***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

مهندس جواد محمدی فشارکی ، مدیر بازرسی و نظارت اصناف اصفهان 

www.irna.ir/news/84447539/

بیش از ۹۰ درصد اصناف اصفهان محدودیت‌های کرونایی را رعایت کردند

۳ شهریور ۱۴۰۰،‏ ۸:۳۸

کد خبرنگار: 936

کد خبر: 84447539

بیش از ۹۰ درصد اصناف اصفهان محدودیت‌های کرونایی را رعایت کردند

اصفهان- ایرنا - مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان گفت: بیش از ۹۰ درصد اصناف این استان محدودیت‌های کرونایی هفته گذشته را رعایت کردند و با وجود مشکلات مالی، همکاری خوبی در این زمینه داشتند.

جواد محمدی فشارکی روز چهار شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بیشتر واحدهای صنفی محدودیت‌ها را رعایت کردند و واحدهای متخلف  نیز با اخطارهای شفاهی و کتبی تعطیل شدند.

وی با اشاره به بازرسی‌های انجام شده در تعطیلات ۶ روزه و محدودیت کرونایی اخیر ادامه داد: ۲۳ هزار و ۷۴۴ مورد بازرسی از ۲۵ تا ۳۰ مرداد از واحدهای صنفی استان اصفهان انجام شد که به صدور یکهزار و ۴۲۷ اخطار شفاهی،  ۳۷۲ اخطار کتبی و ۳۳ درخواست پلمب منجر شد.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف اصفهان با بیان اینکه واحدهای صنفی استان اصفهان در این مدت با بازرسان همکاری داشتند اظهار داشت: واحدهای صنفی که پس از اخطار شفاهی بطور مجدد به فعالیت خود ادامه دادند با اخطار کتبی مواجه شدند و واحدهایی هم که نسبت به اخطار کتبی تمکین نکردند، پلمب شدند.

وی اضافه کرد: هیچگونه تعارفی با کسی نداریم و در صورت تخلف واحدهای صنفی که در شرایط کنونی مجاز به فعالیت نیستند با تذکر شفاهی، کتبی و پلمب مواجه خواهند شد.

محمدی فشارکی خاطرنشان کرد: تعطیلی این واحدها مشکلات زیادی درپی دارد و باید در نظر  داشته داشتیم که در کنار برخورد قاطع با متخلفان باید به وضعیت اقتصادی اصناف هم توجه داشته باشیم.

به گفته وی، اصناف در شرایط کنونی وضعیت خوبی ندارند و هیچ گناهی نکردند که در مشاغل گروه ۲،۳ و ۴ قرار گرفتند و این افراد هم باید اجاره، حقوق کارگر، خرج خانه و بیمه را پرداخت کنند.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف اصفهان گفت: تمام فشارها بر روی اصناف است در صورتی که تاثیر اصناف در انتقال کرونا بسیار کم است و تاثیری که در زمان حاضر پارک‌ها، مطب‌های پزشکان و مسافرت‌ها بر شیوع کرونا دارند بسیار بیشتر است.

وی بیان کرد: بر اساس وظیفه و دستور ستاد کرونا مجبور به برخورد با اینگونه اصناف هستیم اما صاحبان اینگونه اصناف هم درد دل‌ها و مشکلات بسیاری دارند و در شرایط اقتصادی کنونی واحدهای صنفی اغلب خلوت هستند اما اتوبوس‌های واحد، مترو و پارک‌ها خیلی شلوغ هستند و مدیریت صحیحی بر این موارد وجود ندارد.

محمدی فشارکی افزود: هم اینک که قدرت خرید مردم کاهش پیدا کرده است و بیشتر واحدهای صنفی مشتری چندانی ندارند و کاسبی‌ها تعطیل است، اصناف تاثیر چندانی بر شیوع کرونا ندارند.

وی تصریح کرد: بازرسی اصناف جزو مشاغل پر خطر محسوب می‌شود بازرسی‌ها اغلب در کنار کارکنان شبکه بهداشت از واحدهای صنفی انجام می‌شود اما باوجود چندین مکاتبه با تهران و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاکنون نوبت تزریق واکسن به بازرسان واحدهای صنفی نرسیده است.

محمدی فشارکی ادامه داد: مجموعه بازرسی اصناف از ابتدای دوران شیوع کرونا و تعطیلات و محدودیت‌ها با افتخار در آماده باش صد در صد قرار دارند و ۷۳۷ هزار و ۲۶۸ بازرسی در این مدت انجام دادند و از نظر روحی خسته شده‌اند.

وی بیان کرد: بیش از نیمی از بازرسان استان به کرونا مبتلا شدند و در زمان حاضر حدود ۶ نفر از بازرسان اصناف استان بستری هستند و وضعیت خوبی ندارند.

 استان اصفهان نیز دارای چهار شهرستان با وضعیت نارنجی و ۲۰ شهرستان در وضعیت قرمز است و شهرستانی با وضعیت سفید، زرد و آبی ندارد.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان گفت: ۳۲۹ بازرس به شکل ثابت و افتخاری کار نظارت و کنترل بر اصناف و بازار استان را برعهده دارند.

نزدیک ۲۵۰ هزار واحد صنفی در استان اصفهان فعالیت دارند.

  •  

https://www.irna.ir/news/84447539/%D8%A8%DB%8C%D8%B4-%D8%A7%D8%B2-%DB%B9%DB%B0-%D8%AF%D8%B1%D8%B5%D8%AF-%D8%A7%D8%B5%D9%86%D8%A7%D9%81-%D8%A7%D8%B5%D9%81%D9%87%D8%A7%D9%86-%D9%85%D8%AD%D8%AF%D9%88%D8%AF%DB%8C%D8%AA-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%DA%A9%D8%B1%D9%88%D9%86%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%B1%D8%A7-%D8%B1%D8%B9%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%86%D8%AF