***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

.......  و  ...... و   دکتر سید جواد هاشمی فشارکی   و  .....  و  ......

جلوگیری از احداث آپارتمان‌های مرتفع در اراضی پردیسان قم

قرارگاه جهادی پیشرفت پردیسان/وزارت راه و شهرسازی/قم57

جلوگیری از احداث آپارتمان‌های مرتفع در اراضی پردیسان قم

بسمه تعالی

حضور محترم جناب آقای شاهچراغی
استاندار و مسئول طرح نهضت ملی مسکن در استان قم

با سلام و احترام

چنانچه مستحضرید، آپارتمان‌سازی که از حدود دهه ۱۳۴۰ با تبعیت از الگوهای شهرسازی غربی در ایران رواج پیدا کرد، خسارتهای جبران ناپذیر متعدد فرهنگی، اجتماعی، روانی… را به جامعه تحمیل نموده است.
به لطف الهی با توجه به روشن شدن پیامدهای منفی این روند، دولت انقلابی، اجتناب از آپارتمان‌سازی را در سند تحول دولت و به تبع در اجرای طرح نهضت ملی مسکن مورد تأکید قرار داده است. در ابلاغ رسمی رئیس جمهور خطاب به وزیر راه و شهرسازی این امر تصریح شده؛ و وزیر محترم نیز در دستور کار بودن این تحول را در رسانه‌های عمومی اعلام نموده اند.

آنچه موجب نگرانی امضاء کنندگان این درخواست است، نحوه اجرای نهضت ملی مسکن در شهر مقدس قم می‌باشد که بر خلاف نظر رئیس‌جمهور، وزیر راه و شهرسازی، علمای اعلام و اساتید حوزه و دانشگاه، در آستانه احداث آپارتمان‌های پنج تا هفت طبقه (در سایت معروف به ۵۶۰ هکتاری پردیسان) با تراکم جمعیتی بیشتر از تجربه‌های ناموفق و خسارت بار گذشته است.

در شهری که انتظار می‌رود منشأ تحولات و فرهنگ‌سازی برای کشور و جهان اسلام باشد، متأسفانه توسط عده‌ای از تصمیم سازان، با توجیه «کمبود زمین در استان» و «هزینه‌های بالاتر توسعه افقی نسبت به توسعه عمودی»، از آپارتمان‌سازی دفاع می‌شود؛ در حالی‌که گروه‌های متعدد فنی و کارشناسی نشان داده‌اند که هم هزینه‌های توسعه افقی نسبت به توسعه عمودی کمتر است و هم امکان تأمین زمین کافی و مناسب در استان قم امکان‌پذیر است.

لذا از استاندار محترم که خود از نیروهای انقلابی و پیرو ولایت و روحانیت هستند خواهشمندیم با اجتناب از تکرار تجربه‌های غلط گذشته گام اساسی در تحقق این رویکرد تحولی دولت برداشته و نسبت به اصلاح این فرآیند اقدام عاجل بفرمایند.

آپارتمان‌سازی  اراضی 560 هکتاری پردیسان قم     معماری ایرانی اسلامی  طرح نهضت مسکن ملی

https://www.farsnews.ir/my/c/168065

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۱/۰۷/۲۶