***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

پایگاه خبری 598 ، 9 دی 1402 ، 

کد خبر: ۵۳۳۵۲۵

زمان انتشار: ۱۴:۳۳     ۰۹ دی ۱۴۰۲

صفحه نخست  صفحه نخست

598.ir/002EnF

سالروز حماسه ۹ دی ، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت؛

«ضرورتها و الزامات چراغ مه شکن بصیرت» در گفتگو با دکتر هاشمی فشارکی: نتیجه بی بصیرتی، نشانه گیری افکار به سمت غلط است

بصیرت یعنی دانایی همراه با شناخت صحیح و قدرت تحلیل صحیح ، بصیرت یعنی تیزبین بودن و راه درست را شناختن قدرت تحلیل داشتن و تصمیم درست گرفتن.

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه خبری 598، بصیرت یعنی دانایی همراه با شناخت صحیح و قدرت تحلیل صحیح، بصیرت یعنی تیزبین بودن و راه درست را شناختن قدرت تحلیل داشتن و تصمیم درست گرفتن. بصیرت به بیان رهبر انقلاب یعنی شناخت زمان، شناخت نیاز، شناخت اولویّت، شناخت دشمن، شناخت دوست را داشتن ، اکسیربصیرت، نورافکن مه شکن در فضای مه آلود و قطب‌نمای انسان در تاریکی هاست. بصیرت یک ضرورت فردی و اجتماعی و با توجه به اینکه بصیرت, مقامی اکتسابی است، بایستی همواره به بصیرت افزایی اهتمام داشت و بی بصیرتی ، خسارت محض و حبط کننده همه اعمال نیک می باشد.

در همین خصوص به مناسبت یوم‌الله ۹ دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت در مصاحبه ای با دکتر سید جواد هاشمی فشارکی با موضوع : «ضرورتها و الزامات چراغ مه شکن بصیرت» به تبیین این موضوع پرداختیم:

ایشان در ابتدا در خصوص بی بصیرتی در صدر اسلام اظهار داشت: در تاریخ صدر اسلام ، ما شاهد چند دسته افراد بی بصیرت بودیم . افراد ساکت در برابر فتنه ها ، بخصوص در هنگام غصب خلافت امام علی (ع) ، افراد متمارض ، در عدم همراهی امام حسن ، تنها گذاشتن مسلم در کوفه ، افراد تقابل کننده ، در 3جنگ جمل، صفین و نهروان توسط سه گروه  ناکثین و قاسطین و مارقین ، کشتن امام علی ، مسلمانان در سپاه عمر سعد، افراد زمان نشناس ، که دیر هنگام از حق دفاع می کنند، مانندمختار نتوانست در قیام امام حسین(ع) شرکت کند.

وی در خصوص بی بصیرتی در عهد جمهوری اسلامی گفت: در زمان جمهوری اسلامی نیز چند دسته بی بصیرتی داشته ایم ، ساکتان ، سکوت کردن خواص سیاسی و اجتماعی و دینی در فتنه ها و عدم یاری جبهه حق ، تمارض ، در نق زدن های یاس اور گروههایی از مردم  ، تقابل با نظام اسلامی ، خوارج انقلاب ، فرقان ، مجاهدین خلق و اصلاح طلبان، تاخیر در شناخت حق ، افرادی که بعد از شهادت شهید بهشتی به حقانیت وی پی بردند و.... بوده اند.

ایشان در خصوص بی بصیرتی در فتنه 88 بیان داشت: پرشکوه ترین انتخابات دنیا با بالاترین میزان مشارکت یعنی 85 درصدی در کشور شکل میگیرد ولی بی بصیرتان آنرا به تلخ ترین آن تبدیل میکنند و 8 ماه نیز اشوب به پا میکنند و در این شرایط سخت هشت ماهه افراد بی بصیرت چند گونه رفتار داشتند، بسیاری از خواص ساکت فتنه بودند، بسیاری با باورتهمت تقلب، به تمارض در می ایند و معدودی نیز آشوب به پا میکنند.

وی در خصوص تجلی بی نظیر بصیرت اظهار داشت: اوج تجلی بصیرت در شرکت سراسری دهها ملیونی مردم بعد از 8 ماه شرایط سخت فتنه 88 ، در راهپیمایی 9 دی 88 شکل میگیرد و بساط فتنه  را خاموش میکند.

دکتر هاشمی فشارکی در خصوص نتیجه بی بصیرتی بیان داشت: نتیجه بی بصیرتی، نشانه گیری افکار به سمت غلط و تصمیم دیر و یا نابجا و عدم عمل به وظیفه و حتی عمل بر ضد اعتقادات  دینی و انقلابی بوده و نهایتا سبب حبط اعمال می شود. که بسیاری از آسیب نظام‌های اسلامی وجود خواص بی‌بصیرت  و برخی از مردم کم بصیرت و یا بی بصیرت می باشد.

وی در خصوص بی بصیرت در انتخابات گفت: بازگرگهای انقلاب در صدد شبهه پراکنی و فتنه انگیزی برای انتخاباتند تا در مردم تردید افکنی کنند ، یا رای ندهند ، یا رای سفید بدهند ، یا رای به افراد منفی بدهند .

ایشان در خصوص رسالت ما چنین تبیین کرد: مجهز شدن خود به بصیرت چراغ مه شکن و تلاش برای افزایش بصیرت اطرافیان خود و کمک به دیگران در بصیرت افزایی براساس جهاد تبیین و همچنین تشویق به شرکت در انتخابات و رای به افراد اصلاح می باشد . مهمترین رسالت ما در این مقطع ترویج و افزایش بصیرت جامعه می باشد .

وی در خصوص انواع بصیرت بیان داشت: بصیرت شقوقی دارد که بایستی انرا کسب و یا ارتقاع دهیم ، بصیرت دینی ، یعنی شناخت ناخالصی های انحرافی و بدعت امیز در دین ، بصیرت انقلابی ، یعنی شناخت غیر انقلابی ها و انقلابی نماها و رویه های مغایر اهداف انقلاب ، بصیرت سیاسی ،یعنی شناخت افراد و جریانات سیاسی و تلاشهای جریانات سیاسی ، بصیرت مجازی ، یعنی شناخت حق و باطل در مطالب منتشره در فضای مجازی ، بصیرت اخرالزمانی ، یعنی شناخت دوستان و دشمنان امام زمان و تشخیص حق و باطل در فتن اخرالزمانی می باشد

دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در پایان گفت: ان شاالله مجهز به سلاح بصیرت بوده و با عمل به جهاد تبیین و تلاش برای ساختن جامعه و بستر سازی ظهور مهدوی جز منتظران واقعی امام مهدی باشیم .

 

598.ir/002EnF

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۲/۱۱/۰۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی