***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

قدرت بازدارندگی ایران مانع از اجرای تهدیدات دشمن است

دکتر'سیدجواد هاشمی فشارکی'

منبع خبر:

Islamic Republic News Agency logo.jpg

https://www.irna.ir/news/81169481/

 

قدرت بازدارندگی ایران مانع از اجرای تهدیدات دشمن است

قدرت بازدارندگی ایران مانع از اجرای تهدیدات دشمن است

کاشان– ایرنا- مشاور عالی سابق سازمان پدافند غیرعامل گفت: افزایش توان نظامی و غیرنظامی و قدرت بازدارندگی کشور مانع از تحقق اهداف دشمنان و عملیاتی کردن تهدیدات آنان است.

به گزارش ایرنا 'سیدجواد هاشمی فشارکی' روز دوشنبه در همایش ملی پدافند غیرعامل و علوم انسانی در دانشگاه کاشان اظهار داشت: دلیل عدم استفاده دشمنان جمهوری اسلامی از گزینه های روی میز نیز هزینه های بالای آن است. 

وی وظیفه پدافند غیرعامل و محور آن را حفاظت از انسانها در شرایط مختلف عنوان کرد و افزود: به دلیل بحران های ناشی از تهدیدات دشمنان پرداختن به بخش های مختلف علوم انسانی از جمله علوم سیاسی، اقتصاد، الهیات، تربیت بدنی و غیره الزامی است. 

وی استفاده از تمامی علوم و فنون بشر و مولفه های قدرت را بدلیل تحلیل های جدید در حوزه های مختلف و هویت متفاوت جنگ در زمان حال ضروری دانست و تاکید کرد: نبرد و درگیریها امروز صرفا به نظامی منتهی نمی شود و تمام حوزه ها را در بر می گیرد. 

وی تاکید کرد: بحث پدافند غیرعامل باید روان کننده و تسهیل کننده مدیریت بحران باشد. 

دبیر همایش ملی پدافند غیرعامل و علوم انسانی نیز با انتقاد از دیدگاه های برتری جویی علوم مهندسی نسبت به علوم انسانی گفت: پیامد این مساله دوری علوم انسانی از برخی واقعیت های جامعه از جمله پدافند غیرعامل است. 

پروفسور'محسن نیازی' اظهار داشت: بحث در حوزه علوم انسانی یکی از بحث های چالش برانگیز سال های گذشته است. 

وی تصریح کرد: بر خلاف انتظار در این حوزه سرمایه گذاری اندکی طی این سالها صورت گرفته است. 

نیازی تاکید کرد: کسانی که در دهه های اخیر به بحث پدافند غیرعامل پرداخته اند، عمدتا لایه هایی از نظامیان یا از فعالان در حوزه زیرساخت های شهری و کشاورزی بوده اند. 

وی ادامه داد: وقتی به مفهوم محتوای پدافندغیرعامل نگاه می کنیم، عناصر و پدیده هایی را شامل می شود که بدون سلاح نظامی ملت را برای کیفیت بالای زندگی قوام می بخشد. 

بگفته نیازی وقتی توسعه کمی و کیفی و پایدار مطرح باشد، می طلبد در حوزه علوم انسانی وارد شده و از مفاهیم آن برای توسعه جامعه و امنیت اجتماعی استفاده کنیم. 

وی خاطرنشان کرد: همایش پدافند غیرعامل و علوم انسانی با هدف فرهنگ سازی و ایجاد باور و کاهش آسیب های اجتماعی و فرهنگی، شناسایی و بررسی جایگاه و اهمیت پدافند غیرعامل در علوم انسانی و اجتماعی، شناسایی اهمیت پدافند غیرعامل در بدنه مدیریتی، شناسایی ضرورت پدافندغیرعامل در ساختار علمی و پژوهشی سازمان ها و نهادهای اجتماعی برگزار شده است. 

نیازی طرح نیازسنجی ضرورت های پدافند غیرعامل دستگاه های اجرایی و آموزشی کشور، شناسایی و طرح اولویت های تحقیقاتی و پژوهشی پدافند غیرعامل در حوزه علوم انسانی و اجتماعی و نگاه کارشناسی، علمی و عملیاتی به پدافندغیرعامل و تبادل اطلاعات میان کارشناسان، متخصصان و پژوهشگران را از دیگر اهداف این همایش برشمرد. 

بگفته وی 335 چکیده مقاله و 230 عنوان مقاله کامل از 55 دانشگاه و مرکز علمی کشور به دبیرخانه این همایش ارسال شد که از این تعداد 125 مقاله کامل و 185 چکیده مورد پذیرش داوران همایش قرار گرفت. 

پدافند غیرعامل یا دفاع غیرعامل (Passive Defense) به مجموعه اقداماتی گفته می شود که به جنگ افزار نیاز ندارد و با اجرای آن می توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تاسیسات حیاتی و حساس نظامی و غیرنظامی و تلفات انسانی جلوگیری نموده و یا میزان این خسارات و تلفات را به حداقل ممکن کاهش داد. 

سازمان پدافند غیرعامل کشور با هدف کاهش آسیب پذیری در زیرساخت حیاتی کشور از سال 82 فعالیت خود را آغاز کرد. 

همچنین سرپرست دانشگاه کاشان در این همایش اظهار داشت: اگر تمام بودجه کشور را برای امری هزینه کنند اما در آن زمینه فرهنگ سازی نشود، نتیجه نمی دهد. 

'عباس زراعت' هدف از برگزاری همایش ملی پدافند غیرعامل و علوم انسانی را نمایش و ارایه دستاوردهای علمی نوین، ایجاد بستر برای تحقیقات علمی، زمینه آشنایی متخصصان و محققان بویژه در بحث علوم بین رشته ای و اعتبار علمی دانشگاه عنوان کرد. 

بگفته وی این همایش با همکاری دانشگاه کاشان، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان پدافند غیرعامل کشور برگزار شد. 

اولین همایش یکروزه پدافند غیرعامل و علوم انسانی با حضور حدود 500 نفر از کارشناسان و دانشجویان از دانشگاه های کشور در تالار آزادی دانشگاه کاشان برگزار شد. 

7429/545

https://www.irna.ir/news/81169481/%D9%82%D8%AF%D8%B1%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D9%86%D8%AF%DA%AF%D9%8A-%D8%A7%D9%8A%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D9%85%D8%A7%D9%86%D8%B9-%D8%A7%D8%B2-%D8%A7%D8%AC%D8%B1%D8%A7%D9%8A-%D8%AA%D9%87%D8%AF%D9%8A%D8%AF%D8%A7%D8%AA-%D8%AF%D8%B4%D9%85%D9%86-%D8%A7%D8%B3%D8%AA