***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

دکتر هاشمی فشارکی رئیس مرکز تحقیقات کاربردی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان 

کد خبر : ۸۲۱۸۰

تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۸

اخبار » اجتماعی

مواد مخدر، جاده یکطرفه به سمت مرگ

« کروکدیل» گوشت بدن انسان را می خورد- منشاء برخی مواد مخدر

ماده مخدر «کروکدیل» که به تازگی وارد ایران شده، بسیار خطرناک و سمی است. مجازات ماده مخدر در 16 کشور جهان اعدام است، اما به آسانی در برخی کشورهای دور و نزدیک، تولید می شود. 45 دقیقه قلیان کشیدن برابر با مصرف پنج پاکت سیگار در یک هفته است.

« کروکدیل» گوشت بدن انسان را می خورد/ منشاء برخی مواد مخدر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، مخدرها موادی هستند که با وابستگی ذهنی در افراد اعتیاد ایجاد می کند و به مرور عوارض جسمی وروحی غیر قابل بازگشتی را ایجاد می کند .

 

ماده مخدر هروئین را در سال 1898 آلمان‌ها ساختند و به همراه آسپرین به عنوان یک ماده ضد درد در جنگ جهانی دوم به زخمی ها داده می‌شد و پس از جنگ هیچ ماده ای به اندازه هروئین در تمام دنیا سبب فقر، فحشا، بی خانمانی، جرم و... نشده است.

 

با این حال، ماده مخدری به تازگی به بازار وارد شده است که عوارض دهشتناکی دارد.

 

رئیس مرکز تحقیقات کاربردی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان می گوید: متاسفانه مواد مخدر در افغانستان به میزان چشمگیر تولید می شود و قیمت آن در پروسه قاچاق از مبدا تا نخستین نقطه ایران، پانصد برابر افزایش می‌یابد و سود مالی آن باورکردنی نیست.


هاشمی فشارکی همچنین از ماده مخدری به نام «تمجیزک» سخن گفت: تمجیزک محلول هروئین است که در آنالیز آن نیز ادرار دیده شده است و باورها درباره اینکه می‌توان از مخدر تمجیزک برای ترک اعتیاد استفاده کرد، صحیح نیست.

وی درباره متامفتامین گفت: ماده مخدر «متامفتامین» اتوبانی یک طرفه به سمت مرگ است و هیچ ماده مخدری به اندازه شیشه سبب از میان رفتن شکل ظاهری فرد نمی‌شود، به راحتی نمی‌توان در برابر شیشه ایستادگی کرد. ضمن اینکه این ماده مخدر فقط ماده‌ای است که قیمت آن روز به روز در جهان کاهش می‌یابد.

 

رئیس مرکز تحقیقات کاربردی معاونت غذا و دارو افزود: ماده مخدر «کروکودیل» که به تازگی وارد ایران شده، بسیار خطرناک و سمی است.


«کروکدیل» (krokdil) را روس ها به این علت برای این ماده مخدر انتخاب کردند که مصرف آن باعث می‌شود «پوست بدن» به رنگ سبز در آید و پس از مدتی گوشت بدن به طور کامل پوسیده شده و از بین برود.

برابر بررسی ها، کروکدیل، به خاطر تاثیری که روی بدن مصرف‌ کننده می‌ گذارد، خطرناک‌ترین و به‌قولی "دهشتناک‌ترین ماده مخدری" است که تا کنون در جهان شناخته شده است.

 

دانلود

 

رئیس مرکز تحقیقات کاربردی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان همچنین درباره رواج استفاده از قلیان، با بیان اینکه «قبح قلیان شکسته شده است»، گفت: رواج کشیدن قلیان، وزارت بهداشت را تا 10 سال دیگر با معضل مواجه خواهد کرد؛ چرا که شاهد موج وسیعی از سرطانی بر اثر استعمال قلیان خواهیم بود، همچنین درصد بالایی از زنان معتاد به قلیان خواهیم داشت.


هاشمی فشارکی افزود: 45 دقیقه قلیان کشیدن برابر با مصرف پنج پاکت سیگار در یک هفته است و نباید از این موضوع نیز غافل شد که نی‌قلیان به علت مرطوب بودن محل خوبی برای رشد کلونی‌های قارچ و میکروب‌ هاست.

Flash version 10,1 or greater is required

You have no flash plugin installed

Click here to download latest version

دانلود

برچسب ها: مواد مخدر ، قلیان ، افغانستان ، هروئین ، متا مفتامین ، تمجیزک ، مرگ ، جاده ، سیگار

 

 

 

https://www.irinn.ir/fa/news/82180/-%DA%A9%D8%B1%D9%88%DA%A9%D8%AF%DB%8C%D9%84-%DA%AF%D9%88%D8%B4%D8%AA-%D8%A8%D8%AF%D9%86-%D8%A7%D9%86%D8%B3%D8%A7%D9%86-%D8%B1%D8%A7-%D9%85%DB%8C-%D8%AE%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D9%85%D9%86%D8%B4%D8%A7%D8%A1-%D8%A8%D8%B1%D8%AE%DB%8C-%D9%85%D9%88%D8%A7%D8%AF-%D9%85%D8%AE%D8%AF%D8%B1

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۷/۲۳