***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

#########.....راهبرد نفت دزدی ، شیوه نوین امریکا.....#########

پنجشنبه, ۲۸ اسفند ۱۳۹۹، ۰۸:۱۷ ب.ظ

دکتر  سیدجواد  هاشمی فشارکی  

منتشر شده در پایگاه ایثار پرس

نشانی منبع خبر :

http://www.isarpress.ir/?p=4512

 

بعداز دوره استعماری کشورهایی با سران خاین وابسته مانند ایران بعداز انقلاب و.... واز دست رفتن منافع غربیها ، راهبرد امریکا مبتنی بر راهبرد نفت دزدی امریکا عملا در برخی کشورهای نفت خیزسالهاست ادامه دارد. 

 

  • جنگ تحمیلی برای غارت نفت : با توجه به طرحریزی امریکایی ها مبنی بر تجاوز صدام به ایران،  که یکی از اهدافش جدا سازی استان نفت خیز خوزستان بوده و برژینسکی مدیر شورای روابط خارجی امریکا در3۱شهریور ۵۹ به بغداد سفر کرده و علنا حمایت خود را به اغاز جنگ به نمایش گذاشت و منتظر بودند که پس تصرف کامل مناطق نفت خیز و تداوم تصرف عراق بر ان، همانند دزدی نفتی مانند سایر کشورهای جنگ زده سوریه و عراق و....سالیان سال به نفت دزدی مشغول باشند .

 

  • دفاع مقدس مانع نفت دزدی امریکاییها  : با شکل گیری دفاع مردمی درجبهه های جنگ ، هم تصرف عراق به اهداف تعیین شده کل استان نرسید واشغال خوزستان کامل نشد و هم طی چند عملیات بسیجیان و سپاهیان اسلام،  مناطق اشغالی باز پس گرفته شد و بعبارتی هم عراق و هم حامیان غربی ناکام ماندند.
  • لذا فتنه جایگزین حمله امریکا به خود عراق صورت گرفت،  تا هم زیرساختهای انرا نابود کند و هم بر چاههای نفت جنوب عراق مسلط شده و در حال نفت دزدی می باشند وعلیرغم مصوبه مجلس عراق مبنی بر خروج امریکا، جسورانه باقی مانده اند.

 

  • نفت دزدی امریکا در برخی کشورها : راهبرد امریکا مبتنی بر راهبرد نفت دزدی امریکا در برخی کشورهای نفت خیزسالهاست ادامه دارد. امریکا پس از حمله واشغال عراق بر منابع نفتی جنوب عراق سیره یافته و راسا ان را برداشت می کند . پس از جنگ داعش دست پروده در سوریه، بر چاههای نفت منطقه المیادین سیره یافته و بخشی از را به گروههای تکفیری میدهد و بخشی را نیز می فروشد و پولش را صرف سلاح ومهمات تحویلی به تکفیریها میکند . واین رویه انان سالهاست ادامه دارد. 

 

  • سخن پایانی : یکی از دستاوردهای مهم دفاع مقدس ، علاوه بر حفظ سرزمین و جغرافیای ایران ، ممانعت از نفت دزدی امریکاییها بوده و  یکی ازمنابع خدادادی ملت ایران محفوظ ماند . و ارزش  واقعی آن بیش از واقعه ملی شدن صنعت نفت تلقی میشود .

 

http://www.isarpress.ir/1399/12/28/%d8%b1%d8%a7%d9%87%d8%a8%d8%b1%d8%af-%d9%86%d9%81%d8%aa-%d8%af%d8%b2%d8%af%db%8c-%d8%8c-%d8%b4%db%8c%d9%88%d9%87-%d9%86%d9%88%db%8c%d9%86-%d8%a7%d9%85%d8%b1%db%8c%da%a9%d8%a7/