***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

.......  و  ...... و   دکتر سید جواد هاشمی فشارکی   و  .....  و  ......

بسمه تعالی

در روزهای گذشته متأسفانه حوادثی تلخ اتفاق افتاده که همه آحاد ملت را متأثر نموده است و رادیکالیسم و افراط گرایی به جان سرمایه اجتماعی ایران عزیزان افتاده و دشمن با طراحی پیچیده دیگری سعی نموده با تشدید شکاف های اجتماعی مردم سالاری دینی نهادینه شده در حکمرانی کشور را با چالش روبرو کند آشوب و برهم زدن امنیت کارکرد عقلایی را از جامعه سلب نموده که نخستین ثمره آن سلب آسایش جامعه و از بین رفتن رشد و توسعه در جامعه می‌گردد ادامه این وضعیت پر هزینه به نفع هیچ کس نیست و وظیفه دانشگاه است که برای برون رفت از این وضعیت پیشنهادهایی خردگرایانه و جامع ارائه دهد، قصد و نیت در این سطور ارائه همه راه حل ها نیست که آن نیاز به جلسات همفکری بسیار دارد اما در این چند خط ما اساتید دانشگاه تلاش می کنیم فوریت دارترین اقدامات را به استحضار همکاران، مسئولان و همه مردم عزیز کشورمان می رسانیم:

1. حفظ حرمت دانشگاهها و پرهیز از هرگونه آسیب به جایگاه آن ضروریست لذا اعتماد به دست اندرکاران دانشگاهها و عدم مداخله عوامل بیرونی غیر مسئول، لازم است از شأن و مرتبه دانشگاه با جدیت محافظت شود. ضمن تشکر از همه عزیزانی که در روزهای گذشته تلاش خود را معطوف به حفظ بستر امن و پویا برای فعالیت های دانشگاهی کرده اند بویژه اساتید ارجمند، دانشجویان عزیز و مسئولین محترم دانشگاهها که با تاکید بر رعایت نظم و انضباط آموزشی و تشکیل کلاس ¬ها با حضور همه دانشجویان، دانشگاهیان را برای گفتگو و تضارب آرا و فراهم ساختن بیش از پیش بسترهای مشارکت قانونمند و بر حذر کردن فعالیت¬ های منافی با قانون، اخلاق و شأن و کرامت انسانی در محیط دانشگاه دعوت می کند.

2. دانشگاه باید محل تضارب آرا باشد. غفلت تاریخی از آزاد فکری سبب انباشت رادیکالیسم می شود همچنانکه فرجام تند روی و اغتشاش طلبی در دانشگاه در ادوار گذشته نتیجه ای جز انزوای زیست دانشگاهی نداشته است،گفت و گو یگانه راه ما برای هم افزایی ظرفیت های برای کمک به ایران عزیز مباشد. همچنین حق اعتراض اساتید و دانشجویان به بعضی تصمیمات ارگان¬ های مختلف را، که نشانه زنده و پویا بودن دانشگاه است، محترم شمرده و از انعکاس مطالبات منطقی آن¬ها به مسئولین از مجاری قانونی حمایت ¬می¬ نماید. لذا از مدیران محترم دانشگاه می¬ خواهیم، برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاهها که مطالبه مستمر مقام معظم رهبری و همه فرهیختگان دانشگاهی است را پیگیری نمایند تا دانشجویان عزیز بتوانند در فضای علمی و منطقی مطالبات خود را آزادانه بیان نمایند.

3. رسانه‌ها و عوامل بیگانه که از هر مسئله و بحرانی به نفع مقاصد خود بهره می گیرند و هدفشان هم تنها و تنها تضعیف کشور و ملت بزرگ ایران است نمیتوانند مرجعی برای راه‌حل مسائل باشند، کرامت زن ایرانی و احقاق حقوق او نیازی به صیانت از سوی بیگانگان ندارد، زن ایرانی از دیرباز که در قامت مبارزه با طاغوت بوده وتا به امروز هم در راه احقاق آرمان‌های انقلاب اسلامی حاضر بوده، قدرت بالای خود را بخوبی نشان داده است. همچنین اصل مترقی حجاب در جهت حفظ کرامت انسانی بوده و حکومت اسلامی بر اساس شریعت و جلوگیری از حرام اجتماعی در این زمینه تکلیف دارد. لذا ضمن در خواست از متولیان امر بویژه نمایندگان محترم مجلس جهت بازبینی، اصلاح و بهینه سازی قوانین مرتبط با عفاف و حجاب، مواجهه‌های فرهنگی نسبت به مواجهه‌های انتظامی را پررنگ تر نمایند. در کنار آن بطور ویژه از دولت محترم می خواهیم گشت‌ارشاد برای مسئولین و برخورد با تبعیض ها و بی عدالتی هاکه در برنامه های انتخاباتی رئیس محترم جمهور هم ذکر شده بود و ایده¬ای برگرفته از نظر و خواست حضرت امام خمینی (ره) در جهت تشکیل گشت‌ارشاد ناظر به اعمال مسئولین بوده است، را پیگیری و اجرایی نماید. چراکه زمانی نهی از منکر از سوی دولت «به معنای اعمِ آن» خطاب به مردم و بدنه‌ی اجتماعی کارایی و اثرگذاری بیشتری خواهد داشت که در سایه اعتماد عمومی و نگاه مصلح بودن به مسئولین وجود داشته باشد.

4. قانون و قانون گرایی باید فصل الخطاب همه ما باشد،نهاد های نظارتی و قضایی باید در اسرع وقت اقدامات کافی را برای صیانت از قانون ارائه کنند. همچنین امنیت همه ایرانیان یک فوریت و یک اصل بنیادین است همه ظرفیت های اصلی کشور برای برپایی امنیت باید به میدان بیاید.نیروهای نظامی وامنیتی باید با حرفه ای گری تمام و اقدامات کم هزینه در این مسیر حرکت کنند.

5. فتنه‌انگیزی و اغتشاشات اخیر نشان می دهد که روشنگری و تبیین در زمان حال بیش از پیش مورد نیاز و ضروری می باشد تا مانعی باشد در مقابل تحریف واقعیت‌ها و این امر بیش از همه بر عهدۀ اهالی فکر و اندیشه، هنرمندان، نویسندگانی است که وابستگی فکری و مالی به دنیای غرب نداشته باشند و دلبستۀ این کشور، فرهنگ و آیین مترقی آن باشند . لذا ما اساتید دانشگاه های کشورآمادگی خود را جهت ایفای نقش تبیینی برای نسل امروز اعلام می‌داریم تا تهدیدات ناشی از جنگ ترکیبی و شناختی دشمن بویژه بی ثبات سازی اخیر را به فرصت تبدیل سازیم. همچنین از سایر شخصیت‌ها و گروه‌های مرجع به ویژه دانشجویان عزیز و نسل جوان بالنده کشور می خواهیم به عنوان پرچمداران علم و آگاهی و با نگاه به اهداف و آرمانهای اصلی انقلاب و مصمم تر از گذشته به مسئولیت‌های بزرگ خود در آگاهی بخشی و تداوم پیشرفت و سربلندی کشور اقدام نمایند

در پایان ضمن تشکر از رشادت‌ها و مجاهدت‌های دلیرمردان عرصه امنیت بویژه نیروهای ایثارگر و مخلص فراجا که مردم قدرشناس ایران اسلامی هیچگاه مجاهدت‌های حافظان امنیت و جلوه‌های شکوهمند حضور و نقش آفرینی‌های فداکارانه و افتخارآمیز آنان در حفظ و برقراری امنیت مرزی و شهری و مقابله قاطع با اخلالگران، هنجارشکنان، آشوبگران و برهم زنندگان نظم عمومی و سلامت جامعه را از یاد نخواهند برد، امیدواریم با مشارکت فعال دانشگاهیان شاهد رشد و رونق علم و فرهنگ و دستیابی دانشگاه در جایگاه دانشگاه تمدن ساز و جامعه محور باشیم.
 

https://hamandishi.nahad.ir/bayanye_motalebe