***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

*** سرلوحه مجلس دوازدهم *** یادداشت منتشر شده

سه شنبه, ۱۴ آذر ۱۴۰۲، ۰۹:۲۲ ب.ظ

یادداشت منتشره در فاش نیوز / 

 فاش نیوز / شناسه خبر : 106294 / سه شنبه 14 آذر 1402 , 16:20

http://fashnews.ir/fa/news-details/106294/%D8%B3%D8%B1%D9%84%D9%88%D8%AD%D9%87-%D9%85%D8%AC%D9%84%D8%B3-%D8%AF%D9%88%D8%A7%D8%B2%D8%AF%D9%87%D9%85/

فاش نیوز - مجلس شورای اسلامی، بایستی در تراز بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، ریل‌گذار تمدن نوین اسلامی و بسترساز ظهور مهدوی باشد.

 مجلس در دوران نظام شاهنشاهی و پیش از انقلاب به صورت فرمایشی بود. مردم نقشی در انتخاب نمایندگان نداشتند و یک ویترین بزک شده دموکراسی برای تائید اقدامات شاه بود. همین مجالس درباری، رضاخان را که با دخالت خارجی بر سر کار آمده بود با اکثریت آرا تایید کردند.

حتی بعد از کودتای 28 مرداد مجدد شاه را تایید کرد. جدایی بحرین به تایید مجلسی‌های وکیل‌الدوله رسید. نمایندگان مجالس شورای ملی فرمایشی و خودشان نیز آلوده و فاسد بودند. تلخ‌ترین دوره‌های آن نیز، جرات یافتن بیگانگان در به توپ بستن مجلس، توسط روس‌ها در دوره قاجار و نیز طویله خواندن آن توسط رضا‌خان بود.

اما در یک دوره درخشان در زمان مشروطیت که شهید مدرس حضور داشت، رژیم پهلوی نتوانست آزادی خواهی را تحمل کند بنابر‌این مدرس را تبعید و سپس به شهادت رساند.

پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و تشکیل مجلس شورای اسلامی نمایندگان از بین مردم و با آرای آنها انتخاب می‌شوند. حتی اقلیت‌‌ها نیز در میدان قانون‌گذاری حضور دارند. مجلس شورای اسلامی از خرداد ۱۳۵۹ تا کنون در 11 دوره 4 ساله تشکیل شده و معنی شورا را در قیام و قعود نمایندگان ملت نشان داده است.

مجلس شورای اسلامی از ابتدای تشکیل خود مصوبات و منافع زیادی برای پیشرفت، آبادانی کشور و نظارت بر اجرای قانون داشته است. بر این اساس برنامه‌های پنج‌ساله توسعه، تایید صلاحیت وزرا، استیضاح و... نقش موثری داشته است.

عزل بنی‌صدر از مسند ریاست جمهوری که با منافقین تبانی کرده بود، شهادت نمایندگان مجلس در 7 تیر 60  و حضور مجروحین با تخت در صحن مجلس، پوشیدن لباس سپاه، در جواب تروریست، خواندن سپاه، تظاهرات در صحن مجلس در مناسبت‌های ویژه و صدور بیانیه‌های انقلابی از جمله فعالیت‌های مجالس انقلابی بوده است.

موضوعاتی از قبیل ورود برخی منتخبین نااهل به جرگه مجلس در دوره ششم، نیمی از نمایندگان آن با قصد تحمیل نوشیدن جام زهر به رهبر انقلاب را داشتند، همچنین تحمیل تصویب برجام پرخسارت در 20 دقیقه توسط لاریجانی در مهر ۱۳۹۴، سلفی حقارت آمیز برخی نمایندگان اصلاح طلب، با موگرینی، نماینده اروپا، در سال 96 و رفتار شخصی دون شأن جایگاه مجلس توسط برخی نماینده‌ها در آن دوره از تاریخ نباید فراموش شود.

 براساس بیانیه گام دوم انقلاب، بایستی پاکدستی به عنوان شرط مشروعیت نمایندگان مجلس شورای اسلامی باشد و دل‌های نمایندگان به طور دائم برای رفع محرومیت بتپد. در غیر این صورت غفلت از افراد، قشرهای نیازمند جامعه و توجه به اشرافی‌گری به نوعی باعث خدشه‌دار شدن مرزبندی با دشمنان و دستاوردهای انقلاب خواهد شد.

براساس بیانیه گام دوم انقلاب، نمایندگان مجلس شورای اسلامی بایستی بدنبال راه حل مناسب برای مشکلات کشور باشند. تداوم یافتن دفاع از مظلومان و محرومان، ممنوعیت مدارا با فریبکار اقتصادی که به بی‌عدالتی می‌انجامد، حمایت از جهاد علم و پژوهش باید مد نظر آنها باشد.

نمایندگان ملت در مجلس دوازدهم باید بر اجرای اقتصاد مقاومتی نظارت جدی داشته باشند و گسترش عدالت و مبارزه با فساد را سرلوحه امور قرار دهند. صیانت از استقلال، عزت ملی و مرزبندی با دشمن داشته باشند. رعایت سبک زندگی اسلامی و مبارزه، با سبک زندگی غربی و عامل به جهاد تبیین باشند.

  مجالس گذشته فراز و نشیب‌های زیادی داشت که باید برای رفع اشکالات همت کنیم و مجلس شورای اسلامی شایسته‌ای داشته باشیم، مجلس باید در رأس امور باشد. بیانیه گام دوم انقلاب، سند راه مجلس و قوانین مجلس در راستای بیانیه گام دوم انقلاب باشد و ریل‌گذاری تحقق اهداف انقلاب را فراهم سازد و در تلاش تحقق گام دوم انقلاب باشند.

 وظیفه شرعی و ملی هر فرد وطن‌خواه، شرکت در انتخابات و رای دادن است. ولی رسالت نیروهای انقلابی انتخاب اصلح از میان گزینه‌های موجود می‌باشد. بنابراین بایستی از مسائل یاس‌آور نسبت به انتخابات پرهیز و بر حضور گسترده، پرشور و نشاط مردم در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تاکید کرد.

 ان‌شالله در دوره دوازدهم قانون‌گذاری مجلس پرخیر و برکتی در راستای اهداف گام دوم انقلاب داشته باشیم و دومین مجلس، گام دومی همگام با گام دوم انقلاب در سال آینده شکل بگیرد، تا تحقق‌گر بیانیه گام دوم انقلاب، در ایجاد تمدن نوین اسلامی و زمینه‌سازی ظهور مهدویت(عج) باشد.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۲/۰۹/۱۴