***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

در رثای جانباز سرافراز حاج علیرضا افشاری

شنبه, ۱۹ فروردين ۱۴۰۲، ۱۰:۲۰ ب.ظ

تأکید بر ارتقای ارزش‌های دفاع مقدس/ کشور در بستر جنگ اقتصادی و روانی است -  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

بمناسبت فوت برادر عزیزم مرحوم علیرضا افشاری ، در این نوشتار شمه ای در وصف او بیان شده است .

 دکتر سید جواد هاشمی فشارکی

 

در رثای جانباز سرافراز علیرضا افشاری

انالله واناالیه راجعون

جانباز سرافراز، سرهنگ پاسدار علیرضا افشاری، فرمانده مرکز بسیج وزارت راه وشهرسازی و بنیادمسکن انقلاب اسلامی پس از سالها تحمل رنج و عوارض جانبازی به لقاءالله و یاران شهیدش پیوست. و در صبح روز یکشنبه 20 فروردین 1402 از محل سالن عروجیان بسمت قطعه51(جانبازان) تشیع و برای همیشه به خاک سپرده شد . روحش شاد و یادش مستدام باد . شادی روح همسنگر عزیزمان صلوات و فاتحه هدیه کنیم.

در ادامه بخشی از صحبتهای وی نماایه شده است :

سرهنگ افشاری رئیس مرکز بسیج وزارت راه و شهرسازی:

سوم خرداد روز سرنوشت‌ و حماسه است/ همکاری قرارگاه خاتم در بازسازی بافت فرسوده/ توان‌ نظامی ایران ابرقدرت‌ها را پای میز مذاکره نشاند 

-وزارتی
نسخه قابل چاپ 

علیرضا افشاریفرمانده مرکز بسیج وزارت راه و شهرسازی با اشاره به کشته و زخمی شدن بیش از ۱۸ هزار نیروی بعثی در عملیات آزادسازی خرمشهر گفت: امروز نیز جوانان ما همانند دوره دفاع مقدس جان خود را پای دفاع از ارزش‌ها می‌گذارند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به مناسبت فرارسیدن سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر و عملیات غرورآفرین عملیات بیت المقدس با سرهنگ علیرضا افشاری فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت راه و شهرسازی گفتگویی ترتیب داده‌ایم که در ادامه می‌آید:

* پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی: با توجه به فرارسیدن سالگرد آزادسازی خرمشهر و روز سوم خرداد، لطفا پس از شرح مختصر اهمیت این روز در تاریخ دفاع مقدس، برنامه‌های مرکز بسیج وزارت راه و شهرسازی را در این روز توضیح دهید.

- سوم خرداد روزی سرنوشت‌ساز و حماسی است. در این روز، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بعد از ۱۹ ماه خرمشهر مظلوم را از اشغال رژیم سفاک بعثی با رشادت و جان برکفی رزمندگان اسلام آزاد کرد. قبل از آزادسازی خرمشهر، کشورهای مرتجع منطقه نظام مقدس جمهوری اسلامی را به رسمیت نمی‌شناختند اما با آزادسازی خرمشهر همه متوجه شدند که این نظام شکست‌ناپذیر است. آزادسازی خرمشهر دستاوردهای دیگری هم داشت از جمله اینکه کشورهای منطقه، موقعیت سیاسی و نظامی ایران را پذیرفته و قطعنامه‌هایی را به تصویب رساندند که توسط سازمان‌ملل نیز به اجرا گذاشته شد، تا ایران را تحت‌فشار قرار دهند اما همه آنها نقش بر آب شد.

در زمان جنگ، خرمشهر به عنوان مرکز جنگ ایران و عراق به شمار می‌آمد؛ به همین خاطر، صدام تبلیغات وسیعی را در مورد خرمشهر انجام داده بود و استحکامات و تجهیزات و نیروی انسانی بسیار زیادی را به کار گرفت تا این منطقه و به عبارتی خونین شهر را بتوانند حفظ کند. رزمندگان اسلام توانستند در سه مرحله تصمیمات آنها را خنثی کنند. این عملیات از دهم اریبهشت سال ۶۱ آغاز شد و خرمشهر که در زمان اشغال خونین شهر نامیده می شد طی سه مرحله در سوم خرداد همان سال آزاد شد.

آثار و برکات این پیروزی باعث شد تا شرایط سیاسی، اقتصادی و اجتماعی ایران به نوعی تغییر کند بدین معنا که انسجامی در نیروهای مسلح و سیاسی به وجود آمد و برکات بسیار زیادی داشت. حضرت امام (ره) در فرمان تاریخی خود نیز به آن تاکید داشت که خرمشهر را خدا آزاد کرد، این مسئله نشان داد که با توکل به خداوند می‌توان به پیروزی‌های بزرگ دست یافت.

* مشخصا از برنامه‌های بسیج وزارت راه و شهرسازی برای امروز (سوم خرداد) بفرمایید؟

- همه‌ساله این روز را با برگزاری سلسله نشست‌ها و سخنرانی‌ها گرامی می‌داریم. امسال نیز به روال سال‌های گذشته، برگزاری نمایشگاه کتاب و مسابقات ورزشی، همچنین همایشی با سخنرانی دکتر هاشمی دبیر طرح بینش مطهر (آثار شهید مطهری) با موضوع بیداری‌اسلامی و دکتر جوانی مشاور سیاسی نماینده ولی‌فقیه در سپاه‌ پاسداران‌ انقلاب‌ اسلامی با موضوع تحولات منطقه را برگزار می‌کنیم. در سطح پایگاه‌ها و سازمان‌ها نیز سلسله برنامه‌هایی در جریان است.

* بسیج سازندگی از نهادهای تاثیرگذار سپاه پاسداران است؛ آیا همکاری‌ و تعامل مناسبی میان بسیج وزارت راه و شهرسازی و بسیج سازندگی در خصوص فعالیت‌های عمرانی اعم از ساخت راه و مسکن برای اقشار مستضعف و استان‌های محروم وجود دارد؟

- قرارگاه سازندگی در سال ۷۹ با فرمان مقام معظم رهبری شکل گرفت و حرکت‌های جهادی این قرارگاه نیز از همان سال‌ها آغاز شد. فقرزدایی در تمامی مناطق کشور به ویژه در مناطق دورافتاده و حاشیه‌ای از اهداف این قرارگاه بوده است و از جمله کارهای مهم این قرارگاه نیز ساخت راه‌ها و مسکن برای تمامی مناطق کشور به ویژه مناطق محروم، همچنین ایجاد اشتغال بوده که با موفقیت نیز تا به امروز انجام‌شده و در حال انجام است. بسیج نیز در این راستا اقداماتی نظیر ساختن مساجد، حسینیه، حمام، راه و کشیدن برق، لوله کشی آب را برای مناطق مختلف به ویژه محروم در دستور کار دارد.

همچنین در سال ۹۳ تفاهم‌نامه‌ای با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء و شرکت عمران و بهسازی شهری ایران در خصوص بازسازی بافت‌های فرسوده به امضا رساندیم. مقدمات کار انجام شده که در تمامی آنها زلزله خیز بودن مناطق مختلف کشور نیز مورد توجه قرار گرفته است.

* در حوزه تامین مسکن به ویژه مسکن در مناطق محروم این همکاری و اقدامات چگونه بوده است؟

- گروه‌های جهادی بسیج در مناطق محروم برای افراد بی‌بضاعت کارهای خوبی انجام داده‌اند و همه اینها از طریق این همکاری مهیا شده است که بخشی از این اقدامات با اعتبارات دولتی و بخشی نیز توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء انجام می‌شود. استان‌های جنوبی و شرقی نیز بیشترین میزان سازندگی را به خود اختصاص داده‌اند. حرکت‌های جهادی بسیج در تابستان، فعالیت‌های عمرانی و ساخت و ساز در مناطق محروم دستاورد این همکاری است.

* با توجه به نزدیکی سوم خرداد و پاسداشت شهدای هشت‌سال دفاع مقدس و از سوی دیگر سخنان اخیر رهبر‌ معظم‌ انقلاب و رئیس‌جمهور محترم در زمینه زمینگیر‌شدن کسانی که بخواهند به ایران حمله کنند، در خصوص نقش بسیجیان در دفاع از مرزهای آبی، خاکی و هوایی جمهوری‌اسلامی‌ایران توضیحاتی ارائه فرمایید.

- بسیج نیروی مردمی بالقوه‌ای است که با فرمان امام خمینی (ره) آغاز به کار کرد. بسیج از زمان تشکیل تا به کنون در هر صحنه‌ای که نیاز بوده حضوری فعال و خودجوش داشته و دارد. در این زمینه نیز بسیج آمادگی کامل دارد تا تحت فرامین مقام‌معظم‌رهبری هرگونه اقدام و حرکتی را که به نفع نظام باشد انجام دهد تا از حریم مرزهای ایرانی در حریم آبی، دریایی، هوایی و زمینی انجام وظیفه کند.

وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا اسْتَطَعْتُم مِّن قُوَّةٍ؛ «و هر چه در توان دارید از نیرو و اسب‌هاى آماده بسیج کنید». معتقدم اگر بخواهیم کشورمان آسیب نبیند باید همیشه مجهز باشیم تا دشمن جرات حمله به خود ندهد، تا به امروز نیز اینگونه بوده است. در حال حاضر شرایط ما به گونه‌ای است که ما با دشمنان خود در خارج از ایران مبارزه می‌کنیم. اینها عظمت نظام‌مقدس‌ جمهوری‌ اسلامی و نیروی خودجوش و مردمی بسیج بوده است. مقام‌معظم‌رهبری نیز در سخنان اخیر خود راجع به بحث هسته‌ای و ممانعت از هرگونه مصاحبه با محققان ایرانی در مراکز نظامی نکاتی را ایراد کردند که سرلوحه کارهای ما قرار دارد و آن هم اینکه ما اهل مذاکره هستیم اما زیربار حرف زور نمی‌رویم. همچنین طبق فرمایشات مقام معظم رهبری ما به هیچ عنوان اجازه دخالت نیروهای بیگانه را نمی‌دهیم.

در حال حاضر، در شرایطی هستیم که می‌توانیم حرف خود را در دنیا به کرسی بنشانیم و دشمن به هیچ عنوان این قابلیت و ظرفیت را ندارد تا کشور را تحت فشار بیشتری قرار دهد. هرچند تاکنون هرچه در توان داشته را انجام داده اما موفق نشده است. قدرت‌های جهانی امروز هم که پای میز مذاکره نشسته‌اند به دلیل ناتوانی در رویارویی نظامی با ایران بوده است؛ وگرنه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، آنها تمامی تلاش خود را به کار بردند تا نظام مقدس جمهوری اسلامی را شکست دهند که موفق نشدند.

* صحبت پایانی ...

- امروز بسیج بعنوان سرباز ولایت، یک سازمان مردم‌نهاد فعال و یک فرهنگ متعالی در تمام عرصه‌های علمی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، سازندگی، نظامی و بطور کلی در هر میدانی که نظام و کشور به آن نیاز داشته باشد، با تابعیت از فرامین مقام عضام ولایت آمادگی هرگونه اقدام و جانفشانی در حفظ ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را داراست. به بیانی دیگر، تفکر و فرهنگ بسیجی در همه عرصه‌ها نیاز کشور است. ایران برای حضور قدرتمندانه در عرصه‌های مختلف ملی، بین‌المللی، حفظ اقتدار، صلابت نظام، پیشرفت و توسعه در بخش‌های گوناگون به تفکر و اندیشه بسیجی نیازمند است./

****************************** 

تبدیل جایگاه امریکا در منطقه از تهدید به فرصت

فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه «دشمن در منطقه بسیار ضعیف شده است» تصریح کرد: هم‌اکنون حضور ناوگان نظامی و پایگاه‌های امریکا در منطقه از تهدید به فرصت تبدیل شده است که تا فاصله ۲۰۰۰ کیلومتری احساس خطر می‌کنند.

وی با توجه به تلاش دشمن در ایجاد فاصله بین نظام و مردم تأکید کرد: بسیج باید آگاه باشد تا بتوانیم در برابر دشمن مقاومت کنیم؛ زیرا در صورت موفقیت ما، امریکا از منطقه خارج خواهد شد.

سرهنگ علیرضا افشاری در ادامه به جنگ ۳۳ روزه اشاره کرد و گفت: در این جنگ پس از ۳۳ روز دشمن دست خود را به نشانه قبول شکست بالا برد و در آخرین نبرد نیز مجبور شد پس از ۲ روز عقب‌نشینی کند که بیانگر اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

بسیج آگاهانه مسائل کشور را برای مردم تبیین کند

فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه بسیجیان باید با آگاهی از برنامه‌های دشمن، مسائل را برای مردم تبیین کنند تا دست در دست یکدیگر در برابر استکبار جهانی ایستادگی کنیم تا ان شاالله به پیروزی‌های بزرگ‌تر دست‌یابیم . 

****************************

همایش بزرگداشت هفته بسیج باحضور وزیر راه‌وشهرسازی، معاون نظارت و ارزیابی قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا، فرمانده پایگاه بسیج وزارتخانه، معاونان و روسای سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه‌وشهرسازی در همایش بزرگداشت هفته بسیج که در سالن الغدیر این وزارتخانه برگزار شد، سرهنگ علیرضا افشار، فرمانده پایگاه بسیج وزارت راه‌وشهرسازی ضمن تبریک هفته بسیج گفت: بسیج جناحی و جزو جناح‌های سیاسی نیست بلکه به فرمایش مقام عظمای ولایت، بسیج لشکر انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه بهترین تعابیر ابتدا برای شهدا و سپس بسیجیان توسط مقاوم عظمای ولایت، علما و فضلا مطرح شده است، افزود:‌ بسیجی یعنی ایثار، شهید، در خط و تابع ولایت و اینکه هرجا نظام نیاز دارد قدم بردارد و شانه خم کند و در اختیار نظام قرار بگیرد.

افشار با اظهار اینکه هنوز داغ شهید حاج قاسم سلیمانی تازه است، تصریح کرد:‌ حاج قاسم سلیمانی فانی الی الله، ذوب در ولایت و بسیجی واقعی و شهید بود که ۲۵ سال آرزوی شهادت داشت.

دولت سیزدهم دولتی بسیجی است

وی با یادآوری اینکه در هفته دفاع مقدس برای اولین بار مراسم گرامی‌داشت ۵۶۳ شهید وزارت راه‌وشهرسازی را در بهشت‌ زهرا (س) برگزار کردیم، تصریح کرد: باید ادامه‌دهنده راه شهدا باشیم و آنها را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

فرمانده پایگاه بسیج وزارت راه‌وشهرسازی اظهار داشت: امیدواریم که به عنوان بسیج در دولت سیزدهم که دولتی بسیجی است، توفیق خدمت واقعی به ملتی را داشته باشیم که استحقاق بیشتر از این را دارد. باید قدر انقلاب و ارزش‌ها را بدانیم و به عنوان بسیجی سینه سپر کرده و ارزش‌ها را برای مردم تبیین کنیم.

****************************

مراسم اختتامیه نمایشگاه گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در باغ‌موزه انقلاب اسلامی برگزار شد و طی آن، بر ضرورت‌ دفاع در مقابل جنگ رسانه‌ای تمام عیار دشمن تاکید شد.

برگزاری مراسم اختتامیه نمایشگاه گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در باغ موزه انقلاب اسلامی

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مراسم اختتامیه نمایشگاه گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس با حضور سید قاسم بی‌نیاز، رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهرسازی، علی‌اصغر جعفری، مدیرعامل باغ‌موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، علیرضا افشاری، فرمانده مرکز بسیج  وزارت راه و شهرسازی، مهدی امیدی، مسئول کمیته نمایشگاه ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس به همراه نمایندگان سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی که در نمایشگاه هفته دفاع مقدس در غرفه حضور داشتند، در مورخ ۹ مهر در تالار هویزه باغ‌موزه انقلاب اسلامی برگزار شد.

دست‌یابی به سعادت و آرامش با ایثارگری و ازخودگذشتگی

در ابتدای این مراسم، علیرضا افشاری با ابراز رضایت از کیفیت نمایشگاه هفته دفاع مقدس امسال، گفت: باوجود تمام محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا، امسال شاهد نمایشگاه بسیار خوبی بودیم و تمامی مجموعه‌های وزارت راه و شهرسازی حاضر در نمایشگاه، تلاش بسیار خوب و چشمگیری داشتند.

وی اظهار کرد: هشت سال دفاع مقدس به ما درس‌های خوبی آموخت؛ یکی از این درس‌ها ایثارگری و ازخودگذشتگی و درس دیگر شجاعت و ایستادگی بود. امروزه نیز اگر بخواهیم سعادت و آرامش برای خود و فرزندانمان در زندگی داشته باشیم، می‌توانیم با این آموخته‌ها زندگی خود و خانواده‌هایمان را تضمین کنیم.

افشاری گفت: طی هشت سال دفاع مقدس، تمامی استکبار بسیج شدند تا انقلاب اسلامی ایران را شکست دهند و با توطئه‌های گوناگون چه در داخل و چه خارج از کشور، ازجمله تحمیل جنگ هشت‌ساله، سعی داشتند تا مانع از پیشرفت و نهادینه شدن انقلاب در کشور شوند؛ اما به برکت رهبری فرزانه انقلاب و اتحاد مردم، نتوانستند به خواسته‌های شومشان برسند.

فرمانده مرکز بسیج وزارت راه و شهرسازی تأکید کرد: این جنگ، تنها جنگی بود که طی ۲۰۰ سال گذشته حتی یک وجب از خاک خود را از دست ندادیم و با مقاومت مردم فداکار و فهیم، به دشمنان فهمانده شد که این ملت شکست‌ناپذیر است. در این جنگ، نقش رهبری هم برای ما و هم برای دنیا کاملاً مشهود بود.

وی تصریح کرد: ما موظف هستیم تا نمایشگاه دفاع مقدس را برگزار کنیم تا از این طریق، ارزش‌ها و دستاوردهای این جنگ نابرابر را به جوانان منتقل نمائیم. این موضوع باعث می‌شود تا هم نظام تقویت شود و هم دشمن جرات نمی‌کند که به ایران تعرض کرده و حتی نگاه چپ بکند.

******************************

دومین اجلاس مجمع جهانی مستضعفان و گردهمایی فرماندهان بسیج وزارتخانه‌ها و ادارات، دوم آذر ۱۴۰۰ در سالن اجلاس سران کنفرانس اسلامی برگزار شد.

در این مراسم ضمن تقدیر از جبهه مقاومت و مردم مظلوم یمن، از سرهنگ افشار فرمانده مرکز بسیج وزارت راه‌وشهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به‌عنوان فرمانده نمونه با اهدای لوح یادبود از سوی فرمانده سازمان بسیج ادارات و کارمندان تهران بزرگ تقدیر شد.

فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت راه و شهرسازی خبر داد:

ارسال سومین مرحله کمک‌های مومنانه به ارزش ۲ میلیارد ریال/ کمک‌های وزارت راه و شهرسازی بالغ بر ۳ میلیارد ریال شد 

مرحله سوم رزمایش کمک مومنانه در راستای کمک به نیازمندان در شرایط شیوع ویروس کرونا در کشورفرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت راه و شهرسازی گفت: سومین محموله کمک‌های مومنانه ستاد وزارت راه و شهرسازی و سازمان‌های تابعه به ارزش ۲ میلیارد ریال برای توزیع در مناطق محروم تحویل قرارگاه سازندگی شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سومین مرحله رزمایش "کمک مومنانه" در راستای کمک به نیازمندان در شرایط شیوع ویروس کرونا در کشور توسط مرکز مقاومت بسیج وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام گرفت.

در این مراسم که امروز دوشنبه ۱۲ خرداد با حضور علیرضا افشاری، فرمانده مرکز مقاومت بسیج،  سیدعیسی حسینی، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی و جمعی از کارکنان واحد بسیج وزارت راه و شهرسازی انجام گرفت، نزدیک به ۶۰۰ بسته شامل ارزاق عمومی آماده تحویل به نیازمندان در شرایط شیوع ویروس کرونا در کشور شد.  

علیرضا افشاری، فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت راه و شهرسازی در این مراسم با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در نیمه شعبان که باید دراین شرایط کمک مومنانه انجام بگیرد، اظهار داشت: بعد از اعلام مقام معظم رهبری درخصوص انجام کمک‌های مومنانه، سپاه و بسیج این رزمایش را آغاز و در ۳ مرحله آن را اجرا کرد.

وی ضمن تشکر از همه کارکنان وزارت راه و شهرسازی در مجموعه ستاد و سازمان‌های تابعه افزود: در مرحله نخست، بسیج وزارت راه و شهرسازی با حضور در این رزمایش توانست ۱۰۰ بسته ارزاق عمومی را تهیه و در مناطق محروم توزیع کند. همچنین ۲۰۰ بسته گوشت به همراه ۲۰ میلیون کارت اعتباری رفاه و میوه و صیفی‌جات نیز در این مرحله از رزمایش توزیع شد.

وی ادامه داد:‌ در مرحله دوم که ذبح گوسفند بود با تفاهمنامه‌ای که با مسجد جمکران انجام شد، قرار بر آن شد که ۱۱۸۶ راس گوسفند ضبح شود. سهم وزارتخانه ۲۵ گوسفند بود که با همکاری همه همکاران در ستاد وزارتخانه و سازمان‌های تابعه این اتفاق افتاد و توانستیم سهم خودمان را در مرحله دوم این رزمایش ایفا کنیم. گوشت این گوسفندها بعد از ضبح در اختیار بیماران و محرومان قرار گرفت.

ببینید|مرحله سوم رزمایش کمک مومنانه در راستای کمک به نیازمندان در شرایط شیوع ویروس کرونا در کشور

افشاری تصریح کرد: در مرحله سوم گام بزرگتری برداشته شد و در این مرحله ۶۵۰ بسته محموله ارزاق عمومی تهیه و در اختیار گروه های جهادی قرارگاه سازندگی قرار گرفت تا در مناطق محروم توزیع شود. خوشبختانه با حمایت معاونت منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی و همچنین مدیران دیگر سازمان‌ها این کمک‌ها به میزان ۲ میلیارد ریال جمع‌آوری و با تهیه ارزاق در نهایت امروز برای رسیدن به دست هموطنان‌مان در مناطق محروم در اختیار قرارگاه سازندگی قرار گرفت. با ارسال این سه محموله در رزمایش مومنانه کمک مجموعه وزارت راه و شهرسازی مبلغی بالغ بر ۳ میلیارد ریال بود که در بین محرومان و مومنان توزیع شد.

فرمانده بسیج ستاد وزارت راه و شهرسازی در ادامه گفت: در شرایط سخت اقتصادی و همزمان با شرایط سختی که کرونا بر مردم کشورمان تحمیل کرد، خیلی از مردم در درآمدهای جاری خودشان به مشکل برخوردند. با این حال در این شرایط سخت شاهد بودیم که مردم به فرمان مقام معظم رهبری لبیک گفته و با اینکه خودشان در سختی بودند اما از این کمک و انفاق دریغ نکردند.

********************************

همایش گرامیداشت سالگرد آزادسازی خرمشهر در وزارت راه و شهرسازی برگزار شد 

-مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ 

هفته بسیجهمایش سالگرد گرامیداشت آزادسازی خرمشهر از سوی مرکز بسیج وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی همایش بزرگداشت فتح خرمشهر قهرمان توسط مرکز بسیج وزارت راه و شهرسازی با حضور سیدسعید علایی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت راه و شهرسازی، علیرضا افشاری فرمانده مرکز بسیج این وزارت  روز دوشنبه 4 خرداد در سالن الغدیر برگزار شد.

در این همایش جوانی مشاور سیاسی نماینده ولی‌فقیه در سپاه‌ پاسداران‌ انقلاب‌ اسلامی در سه موضوع تحلیل آزادسازی خرمشهر، اوضاع سیاسی منطقه و یمن و نیز مذاکرات هسته ای سخنرانی کرد.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص توافق خوب و بد اظهار کرد: همانگونه که طرف مقابل در این مذاکرات هر آنچه مخالف منافعش باشد نمی پذیرد ایران نیز متقابلا شرایطی که با منافع ملی در تضاد باشد را نخواهد پذیرفت.

همچنین در این همایش مرحله شانزدهم طرح مطالعاتی بینش مطهر با موضوع بیداری اسلامی توسط هاشمی گلپایگانی دبیر طرح بینش مطهر (آثار شهید مطهری) برگزار شد که وی ضمن معرفی نهضت های اسلامی صدساله اخیر ماهیت و اهداف انقلاب اسلامی ایران و همچنین فتح خرمشهر را تحلیل و بررسی کرد.

در پایان این مراسم یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و انقلاب اسلامی از سوی حاضران در این همایش گرامی داشته شد. /

**********************

همزمان با روز جانباز انجام شد؛

تقدیر از شاغلان جانباز در وزارت راه و شهرسازی 

-وزارتی
نسخه قابل چاپ 

 مراسم گرامیداشت روز جانبازهمزمان با روز جانباز طی مراسمی از جانبازان شاغل در ستاد وزارت راه و شهرسازی تقدیر شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امروز ۱۶ اسفند مراسم روز گرامیداشت جانباز همزمان با میلاد باسعادت ابوالفضل العباس در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

در مراسم بزرگداشت روز جانباز، حمید مردانیان مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگان با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ جلسه در سال جاری در این بخش انجام شده است به بیان بخشی از فعالیت‌های جانبازان شاغل پرداخت.

وی با تاکید بر اینکه بخشی از اقدامات ایثارگران در وزارتخانه طی گزارشی به استحضار وزیر راه و شهرسازی خواهد رسید رسیدگی به امور ایثارگران را خدمتی شایسته برشمرد.

در این مراسم همچنین از جانبازان شاغل در وزارتخانه با اهدای هدایا تقدیر شد. در مراسم اهدای جوایز به جانبازان شاغل در وزارتخانه، جواد نیسی دبیر شورای فرهنگی وزارت راه و شهرسازی، امین کیانی سرپرست مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی و  علیرضا افشاری فرمانده بسیج وزارتخانه حضور داشتند.

****************************

نشست هماهنگی نمایشگاه ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس برگزار شد 

-وزارتی
نسخه قابل چاپ 

برگزاری جلسه هم اندیشی نمایشگاه دفاع مقدسنشست هماهنگی نمایشگاه ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس با حضور علیرضا افشاری، فرمانده بسیج وزارت راه و شهرسازی و دبیر ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس، مهدی امیدی، مسئول کمیته نمایشگاه ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس و نمایندگان تام‌الاختیار در امور اجرایی نمایشگاه سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی که در نمایشگاه هفته دفاع مقدس غرفه دارند، برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهدی امیدی، مسئول کمیته نمایشگاه ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس، در این نشست به دستورالعمل اجرایی و زمان جمع‌بندی و چیدمان و هماهنگی‌های صورت گرفته با صدا و سیما اشاره کرد و از نمایندگان سازمان‌ها و شرکت‌ها درخواست کرد کلیپ و بروشورهای سازمان‌های تابعه خود را برای روز همایش و نمایشگاه آماده کنند و تا روز مقرر به دبیرخانه ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس تحویل دهند.

در ادامه این نشست درباره محل استقرار غرفه‌های شرکت‌ها و سازمان‌ها صحبت شد، همچنین قرار شد نمایندگان سازمان‌ها و شرکت‌ها محصولات داخل غرفه‌ها را در زمان مشخص به ستاد برگزاری ارائه کنند و در ادامه برای جلسات آینده این کمیته و همچنین بازدید مجدد از باغ موزه دفاع مقدس و محل نمایشگاه هماهنگی‌های لازم انجام شد.

نمایشگاه تخصصی هفته دفاع مقدس وزارت راه و شهرسازی در هفته دفاع مقدس از ۳۱ شهریور همزمان با شروع این هفته تا هشتم مهرماه در محل باغ‌موزه دفاع مقدس  در محیطی به مساحت یک‌هزار و ۸۰۰ متر مربع برگزار می‌شود.

********************

انتصاب در شرکت عمران پردیس

  • ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۳ 

طی مراسمی با حضور مدیرعامل شرکت عمران پردیس علی اصغر جاودان فر با حفظ سمت به عنوان فرمانده پایگاه مقاومت این شرکت منصوب شد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، طی حکمی از سوی سرهنگ پاسدار علیرضا افشاری فرمانده مقاومت بسیج وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، علی اصغر جاودان فر مدیر اجرایی مسکن مهر به عنوان فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شرکت عمران پردیس منصوب شد.

در این مراسم سرهنگ پاسدار حمزه خانی فرمانده سپاه شهرستان پردیس ، هدایت مدیرعامل شرکت عمران پردیس ، جمعی از فرماندهان ارشد بسیج وزارت راه و شهرسازی و مدیران شرکت عمران حضور داشتند.

انتهای پیام/

*********************************

فرمانده بسیج وزارت راه و شهرسازی خبر داد

برگزاری نمایشگاه دستاوردهای هشت سال دفاع‌مقدس از ۳۰ شهریور به مدت یک هفته/میزبانی باغ موزه دفاع مقدس از نمایشگاه هشت سال دفاع مقدس 

-وزارتی
نسخه قابل چاپ 

علیرضا افشاریفرمانده مقاومت بسیج وزارت راه و شهرسازی از برگزاری نمایشگاه دستاوردهای وزارت راه و شهرسازی در دوران هشت سال دفاع مقدس به مدت یک هفته از ۳۰ شهریور در باغ موزه دفاع مقدس، خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نشست برنامه‌ریزی برای برگزاری چهلمین سالگرد دفاع مقدس و برگزاری نمایشگاه دستاوردهای وزارت راه و شهرسازی به ریاست سرهنگ افشاری فرمانده مقاومت بسیج در ساختمان دادمان، برگزار شد.

سرهنگ افشاری در حاشیه این نشست به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: مقرر شده است تا نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس در چهلمین سالگرد آن امسال نیز با حضور وزارت راه و شهرسازی و ارگان ها و سازمان های دیگر در باغ موزه دفاع مقدس و به مدت یک هفته از ۳۰ شهریور برگزار شود.

فرمانده بسیج وزارت راه و شهرسازی نقش وزارت راه و شهرسازی را در تبیین دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس در حوزه های حمل و نقل و همچنین ساختمان و به ویژه مهندسی حائز اهمیت برشمرد.

*************************************

فرمانده بسیج وزارت راه و شهرسازی به مناسبت سوم خرداد مطرح کرد؛

تثبیت نظام جمهوری اسلامی ایران با آزادسازی خرمشهر محقق شد/ ایجاد توسعه پایدار و متوازن درخوزستان وظیفه‌ای ملی است 

-وزارتی
نسخه قابل چاپ 

علیرضا افشاریفرمانده بسیج وزارت راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران با آزادسازی خرمشهر تثبیت و جایگاه ایران در دنیا ارتقا یافت، بر ضرورت توسعه استان خوزستان تاکید کرد.

علیرضا افشاری فرمانده بسیج وزارت راه و شهرسازی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ضمن تبریک فرارسیدن سوم خرداد روز آزادسازی خرمشهر، این روز را یکی از پرافتخارترین روزها در دوران هشت سال دفاع مقدس نامید که نقش موثری در تثبیت اقتدار و توانمندی نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران داشت. 

افشاری تصریح کرد: دفاع و بازپس‌گیری سرزمین، سبب شد تا معادلات جهانی نسبت به قدرت و توان نظامی ایران تغییرکند و نقش آن در دنیا ارتقا یابد.

فرمانده بسیج وزارت راه و شهرسازی با یادآوری اینکه سوم خرداد روز آزادسازی خرمشهر یکی از به یادماندنی‌ترین روزها در دوران هشت سال دفاع مقدس بود و با اشاره به اینکه به فرموده امام خمینی (ره)، خرمشهر را خدا آزاد کرد، توضیح داد: آزادی خرمشهر نقطه عطفی در دوران هشت سال دفاع مقدس بود و سبب شد تا نظام جمهوری اسلامی ایران تثبیت و قدرت نظامی کشور به دنیا نشان داده شود. همچنین اهداف نظامی، سیاسی و اقتصادی جمهوری اسلامی درآن مرحله بطور کامل بدست آمد.

افشاری در بیان نقش وزارت راه و شهرسازی در دوارن هشت سال دفاع مقدس و همچنین آزادسازی خرمشهر، اعلام کرد: وزارت راه و شهرسازی در دوران جنگ و همچنین آزادسازی خرمشهر که سوم خرداد ۱۳۶۱ محقق شد، دو وزارتخانه مجزا بود که شامل راه و ترابری و مسکن و شهرسازی بود و هر کدام از وزارتخانه‌ها در پشتیبانی از رزمندگان اسلام نقش مفید و موثری داشتند.

به گفته وی، ایجاد راه‌های مواصلاتی ایمن، احداث سازه‌های بیمارستان‌ها، سنگرهای بتنی، سایت‌های راداری و پناهگاه‌ها، بازسازی راه‌ها، پل‌ها و ابنیه و همچنین احداث بیمارستان‌ها و ساختمان‌های پراهمیت نقش سازنده وزارت راه و شهرسازی در دوران هشت سال دفاع مقدس بود.

وی یادآور شد: در صنعت ریلی، صنعت حمل ونقل و صنعت هوایی همگی بسیج شدند با پشتبانی موثر خود از رزمندگان اسلام، دشمن بعثی را به عقب برانند.

به گفته فرمانده بسیج وزارت راه و شهرسازی، اقداماتی که در نوسازی، ایجاد سنگرهای امن، احداث بیمارستان‌های بتنی انجام شد، سبب کاهش تلفات انسانی و خسارات به سرمایه‌های ملی شد.

افشاری در ادامه استان خوزستان را یکی از استان‌های بااهمیت کشور خواند و بر توسعه پایدار آن تاکید کرد و گفت: با گذشت نزدیک به چهار دهه از آزادسازی خرمشهر و سه دهه از پایان جنگ تحمیلی، هنوز شاهد هستیم که زیرساخت‌های استان مشکلاتی دارد که باید در این خصوص با تاکیدات رهبرانقلاب، کارهای سازنده‌ای انجام شود.

فرمانده بسیج وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: آب شرب منطقه خرمشهر و استان خوزستان مشکلاتی داشت که با تلاش‌ها و اقدامات قرارگاه خاتم در استان، وضعیت آب شرب منطقه تا حدودی حل شد.

وی بر حل مشکلات زیرساختی  و همچنین تاسیسات شهری خدمات شهری استان تاکید کرد و توضیح داد: ایجاد توسعه پایدار در خوزستان نیازمند همراهی فرا وزارتخانه‌ای است که امید است سایر وزارتخانه ها نیز در همکاری با وزارت راه و شهرسازی نسبت به آن اهتمام داشته باشند.

افشاری گفت: سال گذشته با فرمان رهبر انقلاب، چهارمین مرحله کمک‌های مومنانه که شامل یکهزار بسته کمک‌های مردمی در مناطق محروم استان بود، انجام شد که بین نیازمندان منطقه توزیع شد.

وی تصریح کرد: در خصوص ارایه کمک‌ها به نیازمندان منطقه و بازسازی و نوسازی برخی از مناطق نیازمند اعتبار، اراده و بودجه کافی هستیم تا بتوانیم بخشی از دین خود را به مردم شهیدپرور  استان خوزستان که همواره در جنگ تحمیلی  پایمردی کردند، ادا کنیم.

**************************

فرمانده بسیج وزارت راه‌وشهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی:

شهادت شهید سلیمانی جلوی خیلی از اتفاق‌ها را گرفت/ شهادت سردار انقلاب را بیمه کرد 

-وزارتی
نسخه قابل چاپ 

علیرضا افشاریهمرزم سردار شهید سلیمانی در هشت سال دفاع مقدس می گوید که سیر و سلوک سردار را کمتر کسی داشت و معتقد است او بی نظیر بود و شهادتش انقلاب را بیمه کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه‌وشهرسازی به نقل از پیام فوری، علیرضا افشاری از فرماندهان بسیج کشور است که کارشناسی را در رشته جامعه‌شناسی از دانشگاه شهید بهشتی اما کارشناسی ارشد را در رشته امنیت ملی خوانده است.۶۰ ماه سابقه جبهه دارد و ۶۵ درصد جانباز است .در ۲۰ عملیات جنگی شرکت کرده است. در عملیات فتح المبین در کنار سردار شهید سلیمانی با بعثی‌ها جنگیده است. برادر شهید سلیمانی با او در یکی از آپارتمان‌های تهران همسایه بوده است. او می‌گوید یک بار شهید سلیمانی به منزل برادرش آمده بود اما کسی نبود در را به رویش باز کند. زنگ واحد ما را زد و من در را باز کردم. شهید بزرگوار را با همسر محترمش دیدم. بسیار ساده و صمیمی بود. انگار یک آدم عادی آمده است. از تواضعش متعجب شدم.

جناب افشاری لطفا دقیق‌تر و بیشتر از این شهید بزرگوار بگوید؟

ملاحظه بفرمایید مقام این شهید آنچنان بلند است که سخن گفتن در این باره برایم سخت می‌شود. من در ساختمانی که برادر این شهید بزرگوار زندگی می ‌ردند ، ساکن بودم و چند بار چهره به چهره با سردار مواجه شده بودم. او خیلی اهل رفت و آمدهای خانوادگی بودند و هر بار از نوع رفتارشان تعجب می‌کردم بعضی اوقات محافظان بودند و بعضی اوقات نه؛ می‌دانستم که فرمانده لشکر ثارالله بوده‌اند. بعد از جنگ هم او در منطقه شرقی انجام وظیفه می‌کردند. در سال ۱۳۷۹ حضرت آقا او را به تهران احضار کردند و فرماندهی سپاه قدس را به این شهید محول کردند. وقتی شخصیت او را مورد بررسی قرار می‌دهم متوجه می‌شوم که او شخصیتی بوده که هرگز متوقف نشده است؛ شهید کارمند سازمان آب بودند. در سال ۱۳۵۹ وارد سپاه شدند و به دلیل ورزشکار بودن او در بخش آموزش مشغول شده و بعد با تعدادی از کرمانی‌ها به جبهه آمدند.

وقتی سردار شهید شدند چه حالی بهتان دست داد؟

در زمان شهادت او ما مشهد بودیم. سردار آقا میر فرمانده سابق تهران عکس دست قطع شده را فرستاده بود اما متوجه نشدم؛ وقتی تلویزیون را روشن کردم تصویر دست قطع شده به همراه صدای قرآن پخش می‌شد و بعد از آن متوجه شهادت سردار سلیمانی شدم. سیر و سلوک سردار را کمتر کسی داشت واقعیت این است که من نظیرش را جایی ندیده‌ام؛ او در سیر تکاملی که شروع کرد، از یک آدم عادی روستایی به یک شخصیتی که نظیرش را به شخصه نمی‌شناسم تبدیل شد.

بعد از شهادت نیز سعی کردند تخریبشان کنند؟

اثر خون شهید بزرگوار، در جامعه عمیقا تاثیرگذار بود؛ در زمان حیات مبارکشان چهره مقاومت بودند. بعد از شهادتشان عزت و عظمتی را در جهان اسلام، ایران، عراق، سوریه، لبنان، یمن، بحرین و تمام کشورها به وجود آوردند . وقتی در وصف حاج قاسم صحبت می‌شود انسان بی اختیار گریه‌اش می‌گیرد، ما اشخاصی را داشتیم که سردار را نمی‌شناختند اما تا از شخصیت او صحبت می‌شد اشکشان جاری می‌شد. سردار آن سیر و سلوک عارفانه را به شکلی طی کردند که نظریش را ندیدم. چه فرمانده های بزرگی که با ایشان بودند و چه آنهایی که در پست‌های پایین‌تر بودند مطلق و برای مدتی متوقف شدند، اما سردار، قاطعانه و مطمئن و هدفمند با سلاح ایمان به راهش ادامه داد و لحظه‌ای از پا نشست. درجه و مقام برای شهید سلیمانی مهم نبود، او شان فانی الی الله بوده و در مسیر ولایت قرار گرفته بودند؛ او عاشق خدا شده بود و خدا هم عاشق شهید شده بود و برای رسیدن به معشوقش با همه وجود تلاش می‌کرد، خداترس بود حتی در یکی از فرمایشاتشان این جمله بود «اگر از خدا بترسی همه از تو می‌ترسند»که البته منظورشان دشمنان بودند. یکی از دلایلی که سردار در جبهه ماندند تاثیری بود که از شهدا گرفته بودند و همیشه با غبطه به این جریان نگاه می‌کردند. فهم و درک این موضوع برای بنده و امثالهم که درگیر دنیا هستیم، قابل درک نیست. من یقین دارم که اگر شهید به شهادت نمی‌رسیدند مملکتمان دستخوش خیلی حوادث می‌شد، خون او مثل خون شهید بهشتی که به درگیری‌های بنی صدر خاتمه داد، پایان خیلی از توطئه‌های داخلی و خارجی و استکباری بود . نقل‌های مختلفی از شهادت سردار است که من به شخصه یکی از آنها را می‌گویم: دختر شهید مغنیه با سردار تماس می‌گیرد و می‌پرسد عمو کجا می‌روی که حاج قاسم پاسخ می‌دهد دارم به مقتل می‌روم. این مکالمه همان شبی بود که سردار سوار هواپیما شد و به این معنا است که سردار می‌دانسته و از قبل هم اعلام کرده بود که زمان شهادت خود را می‌دانم.

آیا می‌توان شهید سلیمانی‌های دیگری تربیت کرد ؟

بله، اصلا بنای دین و مذهب ما همین است. این جوشش آنقدر قوی بود که از کودک تا نوجوان معتقد است و می‌گوید من یک سلیمانی‌ام. شهید سلیمانی به عنوان یک مکتب در تمام ابعاد بودند و ما این را درک نکرده بودیم تا زمانی که حضرت آقا مکتب شهید سردار سلیمانی را مطرح نمودند. شخصیتی که بنیاد یک مکتب جهادی در همه ابعاد مختلف زندگی توجه داشتند. سردار دید بالایی پیدا کرده بودند و روحشان خدایی شده بود. شهادت ایشان انقلاب ما را بیمه کرد. شخصیت او به گونه‌ای بود که حتی دشمنان شهید هم برای شخصیتشان احترام قائل بودند .

حرف دل‌تان را درباره این شهید بزرگوار بگویید.

خوش به سعادت کسانی که توانستند در مسیر خدا و ولایت قدم بردارند و به بالاترین مقام‌ها برسند. انشالله خداوند توفیقی به ما بدهد تا بتوانیم قدردان این خون‌ها و ادامه دهنده مکتب شهید سلیمانی باشیم.

**************************

فرمانده مرکز بسیج وزارت راه و شهرسازی خبر داد

برگزاری مراسم گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در سراسر کشور/ شعار هفته دفاع مقدس امسال وزارت راه و شهرسازی "ما قوی هستیم" 

-وزارتی
نسخه قابل چاپ 

علیرضا افشاریفرمانده مرکز بسیج وزارت راه و شهرسازی از برگزاری مراسم گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس از ۳۱ شهریور تا ۸ مهر در تمامی ادارات وزارت راه و شهرسازی سراسر کشور خبر داد و اظهار کرد که طی این ایام، دستاوردهای این هشت سال معرفی می‌شوند.

علیرضا افشاری، فرمانده مرکز بسیج وزارت راه و شهرسازی و دبیر ستاد بزرگداشت دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با بیان اینکه امسال مراسم گرامیداشت هفته مقدس با شعار "ما قوی هستیم" از دوشنبه ۳۱ شهریور تا سه‌شنبه ۸ مهر در تمامی ادارات استان‌های این وزارتخانه برگزار می‌شود، افزود: در تهران این مراسم در باغ‌موزه دفاع مقدس برپا خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: هر چند آغاز این نمایشگاه از ۳۱ شهریور است؛ اما افتتاح رسمی آن با حضور مقامات لشگری و کشوری از ساعت ۸ صبح چهارشنبه ۲ مهر خواهد بود.

فرمانده مرکز بسیج وزارت راه و شهرسازی درباره اهداف برگزاری این مراسم‌ها اظهار کرد:  با توجه به نقشی که وزارت راه و شهرسازی، از جمله ۶ سازمان تابعه آن، در هشت سال دفاع مقدس داشته‌اند، در این نمایشگاه‌ها تلاش شده تا دستاوردهای آنان به نمایش گذاشته شود. این ۶ سازمان شامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، سازمان هواشناسی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، صنایع هواپیمایی کشوری و سازمان بنادر و دریانوردی کشور هستند.

افشاری گفت: تفاوت عمده برنامه‌های هفته دفاع مقدس امسال با سال‌های گذشته در این است که قبلاً فقط نمایشگاه هفته مقدس در تهران برگزار می‌شد؛ اما امسال این‌ مراسم از سوی تمامی ادارات وزارت راه و شهرسازی در سراسر کشور برگزار می‌شود و مسئولان بسیج در این زمینه فعال خواهند بود.

دبیر ستاد بزرگداشت دفاع مقدس تصریح کرد: علاوه بر اینکه پروتکل‌های بهداشتی در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس رعایت خواهند شد، تلاش داریم تا از طریق رسانه‌ها به ویژه صداوسیما و شبکه‌های مجازی نیز دستاوردهای این نمایشگاه را به اطلاع عموم برسانیم.

وی با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد از کارمندان وزارت راه و شهرسازی در بسیج و در مقاطع گوناگون عضویت دارند، عنوان کرد: امسال طی مراسم هفته مقدس، به روال سال‌های گذشته جذب حداکثری نیروی بسیج خواهیم داشت و افراد علاقمند می‌توانند با مراجعه به دفاتر بسیج مستقر در ستاد نمایشگاه نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

افشاری با یادآوری از اینکه وزارت راه و شهرسازی از نظر تعداد عضو بسیج، بالاترین میزان عضویت را دارا است، تأکید کرد: تمامی تلاش ما این است که در این نمایشگاه، دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس را معرفی کرده و آن را گرامی بداریم.  ما معتقدیم که امنیت، اقتدار و پیشرفت امروز کشورمان در نتیجه مجاهدت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان، ایثارگران، جانبازان و به‌ویژه شهدا است. ما موظف هستیم تا میراث دار دستاوردهای این عزیزان باشیم. جوانان امروز ما نیاز دارند با این الگوها آشنا شوند.

لازم به ذکر است که برنامه گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس وزارت راه و شهرسازی شامل موارد زیر خواهد بود:

-دوشنبه ۳۱ شهریور ، عنوان روز: اقتدار، ولایت مداری و همبستگی ملی. محور فعالیت‌ها: روز ایثارگران و یادگاران و حماسه سازان کشور اسطوره صبر و استقامت. برنامه پیش بینی شده در ستاد: پیام مقام عالی وزارت راه و شهرسازی، تجلیل از ایثارگران با اهدای شاخه گل و لوح سپاس و ارسال پیام شهدا و مقام معظم رهبری (مدظله العالی).

-سه شنبه اول مهر؛ عنوان روز: جوانان، سربازان، دانش پژوهی. محور فعالیت‌ها: نقش راه آهن جمهوری اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس و دستاوردهایشان. برنامه پیش بینی شده در ستاد: نمایش آثار محققین و پژوهشگران در خصوص نقش وزارت متبوع در هشت سال دفاع مقدس.

-چهارشنبه ۲ مهر؛ عنوان روز: تولید ملی، آمادگی دفاعی، خودباوری. محور فعالیت‌ها: نقش صنعت هوایی در دوران دفاع مقدس و دستاوردهایشان با عنوان ایثار و پایداری در صنعت هوانوردی موتور محرک پیشرفت کشور. برنامه پیش بینی شده در ستاد: افتتاح نمایشگاه با حضور مقامات کشوری و لشکری، مصاحبه با یادگار هشت سال دفاع افتخار آفرین مقدس، تبیین و نمایش نقش صنعت حمل و نقل در دفاع مقدس، رونمایی از Ebook هشت سال دفاع مقدس و دستاوردهای آن.

-پنج شنبه ۳ مهر؛ عنوان روز: شهیدان، ایثارگران و فخرآفرینان. محور فعالیت‌ها: تجدید میثاق با شهدا و حدیث ماندگار حماسه سازی. برنامه پیش بینی شده در ستاد: غبار روبی مزار شهدا، سرکشی و تجلیل از خانواده شهدا.

-جمعه ۴ مهر؛ عنوان روز: معنویت، خانواده و سلامت. محور فعالیت‌ها: بنیان خانواده مهم‌ترین جایگاه اجتماعی برای پرورش و خلق حماسه‌ها. برنامه پیش بینی شده در ستاد: پیاده روی خانوادگی از بوستان نوروز تا نمایشگاه (باغ موزه دفاع مقدس)، تجلیل از مدافعان سلامت.

-شنبه ۵ مهر؛ عنوان روز: رزمندگان، پیشکسوتان، زنان اسوه صبر و استقامت. محور فعالیت‌ها: زنان عامل استحکام خانواده و پشتیباتی آینه تمام نمای ایثار، جهاد و فداکاری. برنامه پیش بینی شده در ستاد: همایش نقش زنان در هشت سال دفاع مقدس در با غ موزه و تجلیل از بانوان ایثارگر.

-یکشنبه ۶ مهر؛ عنوان روز: بصیرت افزایی، دشمن شناسی، استکبار ستیزی. محور فعالیت‌ها: هموارسازان مسیر عشق، نقش سازمان راهداری در دوران دفاع مقدس و دستاوردهایشان. برنامه پیش بینی شده در ستاد: مراسم و همایش هموارسازان مسیر عشق، آغاز افتتاح ۴۰ پروژه وزارت متبوع تا پایان سال، تجلیل از پیشکسوتان.

-دوشنبه ۷ مهر؛ عنوان روز: فرماندهان، عزت مداران، حماسه آفرینان. محور فعالیت‌ها: بنادر با عنوان حلقه اصلی زنجیره تامین در دفاع مقدس، ایثار و دفاع همه جانبه، بازسازی و احداث زیرساخت‌ها، ارتقای کیفیت و حفظ منابع ملی (نقش شرکت آزمایشگاه فنی مکانیک خاک در دوران دفاع مقدس و دستاوردهایشان). برنامه پیش بینی شده در ستاد: ارایه عملکرد مقایسه‌ای سازمان بنادر قبل و بعد از جنگ تحمیلی، مصاحبه با یادگاران دفاع مقدس، حضور پیشکسوتان در نمایشگاه.

سه‌شنبه ۸ مهر؛ عنوان روز: امنیت و سازندگی، مکتب سلیمانی. محور فعالیت‌ها: سازمان مجری. برنامه پیش بینی شده در ستاد: تببین نقش وزارت مسکن در ساخت و بهره برداری از سنگر مطمئن و بیمارستان امن. 

********************

فرمانده بسیج وزارت راه وشهرسازی: اتحاد مردم ایران باعث ناامیدی دشمن شد

فرمانده بسیج وزارت راه وشهرسازی: اتحاد مردم ایران باعث ناامیدی دشمن شد

اهواز-ایرنا- فرمانده بسیج وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه جبهه مقاومت هر روز در جهان گسترش می‌یابد، گفت: اتحاد و همدلی دولت، نظام و ملت موجی از یاس و ناامیدی در بین دشمنان به راه انداخته است.

به گزارش ایرنا سرهنگ علیرضا افشاری در مرحله چهارم کمک‌های مومنانه به اقشار نیازمند خوزستان در قالب طرح شهید سلیمانی افزود: خوزستان در عرصه‌های مختلف به ویژه در دوران دفاع مقدس نقش تعیین کننده‌ای داشت و دین زیادی بر گردن مردم کشور دارد که باید در این روزهای سخت در کنار مردم قهرمان این استان باشیم.

وی ادامه داد: پس از فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر حمایت از نیازمندان ۲ مرحله از کمک‌های مومنانه در مناطق جنوبی، غربی و شرقی تهران توزیع شد.

فرمانده بسیج وزارت راه و شهرسازی بیان کرد: سومین مرحله این کمک‌های مومنانه شامل ۶۰۰ بسته حمایتی در اختیار قرارگاه سازندگی سپاه قرار داده شد تا در سطح کشور توزیع کنند و در نهایت مرحله چهارم در استان خوزستان اجرایی شد.

وی افزود: گوشت گرم، نذر گوسفند، مرغ، میوه، تخم مرغ و نان، حبوبات و سایر اقلام معیشتی در این مراحل بین نیازمندان سطح کشور توزیع شدند که تمامی این اقلام از کمک های کارکنان وزارت راه و شهرسازی بودند و هیچ حمایت دولتی را به همراه نداشته‌اند.

سرهنگ افشاری با بیان اینکه این بسته‌های حمایتی توسط گروه‌های جهادی بین نیازمندان توزیع شدند، گفت: این کمک‌ها تا زمانی که مردم درشرایط سخت اقتصادی هستند، ادامه خواهند داشت.   

وی با قدردانی از همکاری قابل توجه مدیران استانی با وزارت راه و شهرسازی افزود: امید است بتوانیم این حرکت را به عنوان یک جریان فرهنگی در سایر نهادها شاهد باشیم.

اعتمادسازی برای تقویت جامعه ضروری است

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان نیز در این آیین گفت: رهبر معظم انقلاب همواره بر کمک‌های مومنانه تاکید فراوان داشتند که وزارت راه و شهرسازی نیز در این عرصه پیگیری‌های جدی داشت و تاکنون چهار مرحله رزمایش مومنانه برگزار شده است.

رضا رضایی افزود: خوزستان نخستین استانی است که در این امر خداپسندانه مورد توجه قرار گرفته و جا دارد از وزارت راه و شهرسازی به صورت ویژه قدردانی کنیم چرا که این کمک‌های مردمی تاثیر بسزایی در روحیه جامعه داشتند.

وی ادامه داد: اکنون برخی خانوارها باتوجه به تحریم‌های ظالمانه آمریکا با مشکلات اقتصادی فراوانی دست و پنجه نرم می‌کنند که با حرکت‌های جهادی و نیکوکارانه می‌توان فرهنگ نیکوکاری را در جامعه ترویج و بخشی از مشکلات معیشتی مردم را برطرف کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: این حرکت‌های فرهنگی می‌تواند باعث اعتمادسازی و تقویت سرمایه اجتماعی شود؛ اقدامات نیکوکارانه در تاریخ ایران اسلامی به ویژه استان خوزستان پر سابقه است که باید از آن الگوبرداری کنیم.

آیین چهارمین مرحله از کمک‌های مومنانه کارکنان وزارت راه و شهرسازی روز پنجشنبه با حضور مشاور وزیر راه، فرمانده بسیج راه و شهرسازی، نماینده ولی فقیه در خوزستان، مدیرکل راه و شهرسازی، مدیرکل فرودگاه‌های خوزستان و جمعی از مسئولان استان خوزستان در اهواز برگزار شد و در این مرحله یکهزار بسته معیشتی توسط کارکنان وزارت راه و شهرسازی در استان تهیه و بین نیازمندان توزیع شد.

پیش از این نیز وزارت راه و شهرسازی در سه مرحله بیش از سه هزار بسته حمایتی و معیشتی را بین نیازمندان سطح کشور توزیع کردند.

***********************

دبیر ستاد برگزاری بزرگداشت هفته دفاع مقدس وزارت راه و شهرسازی؛

همایش تبیین نقش وزارت راه و شهرسازی در دفاع مقدس با حضور مقامات لشکری و کشوری برگزار می شود 

-وزارتی
نسخه قابل چاپ 

نشست خبری ستاد برگزاری هفته دفاع مقدس وزارت راه و شهرسازیسرهنگ علیرضا افشاری گفت: همایش تبیین نقش وزارت راه و شهرسازی در دفاع مقدس در تاریخ ۲ مهرماه ۹۸ در باغ موزه دفاع مقدس در ساعت ۸:۳۰ دقیقه صبح آغاز خواهد شد. در این همایش میزبان مهمانان ویژه‌ای از مقامات لشکری و کشوری هستیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سرهنگ علیرضا افشاری، فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت راه و شهرسازی و دبیر ستاد برگزاری بزرگداشت هفته دفاع مقدس وزارت راه و شهرسازی در نشست خبری همایش و نمایشگاه تخصصی تبیین نقش وزارت راه و شهرسازی در دفاع مقدس گفت: همایش و نمایشگاه تخصصی تبیین نقش وزارت راه و شهرسازی در دفاع مقدس، اولین همایش و نمایشگاهی است که در این سطح در وزارت راه و شهرسازی برگزار خواهد شد. وزارت و شهرسازی در ۸ سال دفاع مقدس نقش بی‌بدیلی داشته است و در موضوعات و سازمان‌های مختلف در آن دوران درگیر بوده است و از روز اول جنگ تحمیلی مورد هجوم قرار گرفته و شهدای گران‌قدری را در این عرصه تقدیم نظام کرده است.

افشاری ادامه داد: همایش تبیین نقش وزارت راه و شهرسازی در دفاع مقدس در تاریخ ۲ مهرماه ۹۸ در باغ موزه دفاع مقدس در ساعت ۸:۳۰ دقیقه صبح آغاز خواهد شد. در این همایش میزبان مهمانان ویژه‌ای از مقامات لشکری و کشوری هستیم. همچنین مدیران و معاونان وزارت راه و شهرسازی و سازمان‌های تابعه، پیشکسوتان ۸ سال دفاع مقدس که در قرارگاه‌های راه کربلا، راه قدس که هم از وزارت‌خانه راه و ترابری و هم وزارت‌خانه مسکن و شهرسازی آن دوران بودند و ... در این همایش حضور خواهند داشت.

وی افزود: در این همایش از عزیزانی که در آن دوران نقش‌آفرینی کردند قدردانی خواهد شد. همچنین در کنار همایش نمایشگاهی با حضور سازمان‌ها و اداراتی که در ۸ سال دفاع مقدس نقش‌آفرینی کردند حضور خواهند داشت.

دبیر ستاد برگزاری بزرگداشت هفته دفاع مقدس وزارت راه و شهرسازی بیان کرد: سازمان راه‌آهن جمهور اسلامی ایران، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایران، سازمان بنادر و دریانوردی و ... در این نمایشگاه با محوریت نقش وزارت راه و شهرسازی و سازمان‌های زیرمجموعه آن در ۸ سال دفاع مقدس در نمایشگاه هفته دفاع مقدس حضور خواهند داشت.

افشاری اظهار کرد: این نمایشگاه در ۳۱ شهریورماه به‌صورت غیر رسمی افتتاح خواهد شد و در روز ۲ مهرماه به‌صورت رسمی هم‌زمان با همایش افتتاح خواهد شد. این نمایشگاه به‌مدت ۷ روز از ساعت ۸:۳۰ تا ۲۱ برای علاقه‌مندان بر پا است.

وی گفت: برای انجام این همایش و نمایشگاه کمیته‌ها و کارگروه‌های مختلفی از جمله کمیته نمایشگاه با محوریت دکتر عبوری، کمیته پیشکسوتان با محوریت مهندس شهاب از پیشکسوتان فنی و مهندسی در دوران دفاع مقدس، کمیته ارتباطات و اطلاع رسانی با محوریت سید وحید جنابی، دبیرخانه با محوریت مهدی امیدی و ... شکل گرفت.

دبیر ستاد برگزاری بزرگداشت هفته دفاع مقدس وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه این اقدام شروعی است برای تبیین نقش وزارت راه و شهرسازی در ۸ سال جنگ تحمیلی، ‌ گفت: امیدورایم غرفه دائمی وزارت راه و شهرسازی در باغ موزه دفاع مدس شکل گیرد. مقدمات این اتفاق انجام شده است و امیدواریم به سرانجام برسد.

**************************** 

به پاس تلاش‌ و خدمت‌رسانی در طرح کمک مومنانه انجام شد

قدردانی رییس سازمان بسیج مستضعفان از فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت راه و شهرسازی 

-وزارتی
نسخه قابل چاپ 

علیرضا افشاریرییس سازمان بسیج مستضعفان از تلاش‌های فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت راه و شهرسازی در طرح کمک مومنانه قدردانی کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، غلامرضا سلیمانی، رییس سازمان بسیج مستضعفان با ارسال نامه‌ای از تلاش‌های علیرضا افشاری، فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قدردانی کرد.

در بخشی از این نامه آمده است:

"بدین‌وسیله از زحمات و تلاش‌ها و اقدامات ارزشمند شما در لبیک به فرمان ولی امر مسلمین، فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای﴿مد ظله العالی﴾ در کمک‌رسانی به مردم محروم، مردم‌یاری، مردم‌نوازی و مردم‌دوستی که در قالب طرح کمک مومنانه به انجام رسانده‌اید، تشکر و قدردانی می‌کنم."

*************************

همایش تبیین نقش وزارت راه و شهرسازی در دفاع مقدس برگزار می شود.

مصاحبه تصویری :

https://www.aparat.com/v/eNcwP/%D9%87%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4_%D8%AA%D8%A8%DB%8C%DB%8C%D9%86_%D9%86%D9%82%D8%B4_%D9%88%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D8%AA_%D8%B1%D8%A7%D9%87_%D9%88_%D8%B4%D9%87%D8%B1%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C_%D8%AF%D8%B1_%D8%AF%D9%81%D8%A7%D8%B9_%D9%85%D9%82%D8%AF%D8%B3

 

***************************

همایش تبیین نقش وزارت راه و شهرسازی در دفاع مقدس با حضور مقامات لشکری و  کشوری برگزار می شود - پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

فرمانده بسیج وزارت راه وشهرسازی: اتحاد مردم ایران باعث ناامیدی دشمن شد -  ایرنا

 

برگزاری مراسم گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در سراسر کشور/ شعار هفته  دفاع مقدس امسال وزارت راه و شهرسازی "ما قوی هستیم" - پایگاه خبری وزارت راه  و شهرسازی

 

شهادت شهید سلیمانی جلوی خیلی از اتفاق‌ها را گرفت/ شهادت سردار انقلاب را  بیمه کرد - پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

 

قدردانی رییس سازمان بسیج مستضعفان از فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت راه و  شهرسازی - پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

 

سوم خرداد روز سرنوشت‌ و حماسه است/ همکاری قرارگاه خاتم در بازسازی بافت  فرسوده/ توان‌ نظامی ایران ابرقدرت‌ها را پای میز مذاکره نشاند - پایگاه خبری وزارت  راه و شهرسازی

 

همایش تبیین نقش وزارت راه و شهرسازی در دفاع مقدس برگزار می شود

 

برگزاری مراسم گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در سراسر کشور/ شعار هفته  دفاع مقدس امسال وزارت راه و شهرسازی "ما قوی هستیم" - پایگاه خبری وزارت راه  و شهرسازی

 

تبیین نقش وزارت راه در دفاع مقدس؛ از ساخت سنگر و جاده تا سایت موشکی

 

اتحاد مردم ایران باعث ناامیدی دشمن شد - پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

 

تثبیت نظام جمهوری اسلامی ایران با آزادسازی خرمشهر محقق شد/ ایجاد توسعه  پایدار و متوازن درخوزستان وظیفه‌ای ملی است - پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

 

برگزاری نمایشگاه دستاوردهای هشت سال دفاع‌مقدس از ۳۰ شهریور به مدت یک  هفته/میزبانی باغ موزه دفاع مقدس از نمایشگاه هشت سال دفاع مقدس - پایگاه خبری وزارت  راه و شهرسازی

 

انتصاب در شرکت عمران پردیس- اخبار راه و مسکن - اخبار اقتصادی تسنیم | Tasnim  | خبرگزاری تسنیم | Tasnim

 

همایش گرامیداشت سالگرد آزادسازی خرمشهر در وزارت راه و شهرسازی برگزار شد -  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

 

سوم خرداد روز سرنوشت‌ و حماسه است/ همکاری قرارگاه خاتم در بازسازی بافت  فرسوده/ توان‌ نظامی ایران ابرقدرت‌ها را پای میز مذاکره نشاند - پایگاه خبری وزارت  راه و شهرسازی

 

برگزاری نمایشگاه دستاوردهای هشت سال دفاع‌مقدس از ۳۰ شهریور به مدت یک  هفته/میزبانی باغ موزه دفاع مقدس از نمایشگاه هشت سال دفاع مقدس - پایگاه خبری وزارت  راه و شهرسازی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۲/۰۱/۱۹

نظرات  (۱)

۲۳ فروردين ۰۲ ، ۱۱:۱۲ جواد نعمتیان جوشقانی

با سلام و احترام 

خدمت تمامی کارکنان زحمت کش وزارت راه و شهر سازی 

بنده جواد نعمتیان جوشقانی داماد ارشد جانباز سرافراز علیرضا افشاری هستم . خواستم از شما عزیزان در به تصویر کشیدن خاطرات این عزیز سفر کرده تشکر و قدردانی بنمایم ، در ضمن این بزرگوار همیشه و در همه حال از آرمانهای امام و شهدا پیروی و دفاع نموده و یک لحظه نیز دست از حمایت و تلاش خود در تمامی مراحل زندگی برنداشتند . لازم به ذکر است با تمام مشکلات جسمی و حتی بدن پر از ترکش و شیمیایی خود ذره ای از تلاش خود در مسیر انقلاب و خاکش ایران و خانواده خود برنداشته و این بزرگترین سعادت از جانب خداوند متعال برای خودش و خانواده میباشد . ایشان اسوه خاص و نادری بودند و حتی یک لحظه نیز جزء مسیر پر پیچ و خم الله را طی ننمودند . در پایان از شما عزیزان تشکر و قدردانی مینمایم . 

ارادتمند جواد نعمتیان جوشقانی 

پاسخ:
سلام علیکم
عرض تسلیت محضر جنابعالی و همه اقوام داریم
نکات بسیار بجایی فرمودید 
رحمت واسعه الهی نثار ان مرد خدا
سلامت و موفق باشید