***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

محمود جعفری فشارکی رییس نمایندگی شرکت ارتباطات زیرساخت استان اصفهان

https://www.imna.ir/news/38923/

 

۱۲ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۲

توسعه یک‌هزار و ۹۶۸ کیلومتر فیبرنوری در استان اصفهان

توسعه یک‌هزار و ۹۶۸ کیلومتر فیبرنوری در استان اصفهان

خبرگزاری ایمنا: رییس نمایندگی شرکت ارتباطات زیرساخت استان اصفهان گفت: در حال حاضر یک‌هزار و ۵۲۷ کیلومتر فیبرنوری در استان وجود دارد و همچنین عملیات توسعه فیربرنوری در پنج پروژه عظیم با طول ۴۴۱ کیلومتر نیز در دست اقدام است.

به گزارش ایمنا محمود جعفری فشارکی صبح امروز در هفتمین سالگرد تاسیس شرکت ارتباطات زیرساخت و نخستین کنفراس مطبوعاتی با اصحاب رسانه اظهار داشت: بیش از ۹۰ درصد ارتباطات کل کشور از طریق فیبرنوری صورت می‌گیرد.
وی در خصوص کاربردهای متنوع شبکه فیبرنوری، افزود: بسترساز شبکه ارتباطلات کشوری، راه دور و بین‌الملل، بسترساز ارتباطات اینترنتی، دورن سازمانی شرکت‌های بزرگ و گسترده‌ای چون هواپیمایی، نفت و غیره، بسترساز ارتباطات بین قاره‌ای با استفاده از کابل‌‌های دریایی بدون نیاز به استفاده از Regenerator از جمله کاربردها در این زمینه هستند.
رییس نمایندگی شرکت ارتباطات زیرساخت استان اصفهان با اشاره به آخرین وضعیت فیبرنوری ایران از نگاه آمار، بیان داشت: فیبرنوری شبکه ارتباطات زیرساخت ۴۵ هزار کیلومتر، فیبرنوری منصوبه در کنار ریل راه‌آهن، OPGW وزارت نیرو، شبکه استان‌ها به ترتیب دو هزار و ۱۸۰، ۲۰۶ و ۲۴ هزار کیلومتر است.
وی حجم شبکه زیربار رفته فیبرنوری را در ایران ۲۱ هزار و ۳۰۰ کیلومتر عنوان کرد و گفت: امروزه تمام ابزارهای ارتباطی مورد استفاده در زندگی بشر، از بستر ارتباطی مشترک بهره‌مند می‌شوند که با نام زیر ساخت ارتباطی شناخته می‌شود.
جعفری ادامه داد: این شبکه در برگیرنده مجموعه سیستم‌های مخابراتی است که انتقال ترافیک صوت، تصویر و داده کاربران را برعهده دارد.
وی تصریح کرد: تاسیس، توسعه مدیریت، ساماندهی، نظارت، نگهداری و بهره‌برداری از شبکه زیر ساخت ارتباطی در اکثر کشورها توسط شرکت‌های مخابراتی دولتی صورت می‌گیرد.
رییس نمایندگی شرکت ارتباطات زیرساخت استان اصفهان با بیان این که در کشور ما تا قبل از ابلاغ سیاست‌های کلی نظام، مدیریت شبکه زیرساخت ارتباطی برعهده شرکت مخابرات ایران قرار داشت، گفت: با اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی بخش‌های مختلفی از شبکه مخابراتی کشور که رویکرد اجرایی داشت به بخش خصوصی واگذار شد و شرکت ارتباطات زیرساخت به عنوان نهاد حاکمیتی بخش مخابراتی در سال ۱۳۸۳ در بدنه دولت شکل گرفت.
وی بیان داشت: در حال حاضر این شرکت با بهره‌گیری از پیشرفته‌ترین فناوری‌ها، شبکه زیرساخت ارتباطی کشور را مدیریت می‌کند و خدمات خود را به تمام استفاده کنندگان از این شبکه ارایه می‌دهد.
جعفری ادامه داد: این شرکت به عنوان متولی شبکه‌های مادر مخابراتی و ارتباطی، بسترساز توسعه پایدار و جامعه اطلاعاتی است.
وی تهیه و تدوین طرح‌های جامعه در زمینه ارتباطات زیرساخت و شبکه ارتباطات داده بر اساس نیازها، استانداردها و ضوابط را از مهم‌ترین وظایف شرکت ارتباطات زیرساخت دانست و افزود: اقدام برای حفظ امنیت شبکه و حفاظت از حقوق مشترکان، تامین ارتباط بین‌الملل داده‌ها و همچنین فراهم کردن امکانات ارتباطات داده‌ها در سطح کشورهای منطقه(هاب منطقه) و تهیه و اجرای طرح‌های مسیریابی و همزمانی در شبکه زیرساخت مخابرات کشور از دیگر اقدامات است.
رییس نمایندگی شرکت ارتباطات زیرساخت استان اصفهان در خصوص خدمات شرکت ارتباط زیرساخت، تصریح کرد: واگذاری ظرفیت‌های لازم ارتباطی و مخابراتی، ایجاد شبکه دیتا برای کاربران اینترنت، ترانزیت ارتباطات سایر کشورها با یکدیگر و تامین ارتباطات بین شهری و بین‌المللی اپراتورهای مخابراتی از جمله این خدمات است.
وی بیان داشت: در حال حاضر پهنای باندی معادل ۱   ۱۵۸STMوارد کشور می‌شود که تعداد ۱  ۱۵۷STM آن از طریق کابل‌‌های دریایی و زمینی و از مسیرهای شمال، شمال‌غرب و جنوب و ۱STM  ۱ دیگر نیز از طریق ماهواره وارد شبکه زیرساخت می‌شود.
جعفری خاطر نشان کرد: بر اساس پیش‌بینی‌ها صورت گرفته و برنامه‌ریزی‌‌هایی که انجام شده قرار است تا پایان برنامه پنجم توسعه ظرفیت موجود به حدود ۱  ۶۰۰۰STM افزایش یابد.
وی با بیان این که شرکت ارتباطات زیرساخت به جز تامین پهنای باند مورد نیاز اپراتورهای داخلی، اقداماتی در راستای تهیه ظرفیت‌های اپراتورهای خارجی نیز کرده است، گفت: در همین زمینه این شرکت ظرفیتی معادل ۱  ۱STM را برای شرکت Afghanteiecom افغانستان، ۱  ۱STM برای شرکت AI-sard عراق و ۱STM  ۱ شرکت IQ Network عراق تامین کرده است.

کد خبر 38923

پیج اینستاگرام خبرگزاری ایمنا IMNA

https://www.imna.ir/news/38923/%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B9%D9%87-%DB%8C%DA%A9-%D9%87%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D9%88-%DB%B9%DB%B6%DB%B8-%DA%A9%DB%8C%D9%84%D9%88%D9%85%D8%AA%D8%B1-%D9%81%DB%8C%D8%A8%D8%B1%D9%86%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%B5%D9%81%D9%87%D8%A7%D9%86