***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

نحوه ی ساماندهی مشاغل شهر اصفهان، با "سید علی هاشمی فشارکی – معاون سازمان میادین میوه و تره بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان"

 

https://www.imna.ir/news/233899/%D8%A7%D8%B9%D9%84%D8%A7%D9%85-%D8%A2%D9%85%D8%A7%D8%AF%DA%AF%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86-%D9%85%DB%8C%D8%A7%D8%AF%DB%8C%D9%86-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%AD%D8%AF%D8%A7%D8%AB-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%DA%A9%D9%88%D8%AB%D8%B1-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D9%86%D8%A7%D8%B7%D9%82-9-%D9%88

 

۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۹

  •  

معاون سازمان میادین شهرداری اصفهان:

اعلام آمادگی سازمان میادین برای احداث بازار کوثر در مناطق 9 و 15

جابه جایی کارگاههای طلاسازی به شرط تأمین امنیت
اعلام آمادگی سازمان میادین برای احداث بازار کوثر در مناطق 9 و 15

درجوامع شهری امروزی اکثر شهروندان تجربه خرید بخشی از مایحتاج روزانه خود از بازارهای روز را دارند، در واقع بازارهای روز حلقه اتصال مستقیم تولید کنندگان و مصرف کنندگان هستند که با تعدیل قیمت ها فرصت مناسبی را برای خرید مردم فراهم می آورند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا،  از سال ۱۳۸۹ بازارهای روز کوثر به منظور عرضه مستقیم میوه و تره بار ، فرآورده های پروتئینی و لبنی، خوار و بار، کالاهای بازرگانی و به طور کلی مایحتاج عمومی و سبد کالای خانوار با هدف تامین نیاز و مایحتاج روزمره شهروندان در نقاط مختلف شهر اصفهان احداث شد و توانست با تحصیل رضایت مردم همراه شود.
شهرداری اصفهان در طول سال های گذشته توانسته است با نظم بخشی به بازارهای روز، عرضه کالا به نرخ تضمین شده را گسترش دهد تا علاوه بر حفظ نظم عرضه و تقاضا، واژه مشتری مداری، حفظ حقوق مصرف کننده و حمایت از آن را جامه عمل بپوشاند.
در حقیقت بازارهای روز کوثر زمینه ساز جلوگیری از ایجاد واحدهای پراکنده و سیار میوه و تره بار ،تعدیل قیمت ها و حذف واسطه گری های غیر اصولی است.
برای آگاهی از چگونگی فعالیت ها در بازارهای روز کوثر و همچنین نحوه ی ساماندهی مشاغل شهر اصفهان، با "سید علی هاشمی فشارکی – معاون سازمان میادین میوه و تره بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان" به گفتگو نشستیم؛
بازارهای روز کوثر با چه اهدافی راه اندازی شد؟
سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری یکی از سازمان های وابسته به شهرداری اصفهان است و هدف اصلی آن ایجاد تسهیلات لازم در زمینه تهیه، توزیع میوه و تره بار و فرآورده های کشاورزی است که این هدف با اولویت حمایت از تولید کننده و مصرف کننده می باشد.
همچنین سامان بخشی به مشاغل شهری در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.
فعالیت بازارها بیشتر با هدف تسهیل در تأمین نیازها و مایحتاج شهروندان با کیفیت بالا و قیمت مناسب بود ، به همین منظور سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان احداث بازارهای روز کوثر را در دستور کار خود قرار داد و در سطح شهر اصفهان 13 بازار روز کوثر احداث کرد که چهاردهمین بازار روز کوثر نیز در سال جاری مورد بهره برداری قرار می گیرد.
ویژگی های این بازارها شامل تنوع کالا، کاهش قیمت ها و حذف واسطه های غیر ضروری ( که در کاهش قیمت بسیار مؤثر است) کاهش ترافیک در سطح شهر، نظارت و جلوگیری از فروش کالاهای غیر استاندارد، تثبیت نرخ کالا در نقاط مختلف، نظارت بر استانداردهای کمی و کیفی با کمترین مشکل است.
تاکنون چه اقدامات مهمی در این بازارها انجام شده است؟
برنامه های متنوعی در این بازارها اجرا شده که از جمله آنها می توان به طرح های فروش ویژه کالاهای پر مصرف به صورت هماهنگ در کلیه بازارهای روز کوثر اشاره کرد که البته در 15 ماه مبارک رمضان همزمان با میلاد امام حسن مجتبی (ع) طرح ویژه فروش کالا در فروشگاهای کوثر برگزار می شود.
علاوه بر آن طرح های ویژه هفتگی را در یک بازار روز کوثر برگزار می کنیم. از دیگر اقدامات انجام شده زیباسازی داخل و بیرون بازارهای روز کوثر و همچنین پیگیری تأمین پارکینگ برای بازارهای روز کوثر بود.
البته یکسان سازی نرخ ها را در کل بازارها در دستور کار قرار داده ایم.
امسال بازار روز کوثر 14 واقع در بلوار شفق منطقه 13 شهرداری اصفهان به بهره برداری می رسد، همچنین توزیع اقلام دولتی برای تنظیم بازار را انجام دادیم که در نوروز 95 حدود 650 تن میوه دولتی عرضه شد و رضایتمندی خوبی را از سوی شهروندان به همراه داشت.
از دیگر اقدامات انجام شده احداث بازار اختصاصی گل و گیاه به وسعت 5 هکتار در مجاورت رینگ سوم در خیابان ارغوانیه است که اکنون در حال طراحی و برنامه ریزی می باشد.
ساخت نمادین ضریح مطهر حضرت امام حسین(ع) و حضرت ابالفضل العباس(ع) در بازار گل و گیاه را نیز داشتیم که با استقبال گسترده شهروندان مواجه شد.
برگزاری جشنواره های گل و گیاه، ماهیان زینتی و گیاهان دارویی از دیگر برنامه های اجرا شده از سوی سازمان بود.
استفاده از کیسه های تجدید پذیر در بازارهای روز کوثر که کمک بزرگی به حفظ محیط زیست می کند، در این بازارها محقق شد.
نایلون هایی که تا یک ماه قبل در این بازارها استفاده می شدند 200 تا 300 سال طول می کشید تا در چرخه ی محیط زیست تجزیه شود و در این راستا مشکلاتی را برای بهداشت همه شهروندان به همراه داشت، اما کیسه های نایلونی جدید طی 12 تا 60 ماه در طبیعت تجزیه می شود.
ما از شهروندان می خواهیم هنگام خرید، تا آنجایی که امکان دارد کمتر از نایلون استفاده کنند تا در آینده محیط زیست سالمی داشته باشیم.
چگونه کاهش قیمت در بازارهای روز کوثر امکان پذیر شده است؟
فقط با حذف واسطه ها و دریافت کالاها به طور مستقیم از پخش کننده های اصلی امکان کاهش قیمت ها میسر شده است.
ماحتی برخی از کالاها را در بازارهای روز کوثر با 50 درصد تخفیف عرضه می کنیم.
البته شهروندان می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در بازار های روز کوثر شهرداری اصفهان، با مراجعه به نماینده سازمان در آن بازار و یا از طریق تلفن های 137، 32225535 و همچنین سامانه پیام کوتاه سازمان به شماره 3000139090 مسائل و مشکلات خود رو اعلام کنند تا در اسرع وقت پیگری شود.
قیمت میوه های پر مصرف چگونه است؟ 
برای عرضه میوه در تمام بازارها نظارت انجام می شود ضمن اینکه گروه نرخ گذاری روزانه نرخ کالاها را کنترل می کنند.
گسترش بازارها را در برنامه دارید؟
ما فقط در مناطق 9 و 15 بازار روز کوثر نداریم که آمادگی خود را برای راه اندازی بازارها در این دو منطقه اعلام می کنیم .
روند احداث بازارهای روز کوثر به این ترتیب است که تأمین زمین از سوی شهرداری های مناطق  و احداث و بهره برداری از آن بر عهده سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان است و البته ما برای احداث بازار مشکلی نداریم  و در صدد هستیم همه مناطق از بازار روز بهره مند شوند.
برای انتقال مشاغل آلاینده و مزاحم از درون شهر چه تدبیری اندیشیده اید؟
در بخش مشاغل شهری 3 مجموعه شهرک کارگاهی امیرکبیر، شهرک کارگاهی قصر صنعت در جاده حبیب آباد و شهرک نیک اندیش در سه راهی پینارت وجود دارد تا مشاغل مزاحم به این نقاط انتقال داده شوند.
طی مکاتبه با مناطق مختلف شهرداری اصفهان درخواست اعلام مشاغل مزاحم را دادیم تا اینگونه مشاغل حتی الامکان به این مناطق منتقل شوند و چنانچه امکان نبود، شهرک های مخصوص آنها ساخته می شود.
در شهرک امیر کبیر چند مجموعه خدمات خودرویی داریم که احداث شده است.
برای انتقال طلاسازها، پرنده فروشان و برخی دیگر از مشاغل مزاحم چه برنامه ای دارید؟
صحبت ها برای ساماندهی کارگاه ها و کارگران زرگری از سال 79 شروع شد و قطعه زمین15 هکتاری به این منظور در شهرک کارگاهی امیرکبیر پیش بینی و طراحی شد.
جلسات متعددی با مسؤولان اتحادیه طلافروشان و نیروی انتظامی برگزار شد اما ساماندهی کارگاه های زرگری فقط مربوط به سازمان میادین نیست چون برای این کارگاه ها امنیت از اهمیت بالایی برخوردار است، اما متأسفانه هیچ دستگاهی تأمین امنیت آنها را بر عهده نگرفت.
اگر امنیت کارگاه های طلاسازی تأمین شود برای جابه جایی آنها هیچ مشکلی نداریم.
برای ساماندهی پرنده فروشان هم ، احداث بازار بزرگ گل و گیاه و پرندگان زینتی در کمربندی شرق اصفهان را داریم . در حال حاضر بیشتر پرنده فروشی ها در منطقه 10 شهرداری اصفهان مستقر شده اند، از این رو جلساتی با شهرداری منطقه 10 و اتحادیه مربوطه داشتیم و شهرک قصر صنعت در جاده جبیب آباد را برای انتقال پرنده فروشی ها معرفی کردیم که حاضر نشدند به آنجا منتقل شوند.
در حال حاضر در بازار 5 هکتاری گل و گیاه برای آنها مکانی را در نظر گرفته ایم که البته محل نگهداری پرندگان زینتی و غیر زینتی از یکدیگر جدا خواهد بود./410

کد خبر 233899

 

 

https://www.imna.ir/news/233899/%D8%A7%D8%B9%D9%84%D8%A7%D9%85-%D8%A2%D9%85%D8%A7%D8%AF%DA%AF%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86-%D9%85%DB%8C%D8%A7%D8%AF%DB%8C%D9%86-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%AD%D8%AF%D8%A7%D8%AB-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%DA%A9%D9%88%D8%AB%D8%B1-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D9%86%D8%A7%D8%B7%D9%82-9-%D9%88

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۵/۲۴