***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

پل مهندم شده شهربوکمال سوریه

دوشنبه, ۲۲ مهر ۱۳۹۸، ۰۷:۵۶ ب.ظ

 

مهندس ابو حسین - دکتر سیدجوادهاشمی فشارکی

پل بوکمال 

مهر 1398

 

شهرمرزی بوکمال در کنار رودخانه فرات واقع بود و بصورت خطی هم امتداد با رودخانه گسترش یافته و سه خیابان موازی با رودخانه شاکله شهر را تشکیل داده که خیابان میانی ستون فقرات کالبدی و عملکردی شهر میباشد. این شهر از چهار جهت خروجی های شهر واقع است . از شمال به شهر المیادین ودیرالزور؛ از جنوب به مرز   عراق از غرب به تدمر و از شرق با یک پل به آنسوی رودخانه فرات متصل میشود.  پل شرق شهر چند دهانه بزرگ با پایه وعرشه بتنی میباشد که در جریان جنگ  عبری غربی عربی داعش ؛ یک دهانه آن کاملا منهدم و فروریخته و پل را به دوبخش غربی و شرقی تقسیم و دو جبهه درگیری در دوطرف پل واقع می باشد. پایه های بتنی پل نیز آسیبهای جزئی دیده است .
لازم به ذکر است که جاده خروجی به سمت جنوب شهر (مرز  شهر القایم عراق ) نیز از روی یک پل لوله ای عبور میکند که آن نیز بکلی منهدم شده و یک پل لوله ای کوچک ایجاد شده است .

 

 

 

آمریکا همچنان درحال تخریب پل‌های سوریه

139507111210334228819494.jpg

طی چهار روز گذشته در پی حملات جنگنده‌های ائتلاف آمریکا، ۶ پل در دیرالزور سوریه ویران شده است.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، ائتلاف آمریکا، در ادامه تخریب زیرساختهای سوریه، پل الصالحیه در منطقه البوکمال در حومه دیرالزور را تخریب کرد.

پل الصالحیه دو کرانه رود فرات در نزدیکی شهر البوکمال را به هم متصل می‌کند. حملات جنگنده‌های ائتلاف منجر به تخریب این پل شد.

پل الصالحیه سومین پلی است که در پی حملات ائتلاف آمریکایی طی سه روز گذشته تخریب شده است.

چهارشنبه گذشته دو پل المیادین و العشاره در حومه شرقی دیرالزور در پی حملات جنگنده‌های ائتلاف آمریکا تخریب شد.

ائتلاف آمریکایی همچنین پل النواب که دو روستای الکبر و جزره البوحمید در حومه غربی دیرالزور را به هم متصل می‌کند هدف قرار داد. بنابراین طی چهار روز گذشته در پی حملات جنگنده‌های ائتلاف آمریکا، 6 پل در دیرالزور ویران شده است.

تحلیلگران میدانی متعقدند که واشنگتن به دنبال جدا کردن شهرکها و شهرهای حومه دیرالزور از این شهر هست تا ارتش سوریه نتواند هیچگونه عملیاتی در این استان انجام دهد و یا در آن پیشروی کند.

شهر دیرالزور 7 پل اصلی دارد. برخی از این پلها همچون پل معلق که فرانسوی‌ها در دهه بیست قرن گذشته آن را ساخته‌اند، قدمت دارد. بیشتر این پلها در پی حملات جنگنده‌های ائتلاف بین‌المللی تخریب شده است به غیر از پل الجوره است در منطقه ای قرار دارد که تحت کنترل ارتش سوریه است.

استان دیرالزور شاهد درگیری‌های شدیدی بین ارتش سوریه و تروریستهای داعش است.

این درگیری‌های در اطراف فرودگاه نظامی دیرالزور که تنها شاهراه محلات محاصره شده در شهر به شمار می رود، شدیدتر است.

 

http://www.qudsonline.ir/news/461289/%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7-%D9%87%D9%85%DA%86%D9%86%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1%D8%AD%D8%A7%D9%84-%D8%AA%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%A8-%D9%BE%D9%84-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D9%88%D8%B1%DB%8C%D9%87

 

US-led Coalition continues targeting Syrian infrastructure by destroying al-Syasia Bridge in Deir Ezzor

7 October، 2016

 

Deir Ezzor, SANA- The aircrafts of the US-led Coalition continued aggression on the Syrian infrastructure by launching a raid on Friday on al-Syasia Bridge in the city of Deir Ezzor.

SANA reporter in Deir Ezzor said that the Coalition’s airstrikes caused the destruction of al-Syasia Bridge located to the north of Deir Ezzor, adding that this bridge is the largest one in the city.

Eight bridges have been destroyed by the aircrafts of the US-led Coalition in Deir Ezzor province, the latest of which was al-Shihan Bridge near al-Salhin neighborhood in al-Bokamal countryside and Tarif Bridge in the western countryside which extended between Deir Ezzor and Raqqa provinces.

On Sep 27, the Coalition’s aircrafts launched strikes on two main bridges on the Euphrates River that resulted in the destruction of al-Asharah Bridge that links the river’s two banks in the eastern countryside of the province and al-Mayadin Bridge, disconnecting the areas located on both banks of the river.

Manar al-Frieh/Manal

 

https://sana.sy/en/?p=89914

 

جنگنده های ائتلاف آمریکایی در راستای تخریب زیرساخت های سوریه دو پل اصلی الطریف و در حومه دیرالزور را ویران کردند

30/09/2016

جنگنده های ائتلاف آمریکایی به سرکردگی آمریکا روی رودخانه فرات  در راستای تخریب زیرساخت های سوریه دو پل اصلی الطریف و در حومه دیرالزور را ویران کردند.

گزارشگرسانا در در الزور گفت که جنگنده های ائتلاف آمریکایی به سرکردگی آمریکا روی رودخانه فرات  در راستای تخریب زیرساخت های سوریه دو پل اصلی الطریف و در حومه دیرالزور را ویران کردند.

پل الشیحان در نزدیکی شهرک الصالحین در حومه البوکمال و پل الطریف بر روی رودخانه فرات دو استان دیرالزور و رقه را به هم متصل می کرد.

این اقدام جنگنده های ائتلاف آمریکایی سه روز پس از تخریب دو پل العشاره و المیادین در دیرالزور انجام شده است.

این ائتلاف در ماه اوت سال 2014 نیز پست برق در منطقه الرضوانیه و ایستگاه پمپاژ آب در منطقه الخفسه در شرق حلب را بمباران و صدها شهروند بی گناه را در شمال حلب قتل عام کردند.

 

 

نیرم

 

https://www.sana.sy/fa/?p=84934

 

موضع سوریه درباره انهدام پل فرات در بمباران ائتلاف

موضع سوریه درباره انهدام پل فرات در بمباران ائتلاف

 جمعه 9 مهر 1395 - 16:42

  •  
  • وزارت امور خارجه سوریه اعلام کرد: انهدام دو پل بر روی رود فرات توسط ائتلاف بین المللی نشانه شیوه آنها مبتنی بر بمباران و انهدام تاسیسات زیربنایی، اقتصادی و اجتماعی سوریه است.

 

به گزارش پایگاه شبکه خبری العالم، این بیانیه افزود: تنها طرفی که از حملات ائتلاف سود می برد، گروه های تروریستی هستند.

وزارت امور خارجه سوریه اقدام های ائتلاف بین المللی را مغایر با اصول و اهداف منشور ملل متحد دانست به ویژه که بدون هماهنگی قبلی و همکاری با دولت سوریه است. 

این بیانیه یادآور شد: سوریه ضمن محکوم کردن این اقدام های جنایتکارانه، تاکید می نماید که تنها طرف سود برنده از حملات ائتلاف بین المللی گروه های تروریستی افراطی به ویژه داعش و جبهه النصره هستند که هدفشان ایجاد هرج و مرج و تخریب سوریه است و تحولات اخیر جدی نبودن آمریکا و همپیمانانش برای مقابله با این گروه ها را ثابت نمود.        

وزارت امور خارجه سوریه از شورای امنیت سازمان ملل متحد محکوم ساختن این تعدی و وادار ساختن کشورهای عضو ائتلاف به توقف انهدام عمدی زیربنای سوریه، احترام به قوانین بین المللی و قطعنامه های سازمان ملل متحد در زمینه مبارزه با تروریسم را خواستار شد.

حمله هوایی به این دو پل در دیر الزور در روز 17/9/2016 به شهادت و زخمی شدن دهها نیروی ارتش سوریه انجامید.

206-9

 

دسته بندی ها : 

کلید واژه ها :

https://fa.alalamtv.net/news/1867310/%D9%85%D9%88%D8%B6%D8%B9-%D8%B3%D9%88%D8%B1%DB%8C%D9%87-%D8%AF%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D8%A7%D9%86%D9%87%D8%AF%D8%A7%D9%85-%D9%BE%D9%84-%D9%81%D8%B1%D8%A7%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%D9%85%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%A6%D8%AA%D9%84%D8%A7%D9%81

 

 

داعش مخفف (الدّولة الاسلامیة فی العراق والشّام) گروه تکفیری منشعب از القاعده، که ابتدا به القاعده عراق مشهور بود و سپس با تغییر نام و کمک برخی قدرت‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای ( امریکا ، اسراییل وعربستان سعودی ) ، بخش‌هایی از عراق و سوریه را به اشغال خود در آورد و خسارات انسانی، اقتصادی و فرهنگی چشمگیری به بار آورد

The Islamic State of Iraq and Syria

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۸/۰۷/۲۲