***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

کتاب آموزش زبان قرآن دکتر محمدعلی لسانی فشارکی

سه شنبه, ۲۲ خرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۵۱ ق.ظ

 

  • کتاب آموزش زبان قرآن
 
 
 
دریافت
حجم: 2.76 مگابایت
 
 

کتاب آموزش زبان قرآن

 

 

مؤلف: محمدعلی لسانی فشارکی و مهدی غفاری

 

 

 درباره اثر:

 

 

 دوره آموزشی حاضر، نه روخوانی، نه تجوید و نه مسابقه هیچکدام نیست. بلکه کار ما عنوان «آموزش زبان قرآن» را داراست. حوزۀ اصلی و جایگاه قرآن و آموزش آن آموزش یک «زبان» است که طبعاً با هیچکدام از آن حوزه ‏های دیگر نباید خلط گردد. سنّت و سیرۀ مرضیّۀ پیامبر اکرم و ائمّۀ اطهار و صحابۀ کبار همواره در صدد تبیین و تثبیت همین امر بوده است که آموزش قرآن آموزش یک زبان است و در مسیر آموزش قرآن فقط این را می‏خواسته‏اند که بتوانند این زبان را بیاموزند و آموزش دهند. چیزهای دیگری هم اگر وجود داشته است به گونه‏ای بوده است که با آموزش قرآن خلط نمی شده و می‏توانسته است وجود داشته یا نداشته باشد.

 

 

در عین حال، ارتباط اصولی این حوزۀ «تعلیم قرآن» یعنی «آموزش زبان قرآن» با حوزه‏های دیگر این است که هرگاه ما «زبان قرآن» را آموختیم و آموزش ما به اتمام رسید، اگر خواستیم قسمتی از قرآن را با تجوید هم بخوانیم می‌شود مثلاً تجوید را نیز فرا گرفت و با تجوید خواند؛ یا اگر خواستیم قسمتی از قرآن آموزش یافته را با صوت و لحن خاصی بخوانیم به همین شکل، که البته جایگاه تمام این کارها بعد از یادگیری زبان قرآن است و قبل از آموزش خود قرآن یا زبان قرآن به هیچ چیز دیگر نباید بپردازیم. در کار آموزش قرآن کریم و فراگیری  زبان قرآن از هر جهت خود را محدود به قرآن می‏نماییم و از خارج از قرآن هیچ عنصر بیگانه‏ای را به محدودۀ تعلیم قرآن وارد نمی‏سازیم.

 

 

 
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۳/۲۲