***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

****************...سامانه استعلام سگ...****************

سه شنبه, ۵ بهمن ۱۴۰۰، ۰۷:۰۸ ق.ظ

منتشر شده در حماسه 27 و ایثار پرس 

دکتر سید جواد هاشمی فشارکی

حماسه 27 : صفحه نخست  اخبار /انتشار : 5 - بهمن - 1400 - 

https://hamaseh27.ir/%d8%b3%d8%a7%d9%85%d8%a7%d9%86%d9%87-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%b9%d9%84%d8%a7%d9%85-%d8%b3%da%af/

ایثار پرس  : صفحه اول / ویژه /شناسه : 8941  /05 بهمن 1400

http://www.isarpress.ir/?p=8941

 

سامانه استعلام سگ   

در این نوشتار برای پرهیز از پیامدهای منفی برای خریداران خانه و خودرو از مالکان دارای سگ ، پیشنهاد ایجاد سامانه استعلام پیشینه وجود یا عدم وجود سگ در خودرو یا واحدمسکونی ارایه شده است .

*

دکتر  سید جواد  هاشمی فشارکی

امروزه نگهداری سگ در خانه و سگ گردی، این فرهنگ ناسازگارغربی به کشورهای اسلامی نیز سرایت کرده است وگرایش به داشتن سگ به عنوان حیوان خانگی از جمله ایران بروزیافته‌است. فضاحت و خباثت سگ بازی و اُنْس با سگ؛ میراث کثیفی است از امثال یزید ملعون و درباریان منحط ونیز فرهنگ روبه زوال غربی ؛ برای برخی که چون انان در مرداب نجاست و جهالت غرق هستند؛ گذاشته است وخرید سگ خانگی یکی از تفریحات معدودی ازخانواده‌های ایرانی برای فرار از تنهایی، ارضای علاقه به حیوانات و یا سرگرم کردن بچه‌هاست که گاهی آنطور که انتظارشان هست نیز محقق نمی‌شود. و به عنوان معضل اجتماعی درحال سرایت می باشد .

در ایران بر اساس قوانین جمهوری اسلامی که دین مترقی اسلام‌ محور است، آوردن سگ در خیابان و مراکز عمومی و تجمعات غیرقانونی است و گاهی مشمول مجازات و پیگرد است.و این موضوع در دستورکار پلیس است ؛ محدودیتهایی اعلام و برخورد هایی نیز با آن می‌شود. ولی همچنان سیمای شهر های مسلمین را مکدر و صدای آن در برخی واحدهای مسکونی سبب آزار روحی اکثریت شهروندان شده است .

نگارنده طی یادداشتی در تاریخ ۰۸ آبان ۱۳۹۹  در خبرگزاری ایکنا  با موضوع  " ناهنجاری سگ اهلی در زندگی شهری " ابعاد اجتماعی انرا مورد واکاوی قرار داده  ودر انتها راهکارها و راه حل‌هایی ارایه نموده است و در این نوشتار پیشنهادی جهت پیشگیری از انتقال الودگی های این حیوان به سایرین و همچنین ایجاد بازدارندگی ( با تاثیر در کاهش ارزش ملک و خودروی دارای سگ ، به جهت کاهش مشتری خرید ) ارایه میگردد :   

پیشنهاد

 یک سامانه نرم افزاری ثبت وجود حیوان در خودرو و واحد مسکونی ( با کنترل صحت سنجی آن ) دایر شود.

1 - هرشخص سگی را در واحد همسایگی شان و یا در داخل خودرو دید ، با ذکر مشخصات و تاریخ آن به این سامانه اطلاع داده و ثبت شود .

2 - هرکس میخواهد واحد مسکونی و یا خودرو بخرد ، درصورت تمایل از این سامانه استعلام کند .

نتیجه استعلام از این سامانه این میشود ؛ که اگر در قبلا در داخل آن خانه و یا خودرو سگ وجود داشته ؛ انرا نمی خرد تا الودگی های حیوان زبان بسته ای که درب و دیوار خانه و یا درب و صندلی خودرو  را لیسیده در زندگی آینده اش وارد نشود . ( گرچه از نظر شرعی چون اطمینان ندارد حکم به طهارت دارد ولی اثر وضعی آن باقی خواهد ماند و با این روش از انتقال آلودگی های حیوان به انسان پرهیز می شود )

پیوست :

در روایات آمده است که از امام صادق (ع) درباره سگ سوال شد. آن حضرت فرمودند که نجس است؛ آب نیم خورده سگ را دور بریزید و با آن وضو نگیرید، ظرف آب را ابتدا با خاک و سپس با آب بشویید.

در بعضی از روایات آمده است که خانه ای که در آن سگ است، ملائکه وارد نمی شوند. این کراهت سبب می شود که حتی نماز خواندن در چنین خانه ای مکروه باشد.

روش تطهیر ظرفى که سگ آن را لیسیده : پرسش :هرگاه سگ ظرفى را لیسیده، یا از آن، آب یا مایع دیگرى، خورده باشد، چگونه می توان آن را پاک کرد؟ پاسخ :اوّل باید آن را با خاک پاک که مخلوط با کمى آب باشد خاک مال کرد و بعد دومرتبه در آب قلیل، یا یک مرتبه در آب کر یا جارى شست و اگر آب دهان سگ در ظرفى بریزد، احتیاط مستحبّ آن است که همین کار انجام شود، امّا اگر جاى دیگرى از بدن سگ با رطوبت به ظرف ملاقات کند خاک مال کردن واجب نیست بلکه باید آن را در آب قلیل سه مرتبه و در آب کر یا جارى یک مرتبه شست. ( پایگاه اطلاع رسانی ایت الله العظمی مکارم شیرازی )

در فتوای حضرت آیت الله خامنه ای در پاسخ به استفتا درباره نگهداری سگ و گربه آمده است: «نگهداری سگ غیر از سگ گله و شکاری و نگهبان، مذموم است و اگر این کار تشبه به غیرمسلمانان باشد و باعث ترویج فرهنگ آنان گردد و یا باعث آزار و اذیّت همسایگان گردد، حرام است.

 

http://www.isarpress.ir/?p=8941

 

http://www.isarpress.ir/1400/11/05/%d8%b3%d8%a7%d9%85%d8%a7%d9%86%d9%87-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%b9%d9%84%d8%a7%d9%85-%d8%b3%da%af/

 

https://hamaseh27.ir/%d8%b3%d8%a7%d9%85%d8%a7%d9%86%d9%87-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%b9%d9%84%d8%a7%d9%85-%d8%b3%da%af/

 

https://javadfesharaki.blog.ir/1400/11/05/%D8%B3%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%B9%D9%84%D8%A7%D9%85-%D8%B3%DA%AF