***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

 اقای جواد محمدی فشارکی مدیر بازرسی و نظارت اصناف اصفهان

https://www.isna.ir/news/1400020502864/

  •  یکشنبه / ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۱:۲۵
  •  دسته‌بندی: اصفهان
  •  کد خبر: 1400020502864
  •  منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان
  • چاپ

مدیر بازرسی و نظارت اصناف اصفهان:

دیواری کوتاه‌تر از اصناف برای مهار کرونا پیدا نکرده‌ایم

دیواری کوتاه‌تر از اصناف برای مهار کرونا پیدا نکرده‌ایم

ایسنا/اصفهان مدیر بازرسی و نظارت اصناف اصفهان با تاکید بر اینکه متاسفانه تصمیم گیران برای مهار کرونا دیواری کوتاه تر از اصناف پیدا نکرده اند، گفت: اگرچه امروز قدرت خرید مردم اندک است، اما مغازه دار به امید یک فروش در روز مغازه اش را باز می کند، اما زمانی که تعطیل کنند، دورهمی های خانوادگی بیشتر می شود.

جواد محمدی فشارکی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به وضعیت بد اصناف در پی تعطیلی های مکرر، اظهار کرد: در حال حاضر اصناف اصفهان از لحاظ اقتصادی شرایط نامساعدی دارند.

وی با بیان اینکه بنابر مطالعات صورت گرفته اصناف بین ۱۱ تا ۱۵ درصد در انتقال ویروس کرونا تاثیرگذار هستند، تصریح کرد: این درحالی است که ۸۵ درصد عامل انتقال ویروس کرونا در کشور رها و در حال فعالیت هستند، متاسفانه ستاد مقابله با کرونا تمام تمرکز خود را بر روی اصناف و تعطیلی آنها در زمان پیک کرونا گذاشته است.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف اصفهان با بیان اینکه در شرایط فعلی برای تصمیم گیران راحت ترین روش مقابله با کرونا پاک کردن صورت مسئله است و راحت ترین راه را در تعطیلی واحدهای صنفی می دانند، تاکید کرد: متاسفانه امروز بسیاری از باشگاه های ورزشی و بدنسازی، مجموعه های دولتی و غیردولتی، مترو، اتوبوسرانی پروتکل های مقابله با کرونا را رعایت نمی کنند و با وجود ممنوعیت، هنوز در پارک ها خانواده ها دور هم تجمع دارند.

وی گفت: وقتی به متصدی یک واحد صنفی گفته می شود که به دلیل کرونا باید مغازه خود را تعطیل کند، باید از محل دیگری این واحد صنفی را حمایت و تامین مالی کنیم، در حالیکه از نه تنها این کار نمی شود، بلکه مغازه دار باید چک خود را پاس کند، اجاره مغازه بسته را بپردازد، هزینه بیمه و حقوق کارگر خود را پرداخت کند و همچنین در آخر سال مالیات مغازه بسته اش را باید پرداخت کند.

محمدی فشارکی با تاکید بر اینکه این مدل تصمیمات برای تعطیلی مغازه ها با هیچ منطقی مطابقت ندارد، معتقد است که بهتر بود امروز تمام واحدهای صنفی باز باشند، اما در رعایت پروتکل های مقابله با کرونا و برخورد با آن سختگیری بیشتری اعمال شود؛ به این صورت که اگر هر واحدی موارد را رعایت نکرد، بدون تذکر پلمب شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر هیچ تفاوتی بین واحدهای صنفی پروتکل ها را رعایت می کنند و نمی کنند، قائل نیستیم، تاکید کرد: در شرایط فعلی پیک کرونا دستور تعطیلی هر دو واحد صنفی را صادر کرده ایم، اما باید توجه داشت که زیاد نمی توانیم به کسبه برای تعطیلی واحدهای صنفی شان فشار وارد کنیم و به قید فوریت این تصمیمات باید از سوی ستاد مقابله با کرونا تغییر کند.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف اصفهان با اشاره به اینکه وقتی به کسبه ای می گوییم تعطیل کند، در منزل مشغول تلویزیون دیدن و کتاب خواندن نمی شود، گفت: در این شرایط دورهمی های خانوادگی و باغ رفتن ها، مسافرت ها شدت می گیرد و به نوعی این تعطیلی باعث شیوع بیشتر ویروس کرونا می شود.

وی اضافه کرد: اگرچه امروز قدرت خرید مردم اندک است، اما مغازه دار به امید یک فروش در روز مغازه اش را باز می کند، اما زمانی که تعطیل کنند، دورهمی های خانوادگی بیشتر می شود.

محمدی فشارکی با تاکید بر اینکه متاسفانه تصمیم گیران برای مهار کرونا دیواری کوتاه تر از اصناف پیدا نکرده اند، گفت: در حال حاضر مجتمع های تجاری تعطیل هستند و بعضا این پاساژها نواقصی در بحث انشعابات خود دارند که هزینه های آن از محل حق شارژ واحدهای صنفی داخل مجتمع تامین شود، اما در شرایطی که متصدی درآمدی ندارد، امکان پرداخت این هزینه و برطرف شدن مشکلات مجتمع های تجاری وجود ندارد.

وی با اعتقاد بر اینکه متاسفانه با برخی تصمیمات اشتباه هنوز تورهای گردشگری و پروازهای داخلی و خارجی برقرار است، گفت: با این مدل تصمیمات غول های سرمایه داری که موجب گسترش بالای ویروس کرونا هستند، فعالیت می کنند، اما همچنان تاکید بر تعطیلی واحدهای صنفی خرد داریم.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف اصفهان در ادامه همچنین با اشاره بازرسی های اصناف در اصفهان، اظهار کرد: بخشی از این بازرسی ها مربوط به ماه رمضان است که نه تنها به عنوان مشاغل گروه یک فعال و باز هستند، بلکه امروز مردم بیشترین خرید را از آنها دارند.

وی با بیان اینکه از ابتدای ماه رمضان تا ۳ اردیبهشت امسال ۱۸ هزار و ۳۳۳ بازرسی در اصفهان انجام شده است، گفت: از این تعداد ۱۱۹ پرونده به ارزش ریالی یک میلیارد و ۵۳۷ میلیون و ۷۰۶ هزار و ۶۰۰ ریال تشکیل شده است.

به گفته محمدی فشارکی، بالاترین رتبه تخلف کسبه مربوط به گران فروشی و همچنین عدم درج قیمت است.

وی با اشاره به بازرسی های اصناف مربوط به رعایت پروتکل های بهداشتی کرونا، اظهار کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون ۷۳ هزار و ۸۵۶ بازرسی در اصفهان داشته ایم که از این تعداد ۵ هزار و ۱۷۱ تذکر کتبی به واحدهای صنفی داده ایم.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف اصفهان گفت: طی مدت یک ماه گذشته ۶۶۳ واحد صنفی در شهرستان اصفهان پلمب شده است.

انتهای پیام

 

 

https://www.isna.ir/news/1400020502864/

 

https://www.isna.ir/news/1400020502864/%D8%AF%DB%8C%D9%88%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%DA%A9%D9%88%D8%AA%D8%A7%D9%87-%D8%AA%D8%B1-%D8%A7%D8%B2-%D8%A7%D8%B5%D9%86%D8%A7%D9%81-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D9%87%D8%A7%D8%B1-%DA%A9%D8%B1%D9%88%D9%86%D8%A7-%D9%BE%DB%8C%D8%AF%D8%A7-%D9%86%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%87-%D8%A7%DB%8C%D9%85