***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

شورای اعتلای معماری و شهر  ؛  دکتر سید جواد هاشمی فشارکی،  دبیر ،  مورخ 13 اردیبهشت 1402

گروه : آخرین اخبار / صفحه اول / ویژه / شناسه : 13898 / 16 اردیبهشت 1402 - 13:15

http://www.isarpress.ir/?p=13898

صفحه نخست  اخبار / انتشار : 16 - اردیبهشت - 1402 - ۱۲:۱۴ / کد خبر : 17865

https://hamaseh27.ir/%d8%aa-%d9%85/

برای ایجاد تمدن نوین اسلامی ، همگامی شهر و معماری ساختمان ها  در گام دوم انقلاب اسلامی ضرورت داشته و سازمانهای مرتبط بایستی اصلاح رویکرد داشته باشند !

 شورای اعتلای معماری و شهر ؛ با حضور فرهیختگان واساتید و پیشکسوتان حوزه معماری و شهرسازی بعد ازظهر روز چهارشنبه مورخ 13 اردیبهشت 1402 تشکیل و در موضوعات کلان بحث و تبادل نظر صورت گرفت .

*  دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در آغاز درخصوص جایگاه بسیج مهندسین در گام دوم انقلاب  بیان داشت : در راستای ایجاد تمدن نوین اسلامی ، بایستی شهرسازی و معماری بناها از ضعفهای موجود خارج شده و با هویت اسلامی-ایرانی طراحی و ساخته شوند ، تا احداث جدید مسکن ملی و نیز پروانه های ساختمانی صادره در مقطع فعلی شاهد شهر ومعماری همگام با گام دوم انقلاب اسلامی باشیم و باتوجه به کاهلی مدیران عالی و اهمال مدیران میانی و کارشناسان ، لازم است مهندسان بسیجی با برنامه مدون بدنبال تحقق حکمرانی اسلامی در حوزه شهر و ساختمان باشیم .

* ایشان در خصوص ضعفهای حوزه شهرسازی ومعماری  اظهار داشت : علیرغم مصوبات قانونی بعد از انقلاب مبنی بر رعایت هویت اسلامی در معماری و تاکیدات رهبر انقلاب و رییس جمهور محترم سیزدهم ، متاسفانه ، معاونت شهرسازی وزارت راه و ادارات مربوطه تلویحا بدان عمل نمیکنند و همان مسیر غلط گذشته را دنبال میکند و این مساله بحران فرهنگی و اجتماعی در حوزه مسکن را برای شهروندان کشورمان بوجود آورده و خواهد اورد و ضرورت دارد سریع تر اصلاح شود .

* وی در خصوص سند بسیج ملی و مهندسی گفت :  با توجه به سیاستهای سازمان بسیج مستضعفین که در جهت تحقق اهداف انقلاب اسلامی است ، در جهت تدوین سندی در خصوص مباحث مسکن و ارائه راهکارهای مناسب برای حل مسئله مسکن در کشور و تعریف نقش بسیج در حل آنها با کمک جامعه نخبگانی بسیجی و جهاد گر نیاز به سند راهبردی جهت ارائه به دولت روشهایی پیشنهاد گردید که بتوانیم از شرایط موجود به شرایط مطلوب نزدیک شویم . لذا تهیه سند بسیج ملی درحکمرانی و مدیریت یکپارچه تولید و توزیع مسکن بایستی در اسرع وقت صورت گرفته و ملاک پیگیری و وحدت رویه در مطالبات از سازمانهای مسول قرار گیرد .

* دبیر شورا در خصوص برنامه های شورای اعتلای معماری و شهر بیان داشت :  جلسه با وزیر محترم راه و شهرسازی با موضوع معماری و شهرسازی اسلامی ایرانی و نیز کنگره شهدای مهندسی  ، و پیگیری موضوعات مشترک با کمیسیون عمران مجلس و پیگیری مضوع معماری اسلامی از شهردار تهران جناب دکتر زاکانی و همچنین دیدار نخبگان معماری و شهرسازی با رهبر انقلاب  ، پیگیری برنامه های تبیینی کارگروه با رسانه ملی،خبرگزاری بسیج و بسیج صدا وسیما و برگزاری چهار نشست درچهار منطقه کشوری در ماههای اینده و برنامه ریزی برای اعلام فراخان مسابقه دوم طراحی بقیع شریف در برنامه سال 1402 قرار گیرد. و راه اندازی شبکه اعضای کارگروه های معماری و شهرسازی در سراسر کشور و همچنین تخصیص اعتبار به طرح های پژوهشی و آموزشی کارگروه ( با اولویت بازنگری دوره کارشناسی معماری ) می باشد .

 * وی در خصوص مصوبات شورا اظهار داشت : در این نشست همچنین مقرر شد تعداد اعضای کارگروه افزایش یابد و از نمایندگان قرارگاه سازندگی و مرکز راهبردی به جلسات کارگروه دعوت شوند . و همچنین کمیته های چهار گانه موضوعی نیز در سال جاری فعال شوند ، و جلسات شورا تا هنگام ضرورت  هر دو هفته یکبار ادامه یابد . و جلسه بعدی در تاریخ  27/2/1402به میزبانی دفتر نهاد ریاست جمهوری باشد .

* دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در پایان گفت : ایجاد تمدن نوین اسلامی هدف بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی صادره از سوی رهبر انقلاب اسلامی در سال 1397 بوده و همگامی شهر و معماری ساختمان ها  در گام دوم انقلاب اسلامی ضرورت داشته و سازمانهای مرتبط بایستی در برنامه ریزی ، طراحی و اجرای ساختمانهای جدیدالاحداث اصلاح رویکرد داشته باشند !