***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

دکتر سید جواد هاشمی فشارکی

 قاش نیوز / شناسه خبر : 91365
شنبه 18 تیر 1401 , 11:30

http://fashnews.ir/fa/news-details/91365/%D8%AC%D9%87%D8%A7%D8%AF-%D8%AA%D8%A8%DB%8C%DB%8C%D9%86%D8%8C-%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D9%85%D8%B5%D9%88%D9%86%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D8%B2-%D8%AF%D8%B4%D9%85%D9%86/

جهاد تبیین، راه مصونیت از دشمن

جهاد تبیین، راه مصونیت از دشمن

جهاد تبیین موتور پیشران کشور برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب جهت مصون سازی در برابر هجمه های جنگ شناختی دشمنان است...

فاش نیوز- جهاد تبیین موتور پیشران کشور برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب جهت مصون سازی در برابر هجمه های جنگ شناختی دشمنان است!

 حمد و ستایش خدا را که ما را دین اسلام وانقلاب اسلامی هدایت کرد و او را سپاس بر این خیرات کثیر که به ما ارزانی داشته است. اسلام دین کامل و قران آیین جامع زندگی است. و جهاد، بعد از اصول دین؛ یکی فُروع 10 گانه دین اسلام  و جزء احکام عملی اسلام است که یک مسلمان وظیفه دارد به آن عمل کند. جهاد بهترین و والاترین نیاز جامعه اسلامی در برابر تهدیدات دشمن بوده و چاره ای نیز جز جهاد نیست و خدا را شاکریم که باب جهاد را گذاشته که در آن منافع زیاد دنیایی و اخروی است.

جهاد دو بخش جهاد ابتدایى و جهاد دفاعى بوده و لزوم آمادگی در برابر دشمن می باشد و خداوند در قرآن کریم دشمن شناسی و هشدار و مقابله با دشمنان؛ در آیات زیادی بیان نموده است. از اهداف جهاد اسلامی، براندازی عقاید کفر، مبارزه با دشمنان دین و دین گریز، پاسداری از نظام اسلامی و دفاع از مرزهای فیزیکی و غیرفیزیکی است.

 جهاد انواع دارد. مهم ترین آنها جهاد درونی یا جهاد اکبر؛ که «جهاد با نفس» است. جهاد بیرونی، شامل جهاد دفاعی (جهاد اصغر، تلاش در راه دفاع از دین اسلام یا گسترش قلمرو اسلام،)، جهاد علمی که برجسته ترین آن توسط امام باقر(ع) و امام صادق(ع) صورت گرفته است. جهاد علمی جزء راهبردهای گام دوم انقلاب توسط رهبر انقلاب اعلام شده است. دیگری نیز جهاد فرهنگی؛ اجتماعی و... می باشد. نحوه اجرای جهاد نیز متفاوت است؛ جهاد مالی، جهاد زبانی؛ جهاد تبیین؛ جهاد آبرو؛ جهاد جانی که بالاترین آنهاست.

 تهدیدات دشمنان در پیش از انقلاب از بستر حکومت شاه اعمال می شود و غیرمحسوس و غیر علنی بود ولی بعد از انقلاب به علت بریده شدن دستان دشمنان از کشور به صورت علنی ظاهر شد. ترور و کودتا؛ جنگ، شبیخون فرهنگی؛ فتنه های براندازی؛ و اخیرا جنگ ترکیبی و شناختی با هدف تغییر عقیده وباورها و سپس پذیرش و رویه مطابق الگوها و تقاضاهای دشمن صورت می گیرد. تحریف و انحراف با تاثیرگذاری بر امیدها و مایوس سازی و انفکاک مردم از نظام و انقلاب می باشد.

 همچنین تهدید وهابیون با اسلام امریکایی، حج امریکایی، و کشتار منا، شیعه انگلیسی... نشان از ضرورت جهاد تبیین دارد. دشمنان با همه امکانات به میدان آمده است؛ رسانه ها؛ هنرپیشه ها و سلبریتی؛ سربازان رایگان در جامعه شرایط را سخت کرده است و وظیفه ما را نیز در شرایط فعلی حساس و تعیین کننده کرده است.

 چهار دلیل بر ضرورت جهاد تبیین امام خامنه ای بیان شده است؛ نخست تحریف واقعیت ها است. " امروز یک سیاست قطعیِ رسانه‌های معاند جمهوری اسلامی و معاند اسلام این است که واقعیّت ها را تحریف کنند. در تحریف واقعیّت ها و دروغ‌پردازی؛ خبر‌های مربوط به جمهوری اسلامی را با انواع و اقسام دروغ‌ها -دروغ‌های حرفه‌ای، دروغ‌هایی که آمیخته می کنند و چهره‌ی زشت و فاسد رژیم طاغوت را بزک می کنند و آرایش می دهند، و هزاران جنایت و خیانتی را که آن‌ها کردند پوشیده نگه می دارند.

"و دوم مخدوش کردن نکات مثبت می باشد: "در مورد انقلاب، چهره‌ی امام را، دستاوردهای 40؛ پیشرفت ها، از نقاط مثبت، نقاط قوّت، مطلقاً نشانه‌ای در این مجموعه‌ی امپراتوری رسانه‌ای غرب شما مشاهده نمی کنید؛ کتمان حقایق." است و سومین مساله بزرگنمایی ضعف های داخل کشور است؛ به گونه ای که "یک نقطه‌ ضعف کوچک را صد برابر بزرگ می کنند و نشان می دهند."تا ایجاد بدبینی کنند. چهارمین دلیل نیز وجود دیکتاتوری رسانه ای در جهان مدعی دروغین آزادی بیان است که حتی " تحمّل اسم شهید سلیمانی را ندارند،."

 لذا چاره ای جز جهاد تبیین در برابر هجمه های دشمن ( جنگ ترکیبی همه جانبه – صف آرایی تمامی کفر در برابر حق )؛ نیست که همانند ویروس همه جا گسترده شده است و جهاد تبیین، جامعه را در برابر تهدیدات مهلک مصون می کند آنگونه که خداوند در آیه 11 سوره صف می فرماید و تُجَاهِدُونَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ بِأَمْوَالِکُمْ وَأَنْفُسِکُمْ ذَلِکُمْ خَیْرٌ لَکُمْ إِنْ کُنْتُمْ تَعْلَمُونَ.

 جهاد تبیین یکی دیگر از ابعاد جهاد است که در سیره امامان معصوم متناسب با مقتضیات زمان در بصیرت جامعه اسلامی؛ و افشاگری علیه حاکمان جایر و... بوده است. جهاد تبیین با روش خاصی می باشد. متصدی امر جهاد، امام المسلمین است که ایشان در 19 بهمن 1400 اعلام نمودند. رهبر انقلاب فرمودند "«جهاد تبیین» یک فریضه است." یعنی تکلیف عینی بر همه افراد است و هر کس که هر میزان توانایی دارد، باید در جهاد تبیین مشارکت کند. همچنین بیان کردند؛ " یک فریضه‌ی قطعی.... است." یعنی ضرورت دارد و در آن تردید نباید کرد. و نیز بیان کردند: " یک فریضه‌ی فوری است." لذا نباید زمان و فرصت را از دست داد؛ موکول کردن فریضه به بعد جایز نیست. ادای فریضه در وقتش مقبول است و قضای آن شاید دیگر مقبول نباشد.

 تبیین به معنی" تبلیغ کردن و نشان دادن،... است." و روش جهاد تبیین؛" روایت درست بوده" یعنی بیان مطالب و حقایق کارهای انجام شده با روش صحیح می باشد. و در این امر تکلیف، مسئولین نسبت به سایرین " بیشتر موظّفند." ضمن اینکه " باید تلاش بشود تا مشکلات برطرف بشود؛" و درجه اول مسئولیت جهاد تبیین نیز "متولّیان رسانه‌ها؛ چه رسانه‌ی ملّی و چه سایر رسانه‌های گوناگون، چه فضای مجازی، چه مجموعه‌ی مطبوعات، می باشد. علی القاعده جهاد تبیین یک تکلیف عمومی است و " همه موظّفند در این زمینه وارد این میدان بشوند و هر کسی که یک مرکزی و منبری برای حرف زدن با افکار عمومی جامعه دارد، در این زمینه موظّف است."

فرمانده کل جهاد تبیین امام المسلمین است که فرمان جهاد تبیین داده و کلیات آن را تبیین کرده است و فرمانده صحنه میدانی جهاد تبیین، امام جمعه به عنوان فرمانده قرارگاه فرهنگی شهر بوده و انقلابیون باید با محوریت امام جمعه مجاهده کنند و بیان دستاوردهای انقلاب در شهر؛ رصد کردن تهدیدات، آلوده زدایی؛ مبارزه با سبک زندگی غربی است، و بر اساس بند شش گام دوم انقلاب مرزبندی با دشمن بایستی را دنبال نمایند؛ و این حرکت باید به گونه ای تداوم یابد که صحنه فضای مجازی و خیابان و محیط عمومی جامعه از فضای منفی و یاس آور به دور گشته و روحیه بخش و امیدبخش به آینده انقلاب و کشور گردد.

 با توجه به اینکه امام جواد(ع) فرموده اند: برترین عمل شیعیان ما انتظار فرج است. و امام مهدی (عج) نیز می فرمایند «أَکْثِرُوا اَلدُّعَاءَ بِتَعْجِیلِ اَلْفَرَجِ فَإِنَّ ذَلِکَ فَرَجُکُمْ » برای تعجیل در فرج بسیار دعا کنید که گشایش امر شما در آن است.

 لذا برای نزدیک شدن فرج، ایجاد آمادگی فردی و اجتماعی نیاز است؛ چرا که سنت الهی بر اساس «ان الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم» خداوند حال قومى را تغییر نمى‏‌دهد تا آنان حال خود را تغییر دهند و همان گونه که ملت ایران در بهمن 57 خواهان تغییر بود؛ برای تغییر در جهان نیز بایستی زمینه سازی خواهان تغییر ایجاد شود. انقلاب اسلامی مطلع فجر بود. مبداش آن فجر بهمن 57 و مقصدش نیز فجر انقلاب مهدوی (عج) است و گام دوم انقلاب زمینه ساز ظهور است؛ لذا راه، مقدس و راهبر نیز فردی وارسته و فرزانه است و تلاش در این راه ماجور است و بایستی برای انتظار فرج؛ زمینه ساز ظهور بود.

*سیدجواد فشارکی

 

http://fashnews.ir/fa/news-details/91365/%D8%AC%D9%87%D8%A7%D8%AF-%D8%AA%D8%A8%DB%8C%DB%8C%D9%86%D8%8C-%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D9%85%D8%B5%D9%88%D9%86%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D8%B2-%D8%AF%D8%B4%D9%85%D9%86/