***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

راهبردهای شفاهی مکتوب شد

جمعه, ۹ مهر ۱۴۰۰، ۰۴:۵۳ ق.ظ

دکتر فریدون فشارکی، رییس شرکت بین المللی اف جی ای

۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱

  • کد خبر: 270330

نگاهی به کتاب «مجموعه سخنرانی های کنگره راهبردی نفت و نیرو»

راهبردهای شفاهی مکتوب شد

راهبردهای شفاهی مکتوب شد

مهرماه سال گذشته بود که باشگاه نفت و نیرو به عنوان یک تشکل مردم نهاد نخستین کنگره خود را به نام «تحولات مهم در کسب و کار انرژی مبتنی بر جهش های فناوری» در هتل المپیک تهران برگزار کرد. اکنون کتاب مجموعه سخنرانی های کنگره راهبردی نفت و نیرو را دبیرخانه این باشگاه منتشر کرده است.

 باشگاه نفت و نیرو به عنوان متولی و برگزارکننده و تهیه کننده این کتاب، خود را چنین معرفی کرده است:

«باشگاه نفت و نیرو به عنوان یک سازمان مردم نهاد از مدیران، کارشناسان ارشد، محققان و صاحبنظران در زمینه های راهبردی مدیریت، اقتصاد انرژی، فناوری، امور حقوقی و بازرگانی در حوزة نفت و انرژی در قالب فضایی غیرانتفاعی و غیرسیاسی تشکیل شده است.

این تشکل ایجاد ارتباطی پویا و فعال میان فعالان حوزه های مرتبط با ساختاری کارآمد را به منظور استفادة بهینه از ظرفیت‌ها و تجربه‌های شاخص ملی در حوزه نفت و انرژی دنبال می کند. باشگاه نفت و نیرو، در جهت انتقال دانش و تجربة این افراد به سوی کارآفرینان و فعالان اقتصادی در بخش خصوصی و تصمیم‌گیرندگان و مجریان در قوای سه گانه جمهوری اسلامی ایران و محققین و دانش‌پژوهان  و کمک نظری و راهبردی به حل مشکلات کشور گام بر می دارد. از دیگر رویه های این تشکل، نقد رویه‌های مورد عمل، با هدف بارور کردن و بهبود روند تصمیم گیری در کشور و نیز کمک به توسعه کسب و کار با ارائه پیشنهادها و انجام پروژه‌های خدماتی (از جمله طرح‌های مشاوره، مطالعاتی و پژوهشی) است. این باشگاه به طور کلی تولید فکر، ایده و توصیه در مورد همه مساﺋﻞ سیاست عمومی داخلی و منطقه‌ای را دنبال می کند.

این تشکل ماموریت های خود را با برگزاری نشست های تخصصی، همایش ها و کنگره های راهبردی، انتشار نشریات، تشکیل کارگروه های تخصصی برای ارائه مشاوره های موردی و داﺋمی به بخش خصوصی و دولت و انجام تحقیقات، نقد و بررسی مسائل از نگاه راهبردی، رصد و ردیابی تحولات و تحلیل وقایع مهم و تأثیرگذار ملّی، منطقه‌ای و جهانی در صنعت نفت و انرژی و ارائه برنامه های آموزشی متناسب با نیازهای تخصصی انجام می دهد»

اکنون و در آستانه برگزاری دومین کنگره باشگاه نفت و نیرو این کتاب با درج سخنرانی های راهبردی، در دسترس کارشناسان و علاقمندان قرار گرفته است. در بخشی از پیشگفتار این کتاب به قلم رکن الدین جوادی آمده است: «کمتر از یک دهه تا افق چشم انداز 1404 زمان باقی مانده است، در سال های پیش رو با توسعه شتابان میادین هیدروکربوری در کشور شاهد افزایش تولید بی سابقه ای خواهیم بود. این در حالیست که با در نظر گرفتن منابع اکتشاف شده موجود، همزمان با توسعه، عمده تلاش ها معطوف به کسب و کارهای با سطح فناوری بالاتر به منظور افزایش ضریب بازیافت و نگهداشت توان تولید از این میادین خواهد بود. »

در ادامه بخش دیگری از این پیشگفتار نیز نوشته شده: «رویکرد کلی در سالهای پیش رو  و در فضای پساتحریم و مبتنی بر اقتصاد مقاومتی، می بایست ایجاد رونق کسب و کارهای فناورانه مرتبط با حوزه انرژی در مشارکت هوشمندانه و موثر شرکت های خصوصی داخلی با شرکای معتبر بین المللی باشد. همکاری و مشارکتی که ثمره اش تربیت شرکت های توانمند ایرانی در کلاس جهانی و انتقال رسوب دانش فنی در کشور باشد و ایران را به کانون تولیدات فناوری و صنعتی ئمرتبط با حوزه انرژی در منطقه تبدیل کند.»

با این پیشگفتار بخش های اصلی کتاب، آغاز می شود، بخش نخست، «سخنرانان ویژه کنگره» نام دارد و در آن سخنرانی های آقایان لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی، زنگنه، وزیر نفت و چیت چیان، وزیر نیرو مکتوب شده است.

در بخشی از سخنرانی وزیر نفت در این کنگره آمده است: تصمیم گیری ها بر مبنای مفاهیم ده سال پیش، امروز نمی تواند موثر و مفید و سودمند برای کشور باشد. در حدود ده سال عقب ماندن برای ما بحران ایجاد می کند. دنیا به سرعت در حال تحول است. حتی در بخش نفت که یک بخش سنتی در اقتصاد ما تلقی می شود، اگر به تحولات و جهش های فناوری در آن توجه نشود، دچار اشتباهات بزرگ و جبران ناپذیری می شویم. کشور ما با تدبیر دولت و حمایت و هدایت مقام معظم رهبری توانست مشکلات موجود در فضای بین المللی را حل  کند و وارد فضای جدید از روابط خودش با جامعه جهانی شود. »

دربخش دوم کتاب که افتتاحیه نام دارد، سخنرانی های آقایان رکن الدین جوادی و غلامرضا منوچهری درج شده است. همچنین در این بخش، دکتر محمد حسین عادلی، دبیر کل مجمع کشورهای صادرکننده گاز و جوزف توث، رییس دبلیو پی سی نی در این بخش به ایراد سخنرانی پرداخته اند.

در بخش سوم کتاب، مجموعه سخنرانی های «نشست بالادستی صنعت نفت» آمده است. در این بخش ،سخنرانی های دکتر سید مهدی میر معزی رییس هیات مدیره باشگاه نفت، رینر سیلی، مدیر عامل شرکت او ام  وی، استفال میشل، مدیر خاورمیانه و شمال افریقا شرکت توتال و آنتونیو ولا، مدیر ارشد بخش بالادستی شرکت انی، درج شده است.

دکتر سید مهدی میرمعزی در بخشی از سخنان خود گفته است: «یک تحلیل گر در سطح جهان آمار جالبی ارائه کرده است، وی میزان متوسط ضریب بازیافت در سطح جهانی را 22 درصد ، در ایالات متحده امریکا 39 درصد و در دریای شمال 46 درصد، اعلام و اظهار می کند از دیدگاه صرف فنی و تئوریک، ضریب بازیافت متوسط قابل حصول  می تواند 70 درصد باشد، که در بعد عملی شاید در نهایت، متوسط 55 درصد محتمل تر باشد. »

بخش چهارم کتاب به درج سخنرانی های نشست ال ان جی اختصاص دارد. در این بخش نیز آقایان ولفگانگ بوخله، مدیرعامل شرکت لینده (Linde)، حمیدرضا عراقی، معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران، آکیرا کونیماتسو مدیر کل بخش ال ان جی شرکت میتسوئی ((Mitsui، فریدون فشارکی، رییس شرکت بین المللی اف جی ای، ((FGE سخنرانی داشته اند که در کتاب به صورت مکتوب درج شده است. حمیدرضا عراقی، در بخشی از سخرانی خود گفته است: در شرکت ملی گاز یک راهبرد و ماموریتی برای چند سال آینده تعریف کرده ایم. یکی از وظایف و ماموریت های اصلی شرکت ملی گاز تامین امنیت انرژی، حفظ و نگهداری تاسیسات، حفظ و نگداری نیروی انسانی، و حفظ شبکه ای با این عظمت است. 22 میلیون خانوار باید امنیت داشته باشند و خیالشان راحت باشد که این گاز پایدار است.

نشست برق پنجمین بخش کتاب است که در آن آقایان گویزپ زامپینی، مدیر عامل شرکت آنسالدو (Ansaldo)، هوشنگ فلاحتیان، معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی، ویلی مایکسرنر، مدیر عامل بخش نیرو و گاز زیمنس ((Siemens، تاکاتو نیشیزاوا، رییس و مدیر عامل شرکت میتسوبیشی، (Mitsubishi Hitachi (System، سخنرانی داشته اند.

بخش ششم به نشست پتروشیمی و پالایش اختصاص یافته است، آقایان جین مارک دی رویر، نایب رییس ارشد بخش بین المللی پایداری شرکت ایر لیکوئید (Air Liquide)، هیروشی اگاوا، نایب رییس شرکت چیودا ((Chiyoda، یوتاکایامازاکی، نایب رییس شرکت جِی جی سی (JGC)، عباس کاظمی، معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران و خانم مرضیه شاهدایی، معاون وزیرو مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، از سخنرانان این بخش هستند.

در بخشی از سخنرانی عباس کاظمی آمده است: شرکت پالایش و پخش دارای 14 هزار کیلومتر خط لوله است که حدود 4 هزار کیلومتر آن خطوط لوله نفت خام است و حدود 10هزار کیلومتر فراورده که از پالایشگاه های اصلی به مناطق مصرف استان ها، نیروگاه ها و فرودگاه ها به صورت خط لوله توزیع می شود.  حدود 300 جایگاه عرصه خدمات فراورده های نفتی داریم، 2200 جایگاه سی ان جی که کشور ایران از نظر تعداد ایستگاه سی ان جی در دنیا مقام چهارم را دارد.

 مجموعه سخنرانی های نشست بهینه سازی انرژی و انرژی های تجدید ناپذیر بخش هفتم این کتاب را در بر می گیرد. اینیگی ساباتراایاگوییر، نایب رییس بخش توسعه وتجارت جهانی شرکت دانمارکی وستاس Vestas Wind System))، اکبر شعبانی کیا، معاون سازمان انرژی های نو-سانا، محمد مهدی رحمتی، معاون وزیر نفت دربرنامه ریزی، از سخنرانان این بخش از کتاب هستند.

کتاب مجموعه سخنرانی های کنگره راهبردی نفت و نیرو در ادامه و در بخش هشتم خود به سخنرانی های اختتامیه اختصاص دارد که الریچ مولر،مدیر بخش بین المللی شرکت داملر (Daimler)، محمدحسن پنجه شاهی، دبیر علمی کنگره، آنها را انجام داده اند.

سه سمینار دیگر به نام های، فرصت های سرمایه گذاری بخش بالادستی نفت و گاز ایران، به سخنرانی های آقایان سید مهدی حسنی، عبدالمحمد دلپریش، علی کاردر و معرفی فرصت های سرمایه گذاری در صنعت نیرو با سخنرانی های آقایان علی اصغر اسماعیل نیا، رضا ریاحی، هادی مدقق و معرفی فرصت های سرمایه گذاری صنعت پتروشیمی با سخنرانی های آقایان محمد حسین پیوندی، عیسی مشایخی و خانم مرضیه شاهدایی پایان بخش کتاب مجموعه سخنرانی های کنگره راهبردی نفت و نیرو است.

متن پیاده شده سخنرانان، مدیران، متخصصان و کارشناسان خبره ایرانی و خارجی در این کتاب، ماهیتی راهبردی بدان داده است. ماهیتی که می تواند فارغ از مسائل سیاسی و هیاهوی رسانه ای پیش آمده پیرامون صنعت نفت کشور با دید بالای تخصصی و کارشناسی، اطلاعاتی صحیح از وضعیت صنعت نفت و گاز و پتروشمی را به علاقمندان و مخاطبان ارائه دهد.

این کتاب همچنین می تواند راهنمای کاربردی و به روزی برای دانشجویان مهندسی نفت و رشته های مرتبط با آن باشد.

 گروه پژوهش شانا

 

 

 

 

 

 

 

           

 

 

 

کد خبر 270330

خبرخوان صوتی WebTTS

  •  
  •  
  •  
  •  

 

 

 

https://www.shana.ir/news/270330/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D8%A8%D8%B1%D8%AF%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B4%D9%81%D8%A7%D9%87%DB%8C-%D9%85%DA%A9%D8%AA%D9%88%D8%A8-%D8%B4%D8%AF