***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

پیشنهاد محوری دکتر هاشمی فشارکی درنشست همفکری مهندسان مکانیک

منتشر شده در خبرگزاری ایثار پرس 

دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در این نشست گفت :

http://www.isarpress.ir/?p=6883

گروه : آخرین اخبار / صفحه اول / ویژه

پ
  • شناسه : 6883
  • 29 شهریور 1400 - 7:13
  •  

پیشنهاد محوری دکتر هاشمی فشارکی درنشست همفکری مهندسان مکانیک

پیشنهاد محوری دکتر هاشمی فشارکی درنشست همفکری مهندسان مکانیک

 

جلسه همفکری مهندسان مکانیک با تعدادی از کاندیداهای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان در دفتر شرکت مشانیر واقع در تهران . میدان  ونک، خیابان خدامی،در روز یکشنبه ۲۸ شهریور۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۰۰  الی ۱۹٫۱۵ برگزار شد ابتدا حضار سوالات وانتقادات خود را بیان داشتند سپس کاندیداهای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان پاسخ های خویش […]

 

جلسه همفکری مهندسان مکانیک با تعدادی از کاندیداهای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان در دفتر شرکت مشانیر واقع در تهران . میدان  ونک، خیابان خدامی،در روز یکشنبه ۲۸ شهریور۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۰۰  الی ۱۹٫۱۵ برگزار شد

ابتدا حضار سوالات وانتقادات خود را بیان داشتند

سپس کاندیداهای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان پاسخ های خویش را بیان نمودند.

 

دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در این نشست چنین بیان داشت :

شما مشکلاتی و انتقاداتی را درخصوص امور مهندسی و نظام مهندسی مطرح کردید که حدود بیست و اندی شد، که اینها بخشی از انبوه مشکلات می باشد . دوستان هم جوابهایی دادند ، منهای اینکه چقدر اقناع کننده بود ؛ بنده چند نکته عرض میکنم .

نخست مشکلات متوجه یک بخش نیست، مشکلات چند وجهی بوده و هر وجه آن سهمی دارد : مشکل از سوی شخص مهندس و یا شرکتهای مهندسی واقعی و یا صوری ، نظام مهندسی و هیات مدیره آن، کشمکش بین سازمانهای مسول ، مردم بعنوان خریدار خدمات فنی مهندسی ، خلا های قانونی و…

دوم اینکه قهر با انتخابات نظام مهندسی فایده ای ندارد، این ماشین پیش میرود و برنامه های خود را دنبال می کند؛ هر کس که بهر جهت عضو این عرصه شده باید بعنوان عضوخانواده به سهم خود تلاش اش را بکند .

سوم اینکه شواهد قانونی و زیر ساختی و نظامات مبین اینست که مشکلات سیستماتیک نیست واین گزاره وافعیت ندارد .

اشکال مهم انقطاع هیات مدیره نظام مهندسی با بدنه اعضا می باشد . وبرای رفع این نقیصه بنده مکانیزمی پیش بینی کرده ام ، که ، در زیر مجموعه های گروههای تخصصی ( گروه تخصصی عمران ، گروه تخصصی معماری ، گروه تخصصی تاسیسات برقی ،گروه تخصصی تاسیسات مکانیکی ، گروه تخصصی ترافیک ؛ گروه شهرسازی و گروه نقشه برداری) ،  یک تعداد کارگروههای تخصصی فرعی با عضویت اعضای سازمان بوجود اوریم و اینها مسایل را بصورت جامع مورد واکاوی قرار داده و پیشنهادات مورد نظر را دهند. یک گروه تخصصی عالیه نیز موضوعات را در سطح کلان راهبری کرده و هماهنگی های لازم را صورت دهند . و هیات مدیره سازمان نظام مهندسی نیز ملزم به پیگیری تحقق انها شود .

گرچه ارایه برنامه توسط کاندیداها خوب است ولی کفایت لازم را ندارد . لذا بنده قائل به برنامه داشتن کاندیدا نیستم . زیرا این برنامه ها را الزام آور نمی دانم وچه بسا در طوفان فکری بتوان راهکارهای جامع تر و موثرتری یافت . بخصوص اینکه برنامه های اعلامی اعضا را تحقق پذیر یقینی نمی توان دانست  .

لذا ما باید مکانیزم اندیشه ورزی بصورت مساله محوری را در سازمان نظام مهندسی ایجاد کرده ، تا هم مشکلات به ترتیب اولویت و اهمیت احصا ودنبال شود و هم اعضا احساس مشارکت و اثر گذاری خود را احساس کنند . و هم ارتقا وتعالی سازمان به سرعت حاصل گردد .

 

 

http://www.isarpress.ir/?p=6883

http://www.isarpress.ir/1400/06/29/%d9%be%db%8c%d8%b4%d9%86%d9%87%d8%a7%d8%af-%d9%85%d8%ad%d9%88%d8%b1%db%8c-%d8%af%da%a9%d8%aa%d8%b1-%d9%87%d8%a7%d8%b4%d9%85%db%8c-%d9%81%d8%b4%d8%a7%d8%b1%da%a9%db%8c-%d8%af%d8%b1%d9%86%d8%b4%d8%b3/

 

 

1- آقای مهندس ولایتی
2- خانم مهندس مرادی
3- آقای مهندس جوانبخت
4- آقای مهندس سادات نیا
5- آقای مهندس فرحبخش
6- آقای دکتر مجیدی
7- آقای دکتر رستمانی
8- آقای مهندس جعفر زاده
9- آقای مهندس فشارکی 
10- خانم مهندس امیری 
11- آقای دکتر مجید فاطمی
12- آقای مهندس بدری
13- آقای مهندس زینالی 
14- خانم مهندس فرهودی
15. آقای مهندس جندقی
16. خانم مهندس کاظمی 
17. آقای مهندس شعبانی
18- آقای مهندس جلوه گران
19- آقای مهندس امینی 
20- آقای مهندس حسینی
21- آقای مهندس فضایلی
22- آقای مهندس چوبی
23- آقای مهندس فتوکی
٢٤-  آقای مهندس فرج زاده ها
25- آقای مهندس پرتوی
26- آقای مهندس قلی زاده
27- آقای دکتر هاشمی فشارکی
28- خانم مهندس سارا قندچی
29- آقای مهندس حضرتی
30- آقای مهندس احدی
۳۱. مهندس درویش زاده

و....
 

 هماهنگی: 
خانم مهندس مرادی

 

*********************************

پیوست :

اختیارات و وظایف گروه های تخصصی سازمان نظام مهندسی

 

بر اساس ماده ۷۷ آیین‌نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، اختیارات و وظایفی برای گروههای تخصصی سازمان نظام مهندسی تعریف شده است که به شرح زیر می باشد:

□ هیأت مدیره سازمان استان نماینده آن سازمان بوده و دارای هیأت رئیسه ای متشکل از یک رئیس، دو نائب رئیس و یک دبیر برای انجام وظایف خود به ترتیب مندرج در آئیننامه اجرایی خواهد بود و میتواند به تعداد لازم کمیسیونهای تخصصی و دفاتر نمایندگی تأسیس نماید. تفویض اختیار هیأت مدیره به این کمیسیونها و نمایندگی ها از مسئولیت آن هیأت نمی کاهد. رئیس هیأت مدیره، رئیس سازمان استان نیز محسوب می شود.

 

□  به منظور گسترش همکاریهای حرفهای و جلب مشارکت اعضا و کارشناسی دقیق تر مسایل ویژه هر یک از رشته های تخصصی موجود در سازمان اجازه داده می شود گروههای تخصصی مهندسان هر رشته، متشکل از اعضای سازمان در همان رشته تشکیل شود. چگونگی فعالیت و مدیریت گروهها به موجب آئیننامه اجرایی این قانون تعیین خواهد شد.

 

□ گروههای تخصصی در هر یک از استانها و در هر یک از رشتههای اصلی که تعداد آنها حداقل به ( 7) نفر بالغ شود، تشکیل میشود. گروههای مذکور، امور تخصصی مرتبط با رشته خود را در جلسات گروه، طرح و مورد بررسی و حل و فصل قرار میدهند و نظرات و پیشنهادات خود را برای نظام مهندسی استان ارسال میدارند. هیأت مدیره نیز قبل از تصمیمگیری در اموری که اختصاصاً مرتبط با یکی از رشتههای اصلی است نظر گروه تخصصی مربوط را استعلام نموده، آن را در تصمیمگیریهای خود مورد لحاظ قرار می دهد . در صورت بروز اختلاف نظر بین گروه تخصصی و هیأت مدیره، موضوع از طریق بند ا و ج قانون تصمیم گیری می شود.

 

□ هیأت مدیره نظام مهندسی استان موظف است ظرف 3 ماه از تاریخ تشکیل نظام مهندسی استان نسبت به تشکیل گروههای تخصصی موجود در استان اقدام کند.

 

□ هر یک از گروههای تخصصی دارای یک هیأت رئیسه متشکل از 3 تا 7 عضو خواهد بود که از بین اعضای هیأت مدیره نظام مهندسی استان در رشته مربوط و سایر اعضای همان رشته در نظام مهندسی استان برای مدت سه سال به شرح زیر تعیین و انتخاب میشوند و نمایندگی گروه تخصصی آن رشته را در امور مربوط به عهده خواهند داشت:

نحوه انتخاب و تعداد اعضای هیأت رئیسه گروههای تخصصی


تبصره 1- انتخاب سایر اعضای هیأت مدیره نظام مهندسی استان در رشته مربوط به وسیله اعضای همان رشته در نظام مهندسی استان به عنوان عضو هیأت رئیسه گروه تخصصی نیز بلامانع است.
تبصره 2- اگر در بین اعضای هیأت مدیره به تعداد کافی از متخصصین رشتهای موجود نباشد، به تعداد موردنیاز، از بین سایر اعضای همان رشته در نظام مهندسی استان انتخاب خواهند شد.
تبصره 3- در برگزاری انتخابات هیأت رئیسه گروههای تخصصی، نماینده سازمان مسکن و شهرسازی استان به عنوان ناظر حضور خواهد داشت.

به منظور دسترسی و مورد استفاده قرار دادن تجربه ها، روشهای اسلامی و آداب سنتی، ملّی و فرهنگی در طراحی، محاسبه، اجرا، بهرهبرداری، نگهداری و سایر فعالیتهای مهندسی، کمیتهای تحت عنوان کمیته نظام پیشنهادات در وزارت مسکن و شهرسازی و همچنین در هر یک از نهادهای قانون نظیر شورای مرکزی، نظام مهندسی استان و گروههای تخصصی موضوع ماده 16 قانون تشکیل میگردد.

نحوه گردش اطلاعات و چگونگی استفاده از آن به ترتیب زیر خواهد بود:

الف- گروههای تخصصی استان نظریات و پیشنهادات واصل شده را ضمن اعلام وصول کتبی به پیشنهاددهندگان دستهبندی نموده، در پایان هر ماه گزارش آن را همراه اظهارنظر یا هرگونه پیشنهادی به نظام مهندسی استان ارسال میدارند.
ب- نظام مهندسی استان گزارشهای واصل شده گروههای تخصصی استان و نظرات و پیشنهادات واصل شده از سایر اعضا را ضمن اعلام وصول به گروههای تخصصی و اعضا و همچنین درج در خبرنامه نظام مهندسی
استان دستهبندی و طبقهبندی موضوعی نموده و مواردی را که در حدود اختیارات و صلاحیت نظام مهندسی استان است راساً اقدام مینماید و در پایان هر فصل گزارش آن را همراه اظهارنظر یا هرگونه پیشنهادی به شورای مرکزی ارسال خواهد داشت.
پ- شورای مرکزی گزارشهای واصل شده نظام مهندسی استانها را ضمن اعلام وصول و همچنین درج در خبرنامه شورای مرکزی همراه گزارشی شامل:
اظهارنظر و پیشنهادات شورای مرکزی.
-
دسته بندی و طبقهبندی موضوعی مطالب. -
تعیین اولویتهای پیشنهاداتی که باید مورد عمل قرار گیرد. -
ضرورت تحقق و شرایط و ملزومات موردنیاز. -
هر شش ماه یک بار به کمیته نظام پیشنهادات وزارت مسکن و شهرسازی ارسال خواهد داشت.
ت- کمیته نظام پیشنهادات وزارت مسکن و شهرسازی با توجه به پیشنهادات شورای مرکزی از محل بودجه موضع ماده 39 قانون که به این منظور تخصیص یافته، به پیشنهاداتی که مورد عمل قرار گرفته بر اساس دستورالعمل مصوب وزیر مسکن و شهرسازی در هر سال جایزهای تحت عنوان جایزه پیشنهاد به پیشنهاددهندگان اعطا مینماید.