اخبار سید جواد هاشمی فشارکی ها در خبرگزاری فارس
-
در نت گپ یونسکویی مطرح شد؛
دفاع مقدس برگرفته از باورهای دینی است
تهران- ایرنا- کارشناسان فرهنگی در نت گپ یونسکویی بر این مهم تاکید کردند که دفاع در فرهنگ ایرانی اسلامی امری مقدس است و دفاع مقدس برگرفته از باورهای دینی است.
... است سید جواد هاشمیفشارکی استاد دانشگاه و پژوهشگر نیز در این برنامه زنده اینستاگرامی یادآور شد: ما در سرزمینی زندگی می کردیم...
*********************
-
در نشست شنبه های انقلاب
کارنامه چهل ساله عمرانی کشور بررسی شد
تهران- ایرنا- کارنامه چهل ساله انقلاب، در حوزه زیرساختها و پیشرفتهای حاصلشده در بخشهای مختلف عمرانی از جمله ساخت مترو و صنعت هوایی، امروز در پانزدهمین نشست «شنبههای انقلاب» بررسی شد.
... در تمام زمینه ها توسط مردم ایران دانست. سید جواد هاشمی فشارکی، دبیر کمیته زیرساخت های عمرانی جنبش مردمی پاسداشت چهل سال...
*********************
-
کنگره عاشورا پژوهی برترین های خود را شناخت
...، حسین علی رمضانی و سید جواد هاشمی فشارکی تقدیر شد. بر اساس اعلام مسئولان، به هر یک از برگزیدگان...
در نت گپ یونسکویی مطرح شد؛
دفاع مقدس برگرفته از باورهای دینی است
تهران- ایرنا- کارشناسان فرهنگی در نت گپ یونسکویی بر این مهم تاکید کردند که دفاع در فرهنگ ایرانی اسلامی امری مقدس است و دفاع مقدس برگرفته از باورهای دینی است.
به گزارش ایرنا، نت گپ یونسکویی با عنوان هفته دفاع مقدس، میراث دفاع مقدس شامگاه یکشنبه (چهارم مهر ماه ۱۴۰۰) در اینستاگرام کمیسیون ملی یونسکو-ایران برگزار شد.
سیدمحمد بهشتی رئیس سابق پژوهشگاه میراث فرهنگی و عضو پیوسته فرهنگستان هنر در این نت گپ عنوان کرد: ایران پل ارتباط شرق و غرب جهان است و این خصوصیت موجب شده در طول تاریخ بشریت شاهد این باشیم این سرزمین به بهانههای مختلف مورد تهاجم واقع شود. ما در شرقی ترین نقاط جهان حضور فرهنگی داریم و در غربی ترین نقاط دنیا نیز آثار فرهنگی ما دیده می شود و تصرف ما جبری و فیزیکی نبوده است اما سرزمین ما در تهاجم اقوام بوده و اسکند و مغول ها و... به این سرزمین حمله ور شدند. آخرین مورد بعثی ها بودند که با همکاری دیگر کشورها اقدام به حمله به ایران کردند.
وی یادآور شد: موضوع دفاع در سرزمین ما تاریخی است و از تاریخ بسیار دور شواهد و نمونه های دفاع از سرزمینمان داریم. اما وقتی تاریخ را مرور می کنیم می بینیم رفتار ایرانیان در مقابل متجاوزان متفاوت است. در حمله متفقین ایرانیان مقاومت نکردند در صورتی که در ۸ سال دفاع مقدس جانانه دفاع کردیم و طولانی ترین جنگ قرن بیستم را داشتیم و یک وجب از خاک خود را نیز ندادیم.
دفاع کردن ظاهرش نیز دینی و ایمانی است
رئیس سابق پژوهشگاه میراث فرهنگی و عضو پیوسته فرهنگستان هنر تصریح کرد: چرا در دورههایی مقاومت هست و در دورهای مقاومت نمیبینیم؟ فاصله حکومت و مردم امری تعیین کننده است. وقتی فاصله رضاشاه و مردم زیاد میشود، مردم مقابل متفقین مقاومت نمیکنند اما در سال ۵۹ می بینیم فاصله مردم و حکومت بسیار اندک است و جانانه در مقابله تهاجم صدام دفاع میکنیم. دفاع امری مقدس است اما میبینیم دفاع کردن ظاهرش نیز دینی و ایمانی است.
وقتی از عنوان دفاع مقدس استفاده می کنیم نباید فکر کنیم نگاه تبلیغاتی است و اگر این دفاع مقدس شمرده نمی شد مردم با جان و دل از کشور دفاع نمی کردند. جبهه های ما فقط در خوزستان و کردستان نبود و پشت جبهه های ما به اعماق همه مردم ایران بود.
در فرهنگ ایرانی سلاح ادامه رزمنده است
این عضو پیوسته فرهنگستان هنر تاکید کرد: از خصوصیات دفاع مقدس این است که تنوع فرهنگی و قومیتی ایران در دفاع از سرزمین حضور پیدا میکنند. این تنوع فرهنگی یک اتفاق ظاهری همچون تفاوت لهجه و ظاهر نیست بلکه این تنوع فرهنگی حکایت از ان دارد که ما تن واحدی هستیم از اجزای متنوع که در بزنگاه ها هریک نقش خود را اجرا می کنند.
در طول تاریخ شاهد این نکته هستیم که نسبت رزمنده ایرانی با سلاح، عکس چیزی است که در ارتشهای مدرن می بینیم. سلاح توانمندی دارد اما اراده ندارد و کسی دیگر باید ماشه را بچکاند و ماشه دست ستاد فرماندهی کل است. اما در فرهنگ ایرانی سلاح ادامه رزمنده است و تا رزمنده قلبا متقاعد نشود شلیک نمی کند برای همین دفاع نقش ایمانی پیدا می کند. سلاح ادامه وجود رزمنده است.
بهشتی عنوان کرد: فکر می کنم بعد از ۸ سال جنگی که دیدیم جهان هم صاحب تجربه شد و فهمید با ایرانی ها نمی تواند با سلاح و هواپیما وارد گفت وگو شود.در نگاه کلی این تصور هست؛ ارتشی برنده می شود که سلاح مدرن تر و بیشتر داشته باشد اما وقتی جنس مبارزه شما متفاوت باشد دیگر اینگونه نیست و دوران دفاع مقدس چنین تجربه ای برای دنیا بود.
برخلاف ایران؛ اروپای غربی و آمریکا عمدتا اهل تهاجم هستند
رئیس سابق پژوهشگاه میراث فرهنگی و عضو پیوسته فرهنگستان هنر گفت: ما بعد از جنگ زودتر کمر راست کردیم تا عراق. نتیجه کلی آنکه ایرانی ها عمدتا اهل دفاع بوده اند نه تهاجم. اروپای غربی و آمریکا عمدتا اهل تهاجم هستند و هنوز هم این ویژگی را دارند. خود این گروه ها برای جنگ جهانی که تعداد زیادی بابت آن کشته شدند محاکمه نشدند.
بهشتی یادآور شد: در کاخ چهلستون چند نقاشی دیده می شود یک نقاشی از صحنه جنگ کرنال در زمان نادر با هندوستان است که نادر پیروز شده است. طبیعی است در آن زمان این افتخار دیده شود اما در گوشه ای دیگر جنگ چالدران را می بینیم. ما می دانیم در این جنگ شکست خوردیم اما چرا در این مهمانخانه صفوی این جنگ به تصویر کشیده می شود؟ ما به رشادت و جوانمردی و شجاعت ایرانیان در جنگ چالدران افتخار می کنیم و باور داریم از توپ شکست خوردیم نه عثمانی ها.
وی افزود: در موزه دوران اسلامی تابلویی است از جنگ گنجه. فرمانده سپاه خسرو در حصار توپ ها پنهان شده اما عباس میرزا در حال جنگ است و معیار ما پیروزی ظاهری نبوده و پیروزی معنوی معتبرتر بوده است چنانکه در روایت کربلا ما سید الشهدا را پیروز حقیقی می دانیم.
سبقه دینی اثرگذارترین بخش در دفاع است
سید جواد هاشمیفشارکی استاد دانشگاه و پژوهشگر نیز در این برنامه زنده اینستاگرامی یادآور شد: ما در سرزمینی زندگی می کردیم که ناغافل با حمله دریایی و زمینی بعثیها مواجه شدیم و لازمه مواجه با این اتفاق، دفاع بود. ماهیت دفاع یک ماهیت دینی بود و سابقه دینی اثرگذارترین بخش در دفاع بود.
کشور ما براساس دین انقلاب کرده بود و با فرمان یک رهبر دینی بخش های مختلف بسیج مردمی به سمت جبهه ها سرازیر شدند. ارتش در آن دوره در حال بازسازی بود و سپاه نیز تازه شکل گرفته بود و حضور مردم در صحنه های مختلف جبهه، دفاع را شکل داد و همه با هر توانی به کمک رزمندگان آمدند و به رغم تهدیدها و تحریم ها، به مشکلات غلبه کردیم.
وی ادامه داد: اقدامات ما در این دوره در طول تاریخ جنگهای مختلف بی نظیر بوده است. از نوع رزم و اقدامات خاص همچون مهندسی پل خیبر یا بیمارستان های صحرایی و بسیاری از اقدامات دیگر و حتی در ماجرای پزشکی، افتخارات سرزمین ما غیر از آورده ها در بازپسگیری مناطق تصرف شده است. اینها باید برای آیندگان مستند شود تا به عنوان تجربه مورد استفاده قرار گیرد و از این اقدامات الگوگیری شود.
تجربه دفاع مقدس نشان داد که دشمن نمیتواند ایران را تهدید کند
این استاد دانشگاه عنوان کرد: ما در مقام بازپسگیری از تجاوز به شهرهای اشغال شده به جبهه های جنگ رفتیم و دفاع اقدامی صلح آمیز محسوب می شود. در زمان دفاع مقدس خسارت های مادی سنگینی داشتیم و بمباران و موشک باران داشتیم و گروه زیادی شهید و جانباز داشتیم و برای کشوری که در حال بازسازی بوده این اتفاق سنگین بود اما دستاوردهای این دوران بسیار راهگشا بود. همین مسئله محدودیت های دفاع، موجب شد ما به فراخور نیازهایمان تجاوزها را پاسخ دهیم و امروز نمونههای این مهم را در عرصههای مختلف از جمله دریایی می بینیم تا دشمنان نتوانند قصد تهدید ما را داشته باشند.
هاشمی گفت: اگر این نگاه در عرصه های مختلف دنبال شود میتوانیم جلوههای غنی دفاع مقدس را سیراب کنیم و زمینه ارتقا و اغنای هر حوزه ای را فراهم کنیم. در بخش هنر اقدامات خوبی در دفاع مقدس صورت گرفت و در فیلم و عکس و رسانه کارهای خوبی آثار ماندگاری را رقم زد.
ضرورت دریافت وجود مقدس مقوله دفاع
سعید بکتاش مدیر دپارتمان دفاع مقدس پژوهشگاه میراث فرهنگی نیز در این برنامه عنوان کرد: باید بررسی کنیم چرا هشت سال دوران جنگ ما، دفاع مقدس نامیده می شود.
فضای معنوی در دوران دفاع مقدس بستر تعالی افراد را فراهم کرد و تحولات بنیادی و تعالی در مسیر معرفتی ارزشمندترین دستاورد دفاع مقدس است. ضروری است ابعاد این موضوع و زوایای این فرهنگ را که مبتنی بر فرهنگ علوی و عاشورایی است بررسی کنیم. از یک سو تبیین فرهنگ دفاع مقدس را در بستر فرهنگ علوی و عاشورایی و آرمان های انقلاب می بینیم و از نگاه دیگر عرفان اسلامی و دفاع مقدس مورد ارزیابی قرار گرفت.
مدیر دپارتمان دفاع مقدس پژوهشگاه میراث فرهنگی تاکید کرد: در این زمینه مطالعه کردم و نتایج برای من جالب بود. دفاع مقدس به علت دارا بودن ویژگی های خاص پیوند با فرهنگ ایران اسلامی و مکتب عاشورایی بستر مناسبی را برای رشد تعالی معنوی را فراهم کرد و شهدا از این فضا بیشترین استفاده را کردند و این سیرت در احوال آنان مشخص است. مبارزه با نفس، معاشرت براساس عدالت، صداقت، صبر، ایمان و توکل به حضور خداوند و محاسبه اعمال و احساس مسوولیت و شجاعت و ابهت مومنانه و عشق به جهاد و توحید و طلب رهایی از قفس تن بخشی از این موارد عرفانی است که در همه شهدا یکسان نبوده است.
ظرفیتهای دفاع مقدس، الگوهای کاربردی نسل امروز را متولد کرد
بکتاش توضیح داد: ظرفیت های به وجود آمده در دوران دفاع مقدس، الگوهای کاربردی نسل امروز را متولد کرد که با نگاه و بینش انسان معاصر تطابق دارد. ارزش این دوران وقتی روشن می شود که مبانی شیعی در آنها دیده می شود و باب تازه ای در ارزش ها گشوده می شود.
وی یادآور شد: عرفان اسلامی تا قرن دوم هجری در میان مسلمانان با نگاه تصوف شناخته نمیشد. خواستگاه عرفان اسلامی قرآن و سیره معصومین است که زمینه ایجاد عرفان اسلامی را به وجود آورده است.
مراحل هشت گانه سیر و سلوک را با ارزش های دفاع مقدس بررسی کردم. مراحلی همچون اراده و طلب حق، تزکیه نفس، احوال، عشق، حیرت و فنا فی الله و توحید در عرفان اسلامی دیده می شود که در سیره شهدا و وصیت نامه آنان دیده می شود.
حفاظت از میراث فرهنگی در دوران دفاع تعطیل نشد
در ادامه احمد طباطبایی میزبان این لایو اینستاگرامی نیز یادآور شد: حفاظت از میراث فرهنگی در دوران دفاع تعطیل نشد و هنگامی که راکت عراقی ها به مسجد اصفهان برخورد کرد با همکاری یونسکو، این مسجد ترمیم شد. همچنین آثار باستانی موزه های شهرهای درگیر جنگ به موزه های به تهران منتقل و در دهه ۷۰ رجعت داده شد. تمام شهرهایی که مورد هجوم بودند نسبت به آثار فرهنگی محافظت شدند. هرچند که آسیب هایی ایجاد شد و مرمت هایی هم صورت گرفت.
وی یادآور شد: مانند هر جنگ و دفاع، در حوزه های صنعتی و پزشکی و... اثرات دفاع دیده می شود؛ مقدس بودن براساس باورها و اندیشه های تاریخی است که در یک فرهنگ وجود دارد و باورهای مردم ایران، برپایه دفاع استوار است و به پیروزی فکر نمی کند و این مهم پیش از اسلام و پس از اسلام دیده می شود و پیروزی حقیقی در باور و حقانیت دفاع است. دفاع هایی که گاه به پیروزی و گاه به شکست می انجامد .
این هشت سال نیز نشانه یک نوع رستاخیز و یا بازگشت به فرهنگ دفاعی و تاریخی مردم سرزمین ما است. نگاه ایرانی به دین ویژه و خاص بوده و در تمام موارد بحث محتوا و عرفان اصلیت پیدا می کند. مثنوی مولوی یک تفسیر ایرانی از قرآن است. به طور کلی دفاع مقدس شهدای زیادی از نقاط مختلف کشور داشت و چندی پیش نیز در کلیسای مریم یاد شهدای ارامنه گرامی داشته شد.
۵ مهر ۱۴۰۰، ۱۴:۲۶
کد خبر: 84485687
*********************
در نشست شنبه های انقلاب
کارنامه چهل ساله عمرانی کشور بررسی شد
تهران- ایرنا- کارنامه چهل ساله انقلاب، در حوزه زیرساختها و پیشرفتهای حاصلشده در بخشهای مختلف عمرانی از جمله ساخت مترو و صنعت هوایی، امروز در پانزدهمین نشست «شنبههای انقلاب» بررسی شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، در این نشست کارنامه چهلساله انقلاب، در حوزه زیرساختها و پیشرفتهای حاصلشده در بخشهای مختلف عمرانی کشور اعم از انرژی و تولید، ارتباطات، بهداشت، فرهنگ، شهری، نظامی، انسانی و نهادی با حضور پیشکسوتان و نخبگان عرصه های مختلف بررسی شد.
آیت الله محمد حسینی شاهرودی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان و نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری در این نشست گفت: عمران و سازندگی باید تمدن ساز باشد و ارزش ها و باورهای انسانی و اسلامی در معماری ها باید به نمادهایی در عمران و سازندگی تبدیل شوند.
وی ادامه داد: حتی می توان از آیه های قرآن کریم هم در معماری های شهری و روستایی استفاده کرد.
در ادامه علی عبدالله پور، معاون امور ایستگاه های شرکت بهره برداری مترو تهران با بیان اینکه متروی تهران یکی از دستاوردهای بزرگ جمهوری اسلامی بعد از انقلاب است، گفت: مترو تهران اکنون جزو 20 مترو برتر دنیاست و این از دستاوردهای انقلاب اسلامی محسوب می شود. افرادی که سکان دار مدیریت مترو هستند، همگی فرزندان بعد از انقلاب محسوب می شوند.
سید منصور رضوی، عضو شورای شهر اول تهران نیز در این نشست گفت: موضوع خدمات و دستاوردهای انقلاب اسلامی بحث مفصلی است که تاکنون به طور شایسته به مردم اطلاع رسانی نشده است.
وی تصریح کرد: این سلسله نشست ها چند خاصیت دارد؛ اول اینکه عموم مردم در جریان خواستههای خود قرار می گیرند و دوم اینکه نسبت به وضعیت آینده خود آگاه می شوند.
مهدی چمران، رئیس سابق شورای شهر تهران نیز در این جلسه اظهار داشت: متروی کشور یکی از افتخاراتی است که باید به آن بالید؛ قدرت مهندسی بومی در ساخت مترو کارهای فوق العادهای انجام داده به نحوی که از سخت ترین پوسته ها و نرم ترین زمین ها عبور داده شده است.
وی ادامه داد: مترو در شرایط تحریم و با استفاده از مهندسی ایران ساخته شده به نحوی که امروز سه میلیون مسافر را جابجا می کند.
منصور واعظی، دبیر سابق شورای فرهنگ عمومی کشور نیز در این نشست اظهار داشت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تمام مستکبران عالم به دنبال ضربه زدن به حیات این انقلاب بوده اند اما مردم با حمایت های خود آن را تا امروز حفظ کرده اند.
وی با اشاره به اینکه انسان، اصل و اساس زیرساخت های فرهنگی است، تصریح کرد: در این حوزه باید به سه بخش امکانات، فعالیت ها و تولیدات توجه کرد. در بخش امکانات، بررسی داشته های فرهنگی امروز نسبت به سال 56 در زمینه تعداد دانشگاه ها، مدارس، کتابخانه ها و مساجد گویای پیشرفت و دستاورد است.
سید مهدی هاشمی، رئیس سابق کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و رئیس سابق نظام مهندسی نیز در این نشست اظهار داشت: نیروی انسانی مهمترین دستاورد و سرمایه کشور محسوب می شود، این نیروهای انقلابی با توانمندی ها و تعهد خود توانسته اند، عملکردها و رشدهای 500 برابری در حوزه زیر ساختهای عمرانی را نسبت به گذشته رقم بزنند.
وی با اشاره به اینکه برای بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی باید محدودیت ها و بازه های زمانی را نیز بیان کرد، افزود: مترو تهران در یک بازه زمانی طی دوره ای 25 ساله، 2.5 کیلومتر تولید خطوط داشت اما در دوره های اخیر این تولید به بالای 20 کیلومتر رسیده که نشان دهنده ظرفیت و قابلیت بالای نیروی انسانی است.
حسین قنبری، استاد دانشگاه و رئیس دانشکده صنعت نیز تاکید کرد: صنعت هوایی با توجه به تأثیر بر سایر عرصههای بشری دارای اهمیت فراوانی است که با وقوع جنگ های جهانی اول و دوم شاهد رشد و پیشرفت بسیاری در این عرصه بوده ایم.
وی با بیان اینکه صنعت هوایی در ایران دارای عمر مفید 80 ساله است، تصریح کرد: این صنعت دارای عمر 40 ساله قبل و 40 سال بعد از انقلاب اسلامی است که در دوره اول طی سال های 1317 تا 1357 شاهد وسایل پرنده، احداث فرودگاه در شهرهای مختلف و رشد حضور مستشاران آمریکایی و انگلیسی بودیم.
قنبری دوره بعد از انقلاب صنعت هوایی کشور را دوره رشد و شکوفایی این صنعت در تمام زمینه ها توسط مردم ایران دانست.
سید جواد هاشمی فشارکی، دبیر کمیته زیرساخت های عمرانی جنبش مردمی پاسداشت چهل سال انقلاب اسلامی نیز اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی مردم ایران در سال 1357 و استقرار پربرکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، واقعه ای شگفت بود که نه تنها در سطح ملی باعث ثمرات و برکات فراوانی شد بلکه در عرصه بین المللی نیز طلوع بشارت آزادگی و آزادی را برای همه مستضعفان جهان به ارمغان آورد و موجب دلگرمی آنان شد.
مسعود زریبافان، رئیس سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در سخنانی اظهار داشت: اگر زیرساخت را به عنوان یک اساس برای ساخت کشور تلقی کنیم، به معنای گسترده ای در این حوزه دست پیدا می کنیم.
وی با اشاره به اینکه انسان زمینه ساز رشد و تعالی زیرساخت ها است، گفت: آنچه از ابتدا موجب پیروزی انقلاب اسلامی شد، فرهنگ عاشورا و ایثار و شهادت بود که توانست از همان ابتدا با ایجاد روحیه کار انقلاب اسلامی را پیش ببرد.
اجتمام*1095*1834
۶ مرداد ۱۳۹۷، ۱۷:۴۲
کد خبر: 82984190
*********************
کنگره عاشورا پژوهی برترین های خود را شناخت
کنگره عاشورا پژوهی برترین های خود را شناخت # خبرگزاری جمهوری اسلامی 88/11/20 فرهنگی.معارف.کنگره عاشورا پژوهی مراسم اختتامیه چهارمین کنگره سراسری عاشورا پژوهی صبح امروز - سه شنبه - در تالار تفاهم موسی بن جعفر (ع) برگزار شد و 14 پژوهشگر و محقق از سراسر کشور و استان تهران به عنوان برترین های این دوره از کنگره معرفی شدند. به گزارش خبرنگار معارف ایرنا، در این مراسم محمدعلی فکوری از خراسان رضوی، مصطفوی اعلائی اردکانی و لیلا هوشمند مشترکا از یزد، عبدالرضا باقی از اصفهان، رقیه صادقی نیزی از اردبیل، حسین خزایی از تهران، سید حسین رضوی پناه از خراسان رضوی و نجمه بابا غیبی ازغندی از خراسان رضوی، مرضیه ولی پور از آذربایجان شرقی، لاله صفایی چالکسرایی از خراسان رضوی، علی یوسفی و فاطمه انصاری مشترکا از استان مرکزی و رضا وطن دوست از خراسان رضوی، به عنوان نفرات برگزیدگان کشوری معرفی شدند.
در این مراسم همچنین از نفرات برتر استان تهران به نام های حسین خزایی، حسین علی رمضانی و سید جواد هاشمی فشارکی تقدیر شد. بر اساس اعلام مسئولان، به هر یک از برگزیدگان این دوره از کنگره عاشورا پژوهی لوح تقدیر، قاب یاد بود کنگره مزین به نقش حرم امام حسین (ع) و کمک هزینه حج عمره اعطا شد.
حجت الاسلام و المسلمین احمد شرف خانی قائم مقام معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه در این مراسم گفت: فراخوان چهارمین کنگره سراسری عاشورا پژوهی از سه ماه قبل با عنوان عاشورا، عدالت و پیشرفت در قالب پنج محور اعلام شده بود. وی اظهار داشت: در مجموع یک هزار و 250 مقاله به دبیرخانه کنگره ارسال شد و پس از داوری این مقالات در سراسر کشور، 140 مقاله حایز رتبه برتر شدند.
وی، با اشاره به اینکه در مرحله نهایی 14 مقاله موفق به کسب رتبه شدند، تصریح کرد: در کنار برگزاری این کنگره 43 نشست تخصصی برای دانش آموزان و 93 کنگره دانشجویی در استان ها برگزار شد. شرف خانی یادآورشد: به منظور بالابردن سطح علمی کنگره با یک هزار مرکز علمی و پژوهشی و 800 نفر از اعضای هیات علمی در سراسر کشور مکاتبه شد. حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی رییس ستاد اقامه نماز کشور نیز در این مراسم، با اشاره به اینکه اکنون مشکل اصلی در کشور ما این است که در انجام کارها اخلاص نداریم، گفت: کارهای انسان باید با اخلاص و برای خدا باشد تا نتیجه مطلوب داشته باشد. وی اظهار داشت: بر اساس آیات و روایات اگر 40 روز مخلص باشید چشمه حکمت از قلبتان به زبانتان جاری می شود. وی تصریح کرد: انسان باید در وجود خود پژوهش کند، اینکه چگونه انسان هایی چون امام حسین (ع) درخشیدند و در این راستا باید از نور قرآن بهره گیرد.
قرائتی خاطرنشان کرد: اگر انسان هایی چون دکتر شهید بهشتی به بزرگی رسیدند به دلیل دارا بودن مدرک دکترا نبوده بلکه آنچه امثال دکتر بهشتی را بزرک کرد نیت و اخلاص پاک آنها بود. در این مراسم شماری از مسئولان از جمله حجت الاسلام و المسلمین علی محمدی سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، حجت الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور حضور داشتند.
۲۰ بهمن ۱۳۸۸، ۰:۰۱
کد خبر: 7377155
*********************