***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

دکترفرزاد فشارکی

https://www.magiran.com/paper/1792252

https://www.magiran.com/searchinpapers?page=10&s=1&ew=%D9%81%D8%B4%D8%A7%D8%B1%DA%A9%DB%8C&adv=False&cols=4

 

بررسی تاثیر گرایش کارآفرینانه بر رشد کسب و کار از طریق برندسازی

نویسنده:

فرزاد فشارکی * ، سعید صحت ، سیدمحسن موسوی

پیام:

چکیده:

گرایش کارآفرینانه از مفاهیم اصلی در ادبیات کارآفرینی می باشد که نقش مهمی در ارتقای عملکرد شرکت های کوچک و متوسط ایفا می نماید. از طرف دیگر، ضرورت برندسازی نیز که در ادبیات بازاریابی مطرح شده است در سال های اخیر توجه فعالان کسب و کار را به خود جلب نموده است. از این رو پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر گرایش کارآفرینانه بر رشد کسب و کار از طریق برندسازی صورت پذیرفته است. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر روش، توصیفی-همبستگی می باشد. پژوهشگران ابتدا چارچوب نظری برای سازه های پژوهش (گرایش کارآفرینانه، برندسازی و رشد کسب و کار) تدوین نمودند که به دلیل چند بعدی بودن مفهوم برندسازی، دو مولفه اصلی آن (جهت گیری برند و منابع برند) مورد استفاده قرار گرفت. سپس پرسشنامه ای با مقیاس لیکرت پنج نقطه ای تدوین شد و بین اعضای نمونه آماری (۱۳۳ شرکت کوچک و متوسط در شهرک صنعتی یزد) توزیع گردید. داده های به دست آمده توسط نرم افزار اسمارت پی.ال.اس با رویکرد مدل سازی معادلات ساختاری به شیوه کمینه مربعات جزئی تحلیل شد و به کمک تکنیک های تحلیل عاملی و تحلیل مسیر، صحت فرضیات مطرح شده مورد تایید قرار گرفت. یافته های پژوهش حاکی از تاثیر مثبت و معنادار گرایش کارآفرینانه بر رشد کسب و کار و برندسازی، تاثیر مثبت و معنادار برندسازی بر رشد کسب و کار و نیز رابطه مثبت و معنادار گرایش کارآفرینانه بر رشد کسب و کار به صورت غیر مستقیم از طریق برندسازی می باشد. نتایج تحقیق علاوه بر آنکه از جهت نظری حائز اهمیت می باشند و ارتباط بین دو حوزه کارآفرینی و بازاریابی را برقرار می سازند، از جهت کاربردی نیز می توانند راهگشای فعالان صنعت قرار گیرند.

کلیدواژگان:

گرایش کارآفرینانه ، جهت گیری برند ، منابع برند ، رشد کسب و کار ، شرکت های کوچک و متوسط

نوع مقاله:

مقاله پژوهشی/اصیل

زبان:

فارسی

انتشار در:

فصلنامه پژوهش های مدیریت راهبردی، پیاپی ۶۶ (پاییز ۱۳۹۶)

صفحات:

۵۷ -۸۰

 

Investigating the impact of entrepreneurial orientation on business growth through branding

Author(s):

Farzad Fesharaky * , Saeed Sehat , Seyed Mosavi

Message:

Abstract:

Entrepreneurial orientation is one of the most important concepts in entrepreneurship literature which has strong effects of firm performance. Also branding is introduced in marketing literature and has gained the attention of small and medium enterprises owners. Thus this research has been conducted in order to investigate the impact of entrepreneurial orientation on the business growth through branding. The current research is an applicable study in terms of purpose and is a descriptive survey in terms of gathering data method. In the first phase (library studies) the researchers devised a theoretical framework for the research constructs (entrepreneurial orientation, branding and business growth); also with regards to the fact that branding is a multi-dimensional concept, two of its main components (brand orientation and brand resources) have been employed. Then a closed-answer questionnaire was designed using Likert five point scale and was distributed among the statistical sample members (133 SME managers in Yazd industrial park). The gathered data was analyzed using SmartPLS software with the structural equation modeling approach and the proposed hypotheses were verified by factor analysis and path analysis methods. The findings show the positive and significant impact of entrepreneurial orientation on the business growth with the mediating role of branding. The paper has contribution to knowledge by integrating the entrepreneurship and marketing fields and bridging between the disciplines. The results act as a guide for the practitioners and actors in the industry by showing them how to better steer their businesses and gain competitive advantage over their fellow competitors in the market.

Article Type:

Research/Original Article

Language:

Persian

Published:

Journal of Strategic Management Research, Volume:23 Issue: 66, 2017

Pages:

57 - 80

 

 

 

https://www.magiran.com/searchinpapers?page=10&s=1&ew=%D9%81%D8%B4%D8%A7%D8%B1%DA%A9%DB%8C&adv=False&cols=4

فصلنامه پژوهش های مدیریت راهبردی

Journal of Strategic Management Research

فصلنامه علوم انسانی

پژوهش های مدیریت راهبردی

آخرین شماره  |   آرشیو

ISSN: 2228-5067

صاحب امتیاز:

دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات

مدیر مسئول:

حجت الاسلام دکتر ابراهیم کلانتری

سردبیر:

دکتر علی اکبر فرهنگی