***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

تفاوت‌ تربیت اسلامی با مکاتب مدرنیته

يكشنبه, ۱۸ شهریور ۱۳۹۷، ۰۹:۲۷ ب.ظ

حجت ­الاسلام سید علی هاشمی فشارکی،

 

https://www.hawzahnews.com/news/250426/%D8%AA%D9%81%D8%A7%D9%88%D8%AA-%D8%AA%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D9%85%DA%A9%D8%A7%D8%AA%D8%A8-%D9%85%D8%AF%D8%B1%D9%86%DB%8C%D8%AA%D9%87

 

 

«حدود تربیت اسلامی و مقایسه آن با مکاتب مدرنیته»، با حضور کارشناسان و فضلای حوزه، طی یک پایان‌نامه حوزوی سطح سه مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت­الاسلام سید علی هاشمی فشارکی، ارائه­دهنده پایان­نامه "حدود تربیت اسلامی و مقایسه آن با مکاتب مدرنیته در جلسه دفاعیه پایان‌نامه خود که در مدرسه عالی دارالشفاء قم برگزار شد، به بحث تعلیم و تربیت پرداخت و گفت: تعلیم و تربیت یکی از ارکان مهم هر جامعه­ای است و فلسفه آن گرایشی جز پرداختن به مبانی، اصول، پیش­فرض­ها، روش­ها، معیارها و اهداف حاکم بر تعلیم و تربیت نیست و در اصل ناظر بر عملیات تعلیم و تربیت می‌باشد.

*انسانی که هرگز راهی به سوی حقیقت نخواهد یافت

وی ادامه داد: بعد از قرون وسطی، رویکردی به نام مدرنیته با مکاتبی چون اومانیسم و... تمام جهان غرب را تحت تأثیر قرار داد که در تفکر اومانیستی، انسان، معیار و محور هرچیز قرار گرفته و این انسان است که همه چیز را برای خود تعریف و ترسیم می­کند و عقل و خرد جای وحی را می­گیرد و هر مرجعیت متعالی مورد انکار قرار گرفته؛ در نتیجه هیچ ملاک و معیاری برای انسان نمی­ماند و تمام ارزش­ها بی­ارزش می­شوند، چنین انسان‌های رهاشده­ای با عقل و ذهن ناتوان خود هرگز راهی به سوی حقیقت نخواهد داشت.

این پژوهشگر حوزوی تعریفی هم از دیدگاه اگزیستانسیالیسم ارائه داد و خاطرنشان ساخت: این دیدگاه انسان را تنها پدیده هستی می­داند که وجودش بر ماهیت و هویت او مقدم است و هر نوع وابستگی در این مکتب انسان را از خود غافل می­کند؛ لذا انسان باید در خود به یک وانهادگی و پوچی برسد، حال آن‌که وانهادگی و پوچی نمی­تواند عامل تحرک و رسیدن به شکوفایی گردد.

پس از سخنان ارائه­دهنده پایان­نامه، حجت­الاسلام والمسلمین بهشتی به عنوان استاد داور طی سخنانی گفت: این رساله، نکات مثبت بسیاری در آن دیده می­شود، اما خالی از اشکال هم نیست و لازم است نویسنده اشکالات جزئی را برطرف کند.

پس از سخنان داور پایان­نامه نویسنده به دفاع از مطالب ارائه شده در پایان نامه خویش پرداخت.

در ادامه حجت­الاسلام والمسلمین عزالدین رضانژاد، استاد راهنمای این پایان نامه نیز گفت: در مدت کوتاه‌ نگارش این پایان‌نامه نویسنده آن زحمات زیادی را متحمل شده که جای تقدیر دارد.

در پایان بحث و بررسی پیرامون پایان­نامه سطح 3 حجت­الاسلام سید علی هاشمی فشارکی، با نظر هیئت داوران و با نمره خوب قبول شد. 

 

 

https://www.hawzahnews.com/news/250426/%D8%AA%D9%81%D8%A7%D9%88%D8%AA-%D8%AA%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D9%85%DA%A9%D8%A7%D8%AA%D8%A8-%D9%85%D8%AF%D8%B1%D9%86%DB%8C%D8%AA%D9%87