فرهنگسرا و پژوهشکدهی شاهنامهی فردوسی
چهارشنبه, ۵ آذر ۱۳۹۹، ۰۴:۱۱ ب.ظ
استاد مشاور دکتر محمد فشارکی
دسترسی به فایل تمام متن | : | برای دستیابی به فایل تمام متن منبع، به "تالار منابع رقمی" مراجعه فرمایید. آدرس الکترونیکی منبع |
شماره بازیابی | : | ۵۱-۲۱۳۷۴ |
شماره کتابشناسی ملی | : | ۱۰۳۸۹۵۶ |
شماره بازیابی | : | ۵۱-۲۱۳۷۴. |
پدیدآور | : | جیحونی، مهیار |
عنوان و نام پدیدآور | : | فرهنگسرا و پژوهشکدهی شاهنامهی فردوسی[پایاننامه]/پژوهشگر مهیار جیحونی ؛ اساتید راهنما مجتبی تیموریمنش ؛ بهرام شاهدی ؛ استاد مشاور محمد فشارکی |
مقطع و رشته تحصیلی | : | ( کارشناسی ارشد ) : معماری. |
مشخصات نشر | : | خوراسگان، ۱۳۸۰ |
مشخصات ظاهری | : | ر، ۲۱۷ ورق:مصور، جدول، نقشه، نمودار |
یادداشت | : | چکیده : فارسی - انگلیسی. |
یادداشت | : | کتابنامه : ص. ۲۱۳ - ۱۲۶. |
شناسه افزوده | : | تیموریمنش، مجتبی، استاد راهنما |
شناسه افزوده | : | شاهدی، بهرام، استاد راهنما |
شناسه افزوده | : | فشارکی، محمد، استاد مشاور |
توصیفگر | : | فردوسی، ابوالقاسم، ۳۲۹ - ۴۱۶ ؟ ق. |
توصیفگر | : | شاهنامه ( کتاب ) |
توصیفگر | : | طراحی معماری معماری فضا سازی فرهنگسراها مراکز پژوهش |
توصیفگر | : | ایران اصفهان |
شناسه افزوده | : | دانشگاه آزاد اسلامی ( خوراسگان ) |
چکیده | : | یکی از مراکز تمدن جهان، که با گذشت زمان بر پشتوانه های فرهنگ و تمدن آن افزوده گردیده بود، در قرن سوم هجری به دلیل حمله اعراب خطر فراموش شدن فرهنگ ایرانی احساس گردید. حکیم ابوالقاسم فردوسی به کمک ایران شتافت، فرهنگ و تمدن ایران را به زیباترین صورت بیان کرد و این سروده سینه به سینه به روزگار ما رسید. اکنون که هزار سال از آن زمان می گذرد نیاز به شناخت و شناساندن آن تمدن و چنان انسانی احساس می شود. لذا پژوهشگر این رساله در سال ۱۳۷۵ تصمیم به ایجاد فضایی جهت این امر نمود و پس از دو سال پژوهش رساله ای با عنوان » پژوهشکده و فرهنگسرای شاهنامه فردوسی « مطرح شد و در شهریور سال ۱۳۸۰ خاتمه یافت. در مسیر این پژوهش ابتدا اهداف مورد نظر بررسی شد و با شناخت مقدماتی که انجام شده بود نیازهای این پژوهش مشخص شد. پس از آن که زمین طرح و مشکلات و توانهای آن بررسی شد به طراحی کلان مجموعه پرداخته شد. آنگاه به طراحی اولیه فرهنگسرا و در نهایت به طرح پژوهشکده پرداخته شد که این مرحله در حقیقت آگاهی اولیه پژوهشگر ( طراح ) را کامل می کند. در حقیقت این پژوهش شیوه دیگری از ارائه را داراست که در آن ابتدا باید شناخت اولیه را داشت و در انتها به ارائه بخشهایی از آن شناخت که مستقیم در طراحی اثر دارد پرداخت. بخش از شناخت که غیر مستقیم بر پژوهش تاثیر دارد که به صورت مستقیم بر پژوهشگر اثر می گذارد، تنها بر آمادگی پژوهشگر است. این طرح با برنامه ریزی کوتاه مدت و درازمدت با توجه به پشتوانه تمدن و فرهنگ، تکنولوژی و امکانات اقتصادی، خدماتی و ... دارای مساحت و امکانات مناسب جهت شناساندن شاهنامه و فردوسی می باشد. |
http://opac.nlai.ir/opac-prod/search/briefListSearch.do?command=FULL_VIEW&id=1038956&pageStatus=1&sortKeyValue1=sortkey_&sortKeyValue2=sortkey_