***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

دکترسید جواد هاشمی فشارکی ، کتاب سرای اربعین (راهنمای طرح و تجهیز موکب های  مراسم اربعین حسینی) | ایثار پرس isarpress | پایگاه خبری تحلیلی و تخصصی  فرهنگ ایثار و شهادت

دکتر سید جواد هاشمی فشارکی

منتشر شده در فاش نیوز : شناسه خبر : 93081 / دوشنبه 21 شهریور 1401 , 11:18

http://fashnews.ir/fa/news-details/93081/%D8%A8%D8%B2%D8%B1%DA%AF%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D9%88-%D8%A8%D8%A7%D8%B4%DA%A9%D9%88%D9%87%E2%80%8C%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%B1%D8%B2%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D8%AC%D9%87%D8%A7%D9%86%DB%8C/

بزرگترین و باشکوه‌ترین رزمایش جهانی

بزرگترین و باشکوه‌ترین رزمایش جهانی

امروز یکی از سیاست های قطعیِ رسانه‌های معاند با جمهوری اسلامی و اسلام این است که واقعیّت ها را مخدوش و تحریف کنند...

فاش نیوز - مراسم اربعین حسینی بزرگترین رزمایش جهانی آمادگی لشکریان منتظر امام مهدی (عج) و والاترین ظرفیت جهادتبینی امت جهانی است.

اربعین در مکتب اسلام ناب جایگاه ویژه ای دارد و تنها مراسم چله ای است که برای ایمه اطهار (ع) گرفته می شود. درثواب پیاده ‌رفتن برای زیارت امام حسین (ع) بسیار تاکید شده است و خواندن زیارت اربعین از نشانه های شیعه بودن است. چرا که زیارت قبور ائمه یکی از مسلمات فرهنگ شیعه است و زیارت حرم امام حسین (ع) از ویژگی خاصی برخوردار است.

 در طول تاریخ، حرم حسینی همواره پناهگاه شیعیان بوده و هست و علیرغم ایجاد محدودیت و سخت‌گیری حکام اموی و سایر حاکمان مستبد، در طول قرن های اخیر، شیعیان در حد وسع و امکان خود به زیارت رفته و در راهپیمایی اربعین حسینی شرکت کرده اند و روز به روز برغوغای حماسه اربعین حسینی افزوده می شود.

چهار دلیل برضرورت جهاد تبیین توسط امام خامنه ای بیان شده است.

نخست تحریف واقعیت هاست. امروز یکی از سیاست های قطعیِ رسانه‌های معاند با جمهوری اسلامی و اسلام این است که واقعیّت ها را مخدوش و تحریف کنند.

دوم این که آنها در تحریف واقعیّت ها و دروغ‌پردازی؛ خبر‌های مربوط به جمهوری اسلامی را با انواع و اقسام دروغ‌ها  از جمله دروغ‌های حرفه‌ای آمیخته و چهره‌ زشت و فاسد رژیم طاغوت را بزک می کنند و هزاران جنایت و خیانتی را که آن‌ها مرتکب شده اند پوشیده نگه می دارند. در سخنان آنها در مورد انقلاب اسلامی، چهره‌ امام خمینی، دستاوردهای 40 ساله و پیشرفت ها از نقاط قوّت و مثبت مطلقاً نشانه‌ای در مجموعه‌ی امپراتوری رسانه‌ای معاند و غرب مشاهده نمی شود و تماما کتمان حقایق است.

سوم این که آنها در سیاست ررسانه ای خود بگونه ای عمل می کنند که یک نقطه‌ضعف کوچک را صد برابر بزرگ جلوه و نشان می دهند تا ایجاد بدبینی کنند.

چهارمین مساله وجود دیکتاتوری رسانه ای در جهان مدعی دروغین آزادی می باشد. آنها حتی تحمّل اسم شهید سلیمانی را ندارند. لذا چاره ای جز جهاد تبیین در برابر هجمه های دشمن (جنگ ترکیبی همه جانبه – صف آرایی تمامی کفر در برابر حق) که همانند ویروس همه جا گسترده شده است وجود ندارد. بنابر این جهادتبیین جامعه را در برابر تهدیدات مهلک مصون کرده و آنگونه که خداوند در ایه 11 سوره صف فرموده "وَتُجَاهِدُونَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ بِأَمْوَالِکُمْ وَأَنْفُسِکُمْ ذَلِکُمْ خَیْرٌ لَکُمْ إِنْ کُنْتُمْ تَعْلَمُونَ" است.

 امام المسلمین فرمان فریضه جهاد تبیین -که بر همه فرض عینی و فوری است- را در سال گذشته اعلام نمودند. لذا ما بایستی جهاد تبیین ایجابی داشته باشیم و به بیان کارهای درست و ارزشمند انقلاب و نظام اسلامی بپردازیم. به این مفهوم که دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی در حوزه های مختلف را  با هدف ایجاد روحیه و امید به آینده در برابر هدف دشمنان که به دنبال سلب روحیه و امید هستند تبیین کنیم.

وی در خصوص روش پدافندی جهاد تبیین تاکید کرد: دومین روش جهاد تبیین پدافندی و واکنشی با هدف خنثی سازی تحریف دشمنان داشته باشیم. دشمن هم‌اکنون تطهیر رژیم پهلوی، زانو زدن در برابر امریکا، تحریف جنگ تحمیلی، تحریف امام خمینی، تخریب دولت انقلابی و جنگ شناختی و تاثیر بر باورها را در دستور کار خود قرار داده است.

روش جهاد تبیین پیش دستانه باید با هدف پیشگیری و جلوگیری از انتشار ویروس دشمن در دستور باشد. همچنین فضاسازی عمومی اقدامات آتی بایستی پیش از شروع تخریب دشمنان و قبل ازفعال شدن دشمن باشد. بنابر این باید صحنه جامعه را پیش از مجال یافتن توپخانه دشمن اشباه و اقناع سازیم. بطور مثال اگر قرار است مبارزه با مفاسد اجتماعی یا اصلاحات اقتصادی؛ یا مبارزه با سبک زندگی غربی صورت گیرد، بایستی پیش از آن، فواید تشریح و ابهاماتش رفع گردد تا زمینه شبهه پراکنی فراهم نشود. همچنین باید به این موضوع توجه کرد که مساله سازی در انتخابات سال آینده در دستور کار دشمنان است و بایستی از هم اکنون تدابیری از سوی مسئولان ذیربط اتخاذ شود.

زایران اربعین سفیران تشیع ناب و انقلاب اند و بایستی به عنوان شیعه متعهد، محاسن و دستاوردهای گوناگون اربعین را بیان کنند. چرا که این مراسم نمایشی از نظم و اقتدار در بزرگترین رزمایش مذهبی جهان است.

در خصوص جهاد تبیین پدافندی و واکنشی در اربعین حسینی نیز باید یادآور شد، دشمنان غربی، عبری، عربی، تشیع انگلیسی، فرقه ضاله یمانی، منافقین قدیم و جدید (فرقه اسلام رحمانی ایرانی) برای تخریب و تضعیف اربعین حسینی، دامن زدن به اختلافات، شایعه پراکنی در حوادث، بزرگ نمایی ضعف های اجرایی و کوچک انگاری و تحریف و به انحراف کشاندن واقعیت ها بسیار فعال اند و متاسفانه افراد سست ایمان و بی بصیرت نیز شبهات آنها را ترویج می دهند. بنابر این اربعینی ها بایدحساس و مانع از فتنه شده و تلاش نمایند تا یک امت واحده جلوه گر گردند.

با هدف پیشگیری قبل از انتشار ویروس فتنه انگیزی آینده دشمنان بایستی آمادگی هر حادثه محتملی را در اربعین پیش بینی کرد و از آمادگی لازم برخوردار بود تا مانع از پیامدهای منفی و سو استفاده دشمنان شد. هر چند که اربعین مانند یک ذخیره و توشه الهی و قابل استحصال در فواید و ابعاد مختلف است و با  برنامه ریزی از آن بهره برداری کرد. 

درخصوص رسالت شیعیان نسبت به مراسم اربعین حسینی باید گفت، زائران اربعین به عنوان سفیران انقلاب و ایران نیز بایستی ضمن رعایت آداب زیارت هوشیاربوده و مانع از فتنه دشمنان خارجی و داخلی شوند و بر شعار «حب الحسین یجمعنا» تاکید داشته باشند.

مراسم اربعین جایگاه ویژه ای در میان ملت مسلمان ایران و سیاست های اصولی جمهوری اسلامی دارد. ایران تنها کشوری است که بسیج امکانات را برای با عظمت و باشکوه برگزار شدن مراسم اربعین حسینی در داخل کشور و در عراق دارد و بزرگ پرچمدار نهضت حسینی است. لذا هرکس بدنبال زنده نگه داشتن قیام امام حسین (ع) است بایستی یاور انقلاب اسلامی بوده و جمهوری اسلامی را یاری کند تا ان شالله گام دوم انقلاب اسلامی محقق و زمینه‌سازی برای ظهور امام مهدی (عج) صورت پذیرد و با یاری انقلاب و رهبری زمینه سازان ظهور مهدوی شوند.

در پایان باید گفت که اربعین والاترین تجمع متحرک و بالاترین فریاد خون خواهی شیعیان و بزرگترین رزمایش جهانی است و آمادگی لشکریان منتظر امام مهدی (عچ) و والاترین ظرفیت جهاد تبینی امت جهانی را داراست.

| دکتر سیدجواد فشارکی