***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

دکتر سید علی هاشمی فشارکی

http://alamejonoob.ir/?p=1906

 

 

  • ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۲
  • شناسه خبر : 1906

هاشمی مدیر پروژه پارس کیمیا کلر شوشتر :

اگر جوانان همت کنند موانع را پشت سر می گذاریم / از جوانان بومی در پروژه ها استفاده میکنم

اگر جوانان همت کنند موانع را پشت سر می گذاریم / از جوانان بومی در پروژه ها استفاده میکنم

 

همایش روز مهندس امسال در شوشتر یک سخنران ویژه و متخصص داشت که موی سپید این عرصه بوده و دارای جایگاهی بالا در صنعت پتورشیمی کشور می باشد . دکتر سیدعلی هاشمی فشارکی مدیر پروژه پتروشیمی پارس کیمیا کلرشوشتر، مدیر ارشد گروه توسعه وسرمایه گزاری پرشین و مدیر پالایشگاه روغن سازی ایرانول آبادان که با سخنان زیبای خود روح تازه ای در کالبد جامعه مهندسین شهرستان شوشتر دمیدند . جامعه ای که نیازمند توجه بیشتر مسئولین می باشد تا استعداد های خود را عملیاتی نمایند.

همایش روز مهندس امسال در شوشتر یک سخنران ویژه و متخصص داشت که موی سپید این عرصه بوده و دارای جایگاهی بالا در صنعت پتورشیمی کشور می باشد . دکتر  سیدعلی هاشمی فشارکی  مدیر پروژه پتروشیمی پارس کیمیا کلرشوشتر، مدیر ارشد گروه توسعه وسرمایه گزاری پرشین و مدیر پالایشگاه روغن سازی ایرانول آبادان که با سخنان زیبای خود روح تازه ای در کالبد جامعه مهندسین شهرستان شوشتر دمیدند . جامعه ای که نیازمند توجه بیشتر مسئولین می باشد تا استعداد های خود را عملیاتی نمایند.

دکتر هاشمی با برشمردن ویژگی های بسیج و نقش بی بدیل آن در پیشرفت جامعه گفت : همیشه به این موضوع فکر می کردم که چرا رهبر معظم انقلاب فرمودند:
” بسیج لا یقاس به شی ” (بسیج با هیچ چیزی قابل مقایسه نیست) من به این موضوع فکر میکردم که گروههای زیادی در سرتاسر دنیا وجود دارد که ویژگی هایی که در بسیج است در آنان نیز دیده می‌شود ؛ مثل شجاعت در پارتیزانها ، فرانسوی‌ها و غیره در موضوع فداکاری و ایثار بسیج  باز هم گروه‌هایی را دیدم در دنیا که بسیار فداکار بودند مانند خلبانان ژاپنی که برای این که به دشمن ضربه بزنند در آخرین لحظات خود و هواپیمای شان را به تجهیزات و اماکن آنها میزدند. اما زمانیکه به این جمله حضرت امام رسیدم که فرمودند:  بسیج لشکر مخلص خداست فهمیدم که ویژگی بزرگ بسیج که قابل مقایسه با هیچ جا نیست اخلاص است این اخلاص و کار کردن برای خداست که باعث ماندگاری و برکت در کارها می شود . خداوند نیز در حدیث قدسی خود فرموده است: اخلاص رازی از رازهای من است که به هر کدام از بندگانم بخواهم به ودیعه میگذارم .

دکتر سید علی هاشمی در ادامه سخنان خود که با محوریت بیانیه گام دوم رهبر انقلاب بود  با بیان این نکته که دشمنان در فکر براندازی بودند گفت  رهبر معظم انقلاب با انتشار این بیانیه نشان دادند که در چهل سال گذشته ما گام اول را رفتیم و حالا نوبت گام دوم است و کارهای زیادی در پیش داریم من از همه عزیزان می خواهم که غفلت نکنیم از این موضوع و این بیانیه را به صورت کامل و دقیق مطالعه نمایید.همت هوشیاری سرعت عمل ابتکار فرصت های علمی انسانی مادی و بینظیر کشوری ما از ویژگی هایی که لازم است ادامه مسیر این انقلاب بر اساس آنان باشد.

دکتر هاشمی در رابطه با برنامه های  استکبار برای ملت ایران گفت:  آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید چرا شبکه ای  مانند بی بی سی برای چین و یا هندوستان با بیش از دو میلیارد نفر مخاطب شبکه ای تاسیس نکرده است . چرا برای ایران با ۸۰ میلیون نفر شبکه ایجاد می کند اما برای آنان نه .دشمن می‌خواهد ایده و نشاط و شادابی را برای ملت ما از بین ببرد اما رهبر معظم انقلاب همیشه بر امید تاکید دارد

مدیر ارشد گروه توسعه وسرمایه گزاری پرشین در ادامه سخنان خود که محوریت آن بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب اسلامی بود به بیان ویژگی‌های این بیانیه و کشور عزیزمان پرداخت . موقعیت استراتژیک، اولویت ترانزیتی، تنوع اقلیمی و تنوع زیستی ، ثروت سرشار معادن، ثروت سرشار نفت و گاز پتروشیمی از جمله مسائلی بود که وی به تشریح آن برای حضار و مهندسین جوان پرداخت.

وی در رابطه با موقعیت استراتژیک ایران و امنیت عبور و مرور از کشورمان برای سایر کشورها گفت:
امنیت اقتصادی برخی کشورها به امنیت ایران بستگی دارد ما از لحاظ ترانزیتی در اولویت هستیم و جایگاه بسیار مهمی داریم. از این مورد کمتر استفاده کردیم مثلا سواحل بسیار مهم، آسمان امن و مسیر کوتاه از ویژگی‌های خطوط هوایی دریایی و زمینی ایران است که درآمد بسیار بالایی نیز برای کشور دارد و رهبری نیز بر استفاده از این موضوع تاکید دارد.

دکتر هاشمی در رابطه با تنوع اقلیمی و زیستی کشور مان گفت :
ما جزء ۲۰ کشور اول جهان هستیم و انواع محصولات باغی و کشاورزی در کشورمان تولید می شود همچنین از ثروت سرشار معادنی برخورداریم که با بسیاری از معادن قابل رقابت با دنیا هستیم است نعمت های بسیار بزرگی است که خداوند به ما عطا کرده و لازم است برای این مهم بیشتر تلاش کنیم.

این مدیر موفق عرصه پتروشیمی در رابطه با ثروت سرشار نفت و گاز کشور بیان داشت:

در حال حاضر ۶۲ درصد نفت خاورمیانه در تنگه هرمز است در ۴۰ سال آینده هرکس به اندازه ای که نفوذ داشته باشد در منطقه خاورمیانه آقای دنیا است، چراکه آن زمان ۸۵ درصد نفت دنیا از این منطقه خواهد بود من بارها به مسئولین دانشگاهی و مدیریتی حوزه نفت و گاز گفته ام آیا دانشجویانی که الان تربیت می شوند برای مدیریت این حوزه بزرگ و مهم جهان آمادگی خواهند داشت؟شما بدانید که به وجود آمدن داعش و سایر جنگ ها در خاورمیانه به همین دلیل است

مدیر پروژه پتروشیمی پارس کیمیا کلر شوشتر در رابطه با شرایط پتروشیمی در کشور گفت:

خوراک گسترده‌ی پتروشیمی داریم چون هم نفت داریم هم گاز هم سرزمین وسیع ولی ما نتوانستیم بهره زیادی ببریم و فاصله ما با دنیا بسیار زیاد است وی افزود خط لوله اتیلن غرب را احداث کردیم و خوشبختانه در استان‌های مرزی در حال آماده شدن است و اتیلن شرق هم در حال آماده شدن است و باعث حفظ جمعیت در استان های شرقی ما می شود.اگر مرزهای ما خالی از سکنه شود امنیت به خطر می‌افتد.پتروشیمی هایی بزرگی در چابهار در حال انجام است که یک پتروشیمی پیشرفته بزرگ است و در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری است .

هاشمی در رابطه با تنوع انرژی در کشورمان نیز گفت :
خورشید ، باد، جزر و مد و … از ظرفیت های بالای کشور است که می توانیم استفاده بسیار خوبی ببریم و نباید از دنیا عقب بیفتیم .اگر جوانان همت کنند به راحتی می توانیم موانع را پشت سر بگذاریم.در کارخانه پترو کلر از یکسال گذشته سرپرستی کارگاه را به یک جوان بومی بنام مهندس بابادی دادیم و برای فازهای بعدی نیز فقط و فقط از نیروهای بومی استفاده خواهیم کرد البته افراد نیز باید شایستگی های خودشان را نشان دهند هرچند باید بگویم علی رغم میل باطنی  با توجه به مشکلاتی که داریم  احتمالا است پروژه احداث پتروشیمی بزرگ شوشتر را به خارج از این شهرستان منتقل کنیم .هرچند که تمایل داریم در شوشتر انجام شود .

همچنین مهندس احسان بهداروندی  دبیر این همایش ضمن تبریک  روز مهندس و تقدیر از حضور جامعه مهندسین و بویژه جناب دکتر هاشمی مدیر متعهد وانقلابی  ، خواهان جدی گرفتن نقش مهندسین کاردان ومتعد توسط مسئولین  درسطح شهرستان، استان و کشور درعرصه سازندگی شد.وی افزود : مهندسین رکن رکین وپایه ی پیشرفتهای دنیا هستند که هرچه این نقش پرنگ تر باشد سرزمینی آباد تر خواهیم داشت. اما متاسفانه نقش مهندس برای هیچیک از دولت ها نهادینه نشده است ودولتها به مهندسین به دید بهره بردار مینگرند و نه خدمت رسان.

در پایان  با رونمایی از اپلیکیشن “شهرینو” که توسط جوان خوشفکر شوشتری به نام مهندس عفیف  عضو کانون بسیج مهندسین شهرستان شوشتر که با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد شوشتر ساخته شد رونمایی گردید . این اپلیکیشن در گام اول  برای رزرو آنلاین غذا ، سینما ،استخر و … خدمات دهی می نماید . همچنین  از چندتن از مهندسین جوان شهرستان شوشتر که در سال های گذشته افتخار آفرینی کرده اند و دکتر هاشمی به پاس تلاش های صادقانه برای جامعه مهندسین، با اهدا لوح یادبود تقدیر به عمل آمد.

نفرات برگزیده همایش روز مهندس سال ۹۷ شهرستان شوشتر :

عارف مختاری: مخترع جوان(۱۸ساله)مخترع شارژر بدون سیم و پژوهشگر در عرصه انرژی خورشیدی
مهندس بهادری:پژوهشگر در حوزه کشاورزی.
مهندس محمد جولاپور: دارنده مدال طلا جهانی اختراعات ۲۰۰۹ بلژیک.
مهندس دریکوند: ازاساتید پژوهشگر وسازنده ومخترع دستگاه تصفیه فاضلاب

 

  • با سپاس از رسانه فرهنگی مذهبی عمار

      

 

http://alamejonoob.ir/?p=1906