***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

مهلت ارسال آثار به جشنواره «طراحی بقاع متبرکه ائمه بقیع (ع)» تمدید شد

دکتر سید جواد هاشمی فشارکی

منتشر شده در خبرگزاری بین المللی قرانی ایگنا :

منبع خبر :

https://qazvin.iqna.ir/fa/news/3966827/

 

کد خبر: ۳۹۶۶۸۲۷

تاریخ انتشار: ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۸

صفحه اصلی » شعب استانی »  فرهنگی

مهلت ارسال آثار به جشنواره «طراحی بقاع متبرکه ائمه بقیع(ع)» تمدید شد

دبیر جشنواره «طراحی معماری آستان مطهر ائمه بقیع» با اشاره به اینکه مرکز هنر و معماری جهاد دانشگاهی قزوین در این رویداد مشارکت دارد، گفت: در پی استقبال و درخواست‌های مکرر علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره با نظر مساعد دبیرخانه، مهلت ارسال آثار و تحویل مدارک تا تاریخ ۱۳ مهر ۱۴۰۰ تمدید شد و نتایج در تاریخ ۲ آبان مصادف با روز میلاد پیامبر(ص) و امام جعفر صادق(ِع) اعلام خواهد شد.

سیدجواد هاشمی‌فشارکی، دبیر جشنواره «طراحی معماری آستان مطهر ائمه بقیع»، در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، بیان کرد: با توجه به شرایط شیوع کرونا در کشور و در پی استقبال و درخواست‌های مکرر علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره با نظر مساعد دبیرخانه، مهلت ارسال آثار و تحویل مدارک تا تاریخ ۱۳ مهر ۱۴۰۰ تمدید شد.

وی ادامه داد: نتایج در تاریخ ۲ آبان ۱۴۰۰ مصادف با روز میلاد پر برکت پیامبر (ص) و میلاد امام جعفر صادق (ِع) آخرین امام مظلوم مدفون در بقیع اعلام خواهد شد. مکان نشست و نحوه برگزاری اختتامیه و اعلام نتایج متناسب با شرایط کرونایی متعاقباً اعلام خواهد شد.

هاشمی‌فشارکی خاطرنشان کرد: افرادی که طرح خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کرده‌اند، در صورت تمایل می‌توانند جهت تکمیل طرح خود اقدام و مجدداً ارسال کنند و یا گزینه دیگری تهیه کرده و بفرستند و ضریب موفقیت خویش را افزایش دهند. جنةالبقیع در روی زمین منحصربه‌فرد بوده و یکی از قبرستان‌های بزرگ مسلمین و یکی از مهم‌ترین مکان‌های مقدس بوده که ما آن را حرم چهار امام(ع) و آستان معطر می‌دانیم که ورود به آن باید با آداب خاص همراه باشد. ما در هیچ نقطه‌ای زمین نداریم که پیکر مطهر چهار تن از عترت معصومین(ع) از آخرین پیامبر الهی(ص) دران مدفون باشد؛ لذا این مکان یکی از مهم‌ترین زیارتگاه‌های همه مذاهب مسلمین در ایام حج و عمره محسوب می‌شود.

وی گفت: متأسفانه وهابیون یک صد سال پیش بناهای باستانی آنجا را تخریب و ضریح و آثار موجود را به یغما بردند و به ظاهری مشابه خرابه تبدیل کرده‌اند، درحالی‌که حتی به‌عنوان بخش مهمی از شهر مدینه، از امکانات اولیه و حتی چراغ نیز برخوردار نیست و روند محدودیت‌های وهابیت برای امکان زیارت قبور بقیع به‌مرور سخت‌تر و سخت‌گیرانه‌تر شده است، به شکلی که دیگر حتی اجازه زیارت ایستاده در فضای بی‌سقف را نیز نمی‌دهند. بنابراین ضرورت دارد، مسلمین جهان برای مقابله با این حرکت غیرانسانی وهابیون اقدام کنند. بنابراین طراحی این مکان مهم و مقدس به‌عنوان آستان مبارک ائمه بقیع (ع)، ضروری بوده و آمادگی برای احیای آن مطلوب است.

هاشمی‌فشارکی به هدف برگزاری این جشنواره اشاره کرد و گفت: هدف ما زمینه‌سازی برای زیارت ائمه معصومین بقیع (ع) و سایر بزرگان مدفون در جنه البقیع بوده و همچنین تلاش در جهت مرمت و احیای آثار تاریخی صدر اسلام و آشنایی بیشتر با فرهنگ و تمدن غنی اسلامی و همچنین زمینه‌سازی و ایجاد آمادگی‌های لازم برای امت اسلام جهت احیای آستان مطهر ائمه بقیع (ع) است.

وی تصریح کرد: این جشنواره می‌تواند وفاق میان فرق اسلامی در پیگیری سیاست امت واحده جهانی، حول محور مدینه النبی را ایجاد کند و یک شورونشاط فرهنگی و خلاقیت در جامعه معماران و شهرسازان به وجود آورد و جهت‌دهی معنوی در فعالیت‌های تخصصی به وجود آورد و سبب خیر و برکات در حوزه‌های تخصصی گردد.

این استاد دانشگاه بیان کرد: در این جشنواره محدودیتی برای شرکت‌کنندگان وجود ندارد و همه معماران؛ شهرسازان، طراحان شهری، شرکت‌های مهندسین مشاور، اساتید، دانشجویان رشته‌های مرتبط در سطح ملی و بین‌المللی می‌توانند شرکت کنند. شرکت‌کنندگان می‌توانند به‌صورت گروهی و یا انفرادی در مسابقه شرکت کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه به برگزیدگان هدایایی اهدا خواهد شد، گفت: این جشنواره به همت سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری کشورو با مشارکت قطب علمی معماری اسلامی ایران، بنیاد معماری انقلاب اسلامی و با حمایت مرکز خدمات تخصصی هنر و معماری جهاد دانشگاهی قزوین، مرکز معماری اسلامی حوزه هنری، پژوهشگاه بعثه رهبری در حج و نیز همکاری دانشکده‌های معماری دانشگاه‌های سراسر کشور و تعداد دیگری از نهادی مذهبی و فرهنگی و تخصصی برگزار می‌شود و دبیرخانه جشنواره نیز موسسه مسکن و عمران اجتماعی بسیج است.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: هیئت‌داوران این جشنواره علاوه بر اینجانب متشکل از اساتید مهندس مهدی چمران، استاد عبدالحمید نقره‌کار، دکتر امیر محمدخانی، دکتر محمدعلی خان‌محمدی، دکتر بهمن ادیب‌زاده و دکتر محسن وفامهر است.

وی در پایان اظهار کرد: لازم است یادآوری کنم که مالکیت معنوی و مادی آثار منتخب (برگزیده) متعلق به برگزار کننده است و برگزار کننده مجاز به چاپ و انتشار کلیه آثار دریافتی بنا به صلاحدید خواهد بود؛ ارسال آثار ارائه شده به سایر جشنواره‌ها، پایان‌نامه‌ها و مواردی از این قبیل، درصورتی‌که با مشخصات مسابقه تطابق داشته باشد، بلامانع است و درنهایت هرگونه مسئولیت حقوقی ارسال مدارک با ارسال کننده خواهد بود.

یادآور می‌شود؛ علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به نشانی https://baqifestival.ir و همچنین پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بسیج عمران و معماری کشور به نشانی www.omranbasij.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام

گزارش خطا

 

 

برچسب ها: هاشمی فشارکی ، جنته البقیع ، جشنواره طراحی ، معماران ، هنر و معماری جهاد دانشگاهی

 

 

https://qazvin.iqna.ir/fa/news/3966827/%D9%85%D9%87%D9%84%D8%AA-%D8%A7%D8%B1%D8%B3%D8%A7%D9%84-%D8%A2%D8%AB%D8%A7%D8%B1-%D8%A8%D9%87-%D8%AC%D8%B4%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%A8%D9%82%D8%A7%D8%B9-%D9%85%D8%AA%D8%A8%D8%B1%DA%A9%D9%87-%D8%A7%D8%A6%D9%85%D9%87-%D8%A8%D9%82%DB%8C%D8%B9%D8%B9-%D8%AA%D9%85%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D8%B4%D8%AF

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۰/۰۲/۰۵