***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

منتشر شده در پایگاه خبری شلمچه و.....

دکترسیدجوادهاشمی فشارکی

 

نشانی درایسنا:

توضیح ضروری ایسنا درباره برخی تحرکات

https://www.isna.ir/news/98120403283/

 

 

نشانی درلیست خبر : 

http://listkhabar.ir/%D8%AE%D8

 

نشانی در خبربان :

https://khabarban.com/a/27012067

 

نشانی در راه شلمچه : 

http://www.raheshalamche.com/post/%

یادداشتی به بهانه شهادت «حمیدرضا باب الخانی»

مرگ، کوچک‌تر از آن است که به سراغ رویش‌های برومند انقلاب بیاید؛ تنها شهادت شایسته آنان است و شهادت، هنر مردان خداست. وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قتل‌ها فِی سَبِیلِ اللَّـهِ أَمْوَاتًا ۚ بَلْ أَحْیَاءٌ عِندَ رَ‌بِّهِمْ یُرْ‌زَقُونَ (آل عمران، ۱۶۹ )  

امام خمینی (ره) هدف مبارزه و شهادت را حفظ اسلام و احکام قرآن کریم بیان می‌کردند. شهادت، زمانی حاصل می‌شود که با ایمان به خدا همراه باشد. هدف شهادت و آمال شهیدان، تحقق «عدل الهی»، «تحقق اسلام»، «قوت دادن به اسلام»، «شرف اسلام»، «احیاء ارزش‌های معنوی»، «عزت دین» و در یک‌کلام اعتلای حق بود.

آثار و نتایج برکات شهادت از دیدگاه امام (ره) نیز عبارت‌اند از: بازیابی حیات ملت، ایجاد موج در دنیا، آبیاری درخت اسلام، تحقق حکومت برهنگان، بیمه شدن شرافت ملت، تقویت روحیه ملت، به دست آوردن استقلال و آزادی، دفع مفاسد از جامعه، تسلیم و سر تعظیم فرود آوردن دنیا در مقابل ملتی که شهادت را سعادت می‌داند، بیمه شدن اسلام و انقلاب، قطع دست قدرت‌ها و عامل نشاط و تحرک ملت.

امام خمینی (ره)، خاستگاه اجتماعی شهیدان را از توده‌های مستضعف و طبقات محروم می‌دانستند و رهبر انقلاب اسلامی نیز همان دیدگاه امام را در خصوص شهادت و فرهنگ آن دارند. شهید، مظهر هدف، تلاش و تداوم است و شهادت بهترین مردن است. شهادت به‌عنوان یک انتخاب حرکت و عمل از سوی افراد خودساخته برای ساختن جامعه‌ای بهتر و اعتلای کلمه‌الله صورت می‌پذیرد. شهادت، آسیب‌ناپذیر ساختن ملت‌ها را موجب می‌شود و تضمین‌کننده استقلال ملت و سربلندی اسلام است. ایشان در فرازی از سخنان خود، واژه فرهنگ شهادت را به کار بردند. «حق بزرگ آنان (شهیدان) بر ما آن است که فرهنگ شهادت و ارزش مجاهدت در راه خدا تبیین شود.» و یکی از روش‌ها، زنده نگه‌داشتن و بزرگداشت یاد و نام شهیدان است.

شهدای مدافع حرم، به لحاظ مجاهدت توأم با مهاجرت دور از وطن و سپس پوشیدن جامه شهادت در راه دفاع از حرم، از اجر مضاعف و جایگاه والایی برخوردارند و عجین شدن خونشان با شهدای حیدریون و زینبیون و فاطمیون و... و. سبب وحدت بین کشورهای اسلامی و ایجاد اتحاد ضد استکباری را به همراه داشته و نویدبخش فتحی بزرگ و برافراختن پرچم اسلام بر قلل جهان شده‌اند.

در طول هشت سال دفاع مقدس و همچنین شهادت مجروحان به جای مانده از آن دوران، جامعۀ فشارکی‌ها، شصت‌وشش شهید والامقام را تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌اند و شهید حمیدرضا باب الخانی، نخستین شهید مدافع حرم بود که به آنان ملحق شد تا برگ نشانی باشد از تداوم دفاع آنان از انقلاب پرشکوه و پرافتخاری که در گام دوم خود مرزهای جغرافیایی را درنوردیده و در حال اتصال به انقلاب جهانی مهدوی است.

شهید حمیدرضا باب الخانی که توفیق آشنایی با وی را از سال ۱۳۹۲ در محیط دانشگاه  مالک اشتر داشتم یکی از رویش‌های گلستان انقلاب یافتم. در طول تحصیل و سپس در طول فرایند تحقیق و ارائه پایان‌نامه کارشناسی ارشد خویش، چهره نورانی و قلبی پاک و سرشار از ایمان و معرفت داشت  و گرچه بعداً نیز در امور جذب استخدام و اعزام به محور مقاومت، مشورت و راهنمایی می‌خواست ولی حقیقتاً وی معلم من بود و همواره به وی غبطه می‌خوردم چراکه چون رودی بود که با تلاطم دل دریایی‌اش می‌خواست به اقیانوس بیکران الهی متصل شود.

او راه خود را به‌خوبی یافته بود و بعد از تأهل و باوجود در راه داشتن فرزند، هیچ‌گاه تمایل به بازگشت به وطن و طی زندگی عادی را نداشت.

چند روز پیش از شهادت وی، والدین همسرش به زیارت حضرت زینب (س) آمده بودند و قرار بود به همراه انان به مرخصی برگردد ولی شدت شوق دیدار معبود چنان شد که در ۲۸ بهمن ۱۳۹۸،  در روزی که بزرگراه حماه به حلب در استان ادلب از دست دشمن آزاد شد، به شهادت رسید و در روز  ۲۹ بهمن، مراسم وداع رزمندگان مدافع حرم با پیکر شهید در حضور خانواده‌اش در دمشق برگزار شد.

در  روز ۳۰ بهمن‌ماه، هواپیمای حامل پیکر این شهید عزیز به همراه خانواده‌اش از دمشق به هوا برخاست و به موطن بازگشت. اول اسفند مراسم وداع اقوام و دوستان با پیکرش در مسجد شهدای فشارکی‌ها در اصفهان برگزار شد و تشیع و تدفین پیکر مطهرش در گلستان شهدای اصفهان. در شامگاه دوم اسفندماه

مراسم وداع با پیکر مطهر شهید، در مسجد جامع امام حسن مجتبی (ع) در خیابان جی اصفهان هم‌زمان با حضور بصیرانه مردم در پای صندوق‌های رأی مجلس یازدهم شورای اسلامی  و در روز سوم اسفند، مراسم باشکوه تشیع پیکر شهید این عزیز از میدان فیض به سمت گلستان شهدای اصفهان برگزار شد. روز پنجم اسفند، که روز مهندس است نیز، مراسم ختم این مهندس نمونه برگزار خواهد شد.

 در ۱۲ فرودین سال ۱۳۹۹، هم‌زمان با چهل و یکمین سال استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، مراسم چهلم حمیدرضای شهید برگزار خواهد شد  و تا نیمه خرداد ۱۳۹۹ و پاسداشت قیام ۱۵ خرداد، باب الخانی دیگری، دیده به جهان خواهد گشود؛ پسر شهیدی که ضدامریکایی‌تر و منتقم خون پدر خواهد بود و این ندای قرانی «بای ذنب قتلت» را سر داده  و قبل از بیست‌سالگی، لباس رزم پدر پوشیده و در عملیات آزادسازی قدس شرکت خواهد جست و همگام با گام دوم انقلاب، زمینه‌ساز ظهور مهدوی (عج) خواهد شد.

شهید باب الخانی، این جوان مؤمن انقلابی و جهادی، در مکتب امام خامنه‌ای چنان پرورش‌یافته بود، که علاوه بر شدت بغض علیه کفار و مشرکان نظام سلطه، بیش   از چیز از جریان لیبرال نفوذی و نااهلان انقلاب که در مناصب حکومت چنگ‌اندازی کرده‌اند و دشمن را کدخدا نامیدن و به دنبال دریوزگی برای سازش و تسلیم با کدخدا(شیطان بزرگ) بودند، بشدت ناراحت بود  و از این بابت نگران بود که مبادا از مجرای عناصری نفوذی، تهدیدات دشمن خارجی بر کشور تأثیر گذارد، لذا موضوع پایان‌نامه کارشناسی ارشد خود را مبنی بر پایش تهدیدات دشمن مطرح کرد و با اصلاحاتی آن را به شورای پژوهش دانشکده مطرح کردیم و نهایتاً «تعیین معیارهای پایش مناطق آسیب‌پذیر کلان‌شهرها در برابر  تهدیدات» در سال ۱۳۹۳ مصوب  و ابلاغ شد.

وی باعلاقه وافر و تلاش بسیار و با تحقیق بسیار خوبی که انجام داد، در جلسه دفاعیه با نمره عالی فارغ‌التحصیل و مدتی بعد لباس مدافعان حرم پوشیده و عازم سوریه شد. تجارب دانش نظری وی با محیط عملی عجین شده و با بصیرت انقلاب و روحیه جهادی از نزدیک تهدیدات دشمن را پایش کرده  و منشأ خدمات مؤثری در منطقه عملیاتی شد.

از دیگر سجایای اخلاقی وی اینکه، تا پایان حضور در کلاس درس دانشگاه و نیز در طول مراوده امور پایان‌نامه خود با این‌جانب تا پایان جلسه دفاعیه و اخذ مدرک کارشناسی ارشد خود، هیچ‌گاه از نسبت قوم‌وخویشی چیزی بر زبان نیاورد، تا شائبه انتظارات و توقعی در میان نباشد  و در طول مدت حضور هر دو در سوریه، علیرغم اینکه با یکدیگر در ارتباط بودیم، هیچ‌گاه از جزئیات مسائل کاری خود به دلایل شرایط خاص منطقه چیزی بر زبان جاری نساخت ولی از حضور خود اشتیاق وافر نشان می‌داد.

او علیرغم شرایط خاص زندگی مشترکش، و محدودیت‌ها، کمبودها و سختی‌هایی که در محل سکونت خود و همسرش در شهر حلب وجود داشت ولی هیچ‌گاه گلایه‌ای نکرد و نتیجه حلاوتش نیز، مزد نیکو شد.

قریب یک سال آخر عمر شریفش، دیگر پیام‌های ارسالی به وی تیک نمی‌خورد و مبین آن بود که وی از دنیای مجازی خارج و به دنیای ماورا متصل شده است، تا اینکه در کمال بهت، متوجه شدیم، در بمباران دشمن در منطقه شیعه‌نشین نبل الزهرا در شمال سوریه، تنها وی آسمانی شده و نامش در دفتر ایثارگران محور مقاومت ثبت و جاودانه شده است.

بنا به نقل، خبر شهادت جوان مدافع حرم خوش‌سیما و نیکوسیرت، برای خانواده و نزدیکان و دوستان، بسیار سخت و درعین‌حال «ما رایت الا جمیلا» بود. پدر و مادر شهید عزیز در لحظه شنیدن خبر سوزناک، عکس‌العمل بسیار صبورانه داشتند. مادر پس  از شنیدن خبر، دست‌ها را به سمت آسمان بلند کرد و گفت : «خدایا راضی‌ام به رضای تو، یگانه پسری را که تو به امانت به ما هدیه کردی از ما بپذیر»، اما  پدر لحظاتی فقط سکوت کرد و هیچ نگفت، و کمی بعد فقط یک جمله : «آیا من دیگر هرگز نمی‌توانم حمیدم را ببینم؟»

پدری که سال‌ها زحمت تنها پسرش را کشید و اکنون‌که لحظه ثمر دادنش فرارسیده، باید خبر پرپر شدنش را در دیار مهاجران حرم بشنود و چشم‌انتظار پیکر خونین او شود.   داغی که بر دل تنها خواهرش نشست، با خبر شهادت برادر در دفاع از حرم حضرت زینب (س)، نشانه‌های زینبی بودن را عیان ساخت  و همسر جوانی که حتی حاضر نشده بود، شوهرش را تنها به دل خطر بفرستد و با وی تا لحظه شهادت در عقبه منطقه همراه بود، خبر شهادتش را هنگامی‌که والدینش به زیارت حرم حضرت زینب (س) آمده بودند، می‌شنود و تنها فرزندش که هنوز چشمانش به جهان و دیدار پدر گشوده نشده بود و بعدها آگاه شده و راه پدر را می‌جوید.

گنجینه معارف شهدای فشارکی، گوشه‌ای از حدیث عشق ۶۶ شهید والامقام وابسته به دیار کهن، روستای فشارک سرافراز بود و با جاری شدن خون شهید حمیدرضا باب الخانی، صفحه درخشان دیگری بر این کتاب افزوده شد. بر مادران و پدران این خطه، بر اساتید، معلمان، علما و خطبا و هر آن‌کس که دستی بر آتش تعلیم و تهذیب آن‌ها داشته‌اند، مبارک‌باد می‌گویم که در بر کشیدن این شهیدان رفیع‌المنزله، قدرت تربیتی و روحی خود را به نمایش گذاشتند و اینک مائیم و میراثی عظیم از خون شهیدان، پیامشان و آرمان‌هایشان و امامشان و موج خروشانی که در جهان افکنده‌اند.

انقلاب پرشکوه و پرافتخار اسلامی، از نقطه صفر آغاز شد و علیرغم همه توطئه‌های خارجی و فتنه‌های داخلی و نفوذی‌های رخنه کرده در پیکره نظام، یک چله پرشکوه و پرافتخار را طی کرده و انوارش به برون مرزها تلالو کرده و محور مقاومت اسلامی موازنه قدرت را از پیشروی‌های رژیم صهیونیستی و داعشِ وحشی، به سمت محاصره اسرائیل کشانده  و تغییر موازنه را به سود  جهان اسلام و جریان مقاومت و قوت گرفتن آن پیش برده است.

 پس از شهادت قاسم سلیمانی توسط امریکای جنایتکار، موج ضد استکباری و ضد مذاکره ذلت‌بار برجام، رو به فزونی نهاده و منطقه در حال پاک‌سازی عناصر باقیمانده دشمن  بود و با خون شهدایی چون شهید باب الخانی، نهال مواضع ضد اسراییلی در مرحله تثبیت و تحکیم بوده و در گام دوم انقلاب نوید آزادی قدس را پیش از وعده محو اسرائیل در ۲۵ سال آینده می‌دهد  چراکه امروز جغرافیای مقاومت صرفاً در محدوده ایران یا لبنان و عراق خلاصه نمی‌شود؛ مقاومت، به برکت خون شهدایی چون باب الخانی، امروز به‌اندازه قلب‌های تمام مردم آزاده جهان سرزمین تشنه و خروشان  دارد و منتظر جرقه به باروت عظیم مردمی و انفجار مهیب اضمحلال رژیم اشغالگر قدس است.

در پایان، ضمن عرض تسلیت به امام المسلمین، خانواده عزیز مهندس شهید حمیدرضا باب الخانی و همه دوستداران انقلاب اسلامی و جریان مقاومت، با خدای خود پیمان می‌بندیم که از جریان غرب‌گرای سازش با کدخدا و «مذاکره» که جز زیان‌های مادی و معنوی محصولی نخواهد داشت (بند دوم توصیه ششم بیانیه گام دوم  است) بیزاری جسته و آن را خیانت به خون شهید سلیمانی و باب الخانی ها و آرمان‌های انقلاب دانسته و تا آخرین لحظه و آخرین نفس از تلاش برای محقق کردن آرمان‌های بلند انقلاب دست نکشیم و در جهت تحقق گام دوم انقلاب کوشیده و زمینه‌ساز ظهور مهدوی باشیم، انشا الله.

یادداشت از: سید جواد هاشمی فشارکی، عضو هیئت‌علمی دانشگاه امام حسین (ع)

انتهای پیام

 

اگر خوشت اومد لایک کن

 

http://www.raheshalamche.com/post/%DB%8C%D8%A7%D8%AF%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D8%A8%D9%87%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%B4%D9%87%D8%A7%D8%AF%D8%AA-%C2%AB%D8%AD%D9%85%DB%8C%D8%AF%D8%B1%D8%B6%D8%A7-%D8%A8%D8%A7%D8%A8-%D8%A7%D9%84%D8%AE%D8%A7%D9%86%DB%8C%C2%BB-28

 

 

 

آخرین وضعیت مرز شلمچه در اربعین

 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۹/۰۳/۲۵