***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

گروه : آخرین اخبار / صفحه اول / شناسه : 11778 / 30 مهر 1401 - 20:13

http://www.isarpress.ir/?p=11778

معراج الشهدای زاهدان در ریل عروجیان قرار خواهد گرفت !

معراج الشهدای زاهدان در شرق شهر زاهدان به زودی طراحی و ساخته خواهد شد . دکتر سید جواد هاشمی فشارکی طراح ساختمان و محوطه معراج الشهدای زاهدان بهمراه مسئول مهندسی زاهدان در تاریخ ۲۸ مهر 1401 از زمین معراج الشهدا جهت بررسی وضعیت زمین و دسترسی‌ها و همسایگی های پیرامونی آن بازدید و معاینه فنی آورد و موارد زیر را بیان نمود .

*  دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در آغاز درخصوص موقعیت راهبردی استان سیستان و بلوچستان  بیان داشت :  سیستان و بلوچستان به جهت هم مرز بودن با پاکستان و افغانستان ، علیرغم تلاشهای فراوان نیروهای نظامی و انتظامی هنوز از نا امنی هایی برخوردار است و در راه برقراری امنیت شهدایی تقدیم انقلاب اسلامی نموده است .

* ایشان در خصوص امار شهدای سیستان و بلوچستان  اظهار داشت : شهدای زاهدان در سیستان و بلوچستان ، 2 هزار و 588 شهید نیروی انتظامی، ارتش، سپاه، بسیج و مردمی وجود دارد که در حوادث تروریستی و رخ دادهای مختلف به شهادت رسیده‌اند.که 934 شهید متعلق به دفاع مقدس، 206 شهید در مقابله با ضد انقلاب، 752 شهید در درگیری با اشرار، 157 شهید در سایر موارد و 9 شهید مدافع حرم هستند.

* وی در خصوص نا امنی های استان گفت : ناامنی های زاهدان در سال ۱۳۸۸ و در سال 1389 در زاهدان توسط اشرار بمب‌گذاری انجام شد و همچنین در پی حوادث تروریستی 8 مهر 1401 ، عناصر اخلالگر و جمعی از اراذل و اوباش ، اقدام به تخریب و آتش زدن اموال عمومی‌، تعدادی از شعب بانک‌ها‌، ساختمان‌های اداری و انتظامی‌، خودروهای امدادی و شخصی کرده و با شکستن شیشه و به آتش کشیدن تعدادی از بانک و درمانگاه و فروشگاه‌های سطح مرکزشهر‌، به غارت اموال مردم و کسبه پرداختند. در بعد از ظهر روز جمعه 29 مهر ماه نیز شیشه تعدادی از مراکز را نیز شکستند .

* ایشان در خصوص ماموریت معراج الشهدا بیان داشت : معراج الشهدا ماموریت تا شهدا را نگهداری کرده، تشخیص هویت کرده و مقدمات وداع خانواده با پیکر شهید و سپس مراسم تشییع را فراهم سازد.

* وی در خصوص شهدا اظهار داشت : شهدای ارجاعی به دو گونه اند ، یا تازه به شهادت رسیده، که کارهای وی با سرعت کارها انجام شده و تحویل خانواده وی برای تشیع میشود و یا تفحص از گذشته است، که نیاز به کارهای تخصصی زمانبر دارد .

* ایشان در خصوص زمین معراج الشهدا گفت : زمین معراج الشهدا حدودا دو نیم هکتار و شامل یک ساختمان اصلی و چند ساختمان کوچک جانبی به مساحت 3500 متر مربع و محوطه خواهد بود. زمینی که بزودی بعد ساخت بنای معراج الشهدا ، میعادگاه موقت ابدان مطهر شهدای استان سیستان و بلوچستان خواهد شد ، اینک در مرحله طراحی قرار دارد و بزودی در خدمت عروجیان قرارخواهد گرفت !

* دکتر هاشمی فشارکی در خصوص کلیات طرح معراج الشهدا چنین تبیین کرد : کلیات طرح شامل یک ساختمان اصلی و چند ساختمان خدمات، محوطه توقفگاه خودروهای سبک ،  نیمه سنگین و سنگین، سردخانه های متحرک، فضای ورزشی، فضای سبز و غیره می باشد .

* ایشان در خصوص بخش های مختلف معراج الشهدا اظهار داشت : معراج الشهدا شامل فضاهای تخصصی شهدا، پشتیبانی تخصصی شهدا، فرهنگی، اداری،  آمادی و قرارگاهی میباشد .

* وی در خصوص بخش تخصصی معراج الشهدا گفت : بخش تخصصی شهدا شامل اطاق نمونه گیری ومعاینات ، شست وشوی پیکر شهدا ،اماده سازی شهدا، نگهداری شهدا ، سردخانه ها ، اطاق دیدار و وداع خانواده با شهید،اداری، انتظار، تعویض لباس، انبار عملیاتی  میباشد

* ایشان در خصوص  بخش اداری معراج بیان داشت : بخش اداری شامل مراجعات، پذیرش، دبیرخانه، بایگانی، مخابرات و اطاقهای اداری است .

* وی در خصوص بخش آمادی و قرارگاهی اظهار داشت : بخش قرارگاهی شامل اسایشگاه، اشپزخانه ، غذاخوری، حمام،رختشویخانه، سرویسهای بهداشتی است. وبخش امادی شامل انواع انبارهای اقلام بهداشتی، البسه، لوازم تخصصی، عمومی،چوب وتخته، تابوت، کارگاه نجاری،تعمیرگاه خودرویی،موتورخانه وتاسیسات و....  می باشد.

* ایشان در خصوص سایر بخشهای معراج  گفت : بخش فرهنگی ورزشی شامل حسینیه ، نمایشگاه تخصصی، اطاق امور فرهنگی،انبار اقلام فرهنگی ، و زمین ورزشی محدودی خواهد داشت .

* دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در پایان گفت : ان شالله که وضعیت استان به گونه ای باشد ، که تلفات انسانی بوجود نیاید . ولی اگر تهدیدات دشمن صورت گرفت ، خوشا بحال مشتاقان و منتظران شهادت که از این گلستان ، گلچین شده ؛ پرکشیده و جاودان میشوند .