***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

بلوار پیامبر اعظم ( قم - جمکران)

پنجشنبه, ۲۱ تیر ۱۳۹۷، ۱۰:۰۸ ق.ظ

بین الحرمین: ( حرم حضرت معصومه س - مسجد مقدس جمکران)


Image result for ‫نقشه طرح   قم جمکرا ن‬‎




Image result for ‫نقشه طرح   قم جمکرا ن‬‎






دو دهه انتظار برای پیوند گنبدهای طلایی و فیروزه‌ای

ساخت طرح بلوار پیامبر اعظم(ص) در مراحل پایانی است


قم نیوز: قم نیوز: نزدیک به دو دهه از طرح ساخت بلوار پیامبر اعظم(ص) در قم می‌گذرد؛ طرحی که در ابتدا با نام بلوار حرم تا جمکران نام گرفته بود و قرار است برای دو قطب زیارتی قم یعنی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران نقش بین الحرمین را ایفا کند.
ساخت طرح بلوار پیامبر اعظم(ص) در مراحل پایانی است
به گزارش قم نیوز، اکنون طرح بلوار پیامبر اعظم(ص) یکی از آرزوهای دیرینه مردم قم است، چون داشتن مسیری مستقیم از حرم عشق تا حریم انتظار برای آنها بسیار با اهمیت بوده و ساخت این بلوار باعث انس بیشتر شهروندان با این دو فضای معنوی می‌شود.

مهم‌ترین اقدامی که برای اجرای این طرح متصور بود تملک اراضی در مسیر بود که برای انجام این کار نیاز به اعتبار کلانی داشت. همین امر سبب شده بود که اجرای طرح بلوار پیامبر اعظم(ص) هر سال به تعویق می افتاد، به گونه‌ای که اجرای آن از نظر برخی مدیران شهری امری محال به نظر می رسید و کمتر کسی امید به راه اندازی این طرح داشت.

اما با تلاش‌های صورت گرفته، روند اجرای این طرح از چند سال پیش مجدد احیا شده و با برگزاری جلسات مختلف هفتگی توسط استاندار قبلی و تاکید شهردار، رنگ و بوی طرح عملیاتی‌تر شد و مسیر اصلی طرح حرم تا جمکران همزمان با نیمه شعبان امسال به بهره برداری رسید.

مراحل پایانی تملک اراضی
در این زمینه محمد تقی نادعلی مدیر عامل سازمان توسعه و عمران شهرداری قم در مورد اجرای این طرح اظهار کرد: طرح بلوار پیامبر اعظم(ص) یکی از طرح های مهم شهری به حساب می‌آید که بعد از گذشت دو دهه در حال اجرا است.

وی تصریح کرد: طرحی با این وسعت نیازمند تملک اراضی بسیاری بود که خوشبختانه در حال حاضر تملک‌ها به اتمام رسیده و بدنه در حال اتمام است.

به گفته مدیرعامل سازمان توسعه و عمران، اجرای این طرح وقت و توان زیادی از مجموعه شهرداری را به خود اختصاص داده و برنامه های عملیاتی و عمرانی آن در حال اجرا است.

نادعلی در خصوص سیستم روشنایی مسیر این طرح اظهار کرد: بیش از ۹۵ درصد از عملیات روشنایی و جدول گذاری این طرح انجام شده است.

به گفته این مسئول شهری با هماهنگی‌های انجام شده، مسیر تندروی این طرح در نیمه شعبان امسال بازگشایی شد که به کاهش ترافیک در مسیرهای ورودی و خروجی به مسجد مقدس جمکران منجر شده بود.

نادعلی در خصوص پیاده‌روهای این طرح تصریح کرد: پیاده روها به صورت زیرگذر اجرا خواهد شد که در حال حاضر ۶ پیمانکار این طرح‌ها را در دستور کار دارند و تا اردیبهشت ماه سال آینده به اتمام خواهد رسید.

ایجاد پیوست فرهنگی
یکی از مسائل اصلی در این طرح، بدنه مسیر اصلی است که باید دارای پیوست فرهنگی باشد. ایجاد موزه‌های فرهنگی، فرهنگسراها، مراکز فرهنگی هنری و... از جمله مواردی است که در بدنه این طرح دیده شده است.

نادعلی در خصوص طراحی و اجرای بدنه این طرح گفت: با سرمایه گذاران مختلفی رایزنی کردیم که آخرین سرمایه گذار، بنیاد تعاون ارتش است و اعلام آمادگی کرده که تا ۲۵۰۰ میلیارد تومان در این طرح سرمایه گذاری کند.

مدیر عامل سازمان توسعه و عمران شهرداری تصریح کرد: مذاکرات اولیه انجام شده و در حال تنظیم قرارداد هستیم تا بتوانیم هر چه سریع تر اجرایی کنیم.

وی در پاسخ به دغدغه شهروندان جمکران پیرامون اجرای کند این طرح از سمت مسجد جمکران اظهار کرد: تملک اراضی در مسیر این طرح از سمت مسجد جمکران مشکلاتی وجود داشت، اما کارهای خوبی انجام شده است.

نادعلی گفت: در آن منطقه جدول گذاری‌ها و برخی فعالیت‌های عمرانی انجام شده است، اما یک معارض ملکی وجود دارد که در آینده نه چندان دور مشکل آن رفع خواهد شد.

ساخت ۷ زیرگذر
بلوار پیامبر اعظم(ص) به گونه‌ای طراحی شده که هیچ مسیری نباید این بلوار را قطع کند و برای تمامی خیابان‌هایی که در طول مسیر به بلوار می‌رسند، باید به صورت زیرگذر عبور کنند تا دو گنبد طلایی حرم حضرت فاطمه معصومه(س) و گنبد فیروزه‌ای مسجد مقدس جمکران قابل رویت باشد.

مدیر عامل سازمان توسعه و عمران شهرداری در خصوص این زیرگذر‌ها گفت: در طول مسیر ۷ زیرگذر ساخته خواهد شد که برخی از این زیرگذرها مانند بعثت که در خیابان هنرستان وجود دارد، ایجاد شده و با توجه به تاسیسات شهری هنوز اقدام به جا به جایی نشده و در آینده نزدیک این اتفاق صورت می‌گیرد.

نادعلی در مورد میدان معلم گفت: این میدان جزئی از طرح بوده و برای خیابان سمیه نیز زیرگذر ساخته خواهد شد تا شاهد ترافیک نباشیم.

طرح بلوار پیامبر اعظم(ص) اگرچه یکی از معنوی ترین بلوارها خواهد بود اما اجرای این طرح با فراز و نشیب های زیادی همراه است، از این رو انتظار می رود با توجه به اهمیت و حساسیت اجرای آن، جلسات کارشناسی همچون گذشته در استانداری و نهادهای شهری با جدیت بیشتری برگزار شود تا موانع اجرای آن بررسی و برطرف شود.

انتهای پیام/۱۱۶/
http://www.qomnews.ir/report/12787/ساخت-طرح-بلوار-پیامبر-اعظم-ص-مراحل-پایانی



 
  • موضوع : پروژه بلوار پیامبر اعظم (ص)
  • نویسنده: Admin - علی

تـا بــاز شـدن تـصــــاویـر ، شکیـبـــا بـــاشیـــد ...

http://qompatogh2.persiangig.com/Smart%20Icons/topmeno.gif


پروژه بلوار بزرگ پیامبراعظم (ص) بطول 7 کیلومتر می باشد که مسیر تندروی آن (سواره رو ویژه خودروها) که 4 لاین رفت و 4 لاین برگشت دارد عرض 120 متر دارد و در هر طرف 20 متر پیاده رو دارد ، در بعضی قسمت ها با توجه به احداث امکانات تفریحی و تجاری ، عرض پروژه به 400 متر هم میرسد. برای اطراف این بلوار کاربری‌های فضای سبز، پارکینگ، مجتمع‌های تجاری، مرکز خرید، هتل و مجتمع‌های اقامتی با کیفیت‌های مختلف پیش بینی شده است. بلوار پیامبر اعظم (ص) این ظرفیت را دارد که تا 2700 تخت را برای سرویس دهی در مراکز اقامتی خود داشته باشد. همچنین در طول این بلوار هفت بازار زیر سطحی تعریف و احداث خواهد شد.

در بلوار پیامبر اعظم (ص) 6 تقاطع غیرهمسطح نیز اجرا می‌شود. این تقاطع ها در آینده با پیشرفت ادامه ی فازهای پروژه به مرور احداث میشود و بررسی ها و مطالعات آنها انجام شده است و به شکلی اجرا میشوند که تقاطع های موجود با زیرگذری از بلوار پیامبراعظم (ص) عبور کنند تا مسیر مستقیم این بلوار و دید باز آن خراب نشود. این بلوار با این چند تقاطع غیر همسطح در مسیر‌های اصلی شهر نقش مهمی در کاهش بار‌ترافیکی خواهد داشت

نکته دیگری که باید به آن اشاره کنیم آن است که شروع این پروژه از سمت حرم مطهر ، از تقاطع غیرهمسطح عماریاسر (تونل غدیر) و پارکینگ حرم مطهر شروع میشود به شکلی که این تونل در انتها به تقاطع سه سطحه ای میرسد که از آنجا میتوان به بلوار پیامبراعظم (ص) رفت. علت طولانی شدن احداث پروژه تونل غدیر هم به همین علت بوده است. در ابتدا تونل غدیر در سال 1390 بصورت آزمایشی افتتاح شد و مدتی هم مورد بهره برداری قرار گرفت اما چند ماه بعد طرحی درنظر گرفته شد که تونل غدیر را از زیر زمین به بلوار پیامبراعظم (ص) متصل کنند و همین طرح هم اجرایی شد و این تونل از اواخر سال 90 تا به امروز فقط یک مسیر شرق به غرب آن باز است که عبور خودروها در آن هنوز در محیط کارگاهی صورت میگیرد! بزودی و با افتتاح رسمی بلوار پیامبراعظم (ص) این تونل و تقاطع سه سحطه هم افتتاح خواهد شد ...

امـا در ادامه تعدادی عکس از زمان آماده سازی های نهایی این پروژه برای بهره برداری موقت در نیمه شعبان 92 ، مشاهده خواهید کرد ، به همراه تونل و تقاطع سه سحطه عماریاسر (غدیر) و همچنین ماکت و طرحی که قرار است در این پروژه اجرایی شود ...


http://qompatogh2.persiangig.com/Smart%20Icons/51dfg%20-%20Copy.gif

((( ماکت ها و طرح های نهایی پروژه )))



http://qompatogh2.persiangig.com/Smart%20Icons/51dfg%20-%20Copy.gif

((( اقدامات آماده سازی پروژه در اواخر سال 91 و اوایل سال 92 )))



http://qompatogh2.persiangig.com/Smart%20Icons/51dfg%20-%20Copy.gif

((( اقدامات آماده سازی پروژه در خرداد و تیرماه 92 )))



http://qompatogh2.persiangig.com/Smart%20Icons/51dfg%20-%20Copy.gif

((( اقدامات آماده سازی تونل و تقاطع سه سطحه عماریاسر (غدیر) در بهار 92 )))



http://qompatogh2.persiangig.com/Smart%20Icons/51dfg%20-%20Copy.gif


کلیدواژه ها: بلوار پیامبراعظم قمبهره برداری و افتتاح پروژه قمطرح حرم تا جمکران 
http://www.myqom.blogfa.com/post/47/افتتاح-موقت-سواره-رو-بلوار-پیامبر-اعظم-(ص)-در-نیمه-شعبان-1392



موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۴/۲۱