***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

صرف پول و بودجه برای محیط زیست اسراف نیست

دوشنبه, ۲۹ شهریور ۱۴۰۰، ۰۵:۳۴ ق.ظ

مهندس جواد محمدی فشارکی، مدیر نظارت بر بازرسی اصناف استان اصفهان در گفتگو

۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۹

صرف پول و بودجه برای محیط زیست اسراف نیست

صرف پول و بودجه برای محیط زیست اسراف نیست

مدیر نظارت بر بازرسی اصناف استان اصفهان تاکید کرد: صرف پول و بودجه برای محیط زیست اسراف نیست، پول را نباید همیشه صرف راه و شهر سازی کرد گاهی نیازه است برای محیط زیست هم مصرف شود.

به گزارش ایمنا،  جواد محمدی فشارکی، مدیر نظارت بر بازرسی اصناف استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار ایمنا در خصوص طرح " پویش مردمی درختی برای مادرم" گفت:  از آنجا که موضوع رشد جمعیت دارای اهمیت بسیار بوده و به دنبال آن افزایش آلودگی های مستمر بوجود می آید ، هر چه جمعیت بیشتر شود  به نسبت  میزان آلاینده ها، گاز های گلخانه ای، آلودگی های صنعتی،  زباله و آلودگی هوا بیشتر شده  و تاثیرات منفی بر طبیعت می گذارد.
وی اظهار کرد: استقرار خشکسالی و گسترش بیابان ها می تواند باعث افزایش دما و هدر رفت منابع شده و همین باعث از بین رفتن منابع آبی و خاکی می شود.
اصفهان در گودالی قرار گرفته و هوای آن بسته است
محمدی گفت: استان اصفهان در یک گودالی قرار گرفته که حتی به کمک باد هم آلودگی از شهر خارج نمی شود  و  هوای اصفهان بسته است بطوریکه این میزان اکسیژنی که در هوا وجود  دارد بخاطر حضور درختانی است که دی اکسید کربن را دریافت کرده و  اکسیژن را به مردم شهر هدیه می دهند.
مدیر نظارت بر بازرسی اصناف استان اصفهان اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی به خاطر اهمیت این موضوع  به  دنبال این است که سازمان  محیط زیست را به عنوان وزات خانه معرفی کند کاری که تمام دولت های خارجی انجام دادند.
فاجعه محیط زیستی به سختی جبران پذیر است
وی ادامه داد: فاجعه ای که در  شهر خوزستان رخ داده نشان می دهد که اگر امروز  به فکر محیط زیست نباشیم فردا دچار مشکل شده و به سختی می توانیم پیامد های زیست محیطی را کنترل کنیم  چرا که غفلت در این مورد هم  هزینه های زیادی را در بر می گیرد و هم زمانی طولانی را  می طلبد  تا جبران شود.
محمدی  در خصوص  داشتن اصفهانی سر سبز تر گفت: ابتدا باید مردم را به اهمیت موضوع  آگاه کنیم  تا از تخریب منابع زیستی جلو گیری کنند و از سوی دیگرهمکاری لازم جهت تولید منابع جدید را داشته باشند که هم در منازل و هم در سطح شهر در راستای  حفظ محیط زیست بکوشند.
وی اظهار کرد: گام دوم این است که تا جایی که می توانیم در بودجه و برنامه های اجرایی  برای حفظ  و منابع زیستیمان بکوشیم.

صرف پول و بودجه  برای محیط زیست اسراف نیست
مدیر نظارت بر بازرسی اصناف استان اصفهان تاکید کرد: صرف پول و بودجه  برای محیط زیست اسراف نیست، پول را نباید همیشه صرف راه و شهر سازی کرد  گاهی نیاز است برای محیط زیست هم صرف کنیم.
محمدی در خصوص  اجرای طرح پویش مردمی شهرداری اصفهان با عنوان  درختی  برای مادر اظهار کرد:  اجرای این طرح توسط شهرداری  کار بسیار عالی و هدفمند بوده  و همه ارگانها و شهروندان باید از این طرح حمایت کنند.
حمایت همه جانبه بازرسی اصناف از "پویش مردمی درختی برای مادرم"
محمدی در پایان خاطر نشان کرد: بازرسی اصناف می تواند از فرصت اتحادیه ها، کلاس های آموزشی اصناف، ارباب رجوعی که به بازرسین مراجعه می کند برای اطلاع رسانی و توزیع پوستر هایی که بعضا شهرداری برای فرهنگ سازی این طرح در اختیار ما می گذارد استفاده کند و با همکاری بازرسینمان پوستر ها را در واحد های صنفی پخش کند.
وی ادامه داد: ازسوی دیگر بازرسی اصناف می تواند  از طریق کانال تلگرامی خود که با تمام اتحادیه ها و  رسانه ها در ارتباط است از این پویش مردمی حمایت کرده و فرهنگ آن را نهادینه می کند.
01183/142/10

کد خبر 272828

 

 

https://www.imna.ir/news/272828/%D8%B5%D8%B1%D9%81-%D9%BE%D9%88%D9%84-%D9%88-%D8%A8%D9%88%D8%AF%D8%AC%D9%87-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%AD%DB%8C%D8%B7-%D8%B2%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D8%A7%D8%B3%D8%B1%D8%A7%D9%81-%D9%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA