***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

منتشر شده در خبرگزاری ایثار پرس 

دکتر سید جواد هاشمی فشارکی

گروه : آخرین اخبار / صفحه اول / ویژه

  • شناسه : 8414
  • 08 دی 1400 - 23:18

http://www.isarpress.ir/?p=8414

 

ایجاد مکتب معماری انقلاب اسلامی ، زمینه ساز شکل گیری تمدن نوین اسلامی

 

نشست تخصصی معماری وشهرسازی در ذیل برنامه کمیسیون هنر ومعماری ششمین کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی،  ۸دیماه ۱۴۰۰در دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه علم وصنعت برگزارشد، دکتر سید جوادهاشمی فشارکی گفت: باتوجه به تاثیر به سزای معماری در سبک زندگی انسان و بستر ساز تحقق حیات طیبه اسلامی بوده و بسط و نشر معماری اسلامی یک ضرورت اساسی بشمار میرود ، از زحمات همه عزیزان برگزارکننده و ارایه دهندگان مقالات و حضار مجازی و بخصوص عزیزان قطب علمی معماری اسلامی و بویژه استاد نقره کار مشعل چند دهه فروزان این عرصه و پرچم دار قطب علمی معماری اسلامی قدر دانی کرد . و بیان داشت قطب علمی معماری اسلامی، درتولید و توسعه دانش معماری اسلامی رشد خوبی داشته ، قلب تپنده و پمپاژ کننده هویت اسلامی در عرصه معماری کشور بوده است . واین نشست یک گام بلند در این سیر قرار دارد . لذا برنامه های نشست با موضوعات مسکن اسلامی و الگوی زیست و بافت و شهر اسلامی و فلسفه معماری اسلامی و..... را بسیارارزنده و مفید برشمرد و پیشران تولید و بسط علمی این حوزه دانست .

دکتر هاشمی فشارکی بیان داشت : در گام اول انقلاب،نخست تحول بنیادین از رژیم وابسته و تغذیه وپمپاژ کننده علوم غربی به پیکره دانشگاه و جامعه ؛ به نظام حکمرانی مبتنی بر اسلام ناب صورت گرفت وسپس مصوبات مختلفی در باره معماری و شهرسازی اسلامی داشته ایم که بی نظیر بوده است ، لکن در حوزه اموزش، نظامات فنی مهندسی و بخصوص اجرا با ضعفها و اشکالات عدیده ای مواجه بوده ایم ، بنحویی که نمی توان حتی نمره متوسط بدان داد. و جای تاسف و سرافکندگی بهمراه دارد .

این استاد دانشگاه اظهار داشت :  اکنون که در گام دوم انقلاب اسلامی قرار داریم،  ضمن لزوم تداوم تولید مبانی نظری و ادبیات محتوایی، ضرورت دارد اسیبها و ضعفهای موجود شناسایی شده و راهکارهای برون رفت از مشکلات ، و همچنین ارایه مفاهیم،  شاخص ها و الگوی کاربردی در حوزه های مسکن اسلامی و محله اسلامی و شهر اسلامی و مشخصه های اجزای انرا در اختیار مسولین دولت سیزدهم که قرار است 4 ملیون واحد مسکونی را در سراسر کشور ایجاد کنند قرار دهیم ، که اگر این پیوند هویت اسلامی و کمیت تولید مسکن در کشور رقم بخورد شاهد تولد الگوهای موفق معماری و شهرسازی وایجاد مکتب معماری انقلاب اسلامی خواهیم بود ، تحولی که میتواند زمینه ساز شکل گیری تمدن نوین اسلامی واقع گردد .

 

 

http://www.isarpress.ir/?p=8414

 

http://www.isarpress.ir/1400/10/08/%d8%a7%db%8c%d8%ac%d8%a7%d8%af-%d9%85%da%a9%d8%aa%d8%a8-%d9%85%d8%b9%d9%85%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%a7%d9%86%d9%82%d9%84%d8%a7%d8%a8-%d8%a7%d8%b3%d9%84%d8%a7%d9%85%db%8c-%d8%8c-%d8%b2%d9%85%db%8c%d9%86/