر نگرش: انقلاب اسلامی بینش سیاسی آحاد مردم و نگاه آنان به مسائل بین‌المللی را به‌گونه شگفت‌آوری ارتقا داد. تحلیل سیاسی و فهم مسئل بین‌المللی درموضوعاتی همچون جنایات غرب به‌خصوص آمریکا، مسئله فلسطین و ظلم تاریخی به ملت آن، مسئله جنگ افروزی‌ها و رذالت‌ها و دخالت‌های قدرت‌های قلدر در امور ملت‌ها وامثال آن را از انحصار طبقه محدود وعزلت گزیده‌ ای به‌نام روشنفکر، بیرون آورد، اینگونه روشنفکری را میان عموم مردم درهمه کشور وهمه ساحت‌های زندگی جاری ساخت (بند رابعا در برکات انقلاب اسلامی، گام دوم انقلاب)

دوم بیان واقعیت موجود ضعف و زمین‌گیری دشمنان در خصوص صهیونیسم: رهبری دربیانیه گام دوم انقلاب چنین بیان کرده‌اند: صحنه جهانی، امروز شاهد پدیده‌هایی است که تحقق یافته و یا در آستانه ظهورند؛ تحرک جدید نهضت بیداری اسلامی براساس الگوی مقاومت در برابرسلطه امریکا و صهیونیسم، شکست سیاست‌های امریکا درمنطقه غرب آسیا و زمینگیر شدن همکاران خائن آن‌ها درمنطقه، گسترش حضورقدرتمندانه سیاسی جمهوری اسلامی درغرب آسیا و بازتاب وسیع آن در سرتاسرجهان سلطه (بندنخست توصیه ششم گام دوم انقلاب اسلامی)

سوم اراده جمهوری اسلامی در حمایت نظامی از جریان مقاومت در مبارزات مجاهدان محورمقاومت: ایران مقتدر، هم مانند آغاز انقلاب با چالش‌های مستکبران روبه‌رو است، اما با تفاوتی کاملا معنی‌دار. اگر آن روز چالش با آمریکا بر سر کوتاه کردن دست عمال بیگانه با تعطیلی سفارت رژیم صهیونیستی درتهران یا رسواکردن لانه جاسوسی بود، امروز چالش بر سر حضور ایران مقتدر در مرزهای رژیم صهیونیستی و برچیدن بساط نفوذ نامشروع آمریکا از منطقه غرب آسیا و حمایت جمهوری اسلامی از مبارزات مجاهدان فلسطینی درقلب سرزمین‌های اشغالی و دفاع از پرچم برافراشته حزب‌الله و مقاومت در سراسر این‌ منطقه است. اگر آن روز، مشکل غرب جلوگیری از خرید تسلیحات ابتدایی برای ایران بود، امروز مشکل او جلوگیری از انتقال سلاح‌های پیشرفته ایران به نیروهای مقاومت است. (مقدمه هفت سرفصل توصیه‌ها، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی)

در خصوص رژیم اشغالگر قدس، نگرانی‌ها و دغدغه‌هایی وجود داشته و دارد:

محرومیت‌های آوارگان فلسطینی در برخی کشورها و بی‌توجهی نهادهای مدعی بین‌المللی به حقوق تضییع شده آنان و مشکلات زندگیشان
محدودیت‌های بیشتر رژیم اشغالگر علیه فلسطینان باقیمانده در سرزمینهای اشغالی و تخریب خانه‌ها ومزارع آنان و تداوم شهرک سازی صهیونیست‌ها
تخریب آرام آرام کعبه اول مسلمین
به رسمیت شناختن رژیم اشغالگر توسط بسیاری از کشورها
بی‌تعهدی رژیم اشغالگر به اندک تعهدات حقوق تعیین شده برای فلسطینان
بی‌نتیجه بودن دهها سال مذاکرات بین فلسطینان و اشغالگران
به سازش کشاندن برخی گروه‌های مبارز فلسطینی در پی خیانت برخی سرمداران
همسویی وهمکاری برخی کشورهای خائن عربی با دشمن صهیونیستی
حمایت‌های بیدریغ امریکا وکشورهای غربی از صهیونیستها
وجود زرادخانه سلاح‌های هسته‌ای وشیمیایی و آزمایش آنها توسط صهیونیست‌ها وعدم محکومیت آن توسط نهادهای مدعی بین‌المللی
تهیه طرح‌های به ظاهر زیبا و صلح دوستانه از سوی آمریکا وغرب (مانند خاورمیانه جدید و معامله قرن) برای ایجاد حریم امنیتی در پیرامون سرزمین‌های اشغالی
ایجاد گروهک داعش با تفکر و حمایت مادی وهابیون، بستر آموزش و پشتیبانی توسط ترکیه و حمایت‌های بی‌دریغ و همه جانبه آمریکا و غرب برای ایجاد حریم امن سرزمینی در حاشیه شمال و شرق اسرائیل
عدم‌ پایبندی و بی‌تعهدی آن رژیم به معاهدات بین‌المللی
عدم افق روشن از وضعیت میلیون‌ها فلسطینی سال‌ها آواره در بیرون سرزمین‌های اشغالی
عدم برخورداری از حقوق اولیه (امنیت جان و اموال، حق تعیین سرنوشت سیاسی، رفاه اجتماعی) برای فلسطینان باقیمانده در سرزمین‌های اشغالی
محاصره و فشار و تهدید علیه فلسطینیان ساکن در نوارغزه

با نگرش به حوادث گذشته و مقایسه تطبیقی با تحولات دهه اخیر، شعف و امید وافری نسبت به آینده فلسطین وجود دارد:

بیداری اسلامی و گسترش مطالبات مردمی نسبت به احقاق حق فلسطینیان
همراه شدن برخی مسئولان آزاداندیش جهان، با خواسته‌های برحق مردمی
عزم جدی فلسطینان برای شروع انتفاضه جدید علیه اشغالگران، که چه بسا در این مرحله به‌جای سنگ از سلاح گرم استفاده کنند.
عزم واراده جدی جمهوری اسلامی و رهبری حکیمانه آن مبنی برلزوم نابودی اسرائیل و تشکیل دولت مسلمان فلسطین (وعده تا ۲۵ سال، که یک پنجم آن سپری شده) و شمارش معکوس آغاز شده است.
توان بالای نظامی جمهوری اسلامی ایران ( به‌خصوص با اعزام‌ماهواره نور درفضا) در پیاده‌سازی سیاست ازادسازی قدس، بدون واهمه از ممانعت قدرت‌های سلطه‌گر حامی اسرائیل غاصب
تشکیل و تقویت کمی و کیفی نیروهای مقتدر محور مقاومت در لبنان و سوریه و عراق و یمن
تغییرژئوپلتیک کشورهای منطقه (ایران، سوریه، عراق، یمن) به سود محورمقاومت
تجربه موفق وحدت فرماندهی عملیات مشترک چندملیتی (لبنانی، سوری، عراقی، پاکستانی، افغانی، روسی، ایرانی) توسط سپاه قدس
تجربه موفق نخستین ائتلاف جهانی که در یک سوی آن جمهوری اسلامی (و روسیه) درمقابل سلطه‌گران غربی قرار داشته است.
ایجادپایگاه‌های مستحکم زیرزمینی در مناطق پیرامونی رژیم اشغالگر قدس و قرارگیری در مرحله آمادگی برای شروع عملیات بزرگ و سرنوشت ساز و تغییر روند تاریخ
ترکیدن بغض انتقام سخت به‌مناسبت شهادت فرمانده سپاه قدس، شهید قاسم سلیمانی
ناتوانی رژیم اشغالگر در برابر غرش رزمندگان مقاومت، به هنگام صاعقه فرمان آزادسازی
مدد الهی و سرازیرشدن امدادهای غیبی

سخن پایانی اینکه از یک سو، ایران بر اساس رسالت دینی خود ملزم به حمایت تمام قد از قدس و فلسطین است . از یک سو ایران با رهبری مقتدر خود از پشتوانه حمایت‌های گسترده مردمی از شرق تا غرب عالم برخوردار است. از یک سو ام‌القرای جهان اسلام، دارای توان بالای نظامی، اطلاعاتی و فناوری است و با قرارگیری ماهواره نور درفضا سیطره خود را نیز در فضا کامل کرده و به ابرقدرت جهانی مبدل شده است. از سوی دیگر علاوه حزب‌الله قوی و با تجربه چند جنگ پیروز علیه اسرائیل در شمال مرزهایش قد برافراشته و مهیای نبرد با دشمن اشغالگرشده است واز سوی دیگر نیروهای حشدالشعبی در سرتاسرعراق و دفاع وطنی در سرتاسر سوریه شکل گرفته و روزبه‌روز مجهزتر و مهیاتر می‌شوند و با تجربه نابودی حکومت وابسته داعش، شهامت یافته‌اند و انبوه انبارهای گوناگون و گسترده باروت‌های سجیل و ابابیل در کنار مرزهای جعلی اسرائیل انباشته شده است وهمه شرایط مهیا ودر انتظار جرقه‌ای رعدآسا هستند تا بارانی از آتش مهلک بر سر نمرودیان فرو ریزد و پیش از هر اقدام و عکس‌العملی به‌یکباره نابود و در حالی که کدخدایشان در پیشاپیش آنان در حرکت است، مستقیم وارد جهنم گردند و این غده سرطانی برچیده و ملت مظلوم فلسطین با هفت دهه آوارگی و ستم کشی، به سرزمین‌های خود بازگشته و منطقه روی آرامش بیند و در گام دوم انقلاب اسلامی، بار دیگر نصرت الهی به مدد مظلومان آمده و آنان وارث سرزمین مقدس قدس خواهند گشت و نماز جمعه‌ای به امامت امام المسلمین برپا گشته و جهانیان شاهد چنین ابهت و عظمتی خواهند بود که نمونه‌اش را پیش از این در مصلی امام خمینی تهران دیده باشند‌. ان‌شالله.

یادداشت از سیدجواد هاشمی‌فشارکی، پژوهشگر و مؤلف کتاب فرهنگ موضوعی گام دوم انقلاب

 

شفقنا- دومین کنگره بین المللی قدس شریف با حضور شخصیت‌های ملی و بین‌المللی از کشورهای مختلف، لحظاتی پیش به صورت مجازی آغاز به کار کرد.

به گزارش شفقنا، با حضور ۳۰ نفر از شخصیت‌های ملی و بین‌المللی از کشورهای ایران، فلسطین، مالزی، هند، افغانستان، پاکستان، فرانسه، آرژانتین، عراق، ترکیه، شیلی، امارات، لبنان، سوریه، انگلیس، کانادا و تونس، دومین کنگره بین المللی قدس شریف به صورت مجازی آغاز شد.

این کنگره از ساعت ۱۷ امروز سه شنبه ۱۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ آغاز شده و به مدت ۲ روز در نوبت عصر برگزار می‌شود.

در روز اول کنگره آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه از ایران، شیخ احمد بدرالدین حسون از سوریه، حجت الاسلام و المسلمین نواب از ایران، عبدالهادی آونج محمد از مالزی، دکتر حسین امیرعبداللهیان از ایران، ناصر ابوشریف از فلسطین، دکتر سهیل اسعد از آرژانتین و دیگر شخصیت‌ها سخنرانی خواهند کرد.

دومین روز کنگره نیز از ساعت ۱۶ روز ۱۵ اردیبهشت ماه سال جاری آغاز و تا اذان مغرب ادامه خواهد داشت.
گفتنی است، «فلسطین و حقوق بشر»، «فلسطین و ترفندهای رژیم صهیونیستی برای اشغال قدس شریف»، «قطعنامه‌های سازمان ملل درباره قدس شریف» و «فلسطین و امت اسلامی» از جمله مهم‌ترین محورهای این همایش است.

این کنگره به صورت مستقیم از شبکه اینترنتی http://abarat.tv/ به سه زبان عربی، فارسی و انگلیسی پخش خواهد شد.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

کنگره قدس شریف

 

بیانیه ۱۰ ماده ای دومین کنگره بین المللی "قدس شریف"

کنگره قدس شریف
 

حوزه/دومین کنگره بین المللی "قدس شریف" با حضور و سخنرانی شخصیت ها و اندیشمندان و فرهیختگان از ۲۳ کشورجهان،با صدور بیانیه ای ده ماده ای امروز به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، دومین کنگره بین المللی "قدس شریف" در تاریخ ۲۱ و ۲۲ ماه مبارک رمضان ۱۴۴۲هـ برابر با ۴ و ۵ ماه می ۲۰۲۱ م با مشارکت بعثه مقام معظم رهبری، مجمع تقریب مذاهب اسلامی، مرکز مدیریت حوزه های علمیه سراسر کشور، مجمع بیداری اسلامی، نیروی قدس، مرکز امور بین الملل سازمان صدا و سیما، جامعة المصطفی العالمیة، آستان قدس رضوی، مجمع دانشگاهیان عراق، مؤسسه کوثر ترکیه، اتحادیه رادیو و تلویزیون های جهان اسلام، کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین و بنیاد بین المللی اربعین و با حضور دهها تن از شخصیت های فرهنگی، سیاسی، و دینی جهان به صورت مجازی برگزار شد.
ستاد برگزاری این کنگره از  مساعی و تلاش های ریاست محترم کنگره حضرت آیت الله اعرافی و علما و اندیشمندان معزز و ارائه دهندگان مقالات از کشورهای مختلف و نیز اصحاب رسانه و صداوسیما به ویژه اتحادیه رادیو و تلویزیون های جهان اسلام، و همچنین عناصر خدوم که در برگزاری و ارائه سخنرانی ها و پوشش رسانه ای این کنگره سهم بسزایی داشتند تقدیر و تشکر می کند.
کمیته های تخصصی ستاد با جمع بندی سخنرانی های ارائه شده از سوی شخصیت ها و اندیشمندان و فرهیختگان از ۲۳ کشورجهان، محورهای زیر را به عنوان چکیده و عصاره مباحث ایشان اعلام می دارد:
۱. شرکت کنندگان در دومین کنگره بین المللی قدس شریف با تجدید عهد و پیمان با آرمان های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله) تمام مساعی و همت خود را در جهت اجرای اندیشه ها و رهنمودهای ایشان برای احیای امر قدس شریف و بازگرداندن فلسطین مظلوم به امت اسلامی بکار خواهد بست.
۲.  قدس شریف و فلسطین و مسجد الأقصی اصلی ترین و مهم ترین و از  راهبردی ترین مسائل جهان اسلام می باشد و همواره باید مورد اهتمام و توجه همه علما و اندیشمندان جهان اسلام قرار گیرد.
۳. نظام سلطه و استکبار در تلاش است تا با ایجاد شکاف و اختلاف میان امت اسلامی و طرح مسائل حاشیه ای و فعال سازی تروریست های دست ساخته خود مانند داعش و القاعده به جابجایی مسائل اصلی جهان اسلام و اولویت ها پرداخته تا اذهان امت اسلامی از مسأله قدس و فلسطین غافل گردد. لهذا از نخبگان امت اسلامی و آزادگان جهان تقاضا داریم با هوشیاری این ترفندهای استکبار را رصد نموده و با تبیین ابعاد این توطئه به تقویت اتحاد امت اسلامی اهتمام ورزند.
۴. فرصت های مهم و بزرگ اسلامی در جهان مانند مراسم حج تمتع و اربعین حسینی برای همه فعالان عرصه فرهنگ و هنر و رسانه و علما و اندیشمندان جهان اسلام ظرفیت مغتنمی است که باید از آن برای بیداری امت اسلامی و بیان مظالم و ستم های رژیم غاصب صهیونیستی و مظلومیت مردم فلسطین به شایستگی استفاده کنند.
۵. دولت استکباری آمریکا به عنوان شریک اصلی ظلم و ستم و تجاوز رژیم صهیونیستی در تلاش است تا این رژیم جعلی متجاوز را به عنوان یک واقعیت بر جهان اسلام تحمیل نماید و برای این مقصود رژیم-های وابسته و جدای از ملت های مسلمان و ژاندارم های منافع غرب را وادار به عادی سازی روابط با رژیم نژاد پرست، غاصب و جعلی اسرائیل نموده است. ملت های مسلمان هیچ گاه این روابط و اقدام های ذلت بار و ننگین رژیم های مرتجع و وابسته را به رسمیت نشناخته و با تمام وجود تنفر و انزجار خود را از این اقدام‌های بزدلانه و خائنانه و همچنین از رژیم صهیونیستی اعلام می‌دارند.
۶. نقض مکرر و مداوم حقوق انسانی میلیون‌ها فلسطینی در سرزمین مادری شان از سوی رژیم جعلی و نژاد پرست اسرائیل در برابر دیدگان مجامع و سازمان های حقوق بشری و بین المللی و مدعیان آزادی و حقوق بشر در حال انجام است. ربایش و حبس فرزندان و کودکان و زنان بی گناه، هجوم به مراکز مذهبی و نماز گزاران در مسجد الاقصی و قدس شریف، تصاحب خانه های مردم و تخریب آنان، آواره نمودن میلیون ها انسان، قتل و غارت و عدم رعایت کمترین حقوق زندانیان و اسیران مظلوم ملت فلسطین، مصادیقی از صدها نمونه ظلم و ستم آشکار این رژیم سفاک می باشد.
شرکت کنندگان در این کنگره از مجامع بین المللی و سازمان های حقوق بشری درخواست فوری و قاطع دارند که ضمن محکوم نمودن این جنایات ضدبشری و سبعانه، با اقدام‌های مناسب و پیشگیرانه با این تعدیات و تجاوزات مقابله کنند.
۷. شرکت کنندگان در کنگره از محور مقاومت اسلامی در جهان اسلام به ویژه سرزمین فلسطین در مقابله با تجاوزات و نیز احیای حقوق مردم مظلوم و پایداری و مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی حمایت نموده و تنها راه نجات فلسطین و آزادی قدس شریف را مقاومت و مبارزه می داند.
۸. رفع محاصره نوار غزه و ملت فلسطین خواست همه امت اسلامی و مسئولیت مهم دولت‌های اسلامی و نهادهای بین المللی است که کوتاهی در این امر پذیرفته نیست و آنان مسئول همه آلام و رنج‌های ملت فلسطین خواهند بود.
۹. بیت المقدس را پایتخت همیشگی و غیرقابل تغییر فلسطین دانسته و هر نوع تغییر و دستکاری در جغرافیای سیاسی و فرهنگی آن را شدیداً محکوم می کنیم.
۱۰. حضور غیرقانونی نیروهای تروریستی آمریکا در کشورهای منطقه  را که به منظور حمایت از رژیم رو به افول و جعلی اسرائیل و دفاع از آن می باشد، تجاوز به سرزمین‌های اسلامی و خلاف مقررات بین المللی دانسته، خواهان برچیده شدن همه پایگاه های تروریستی آمریکا در منطقه می باشیم.
در پایان با درود بر روح بلند و پرفتوح امام خمینی (قدس سره الشریف)، بنیانگذار جمهوری اسلامی، احیاگر مقاومت اسلامی و پایه گذار روز جهانی قدس از مواضع حضرت آیت الله خامنه ای، پرچم دار مقاومت اسلامی و طلایه دار مبارزه با رژیم جعلی اسرائیل، حمایت نموده و با ارواح پاک و بلند شهدای مقاومت خصوصاً رهبران شهید مقاومت، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید حاج ابومهدی المهندس پیمان می بندیم که با حمایت از آرمان های قدس شریف، ادامه‌دهنده راه نورانی آنان تا آزادی قدس شریف، مسجد الاقصی و فلسطین عزیز باشیم.
والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

https://www.hawzahnews.com/news/957066/%D8%A8%DB%8C%D8%A7%D9%86%DB%8C%D9%87-%DB%B1%DB%B0-%D9%85%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%D9%88%D9%85%DB%8C%D9%86-%DA%A9%D9%86%DA%AF%D8%B1%D9%87-%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%84%D9%84%DB%8C-%D9%82%D8%AF%D8%B3-%D8%B4%D8%B1%DB%8C%D9%81

دومین کنگره بین المللی قدس شریف آغاز به کار کرد

 

تاریخ انتشار: ۱۵:۰۷ - ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰

  پ

جزئیات دومین کنگره بین‌المللی قدس شریف اعلام شد

دومین کنگره بین‌المللی قدس شریف در روزهای۱۴ و ۱۵ اردیبهشت ماه با سخنرانی ۳۰ شخصیت علمی و فرهنگی از کشور‌های ایران، فلسطین، مالزی، هند، افغانستان، پاکستان، فرانسه، آرژانتین، عراق، ترکیه، شیلی، امارات، لبنان، سوریه، انگلیس، کانادا و تونس برگزار می‌شود.

 به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام والمسلمین حمید احمدی معاون بین الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در نشست خبری دومین کنگره بین‌المللی قدس شریف از برگزاری این کنگره در روزهای۱۴ و ۱۵ اردیبهشت ماه خبر داد.
وی با بیان اینکه در این دو روز ۳۰ نفر از شخصیت‌های علمی و فرهنگی از کشور‌های ایران، فلسطین، مالزی، هند، افغانستان، پاکستان، فرانسه، آرژانتین، عراق، ترکیه، شیلی، امارات، لبنان، سوریه، انگلیس، کانادا و تونس سخنرانی خواهند کرد، افزود: این کنگره از ساعت ۱۷ عصر روز ۱۴ اردیبهشت ماه به صورت مجازی آغاز خواهد شد، پیش بینی ما این بود که کنگره قبل از افطار به پایان برسد؛ اما به دلیل استقبال خوبی که انجام گرفت ناگزیریم روز اول کنگره را از ساعت ۱۷ تا ۲۱ برگزار کنیم و در روز دوم کنگره از ساعت ۱۶ تا افطار ادامه داشته باشد.
حجت‌الاسلام احمدی از برگزاری سخنرانی همزمان به زبان‌های فارسی، انگلیسی و عربی خبر داد و خاطرنشان کرد: فلسطین و حقوق بشر، فلسطین و ترفند‌های رژیم صهیونیستی برای اشغال قدس شریف، قطعنامه‌های سازمان ملل درباره قدس شریف و فلسطین و امت اسلامی از جمله مهم‌ترین محور‌های این همایش است که مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.
وی افزود: مباحث کنگره از طریق شبکه «عبرات» و شبکه‌های ماهواره‌ای پخش خواهد شد تا علاقه‌مندان بتوانند استفاده کنند و برای رسانه‌ها نیز دسترسی فراهم شده تا اخبار را از طریق شبکه‌ها و لینک‌های اعلام شده دریافت کنند تا کنگره به نحو شایسته‌ای پوشش داده شود. دبیر کنگره بین‌المللی قدس شریف درباره سایر برنامه‌های این همایش گفت: مراسم شبی با قرآن برای شهدای مقاومت و قدس، شب جمعه با همکاری آستان قدس رضوی و شورای قرآن کمیته فرهنگی در آستان قدس رضوی برگزار می‌شود و قاریانی از جمهوری اسلامی ایران و کشور‌های اسلامی در این مراسم حضور خواهد داشت.
وی ادامه داد: همچنین شب شعری شب شنبه با حضور شعرایی از جمهوری اسلامی ایران، سوریه، لبنان، پاکستان و ترکیه با محوریت موضوع قدس شریف برگزار می‌شود و همه این مراسم از طریق شبکه اینترنتی «عبرات» به صورت مستقیم پخش خواهد شد. علاوه بر این، برای کودکان نیز برنامه‌ای خواهیم داشت که سرود با زبان‌های مختلف با همکاری آستان قدس رضوی تهیه شده است. همینطور ویژه برنامه‌های کودک با همکاری دفتر تبلیغات اسلامی به اجرا در می‌آید که درباره زمان آن اطلاع‌رسانی می‌شود.
احمدی درباره مقالات ارسالی و چاپ آن‌ها گفت: کمیته علمی کنگره در دفتر امور بین‌الملل مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه تشکلی شده است که مسئولیت آن با حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمفید حسینی کوهساری است و مقالات در همان مجموعه ارزیابی می‌شوند. مقالاتی که شرایط لازم را داشته باشند در قالب مجموعه مقالات منتشر می‌شوند. مقالاتی از هند، مالزی، ایران و برخی کشور‌ها دریافت شده است. همچنین بخشی از مقالات در چند نشریه الکترونیکی به زبان‌های انگلیسی، عربی و فارسی منتشر می‌شود.
وی درباره شعار یا هشتگ این همایش در فضای مجازی گفت: با توجه به اینکه امکان تجمع مردم فراهم نیست، فعالیت در فضای مجازی اهمیت پیدا می‌کند لذا شعاری را که ستاد برگزاری قدس به مسئولیت دکتر اکبری با رایزنی و مشورت با دوستان در لبنان و فلسطین انتخاب کردند «القدس اقرب» است که از سخنان مجاهد بزرگ حجت‌الاسلام المسلمین سیدحسن نصرالله، انتخاب شده است.
دبیر کنگره بین‌المللی قدس شریف با بیان اینکه همه سخنرانان مسلمان نیستند، گفت: فلسطین و قدس صرفاً اختصاص به مسلمانان ندارد و قدس به عنوان حرم ابراهیمی مورد احترام همه ادیان است و تجاوز و تعدی رژیم صهیونیستی صرفاً علیه مسلمان نیست و پیروان ادیان دیگر از جمله مسیحیان مقیم سرزمین‌های اشغالی نیز مورد تعدی صهیونیست‌ها قرار می‌گیرند لذا مانند کنگره سال گذشته بخشی از سخنرانان ما از پیروان ادیان ابراهیمی هستند.
وی درباه اهداف برگزاری این کنگره اظهار کرد: گام اول این است که طبق فرمایشات مقام معظم رهبری روز قدس به فراموشی سپرده نشود و از طرفی یک مایه دلگرمی برای مردم فلسطین است که نخبگان و اندیشمندانی از سراسر جهان علیرغم مشکلات ناشی از گسترش کرونا، مسئله قدس و فلسطین را همچنان مورد توجه قرار می‌دهند و این از نظر روحی و معنوی پشتوانه خوبی برای آنهاست.
احمدی بیان کرد: آمریکا تلاش کرد از شکاف و شقاقی که به وسیله تروریسم دست سازی مانند داعش در کشور‌های منطقه ایجاد کرد رژیم صهیونیستی را به عنوان یک واقعیت مردم منطقه تحمیل کند، اما سخنرانی و موضع‌گیری علما، شخصیت‌ها و نخبگانی که از متنفذین هستند و جایگاه ویژه‌ای در جهان اسلام دارند، باعث می‌شود این طرح‌ها و توطئه‌ها محقق نشود و همه این‌ها پشتوانه‌ای برای مقاومت مردم عزیز فلسطین است.
دبیر کنگره بین‌المللی قدس شریف درباره میزان همراهی مردم فلسطین با این برنامه‌ها گفت: با توجه به ظرفیت‌ها و ارتباطات محدود ما با جریان فلسطین قطعاً نمی‌توان گفت صد در صد مردم فلسطین و گروه‌ها همراه با ما هستند، اما تلاش ما این بود که با جریان مقاومت اسلامی به صورت عام و جریان مقاومت فلسطین همراه و هماهنگ باشیم.
احمدی بیان کرد: شرکت برخی شخصیت‌ها مانند نماینده جهاد اسلامی فلسطین و برخی دیگر از گروه‌ها در کنگره سال گذشته و امسال نشان می‌دهد که آن‌ها نیز این کنگره را از خودشان می‌دانند و همراه هستند و انعکاس این را در داخل سرزمین‌های اشغالی به ویژه با هجوم هکری و سایبری به سرور‌های پشتیبان این همایش از سوی صهیونیست‌ها و عوامل آن‌ها مشاهده کردیم که نشانه اهمیت این کنگره است.
وی تصریح کرد: البته این گام کوچکی است و باید همه نهاد‌ها و سازمان‌های مسئول همت بیشتری به خرج دهند. انشالله در لبنان نیز علمای بزرگ در روز قدس با همکاری مجمع جهانی تقریب و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و مجمع علمای مسلمین نشستی را برگزار می‌کنند.
وی ابراز کرد: مجموع این فعالیت‌ها می‌تواند مسئله قدس را زنده نگه دارد و عکس‌العمل‌ها و حمایت اندیشمندان و آزادی‌خواهان و گروه‌های مردمی را نسبت به فلسطین منعکس کند.
احمدی درباره بازتاب کنگره سال گذشته گفت: سال گذشته به دلیل شرایطی که به خاطر ابتدای شیوع کرونا در جهان و ایران و منطقه بود کسی تصور نمی‌کرد کنگره‌ای با آن گستردگی توسط جمعی که امکانات چندانی هم نداشتند برگزار شود. حضور اندیشمندان از ۱۸ کشور جهان از پیروان ادیان مختلف و پوشش و انعکاس گسترده آن در رسانه‌های داخلی و خارجی نشانه اهمیت آن بود.
وی در پایان اظهار کرد: توقع ما این است که امسال هم این کنگره و برنامه‌های مشابه در داخل و خارج کشور پوشش داده شود و ابعاد جنایات رژیم صهیونیستی و مظلومیت مردم فلسطین و ضرورت دفاع از قدس شریف به عنوان یک حرم الهی به خوبی تبیین شود تا به زودی با افول دولت‌های استکباری به خصوص آمریکا شاهد فروپاشی رژیم جعلی صهیونیستی باشیم و انشالله طرح هوشمندانه جمهوری اسلامی ایران ـ رفراندوم ـ مبنایی برای برقراری عدالت در منطقه و سرزمین‌های اشغالی باشد.

 

جزئیات دومین کنگره بین‌المللی قدس شریف اعلام شد

برچسب ها

کنگره قدس شریف ، قدس اشغالی ، فلسطین اشغالی ، روز جهانی قدس

 

https://snn.ir/fa/news/931068/%D8%AC%D8%B2%D8%A6%DB%8C%D8%A7%D8%AA-%D8%AF%D9%88%D9%85%DB%8C%D9%86-%DA%A9%D9%86%DA%AF%D8%B1%D9%87-%D8%A8%DB%8C%D9%86%E2%80%8C%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%84%D9%84%DB%8C-%D9%82%D8%AF%D8%B3-%D8%B4%D8%B1%DB%8C%D9%81-%D8%A7%D8%B9%D9%84%D8%A7%D9%85-%D8%B4%D8%AF