***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

.......  و  ...... و   دکتر سید جواد هاشمی فشارکی   و  .....  و  ......

https://basijasatid.ir/node/72420

 د, 08/09/1401 - 21:07

فراخوان امضای نامه استادان به سران قوای سه‌گانه

اساتید دانشگاه های سراسر کشور به نیابت از نخبگان و همه دلسوزان جامعه اسلامی در راستای رسالت تاریخی و  اجتماعی خویش قصد دارند نامه‌ای به سران قوای سه گانه ارسال کنند.

 

نامه

 

در متن این نامه آمده است:

سلام علیکم

با تسلیت شهادت جمعی از هموطنان عزیز کشورمان در حادثه تروریستی شیراز و تقدیم احترامات فائقه در خصوص وقایع هفته های اخیر در کشور بویژه دانشگاه ها معروض می دارد:

به فرموده امام راحل و عظیم الشان(ره) اصلاح یا افساد یک جامعه از دانشگاه نشأت می‌گیرد. دانشگاه جایی است که دانشمندان و عقلای دیروز، امروز و فردای جامعه گرد هم آیند تا در کنار علم‌آموزی، رسالت اجتماعی و اعتقادی خود را درک نموده و نسبت به ایفای آن نقش آفرینی نمایند. مطالبه‌گری و اعتراض به ناهنجاری‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی و رهنمون شدن جامعه به سمت تعالی جزو کارکردهای اصیل یک دانشگاه و دانشجوی سرزنده است. لکن آنچه در هفته های گذشته شاهد بودیم، بروز نوعی ارتجاع و عقب‌گرد در مسیر خواسته‌ها و مطالبات جنبشی بود که دهه های اخیر منشاء تحولات اجتماعی و سیاسی بزرگی در جهان و منطقه به حساب می ِآید.

بی اعتنایی و عدم تمرکز بر درمان دردهای اصیل امروز جامعه ایرانی در عرصه داخل و بین‌الملل و هبوط مطالبات در برخی از نحله‌های جریان‌های دانشجویی به سطح درخواست‌های ضدفرهنگی، ارتجاعی، تعاملات از هم‌گسیخته و آزادی‌های جنسی متعارض با هنجارهای اصیل ایرانی-اسلامی مایه نگرانی جدی اساتید دانشگاه و جامعه نخبگی گردیده است.

ما اساتید دانشگاه های سراسر کشور به نیابت از نخبگان و همه دلسوزان جامعه اسلامی در راستای رسالت تاریخی و  اجتماعی خویش مشفقانه و خیرخواهانه از شما عالیجنابان که مسئولیت دوچندانی نسبت به دین، کشور و جوانان عزیزمان دارید، درخواست می کنیم:

  1. گوش شنواتر و ذهن بازتری برای پیگیری مطالبات به حق دانشجویان و نسل‌های آتی برای ایجاد زمینه‌ای بهتر برای رشد و بکارگیری در چرخه‌های پیشرفت این کشور داشته و تمامی مساعی خویش را جهت کاهش تبعیض و بی­عدالتی‌ها، ناکارآمدی و کج کارکردهای منبعث از عدم بهره‌گیری از نخبگان، دانشمندان و جوانان این قشر آتیه‌ساز کوشا و پرتلاش باشید.
  2. نسبت به رفع نگرانی جامعه استادی، مردم متدین و صبور ایران ان از شرایط پیش آمده و امیدوار کردن دانشجویان به افق روشن و عزتمندانه پیش‌روی از هیچ کوششی فروگذار نکرده و زمینه تداوم رشد و پیشرفت کشور که در گرو نشاط و تحرک دانشگاه ها می باشد را فراهم سازید.
  3. در شرایط فعلی بر تداوم و عدم وقفه در فعالیت های پژوهشی و آموزشی و توسعه فناوری پافشاری نموده و دشمنان را در متوقف کردن چرخ علمی کشور ناکام نمایید.
  4. با برخورد قانونی و قاطع با بر هم زنندگان نظم و امنیت زمینه بروز، ظهور، رشد و بالغ شدن جریان‌های دانشجویی را در یک فضای منطقی و عقلانی، به دور از هیجانات و احساسات کاذب را فراهم آورند.
  5. رشد و ارتقای فرهنگی-اجتماعی دانشجویان در کنار توسعه علمی پژوهشی را به جد خواستاریم چراکه این اصل بسیار کلیدی متاسفانه در نظام تعلیم و تربیت قبل از ورود به دانشگاه و بعد از ورود به دانشگاه دچار ضعف و کاستی جدی شده است.
  6. از ریاست محترم دستگاه قضا می خواهیم به پاس خون شهدایی که جان خویش را در راه امنیت کشور تقدیم اسلام نمودند، از رهاشدگی فضای مجازی به عنوان یکی از عوامل مهم اغتشاشات اخیر جلوگیری نموده و زمینه اقبال عمومی به پیام رسان های داخلی را فراهم سازید.
  7. همچنین درخواست داریم با صدور دستورات لازم به مسئولان آموزش عالی کشور از حریم فرهنگی حاکم بر یک فضای سالم علمی و پژوهشی صیانت کرده و با کسانی که حرمت دانشگاه را حفظ نکرده و مغرضانه دنبال به حاشیه کشاندن دانشگاه، دانشجو و اساتید هستند، عوامل و آمران به تعطیل کشاندن کلاس های درس طبق ضوابط و موازین قانونی حاکم بر دانشگاه قاطعانه عمل شود.

در پایان ضمن عرض تسلیت شهادت مظلومانه جمعی از هموطنان عزیزمان در حادثه تروریستی شیراز، ازدانشجویان به عنوان فرزندان عزیز این آب و خاک که راهگشای مسیر توسعه کشور به سمت آینده و افقی روشن هستند، انتظارداریم ظرفیت و توان و انگیزه و شور و هیجان و نشاط خود را در مسیر اصیل خواسته‌های تاریخی‌ جنبش دانشجویی ایران اسلامی، مانند عدالت‌خواهی، آزادی خواهی مبتنی بر چارچوب‌های عقلانی، نفی سلطه و استکبار، مبارزه با فساد و تبعیض و ناکارآمدی قرار دهند و تأثیر پذیری از لجن‌پراکنی‌های دشمنان ملت ایران که امروز از طریق فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی دسترسی بیشتر به جهت‌دهی و کانالیزه کردن فکر و ذهن جوانان ما را دارند بر حذر بوده و از افرادی که شأن و جایگاه دانشجو را با عبارات سخیف، توهین و هتاکی خدشه‌دار می‌کنند، تبری بجویند تا إن شاء الله ساحت علم و دانشگاه به فضای هتاکی و لجن‌پراکنی‌ تبدیل نگردد.

1401/8/8

والسلام علی من اتبع الهدی

جمعی از اساتید دانشگاه های سراسر کشور

 لطفا در صورت موافقت با سیاست‌های کلی  این نامه با مراجعه به لینک زیر در امضای آن مشارکت نمایید. 

https://basijasatid.ir/node/72420

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۱/۰۸/۱۲