***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

دکتر مهدینقیان فشارکی 


عنوان:  ایجاد سیستمی برای پردازش نقشه های عنوانی مبتنی بر یک مدل داده ای رابطه ای
نوع ارائه: پوستر
نویسنده: رضایی راد بابک,نقیان فشارکی مهدی
 
 
 
عنوان مجمع: کنفرانس ملی سالانه انجمن کامپیوتر ایران
نوع مجمع:  انجمن های علمی
حامی: انجمن کامپیوتر ایران، دانشگاه صنعتی شریف
زمان:  1386دوره 13
 
 
چکیده: 

در این مقاله ابتدا نقشه های عنوانی به عنوان یکی از روشهای متداول در سازماندهی اطلاعات و بازنمایی دانش معرفی می شوند. سپس با معرفی زبان مدلسازی،  UMLقابلیتهای آن برای توصیف این نقشه ها مورد بررسی قرار گرفته و الگویی برای توصیف آنها توسط این زبان ارائه می شود. با نگاشت الگوی به دست آمده در زبان UML به یک مدل رابطه ای، پایگاه داده های رابطه ای برای ذخیره سازی دانش بازنمایی شده توسط نقشه های عنوانی ایجاد می شود تا امکان جستجو و پرسش مفهومی از این پایگاه با ترجمه سوالات به زبان  SQLفراهم شود. بدین منظور ابزاری با عنوان پردازشگر نقشه های عنوانی طراحی و پیاده سازی شده است که کاربران به وسیله آن می توانند نسبت به ترسیم نقشه های عنوانی، ذخیره و بازیابی این نقشه ها و پرس و جوی مفهومی از آنها اقدام کنند.
بدین ترتیب با توجه به وجود فناوری و ابزارهای پیشرفته ای که برای سیستمهای مدیریت پایگاه داده های رابطه ای وجود دارند می توان بدون نیاز به ایجاد ابزارهای جدید، پایگاه دانش نقشه های عنوانی را در قالب آنها ذخیره سازی کرده و از امکانات متنوع موجود برای بازنمایی، ذخیره سازی، پردازش و نهایتا مدیریت دانش نهفته در این نقشه ها استفاده کرد.

 
کلید واژه: آنتولوژی، نقشه عنوانی، عنوان، رخداد، مشارکت، UML نمودار کلاس، مدل رابطه ای

http://www.sid.ir/fa/seminar/ViewPaper.aspx?ID=8634

http://www.sid.ir/FileServer/SF/235138613162

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۵/۰۳