***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

اتحاد جامعه در گرو ولایت پذیری است

سه شنبه, ۲۱ تیر ۱۴۰۱، ۰۲:۳۷ ب.ظ

حجت الاسلام محمدعلی مطلّبی فشارکی کارشناس ارشد مذهبی

http://radiogoftogoo.ir/NewsDetails/?m=175103&n=1058077

  1. صفحه اصلی
  2. فرهنگی
  3. ادیان
  4. کد خبر :1058077

حجت الاسلام مطلبی:اتحاد جامعه در گرو ولایت پذیری است

یک کارشناس مذهبی اتحاد و اقتدار ملی را یکی از دلایل رشد و نمو انقلاب اسلامی دانست و گفت: اتحاد جامعه در گرو تبعیت از ولی فقیه است.

 1401/04/21

|

 ۰۸:۱۵

|

 http://seda.ir/sh/?4431598


نظرات

اشتراک

چاپ

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادیو گفت وگو، حجت الاسلام محمدعلی مطلّبی فشارکی کارشناس ارشد مذهبی به مناسبت دهه امامت و ولایت در رابطه با نقش ولایت در استحکام ساختار درونی و اقتدار بین المللی نظام اسلامی با برنامه «گفتگوی فرهنگی» مصاحبه کرد.

حجت الاسلام مطلّبی گفت: حاکم جامعه و مجری اصلی احکام سیاسی و اداری و قضایی اسلام باید امام عادل باشد که مظهر این امام عادل در صدر اسلام، پیامبر اکرم (ص) و بعد هم ائمه معصومان (علیهم السلام) بودند اما در عصر غیبت، یک فقیه آگاه و عادل و متبحر در موضوع شناسی زمانه و حکومت داری این مسئولیت را بر عهده می‌گیرد.

وی افزود: انقلاب اسلامی در عصر جدید به عنوان حکومتی نو که نه وابسته به شرق بود و نه وابسته به غرب و یک حکومت جدید با گرایش صددرصدی به اسلام ناب بروز پیدا کرد تا بتواند به پیاده سازی ارزش‌ها و احکام دینی و اقتدار ملی و بین المللی بپردازد.

این کارشناس ارشد مذهبی به بیانات امام راحل (ره) درباره لزوم تبیین حکومت اسلامی و تبیین اختیارات ولی فقیه اشاره و بیان کرد: امام (ره) می‌فرمودند که این تبیین و اجرا وظیفه فقیه است و ما باید بیش از پیش مردم را نسبت به ابعاد بزرگ ارزش‌های دینی در حکومت و نظام اسلامی آگاه کنیم.

حجت الاسلام مطلّبی گفت: اگر ارزش‌های یک حکومت و حاکمیت سست شود و به آن‌ها عمل نشود پایه‌های حکومت هم سست خواهد شد.

وی اتحاد و اقتدار ملی را یکی از دلایل رشد و نمو انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: اتحاد جامعه در گرو تبعیت از ولی فقیه است و از آنجایی هم که ولی فقیه دلسوزترین افراد است و از طریق خود مردم حاکمیت و مقبولیت پیدا کرده است لذا ما الان حاکمیت همراه با اتحاد و با منشأ قدرت را داریم.

کارشناس ارشد مذهبی معتقد است که دلیل عدم مزاحمت جدی دشمن علیه کشورمان این است که مردم همیشه حول محور ولایت فقیه حرکت کرده و از ولی فقیه تبعیت می‌کنند.

حجت الاسلام مطلّبی با بیان اینکه امامت امیرالمومنین انتصاب خداوند نبود بلکه ابلاغی از سوی خداوند توسط پیامبر اکرم (ص) بود گفت: پیامبر اکرم (ص) در خیلی از جنگ‌ها پیروز شدند اما هیچ وقت به مردم نفرمودند که به ما تهنیت و تبریک بگویید اما در غدیر خم سه روز تا یک هفته در غدیر خم ماندند و مردم به پیامبر (ص) تبریک و تهنیت می‌گفتند.

...

خبرنگار : مژگان مهدوی

http://radiogoftogoo.ir/NewsDetails/?m=175103&n=1058077

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۴/۲۱