***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

منتشر شده در ایثار پرس و ....

دکتر سید جواد هاشمی فشارکی

گروه : صفحه اول / ویژه /پ /شناسه : 10691 / 14 خرداد 1401 - 19:15

http://www.isarpress.ir/?p=10691

معارفی از " دایره المعارف دفاع مقدس "

در این نوشتار تعاریف دایرةالمعارف ( فرهنگ نامه یا دانش نامه ) ، دایره المعارف دفاع مقدس ، دایره المعارف دفاع مقدس استانی و دایره المعارف دفاع مقدس موضوعی ، دایره المعارف مهندسی رزمی دفاع مقدس تعریف شده و هدف از تشکیل پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس و ماموریت ها وظایف بیان شده ، همچنین ضرورت و نیز شیوه‌نامه تألیف دایره‌المعارف دفاع مقدس بیان شده است .

دکتـر سـید جـواد هاشـمی فشـارکی

دایرةالمعارف( فرهنگ نامه یا دانش نامه ) : کتاب یا مجموعه ای از کتاب ها که در آن مباحث علمی، ادبی، هنری، اجتماعی و مانند آن ها را به ترتیب حروف الفبایی گردآوری کرده و دربارۀ هریک از آن ها توضیحاتی آمده است، ( فرهنگ عمید )

دائره المعارف های عمومی و تخصصی در فرهنگ هر جامعه ای بیانگر میزان تحقیقات انجام شده و به تبع آن نشانگر دانشها و تجربه های به دست آمده در آن جامعه و یا آن حوزه است .

پس از انقلاب اسلامی حرکتهای وسیع و شایسته‌ای برای دانشنامه‌نویسی آغاز شده که به غنای تمدن ایرانی و اسلامی می افزاید . تاکنون دایره‌المعارف بزرگ اسلامی، دانشنامه جهان اسلام، دانشنامه زبان فارسی، دایره‌المعارف تشیع ؛ دائره المعارف قرآنی ، دایره المعارف علوم نوجوانان و جوانان و... منتشر شده و یا در حال تألیف، تدوین و انتشار است . یکی از این دایره‌المعارف‌ها نیز با موضوع دفاع مقدس به عنوان عظیم‌ترین و حماسی‌ترین پدیده تاریخی ملت ایران در قرون اخیر بوده و از سال 1378 در حال تدوین است.

ضرورت دایره المعارف دفاع مقدس : جنگ تحمیلی هشت ساله و دفاع مقدس بی نظیر ، بعد از وقوع انقلاب اسلامی از بزرگترین حوادث تاریخ معاصر ایران است که دارای ابعاد گسترده در حوزه های مختلف سیاسی، نظامی، اقتصادی، فرهنگی، هنری، روان شناختی، مدیریتی و... است .و تدوین دایره المعارف دفاع مقدس گامی در جهت تثبیت و ماندگار شدن حقایق جنگ و مقدمه ای برای انجام پژوهش های گسترده تر آتی است. دایره المعارف دفاع مقدس، هم از نظر موضوعی و هم از نظر تاریخی واجد اهمیت است.

پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس :  به موجب بند « الف» ماده 3 وظایف کلی بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس و به منظور انجام امور پژوهشی در زمینه حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس و انتقال آن به نسل‌های آینده طبق مفاد این اساسنامه تشکیل گردیده است و براساس ماده 1 ؛ هدف آن تولید علم و نظریه‌سازی در ابعاد علوم و معارف دفاع مقدس و انجام فعالیتهای پژوهشی در راستای صیانت از میراث گران‌بهای حماسه عظیم مقاومت ملت ایران جهت درک همه ابعاد جنگ و دفاع مقدس برای مخاطبین خاص و عام و انتقال معارف دفاع مقدس به نسل جدید از طریق انتشار آنها و برنامه‌های آموزشی.بوده و وبراساس ماده2 آن دارای ماموریت های زیر می باشد ( براساس مصوبه 1389/02/15 مجلس شورای اسلامی ) :

1ـ دستیابی به ماهیت، اهداف و ابعاد علوم و معارف دفاع مقدس، از طریق مطالعه و بازخوانی حوادث، عملیات‌ها، تحولات و اسناد و مدارک توسط پژوهشگاه یا از طریق مبادی ذیربط در دستگاههای موثر در دفاع مقدس.

2ـ توسعه و انتقال علوم و معارف دفاع مقدس در مراکز آموزشی عمومی، متوسطه و عالی از طریق ایجاد واحدهای درسی یا درج در منابع آموزشی مربوط.

3ـ جمع‌آوری، ساماندهی، حفاظت، ثبت، نگهداری و بهره‌برداری از اسناد و مدارک مکتوب و غیرمکتوب دفاع مقدس.

4ـ جلوگیری از نابودی و تحریف تاریخ و میراث گرانبهای دوران دفاع مقدس.

5 ـ برقراری ارتباط با پیشکسوتان و نخبگان دوران دفاع مقدس، به منظور اطلاع از زوایای آشکار و پنهان دفاع مقدس و بهره‌مندی از توانایی‌های علمی و تجربی آنها.

6 ـ هماهنگ‌سازی فعالیتهای پژوهشی و آموزشی سازمانها و دستگاههای کشوری و نیروهای مسلح در جهت حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس.

و براساس ماده3‌ دارای وظایف زیر می باشد :

1ـ ثبت و تدوین مبانی علمی، فرهنگی و حماسی دفاع مقدس به منظور بهره‌برداری و انتقال آنها به نسل‌های آینده.

تهیه، تدوین و انتشار دایره‌المعارف دفاع مقدس، تاریخ جنگ، جغرافیای جنگ و روز شمار جنگ و سایر نشریات علمی مربوط، به منظور احیاء و ثبت حماسه‌ها و روحیه ایثارگری و بهره‌برداری از تجربیات دوران دفاع مقدس و انتقال آن به نسل‌های آینده (با سیر مراحل مجوزهای مربوط).

3ـ انـجام پژوهش‌های علـمی و کاربردی در خصوص دفاع مقدس بخصوص در زمینه‌های تاثیر فرهنگ دفاع مقدس بر فرهنگ کشور، نقش و حضور مردم و اقوام در دفاع، شیوه‌های فرماندهـی و مدیریت جنگ و دفاع در سطـوح راهبردی، عملیاتی و اجرائی، تاثیر متقابل موازنه‌های قدرت ملی بر یکدیگر در دوران دفاع مقدس، نقش و تاثیر استکبار جهانی و سایر کشورها در آن دوران و سایر موارد مربوط به دفاع مقدس.

4ـ ایجاد و اداره مرکز اسناد جمع‌آوری، ثبت، حفاظت و نگهداری اسناد و مدارک دفاع مقدس اعم از مکتوب و غیرمکتوب.

5 ـ فعال‌سازی گروههای علمی و پژوهشی تخصصی مطابق ساختار مصوب و انجام اقدامات لازم در این زمینه.

6 ـ ایجاد کتابخانه تخصصی دفاع مقدس و جمع‌آوری نسخه‌ای از کلیه کتب و نشریات و محصولات صوتی، تصویری و فرهنگی مربوط به دفاع مقدس در آن.

7ـ تربیت پژوهشگر و نیروهای متخصص در زمینه علوم و معارف دفاع مقدس بنا به‌ضرورت و مطابق مجوز مراجع رسمی ذیربط.

8 ـ بهره‌برداری مناسب از توانمندی‌های کلیه سازمانهای تحت پوشش نیروهای مسلح و سازمانهای کشوری درخصوص حفظ دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس با هماهنگی معاونت فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح.

9ـ اعمال مدیریت برای بررسی و انتشار اسناد تاریخی و تحلیلی دفاع مقدس.

10ـ جلب مشارکت و همکاری با مراکز علمی، آموزشی و پژوهشی داخل کشور به‌منظور رشد و ارتقاء سطح فعالیتها و تهیه و تدوین متون مورد نیاز پژوهشگاه و کاربردی‌ کردن آنها برای دانش‌پژوهان.

11‌ـ پیگیری و کمک به مراکز آموزش عمومی، متوسطه و عالی به منظور برگزاری واحدهای درسی مرتبط با دفاع مقدس از نظر تامین متون و اسناد و ترویج فرهنگ دفاع مقدس در این مراکز با هماهنگی مراجع ذیربط در کشور.

12ـ بهره‌گیری از تجربیات فرماندهان هشت سال دفاع مقدس در تدوین تاریخ جنگ تحمیلی و سایر کتب و متون علمی مربوط به رزمندگان.

13ـ طراحی و راه‌اندازی پایگاه اینترنتی به منظور ایجاد ارتباط علمی با پژوهشگران و اندیشمندان ملی و فراملی، جمع‌آوری اسناد و آثار در حوزه علوم و معارف دفاع مقدس به صورت مجازی.

14ـ تامین اسناد و مدارک و انجام پژوهشهای مورد نیاز موزه دفاع مقدس.

مرکز دایرةالمعارف دفاع مقدس : مرکزی برای تدوین دایرةالمعارف دفاع مقدس بوده ؛که  اساسنامه آن توسط رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح تصویب و ابلاغ شده است .

مرکز دائره المعارف پژوهشگاه دفاع مقدس در دانشگاه دفاع ملی در نظر دارد، دائره المعارف مداخل (واژه‌ های) مورد استفاده در دفاع مقدس را تهیه نماید. این مداخل همراه با سایر مداخل از سایر حوزه های دفاع مقدس به ترتیب حروف الفبا در حال تدوین است. جلد اول به حروف الف و آ اختصاص دارد که همراه با مداخل سایر بخش‌ها نظیر؛ بهداری، عملیات، تخریب، اطلاعات نیروی هوایی، دریایی، زمینی و..... منتشر خواهد شد.

دایره المعارف دفاع مقدس : براساس بیان رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس سردار سرلشکر پاسدار سید یحیی صفوی ، در سال 1401  یک جلد از دایره المعارف دفاع مقدس منتشر میشود . پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس تاکنون ۵۸ پژوهش علمی و کاربردی توسط ۱۹ گروه پژوهشی در چهار پژوهشکده امنیت داخلی، جنگ‌های نامنظم، دفاع مقدس، جبهه مقاومت و دایرةالمعارف دفاع مقدس انجام داده است.

جلد اول دایره المعارف از حرف "آ" تا"ار"می باشد. در نگارش آن هفت گروه دخیل هستند: 1- شهدا و اشخاص. 2- نظامی. 3- جغرافیا. 4- حقوقی-سیاسی. 5- فرهنگی- هنری. 6- اجتماعی- اقتصادی. 7- دولت. شیوه نامه طرح تدوین دایره المعارف مذکور جامع و کامل بوده و نویسندگان مقالات با ذکر عنوان مقاله آمده و در پایان هر مقاله ماخذ آن ذکر شده است.

تعریف دایره المعارف دفاع مقدس : دانشنامه دفاع مقدسی که مستند و شامل تمامی مباحث و اسناد و مدارک دفاع مقدس بوده و بعنوان یک مرجع غنی ؛ مستند جامع و قوی در سطح کشور می باشد . و ماندگارترین و مؤثرترین روش برای تبیین حقایق جنگ است .

شیوه‌نامه تألیف دایره‌المعارف دفاع مقدس از نظر شکلی، از روش‌ها و سبک‌های رایج در مراکز علمی و فرهنگستان‌ها و مراکز تألیف دایره‌المعارف‌نویسی تبعیت می‌کند.

تعریف دایره المعارف دفاع مقدس استانی : بر اساس برنامه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ، هر استان باید دائره المعارف دفاع مقدس خاص استان خود را گرداوری و تهیه نماید.

تعریف دایره المعارف دفاع مقدس موضوعی : دانشنامه دفاع مقدسی که مستند و شامل تمامی مباحث و اسناد و مدارک دفاع مقدس در موضوع تخصصی مربوطه ( مهندسی ؛ مخابرات ؛ زرهی و..... ) بوده و بعنوان یک مرجع غنی ؛ مستند جامع و قوی در سطح کشور درموضوع مربوطه می باشد . ( نگارنده )

تعریف دایره المعارف مهندسی رزمی دفاع مقدس : دانشنامه دفاع مقدسی که شامل تمامی اسناد و مدارک و مباحث دفاع مقدس در موضوع مهندسی زرمی و تخریب بوده و بعنوان یک مرجع غنی ؛ مستند و جامع در سطح کشور درموضوعات مهندسی رزمی دفاع مقدس می باشد . به موضوعات عملیات مهندسی رزمی در قبل ؛ حین و پس از عملیات و همچنین در مواضع پدافندی و پشتیبانی و تخریب می باشد . وشامل بخشهای استحکامات (سنگر و خاکریز ) ؛ پل و عبور ؛ موانع  ، دژ و کانال ، میدان مین ، سیم خاردار ، آب اندازی و جنگ های آبی ، تخریب و انفجارات ، راه و حمل و نقل ( ترابری ) ، تونل ، بیمارستان صحرایی و طرح های ویژه بوده و همچنین شامل اطلاعات و عملیات و طرح و تحقیقات ، راهبردها و طرحریزی و مدیریت مهندسی رزمی ؛ منابع انسانی و آموزش ، مواد ، مصالح ، ماشین آلات مهندسی و تجهیزات مهندسی بکار گرفته شده در دوران دفاع مقدس می باشد . ( نگارنده )

تدوین دایره المعارف مهندسی رزمی دفاع مقدس : بخشی از دایره المعارف دفاع مقدس درحوزه مهندسی رزمی ؛ تحت سرپرستی مهندس محمد رضا عطارزاده ، با همکاری کارگروهی متشکل از پیش کسوتان مهندسی دوران دفاع مقدس و با بکار گیری نخبگان ، دایره المعارف مهندسی رزمی دفاع مقدس با حمایت و پشتیبانی مرکز دائره المعارف پژوهشگاه دفاع مقدس در دانشگاه دفاع ملی در حال تدوین می باشد .

سخن پایانی : گرچه کارهایی درخصوص مستند سازی مهندسی دفاع مقدس انجام شده و این حرکت نیز بعد از سه ونیم دهه بعد جنگ شروع شده و بعلت از دست رفتن برخی و یا کاهش حافظه ها وآثار ؛ خیلی دیر هست ؛ معهذا بسیار قابل تقدیر بوده و ان شالله با حمایتهای لازم و شتاب مناسبی ، بدون وقفه تا حصول نتیجه نهایی تداوم یابد . 

http://www.isarpress.ir/?p=10691

 

http://www.isarpress.ir/1401/03/14/%d9%85%d8%b9%d8%a7%d8%b1%d9%81%db%8c-%d8%a7%d8%b2-%d8%af%d8%a7%db%8c%d8%b1%d9%87-%d8%a7%d9%84%d9%85%d8%b9%d8%a7%d8%b1%d9%81-%d8%af%d9%81%d8%a7%d8%b9-%d9%85%d9%82%d8%af%d8%b3/

 

https://javadfesharaki.blog.ir/1401/03/14/%D9%85%D8%B9%D8%A7%D8%B1%D9%81%DB%8C

 

**********************************************************************

**************************************************************************************

سوابق علمی ؛ کتب ، مقالات ، یادداشت ها ، سخنرانی ها ، افتخارات و تقدیرها ، مصاحبه ها ، آثار منتشر شده ؛ فعالیت ها و ......

چنانچه روی نشانی (لینگ مربوطه ) بزنید ، کل متن باز خواهد شد ومی توانید مطالعه کنید :   

**********************************

سوابق علمی و اجرایی دکترسیدجواد هاشمی فشارکی

https://javadfesharaki.blog.ir/page/Resumes

**********************************

  کتب منتشر شده دکتر سیدجوادهاشمی فشارکی 

https://javadfesharaki.blog.ir/page/%DA%A9%D8%AA%D8%A8-%D9%87%D8%A7%D8%B4%D9%85%DB%8C-%D9%81%D8%B4%D8%A7%D8%B1%DA%A9%DB%8C 

**********************************

  شرح کتب منتشر شده دکتر سیدجوادهاشمی فشارکی 

https://javadfesharaki.blog.ir/category/%DA%A9%D8%AA%D8%A8-%D8%B3%DB%8C%D8%AF-%D8%AC%D9%88%D8%A7%D8%AF-%D9%87%D8%A7%D8%B4%D9%85%DB%8C-%D9%81%D8%B4%D8%A7%D8%B1%DA%A9%DB%8C/

**********************************

سوابق علمی و اجرایی دکترسیدجواد هاشمی فشارکی

https://javadfesharaki.blog.ir/1399/07/05/%D8%B3%D9%88%D8%A7%D8%A8%D9%82-%D8%B9%D9%84%D9%85%DB%8C-%D9%88-%D8%A7%D8%AC%D8%B1%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1%D8%B3%DB%8C%D8%AF%D8%AC%D9%88%D8%A7%D8%AF-%D9%87%D8%A7%D8%B4%D9%85%DB%8C-%D9%81%D8%B4%D8%A7%D8%B1%DA%A9%DB%8C

**********************************

یادداشتهای منتشرشده بخش 2

https://javadfesharaki.blog.ir/page/%DB%8C%D8%A7%D8%AF%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D9%87%D8%A7%DB%8C%20%D9%85%D9%86%D8%AA%D8%B4%D8%B1%D8%B4%D8%AF%D9%87%202

**********************************

یادداشتهای منتشرشده بخش 1

https://javadfesharaki.blog.ir/page/%DB%8C%D8%A7%D8%AF%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D9%86%D8%AA%D8%B4%D8%B1%D8%B4%D8%AF%D9%87

**********************************

شرح یادداشتهای منتشرشده 

https://javadfesharaki.blog.ir/category/%DB%8C%D8%A7%D8%AF%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA-%D8%B3%DB%8C%D8%AF-%D8%AC%D9%88%D8%A7%D8%AF%D9%87%D8%A7%D8%B4%D9%85%DB%8C-%D9%81%D8%B4%D8%A7%D8%B1%DA%A9%DB%8C/

**********************************

مقالات منتشرشده

https://javadfesharaki.blog.ir/category/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%B3%DB%8C%D8%AF-%D8%AC%D9%88%D8%A7%D8%AF-%D9%87%D8%A7%D8%B4%D9%85%DB%8C-%D9%81%D8%B4%D8%A7%D8%B1%DA%A9%DB%8C/ 

**********************************

اختراعات ثبت شده 

https://javadfesharaki.blog.ir/category/%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D8%B9%D8%A7%D8%AA-%D8%B3%DB%8C%D8%AF%D8%AC%D9%88%D8%A7%D8%AF%D9%87%D8%A7%D8%B4%D9%85%DB%8C-%D9%81%D8%B4%D8%A7%D8%B1%DA%A9%DB%8C/

**********************************

افتخارات و تقدیر های ملی 

https://javadfesharaki.blog.ir/category/%D8%A7%D9%81%D8%AA%D8%AE%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D8%AA-%D8%B3%DB%8C%D8%AF%D8%AC%D9%88%D8%A7%D8%AF-%D9%87%D8%A7%D8%B4%D9%85%DB%8C-%D9%81%D8%B4%D8%A7%D8%B1%DA%A9%DB%8C/

**********************************

استاد راهنمای پایان نامه های دکتر و کارشناسی ارشد 

https://javadfesharaki.blog.ir/category/%D9%BE%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D8%B3%DB%8C%D8%AF-%D8%AC%D9%88%D8%A7%D8%AF%D9%87%D8%A7%D8%B4%D9%85%DB%8C-%D9%81%D8%B4%D8%A7%D8%B1%DA%A9%DB%8C/

**********************************

سخنرانی ها :

https://javadfesharaki.blog.ir/category/%D8%B3%D8%AE%D9%86%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%B3%DB%8C%D8%AF%D8%AC%D9%88%D8%A7%D8%AF%D9%87%D8%A7%D8%B4%D9%85%DB%8C-%D9%81%D8%B4%D8%A7%D8%B1%DA%A9%DB%8C/

**********************************

سخنرانی دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در مصلی های کشور 

https://javadfesharaki.blog.ir/1400/09/08/%D8%B3%D8%AE%D9%86%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C%20%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1%20%D8%B3%DB%8C%D8%AF%20%D8%AC%D9%88%D8%A7%D8%AF%20%D9%87%D8%A7%D8%B4%D9%85%DB%8C%20%D9%81%D8%B4%D8%A7%D8%B1%DA%A9%DB%8C%20%D8%AF%D8%B1%20%D9%85%D8%B5%D9%84%DB%8C%20%D9%87%D8%A7%DB%8C%20%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1

**********************************

سخنرانی دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در مساجد کشور

https://javadfesharaki.blog.ir/1400/09/08/%D8%B3%D8%AE%D9%86%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1-%D8%B3%DB%8C%D8%AF-%D8%AC%D9%88%D8%A7%D8%AF-%D9%87%D8%A7%D8%B4%D9%85%DB%8C-%D9%81%D8%B4%D8%A7%D8%B1%DA%A9%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D8%B3%D8%A7%D8%AC%D8%AF-%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1

**********************************

مصاحبه های صورت گرفته شده :

 https://javadfesharaki.blog.ir/category/%D9%85%D8%B5%D8%A7%D8%AD%D8%A8%D9%87-%D8%B3%DB%8C%D8%AF%D8%AC%D9%88%D8%A7%D8%AF%D9%87%D8%A7%D8%B4%D9%85%DB%8C-%D9%81%D8%B4%D8%A7%D8%B1%DA%A9%DB%8C/

**********************************

اثار منتشر شده دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در رسانه ها ( در ایینه مطبوعات )

https://javadfesharaki.blog.ir/category/%D8%B3%D9%88%D8%A7%D8%A8%D9%821-%D8%B3%DB%8C%D8%AF-%D8%AC%D9%88%D8%A7%D8%AF-%D9%87%D8%A7%D8%B4%D9%85%DB%8C-%D9%81%D8%B4%D8%A7%D8%B1%DA%A9%DB%8C/

**********************************

 فعالیتهای علمی دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در خصوص معماری و شهرسازی اسلامی

https://javadfesharaki.blog.ir/1400/09/10/%D9%81%D8%B9%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%AA%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B9%D9%84%D9%85%DB%8C-%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1-%D8%B3%DB%8C%D8%AF-%D8%AC%D9%88%D8%A7%D8%AF-%D9%87%D8%A7%D8%B4%D9%85%DB%8C-%D9%81%D8%B4%D8%A7%D8%B1%DA%A9%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%AE%D8%B5%D9%88%D8%B5-%D9%85%D8%B9%D9%85%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D9%88%D8%B4%D9%87%D8%B1%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%DB%8C

**********************************

امور شهری 

 https://javadfesharaki.blog.ir/category/%D8%A7%D9%85%D9%88%D8%B1-%D8%B4%D9%87%D8%B1%DB%8C-%D8%B3%DB%8C%D8%AF-%D8%AC%D9%88%D8%A7%D8%AF-%D9%87%D8%A7%D8%B4%D9%85%DB%8C-%D9%81/

**********************************

موضوعات مهندسی 

https://javadfesharaki.blog.ir/category/%D8%A7%D9%85%D9%88%D8%B1-%D9%85%D9%87%D9%86%D8%AF%D8%B3%DB%8C-%D9%87%D8%A7%D8%B4%D9%85%DB%8C-%D9%81%D8%B4%D8%A7%D8%B1%DA%A9%DB%8C/

**********************************
فعالیتهای علمی دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در خصوص معماری

https://javadfesharaki.blog.ir/1400/09/09/%D9%81%D8%B9%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%AA%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1-%D8%B3%DB%8C%D8%AF-%D8%AC%D9%88%D8%A7%D8%AF-%D9%87%D8%A7%D8%B4%D9%85%DB%8C-%D9%81%D8%B4%D8%A7%D8%B1%DA%A9%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%AE%D8%B5%D9%88%D8%B5-%D9%85%D8%B9%D9%85%D8%A7%D8%B1%DB%8C

موضوعات معماری

https://javadfesharaki.blog.ir/category/%D9%85%D8%B9%D9%85%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D9%87%D8%A7%D8%B4%D9%85%DB%8C-%D9%81%D8%B4%D8%A7%D8%B1%DA%A9%DB%8C/

**********************************

سوابق متعدد مرتبط با شهر و شهرسازی و شورای شهر

https://javadfesharaki.blog.ir/1400/03/26/%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1-%D8%B3%DB%8C%D8%AF-%D8%AC%D9%88%D8%A7%D8%AF-%D9%87%D8%A7%D8%B4%D9%85%DB%8C-%D9%81%D8%B4%D8%A7%D8%B1%DA%A9%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D9%88%D8%A7%D8%A8%D9%82-%D9%85%D8%AA%D8%B9%D8%AF%D8%AF-%D9%85%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D8%B7-%D8%A8%D8%A7-%D8%B4%D9%87%D8%B1-%D9%88-%D8%B4%D9%87%D8%B1%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D9%88-%D8%B4%D9%88%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%B4%D9%87%D8%B1

**********************************

مطالب :

https://javadfesharaki.blog.ir/category/%D9%85%D8%B7%D8%A7%D9%84%D8%A8-%D8%B3%DB%8C%D8%AF-%D8%AC%D9%88%D8%A7%D8%AF-%D9%87%D8%A7%D8%B4%D9%85%DB%8C-%D9%81%D8%B4%D8%A7%D8%B1%DA%A9%DB%8C/

**********************************

فعالیتهای دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در خصوص شهدا

https://javadfesharaki.blog.ir/1400/09/25/%D9%81%D8%B9%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%AA%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1-%D8%B3%DB%8C%D8%AF-%D8%AC%D9%88%D8%A7%D8%AF-%D9%87%D8%A7%D8%B4%D9%85%DB%8C-%D9%81%D8%B4%D8%A7%D8%B1%DA%A9%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%AE%D8%B5%D9%88%D8%B5-%D8%B4%D9%87%D8%AF%D8%A7

**********************************

 فعالیتهای دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در خصوص دفاع مقدس و مقاومت

https://javadfesharaki.blog.ir/1400/09/13/%D9%81%D8%B9%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%AA%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1-%D8%B3%DB%8C%D8%AF-%D8%AC%D9%88%D8%A7%D8%AF-%D9%87%D8%A7%D8%B4%D9%85%DB%8C-%D9%81%D8%B4%D8%A7%D8%B1%DA%A9%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%AE%D8%B5%D9%88%D8%B5-%D8%AF%D9%81%D8%A7%D8%B9-%D9%85%D9%82%D8%AF%D8%B3-%D9%88-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%88%D9%85%D8%AA

**********************************

فعالیتهای دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در خصوص گام دوم انقلاب اسلامی 

https://javadfesharaki.blog.ir/1400/09/12/%D9%81%D8%B9%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%AA%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1-%D8%B3%DB%8C%D8%AF-%D8%AC%D9%88%D8%A7%D8%AF-%D9%87%D8%A7%D8%B4%D9%85%DB%8C-%D9%81%D8%B4%D8%A7%D8%B1%DA%A9%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%AE%D8%B5%D9%88%D8%B5-%DA%AF%D8%A7%D9%85-%D8%AF%D9%88%D9%85-%D8%A7%D9%86%D9%82%D9%84%D8%A7%D8%A8-%D8%A7%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%DB%8C

**********************************************************************

70 مطلب با موضوع «گام دوم........ هاشمی فشارکی» ثبت شده است

https://javadfesharaki.blog.ir/category/%DA%AF%D8%A7%D9%85-%D8%AF%D9%88%D9%85-%D9%87%D8%A7%D8%B4%D9%85%DB%8C-%D9%81%D8%B4%D8%A7%D8%B1%DA%A9%DB%8C/

**********************************

 کارشناس قوه قضاییه  سید جواد هاشمی فشارکی

https://javadfesharaki.blog.ir/1400/07/04/%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%B3-%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D9%88-%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%B3%DB%8C%D8%AF-%D8%AC%D9%88%D8%A7%D8%AF-%D9%87%D8%A7%D8%B4%D9%85%DB%8C-%D9%81%D8%B4%D8%A7%D8%B1%DA%A9%DB%8C

**********************************

فعالیتهای دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در خصوص پدافند غیر عامل

https://javadfesharaki.blog.ir/1400/09/18/%D9%81%D8%B9%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%AA%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1-%D8%B3%DB%8C%D8%AF-%D8%AC%D9%88%D8%A7%D8%AF-%D9%87%D8%A7%D8%B4%D9%85%DB%8C-%D9%81%D8%B4%D8%A7%D8%B1%DA%A9%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%AE%D8%B5%D9%88%D8%B5-%D9%BE%D8%AF%D8%A7%D9%81%D9%86%D8%AF-%D8%BA%DB%8C%D8%B1-%D8%B9%D8%A7%D9%85%D9%84

**********************************

۲۸ مطلب با موضوع «خاطرات -سیدجواد هاشمی فشارکی» ثبت شده است 

https://javadfesharaki.blog.ir/category/%D8%AE%D8%A7%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AA-%D8%B3%DB%8C%D8%AF%D8%AC%D9%88%D8%A7%D8%AF-%D9%87%D8%A7%D8%B4%D9%85%DB%8C-%D9%81%D8%B4%D8%A7%D8%B1%DA%A9%DB%8C/

**********************************

بیش از 200 مطلب در مقالات دیگران با موضوع «استنادمنبع سیدجوادهاشمی فشارکی» ثبت شده است :

 https://javadfesharaki.blog.ir/category/%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%86%D8%A7%D8%AF%D9%85%D9%86%D8%A8%D8%B9-%D8%B3%DB%8C%D8%AF%D8%AC%D9%88%D8%A7%D8%AF%D9%87%D8%A7%D8%B4%D9%85%DB%8C-%D9%81%D8%B4%D8%A7%D8%B1/

**********************************

۱۲ مطلب با موضوع  طرحها  

https://javadfesharaki.blog.ir/category/%D8%B7%D8%B1%D8%AD%D9%87%D8%A7-%D8%B3%DB%8C%D8%AF-%D8%AC%D9%88%D8%A7%D8%AF%D9%87%D8%A7%D8%B4%D9%85%DB%8C-%D9%81%D8%B4%D8%A7%D8%B1%DA%A9%DB%8C/

**********************************

120 مطلب با موضوع «تصاویر - - سیدجواد هاشمی فشارکی» ثبت شده است

https://javadfesharaki.blog.ir/category/%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D9%88%DB%8C%D8%B1-%D8%B3%DB%8C%D8%AF%D8%AC%D9%88%D8%A7%D8%AF-%D9%87%D8%A7%D8%B4%D9%85%DB%8C-%D9%81%D8%B4%D8%A7%D8%B1%DA%A9%DB%8C/

**********************************

بیش از 700 یادداشت  منتشر شده دیگر :

https://javadfesharaki.blog.ir/page/%DB%8C%D8%A7%D8%AF%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D9%87%D8%A7%DB%8C%20%D9%85%D9%86%D8%AA%D8%B4%D8%B1%D8%B4%D8%AF%D9%87%202

********************************************

فعالیتهای دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در خصوص گام دوم انقلاب اسلامی

https://javadfesharaki.blog.ir/1400/09/12/%D9%81%D8%B9%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%AA%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1-%D8%B3%DB%8C%D8%AF-%D8%AC%D9%88%D8%A7%D8%AF-%D9%87%D8%A7%D8%B4%D9%85%DB%8C-%D9%81%D8%B4%D8%A7%D8%B1%DA%A9%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%AE%D8%B5%D9%88%D8%B5-%DA%AF%D8%A7%D9%85-%D8%AF%D9%88%D9%85-%D8%A7%D9%86%D9%82%D9%84%D8%A7%D8%A8-%D8%A7%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%DB%8C

*****************

فعالیتهای علمی دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در خصوص معماری و شهرسازی اسلامی

https://javadfesharaki.blog.ir/1400/09/10/%D9%81%D8%B9%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%AA%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B9%D9%84%D9%85%DB%8C-%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1-%D8%B3%DB%8C%D8%AF-%D8%AC%D9%88%D8%A7%D8%AF-%D9%87%D8%A7%D8%B4%D9%85%DB%8C-%D9%81%D8%B4%D8%A7%D8%B1%DA%A9%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%AE%D8%B5%D9%88%D8%B5-%D9%85%D8%B9%D9%85%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D9%88%D8%B4%D9%87%D8%B1%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%DB%8C

*****************

فعالیتهای دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در خصوص دفاع مقدس و مقاومت

https://javadfesharaki.blog.ir/1400/09/13/%D9%81%D8%B9%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%AA%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1-%D8%B3%DB%8C%D8%AF-%D8%AC%D9%88%D8%A7%D8%AF-%D9%87%D8%A7%D8%B4%D9%85%DB%8C-%D9%81%D8%B4%D8%A7%D8%B1%DA%A9%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%AE%D8%B5%D9%88%D8%B5-%D8%AF%D9%81%D8%A7%D8%B9-%D9%85%D9%82%D8%AF%D8%B3-%D9%88-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%88%D9%85%D8%AA

*****************

•     سوابق : 
http://javadfesharaki.blog.ir/page/Resumes

*****************

•    فعالیتها در زیر ارائه شده :
http://javadfesharaki.blog.ir/page/2S

*****************

•    فهرست کتب منتشر شده :
http://javadfesharaki.blog.ir/page/کتب-هاشمی-فشارکی

*****************

•    چکیده اطلاعات کتب :
http://javadfesharaki.blog.ir/category/کتب-سید-جواد-هاشمی-فشارکی/

*****************

•    پایان نامه های دفاع شده : 
http://javadfesharaki.blog.ir/category/%D9%BE%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D8%B3%DB%8C%D8%AF-%D8%AC%D9%88%D8%A7%D8%AF%D9%87%D8%A7%D8%B4%D9%85%DB%8C-%D9%81%D8%B4%D8%A7%D8%B1%DA%A9%DB%8C

*****************

•    مقالات پذیرفته شده در نشریات و ارایه شده در همایشها  :
•    http://javadfesharaki.blog.ir/category/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%B3%DB%8C%D8%AF-%D8%AC%D9%88%D8%A7%D8%AF-%D9%87%D8%A7%D8%B4%D9%85%DB%8C-%D9%81%D8%B4%D8%A7%D8%B1%DA%A9%DB%8C/

*****************

•     یادداشت های انتشاریافته در نشریات و خبرگزاریها :                               
http://javadfesharaki.blog.ir/page/%DB%8C%D8%A7%D8%AF%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D9%86%D8%AA%D8%B4%D8%B1%D8%B4%D8%AF%D9%87

*****************

•    ادامه یادداشتهای منتشر شده در رسانه ها:  
http://javadfesharaki.blog.ir/page/%DB%8C%D8%A7%D8%AF%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D9%87%D8%A7%DB%8C%20%D9%85%D9%86%D8%AA%D8%B4%D8%B1%D8%B4%D8%AF%D9%87%202

*****************

•     اختراعات ثبت شده :     
   http://javadfesharaki.blog.ir/category/%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D8%B9%D8%A7%D8%AA-%D8%B3%DB%8C%D8%AF%D8%AC%D9%88%D8%A7%D8%AF%D9%87%D8%A7%D8%B4%D9%85%DB%8C-%D9%81%D8%B4%D8%A7%D8%B1%DA%A9%DB%8C/
  *****************            

•      سخنرانی ها : 
http://javadfesharaki.blog.ir/category/%D8%B3%D8%AE%D9%86%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%B3%DB%8C%D8%AF%D8%AC%D9%88%D8%A7%D8%AF%D9%87%D8%A7%D8%B4%D9%85%DB%8C-%D9%81%D8%B4%D8%A7%D8%B1%DA%A9%DB%8C

*****************

•    مصاحبه ها :
http://javadfesharaki.blog.ir/category/%D9%85%D8%B5%D8%A7%D8%AD%D8%A8%D9%87-%D8%B3%DB%8C%D8%AF%D8%AC%D9%88%D8%A7%D8%AF%D9%87%D8%A7%D8%B4%D9%85%DB%8C-%D9%81%D8%B4%D8%A7%D8%B1%DA%A9%DB%8C

*********************************************

سخنرانی های منتشر شده  در پایگاههای خبری ::

https://javadfesharaki.blog.ir/category/%D8%B3%D8%AE%D9%86%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%B3%DB%8C%D8%AF%D8%AC%D9%88%D8%A7%D8%AF%D9%87%D8%A7%D8%B4%D9%85%DB%8C-%D9%81%D8%B4%D8%A7%D8%B1%DA%A9%DB%8C/

*********************

 مصاحبه های منتشر شده در پایگاههای خبری : 

https://javadfesharaki.blog.ir/category/%D9%85%D8%B5%D8%A7%D8%AD%D8%A8%D9%87-%D8%B3%DB%8C%D8%AF%D8%AC%D9%88%D8%A7%D8%AF%D9%87%D8%A7%D8%B4%D9%85%DB%8C-%D9%81%D8%B4%D8%A7%D8%B1%DA%A9%DB%8C/

**************************

نقش رسانه ها در تبیین ضرورت حفظ تراث اسلامی

***************************************

مطالب منتشر شده در خبرگزاری فرانی ایکنا  :

https://iqna.ir/fa/search

***************************************

توضیح ضروری ایسنا درباره برخی تحرکات

مطالب منتشر شده در خبرگزاری ایسنا 

https://www.isna.ir/search?a=0&q=%D9%87%D8%A7%D8%B4%D9%85%DB%8C++%D9%81%D8%B4%D8%A7%D8%B1%DA%A9%DB%8C&dr=all&df=&dt=1399%2F06%2F25&sort=date&pageSize=20

**************************************** 

elmnet

مقالات منتشر شده در علم نت :

https://elmnet.ir/search?and=&exact=&or=&not=&author=+%D8%B3%DB%8C%D8%AF+%D8%AC%D9%88%D8%A7%D8%AF+%D9%87%D8%A7%D8%B4%D9%85%DB%8C+%D9%81%D8%B4%D8%A7%D8%B1%DA%A9%DB%8C

***************************************

دسترسی رایگان به پایگاه علمی سیویلیکا Civilica
 2

مقالات منتشر شده در سیویلیکا  : 

https://civilica.com/search/paper/n-%25D8%25B3%25DB%258C%25D8%25AF_%25D8%25AC%25D9%2588%25D8%25A7%25D8%25AF_%25D9%2587%25D8%25A7%25D8%25B4%25D9%2585%25DB%258C_%25D9%2581%25D8%25B4%25D8%25A7%25D8%25B1%25DA%25A9%25DB%258C-o-Title-ot-desc/

**************************************** 

 

افشاگری روزنامه کیهان

مطالب منتشر شده در کیهان : 

https://kayhan.ir/fa/search

****************************************

ایثار پرس isarpress | پایگاه خبری تحلیلی و تخصصی فرهنگ ایثار و شهادت

ایثار پرس isarpress | پایگاه خبری تحلیلی و تخصصی فرهنگ ایثار و شهادت

مطالب منتشر شده در ایثار پرس : 

http://www.isarpress.ir/?s=%D9%87%D8%A7%D8%B4%D9%85%DB%8C+%D9%81%D8%B4%D8%A7%D8%B1%DA%A9%DB%8C

****************************************

سایت حماسه 27 | روایت مجاهدت های رزمندگان لشکر 27 محمدرسول الله صلوات الله علیه

مطالب منتشر شده در حماسه 27  : 

https://hamaseh27.ir/?s=%D9%81%D8%B4%D8%A7%D8%B1%DA%A9%DB%8C

****************************************

نشریه الکترونیکی 598 به خانواده رسانه‌ای قم پیوست

 مطالب منتشر شده در پایگاه خبری تحلیلی 598  : 

https://www.598.ir/fa/search

****************************************

خبرگزاری دفاع مقدس را در فضای مجازی دنبال کنید + لینک صفحات

 مطالب منتشر شده در دفاع پرس ( خبرگزاری دفاع مقدس )  : 

https://defapress.ir/fa/search

****************************************

Stream فاش نیوز FashNews music | Listen to songs, albums, playlists for  free on SoundCloud

 مطالب منتشر شده در فاش نیوز 

http://fashnews.ir/?option=search

****************************************

مشرق نیوز متعلق به کیست

  مطالب منتشر شده در مشرق : 

https://www.mashreghnews.ir/search?q=%22+%D8%B3%DB%8C%D8%AF+%D8%AC%D9%88%D8%A7%D8%AF+%D9%87%D8%A7%D8%B4%D9%85%DB%8C+%D9%81%D8%B4%D8%A7%D8%B1%DA%A9%DB%8C%22

**************************************** 

اطلاعیه بسیج مهندسین استان آذربایجان شرقی

 مطالب منتشر شده در پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج مهندسین  : 

ttp://omranbasij.ir/search/node?keys=%D9%81%D8%B4%D8%A7%D8%B1%DA%A9%DB%8C

****************************************

farhangesadid - Kanal statistikasi فرهنگ سدید. Telegram Analytics

 مطالب منتشر شده در   پایگاه فرهنگی سدید : 

https://farhangesadid.com/fa/search

****************************************

سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران

 مطالب منتشر شده در   کتابخانه ملی : 

 https://opac.nlai.ir/opac-prod/search/bibliographicAdvancedSearch.do?command=NEW_SEARCH&classType=0&pageStatus=1

*************

 روزنامه رسالت

 مطالب منتشر شده در   روزنامه رسالت  : 

https://www.magiran.com/article/1720421

**************************************** 

 تکذیب کانال خبری منتسب به هفته نامه صبح صادق

 مطالب منتشر شده در   صبح  صادق : 

https://javadfesharaki.blog.ir/1397/02/07/%D9%81%D8%AA%D9%86%D9%87-%D8%B3%D8%A7%D9%84-1388

**************************************** 

پایگاه خبری صبح قزوین

 مطالب منتشر شده در   صبح  قزوین : 

https://sobheqazvin.ir/news/338633/%D9%85%D8%B1%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D8%A8%D8%B1-%D8%B3%D9%87%D9%85%DB%8C%D9%87-%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%A8%D9%86%D8%B2%DB%8C%D9%86%D8%8C-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%D8%B3%D9%88%D8%AE%D8%AA-%D9%88-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%DA%86%D9%86%D8%AF%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D8%A8%D8%B1%DB%8C-%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA!

****************************************

انتصاب مسئول سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور

 مطالب منتشر شده در   برگزاری بسیج : 

https://basijnews.ir/fa/search?query=%D9%87%D8%A7%D8%B4%D9%85%DB%8C+%D9%81%D8%B4%D8%A7%D8%B1%DA%A9%DB%8C

**************************************** 

 مطالب منتشر شده در خبر گزاری میزان : 

هاشمی فشارکی site:www.mizanonline.com

****************************************

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

 مطالب باز نشر داده شده در  گنجینه فشارکی ها : 

https://javadfesharaki.blog.ir/category/%DB%8C%D8%A7%D8%AF%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA-%D8%B3%DB%8C%D8%AF-%D8%AC%D9%88%D8%A7%D8%AF%D9%87%D8%A7%D8%B4%D9%85%DB%8C-%D9%81%D8%B4%D8%A7%D8%B1%DA%A9%DB%8C/

****************************************

روزنامه همشهری

hamshahrionline.ir/x4ztV

************************************

 

https://javadfesharaki.blog.ir/