***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

"رژیم درمانی" برای این کودکان ممنوع

شنبه, ۲۰ شهریور ۱۴۰۰، ۰۶:۱۹ ق.ظ

 دکتر احمد فشارکی، متخصص کودکان و نوزادان

۲۰:۱۲-۱۴ اسفند ۱۳۹۲

۴۷۶۹۱۵۴

نظر دادن

اشتراک گذاری

دانلود PDF

"رژیم درمانی" برای این کودکان ممنوع

کودکانی که به طور مرتب بیشتر از نیازشان انرژی دریافت می‌کنند و دچار اضافه وزن می‌شوند، اگر چنین روندی را تغییر ندهند بیش از پیش چاق خواهند شد.

 دکتر احمد فشارکی، متخصص کودکان و نوزادان، در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: اختلالات روانی، مانند تنبلی، افسردگی، مشکلات اجتماعی در کودکان، طرد شدن از سوی دیگران به ویژه همسالان، کاهش اعتماد به نفس و احساس ناامنی و مورد تمسخر و آزار قرار گرفتن از جمله مسائلی است که در کودکان چاق دیده می‌شود، بی‌تحرکی کودکان و کاهش فعالیت بدنی و کاهش فرصت‌های بازی در خارج از منزل موجب می‌شود بخشی از انرژی دریافتی از مواد غذایی در بدن به صورت چربی پیدا کرده و سبب اضافه وزن و چاقی شود. 

 

وی افزود: عوامل مختلفی باعث عدم تعادل بین انرژی مصرفی و دریافتی می‌شود که برخی از آن‌ها شامل عوامل ژنتیکی، عادات غذایی و فعالیت بدنی و ورزشی هستند. 

 

دکتر فشارکی تصریح کرد: براساس تحقیقات و پژوهش‌های انجام شده در کودکان و نوجوانان، مهم‌ترین علت چاقی، دریافت خوراکی‌های پرکالری است، خوراکی‌های پر کالری مانند فست‌فود و غذاهای پر چرب است.

 

وی خاطر نشان کرد: رژیم درمانی برای کودکان زیر ۷ سال توصیه نمی‌شود چون با توجه به سرعت رشد در این سن، ممکن است آسیب‌هایی برای کودک به وجود بیاید اما کودکان بالای ۷ سال می‌توانند تحت رژیم درمانی واقعی قرار گیرند. 

 

 

انتهای پیام/

 

 

https://www.yjc.news/fa/news/4769154/%D8%B1%DA%98%DB%8C%D9%85-%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D9%86-%DA%A9%D9%88%D8%AF%DA%A9%D8%A7%D9%86-%D9%85%D9%85%D9%86%D9%88%D8%B9