***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

دکتر سید جواد هاشمی فشارکی

منتشر شده در پایگاه ایثار پرس :

گروه : آخرین اخبار / صفحه اول / ویژه

http://www.isarpress.ir/?p=5138

  • شناسه : 5138
  • 25 اردیبهشت 1400 - 7:0

 

هویدایی بی تمدنی غرب در بحران کرونا

در این نوشتار ؛ بیانات رهبر انقلاب اسلامی در طول دوره بحران ویروس منحوس کرونا ، در بروز بی هویتی تمدن غربی، بی فرهنگی  و شکست خوردگی فلسفه اجتماعی غرب وهشدارهای لازم استخراج و تبیین گردیده است .

  • مقدمه

یکی از مهم ترین موفقیت های ایران در بحرانهای طبیعی و فتنه های دشمنان ، هدایت حکیمانه رهبر انقلاب اسلامی متکی بر تعالیم دین مبین اسلام می باشد.که نمونه اخیر آن در بحران بیماری کرونا تجلی یافته است . از هشدارهای به موقع تا راهبری دستگاههای مختلف در پیش پیش گیری و نیز پیگیری یافتن راههای درمان بیماران و ارتقای سلامتی مردم ؛ وبخصوص بروز تجلی بنیه های ایمانی ، انگیزه های درونی و نشاط  بخشی جامعه در شرایط بحرانی و مشکلات معیشتی است.  .

در این نوشتار ، تمامی سخنان رهبر انقلاب در طول دوره بحران ویروس منحوس کرونا ، از پایگاه اطلاع رسانی ایشان استخراج ، تیتر گذاری ، موضوع بندی ، مدون و در بخشهای زیر ارایه گردیده است .

  • الف- تبیین وضعیت آمریکا و غربیها

دراین بحران جهانی بیش از هرجایی سرمداران و مردم امریکا و کشورهای غربی  ، سو رفتار و عملکرد را داشته اند و پوشالی بودن تمدن غربی ها اشکار شد و رهبر انقلاب نیز به خوبی این موضوع را تبیین و روشنگری کردند :

 

  1. بی تمدنی غربیها : در آنجا اتّفاق افتاده. بعضیها از ترس کرونا خودکشی کردهاند، از ترس مرگ خودکشی کردهاند؛ اینها رفتارهایی است که برخی از ملّتهای غربی از خودشان نشان دادهاند. این البتّه نتیجه‌ی منطقی و طبیعی فلسفه‌ی حاکم بر تمدّن غربی است؛ [یعنی] فلسفه‌ی فردگرایی، فلسفه‌ی مادّیگری‌، فلسفه‌های غالباً بی‌خدایی که اگر اعتقادی هم به خدا هست، آن اعتقاد توحیدی صحیحِ عمیقِ معرفت‌زا نیست. ( ۱۳۹۹/۰۱/۲۱ ، سخنرانی تلویزیونی به مناسبت ولادت حضرت امام زمان(عج) )

 

  1. بی فرهنگی تمدن غربی در بحران کرونا : در آزمون کرونا... فرهنگ و تمدّن غربی محصول خودش را نشان داد؛ آنچه در کشورهای غربی، در اروپا و آمریکا اتّفاق افتاد -که خب بعضی از آنها را تلویزیون ما گفت، لکن بعضی از آنها هم در تلویزیون گفته نمیشود و اطّلاعاتی است که به ما میرسد و ما میدانیم- محصول تربیت خود را نشان داد. یک دولتی ماسکِ متعلّق به یک دولت دیگر را، دستکشِ متعلّق به یک دولت دیگر را سرِ راه مصادره کند و به طرف خودش ببرد که این در مورد چند دولت در اروپا و در آمریکا اتّفاق افتاد. ( سخنرانی تلویزیونی به مناسبت ولادت حضرت امام زمان(عج) ۱۳۹۹/۰۱/۲۱ )

3.ترس و وحشت غربیها :مردم هر روز در ظرف  مدت کوتاهی ، در ظرف یک ساعت یا دو ساعت فروشگاه‌ها را تخلیه کنند، حرص بزنند برای خرید بیشتر که بروند یخچالها و فریزرهای خانه‌ی خودشان را پُر کنند و دکّانها خالی بشود که قفسه‌های خالی را در تلویزیون‌های دنیا نشان دادند، و تلویزیون ما هم از آنها نقل کرد؛ یا کسانی برای چند دستمال توالت به جان هم بیفتند، یا کسانی برای خرید اسلحه صف بکشند، نشان داد که مردم صف کشیده‌اند بروند اسلحه بخرند، چون احساس خطر میکنند در این ایّام که باید اسلحه داشته باشند؛ یا برای بیمارها اولویّت قائل بشوند، بیمار پیر را معالجه نکنند؛ میگوید لزومی ندارد ما زحمت بکشیم و با این محدودیّت، بیمار پیر و از کارافتاده و دچار مشکلات اساسی را معالجه کنیم؛ اینها حوادثی است که در آنجا اتّفاق افتاده. بعضی‌ها از ترس کرونا خودکشی کرده‌اند، از ترس مرگ خودکشی کرده‌اند؛ اینها رفتارهایی است که برخی از ملّتهای غربی از خودشان نشان داده‌اند. (  سخنرانی تلویزیونی به مناسبت ولادت حضرت امام زمان(عج) ۱۳۹۹/۰۱/۲۱ )

 

  1. شکست غرب در آزمون جهانی مقابله با کرونا : حضرت آیت‌الله خامنه‌ای شکست غرب در آزمون جهانی مقابله با کرونا را مورد توجه قرار دادند و افزودند: غرب و غرب‌زدگان نمی‌خواهند این شکست دیده شود اما لازم است ابعاد این ناتوانی بررسی و بیان شود چرا که انتخاب سرنوشت‌های مهم برای ملتها به این آگاهی‌ها بستگی دارد. ( ۱۳۹۹/۰۲/۲۱ ، ارتباط تصویری ستاد ملی مبارزه با کرونا با رهبر انقلاب )

 

  1. شکست توانایی‌های مدیریتی غرب : کرونا در آمریکا و اروپا در مقایسه با دیگر کشورها دیرتر شیوع پیدا کرد یعنی این کشورها فرصت داشتند خود را آماده مواجهه با این ویروس کنند اما آن چنان که باید و شاید نتوانستند که آمار بالای مبتلایان و فوت‌شدگان در آمریکا و برخی کشورهای اروپایی و مشکلات مختلف مردم در این کشورها از جمله بیکاری، این ناتوانی‌ها را اثبات می‌کند. ( ۱۳۹۹/۰۲/۲۱ ، ارتباط تصویری ستاد ملی مبارزه با کرونا با رهبر انقلاب )

 

  1. شکست خوردگی فلسفه اجتماعی غرب در مقابله با کرونا : روح و محتوای فلسفه اجتماعی در غرب بر پایه مادیات و پول استوار است به همین علت است که آن‌ها در موضوع کرونا به سالمندان، افراد مریض، بی‌پول و معلول بی‌اعتنایی کردند چرا که این قشرها توانایی کسب پول و ایجاد مادیات را ندارند به همین خاطر شمار زیادی در خانه‌های سالمندان جان باختند که این واقعیات شکست فلسفه اجتماعی غرب را نیز آشکار می‌کند. ( ۱۳۹۹/۰۲/۲۱ ، ارتباط تصویری ستاد ملی مبارزه با کرونا با رهبر انقلاب )

 

  1. مدیریّت افتضاح امریکا در قضیّه‌ی کرونا :رفتارشان ( آمریکا و....) این [طور] است؛ برادرکشی، جنگ‌افروزی، کمک به دولتهای مستبد و بدنام، دولتهایی که به معنای واقعی کلمه در دنیا بدنامند، جنایتهایی که کردند، جنگ‌افروزی‌هایی که کردند، تروریسم‌پروری‌هایی که کردند، حمایت بی‌دریغی که از ظلم روزافزون رژیم صهیونیستی انجام دادند و بی‌عدالتی‌ها و اخیراً هم مدیریّت افتضاحشان در قضیّه‌ی کرونا، چیزهایی است که موجب نفرت از آمریکا است؛ حالا همین آمریکا را بعضی‌ها سعی میکنند که در نظرها جلوه‌ بدهند. ( ۱۳۹۹/۰۲/۲۸  ، بیانات در ارتباط تصویری با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی )

 

  1. مدیریت افتضاح امریکا در قضیه‌ی کرونا: ایشان بخشی از نفرت کنونی از آمریکا را ناشی از رفتار مسئولان فعلی آن از جمله رئیس‌جمهور و وزیر خارجه‌ی کم‌مایه، پرحرف، بی‌منطق و مهمل‌گوی این رژیم دانستند و خاطرنشان کردند: البته علت نفرت از آمریکا فقط این مسئله نیست بلکه به عملکرد بلندمدت آمریکا از جمله کشتار، جنایت، بی‌عدالتی، تروریست‌پروری، کمک به دولتهای مستبد و بدنام، حمایت بی‌دریغ از ظلم روزافزون رژیم صهیونیستی و اخیراً مدیریت افتضاح در قضیه‌ی کرونا برمیگردد. ( ۱۳۹۹/۰۲/۲۸ ؛ ارتباط تصویری نمایندگان تشکل‌های دانشجویی با رهبر انقلاب )

 

  1. رسوایی امریکایی ها در مدیریت کرونا : به هر حال به توفیق الهی، به لطف الهی، آمریکایی‌ها با رفتارهای خودشان رسوا شدند؛ آن، مدیریّتشان در قضیّه‌ی کرونا، که آنها را در دنیا رسوا کرده و الان هم این رسوایی ادامه دارد؛ با اینکه دیرتر از خیلی از کشورها اینها ابتلا پیدا کردند و میتوانستند از تجربه‌های دیگران استفاده کنند و میتوانستند آمادگی‌های لازم را به وجود بیاورند، ضعف مدیریّت در آن کشور موجب شده که امروز تلفاتشان چندین برابر تلفات کشورهای دیگر است و ابتلائاتشان هم همین جور. نتوانستند مدیریّت کنند و نمیتوانند مدیریّت کنند؛ به خاطر همین خصوصیّات فسادی که در دستگاه حاکمه‌ی آمریکا وجود دارد. این هم وضع اداره‌ی مردم، این هم برخورد با مردم؛ زبانشان هم دراز است؛ مردم را میکُشند و با جنایت واضح و آشکار، خودشان را نشان میدهند و عذرخواهی هم نمیکنند؛ در عین حال زبانشان هم دراز است، میگویند حقوق بشر! آن مرد سیاهی که آنجا کشته شد، ظاهراً بشر نبود و حقوقی نداشت؛ این جوری است. ( ۱۳۹۹/۰۳/۱۴ ،  سخنرانی تلویزیونی به مناسبت سی‌ویکمین سالگرد رحلت امام خمینی )
  • ب- تمثیل کرونا برای سایر موضوعات

در سایر موضوعاتی که رهبری بیاناتی داشته اند ؛ به تناسب موضوع از واقعه کرونا ، بعنوان تمثل و تقریب ذهن استفاده کرده اند :

 

  1. آتش افروزی و کشتار آمریکا و اروپا  : امروز دنیا یک به یک تعداد قربانیان کرونا را در سراسر جهان میشمارد، هیچ کس نپرسیده و نمیپرسد قاتل و مسئول صدها هزار شهید و اسیر و مفقود در کشورهایی که آمریکا و اروپا در آن آتش جنگ را روشن کرده‌اند کیست؟ مسئول این همه خون بناحق ریخته در افغانستان، یمن، لیبی، عراق، سوریه و دیگر کشورها کیست؟ مسئول این همه جنایت و غصب و تخریب و ظلم در فلسطین کیست؟ چرا هیچ کس این میلیون‌ها کودک و زن و مردِ مظلوم در جهان اسلام را شمارش نکرد؟ چرا کسی قتل‌عام شدن مسلمانان را تسلیت نمیگوید؟ چرا میلیون‌ها فلسطینی باید هفتاد سال از خانه و کاشانه‌ِی خود دور بوده و در تبعید به سر برند؟ و چرا قدس شریف -قبله‌ی اوّل مسلمانان- باید مورد اهانت قرار گیرد؟ سازمان به اصطلاح ملل به وظیفه‌ی خود عمل نمیکند و نهادهای به اصطلاح حقوق بشری مُرده‌اند. شعار «دفاع از حقوق کودک و زن» شامل کودکان و زنان مظلوم یمن و فلسطین نمیشود. این ‌چنین است وضع قدرتهای ظالم غربی و مجامع وابسته‌ی جهانی؛ وضع برخی دولتهای دنباله‌رو آنان در منطقه هم در بی‌آبرویی و رسوایی بدتر از آن است که به بیان آید. پس جامعه‌ی مُسلمِ غیور و دیندار باید به خود و نیروی درونی‌اش تکیه کند؛ دست قدرتمند خود را از آستین بیرون آوَرَد و با توکّل و اعتماد به خداوند از موانع عبور کند. ( ۱۳۹۹/۰۳/۰۲ ، سخنرانی تلویزیونی به مناسبت روز جهانی قدس )

 

  1. ویروس کرونا و ویروس دیرپای صهیونیسم: سیاست عادّی‌سازی حضور رژیم صهیونیستی در منطقه یکی از عمده‌ترین سیاست‌های ایالات متّحده‌ی آمریکا است. برخی دولتهای عربی منطقه که نقش پادوی آمریکا را ایفا میکنند، در این ‌باره به تهیّه‌ی مقدّمات لازم آن، از قبیل ارتباطات اقتصادی و امثال آن پرداخته‌اند؛ این تلاشها یکسره عقیم و بی‌نتیجه است. رژیم صهیونیستی زائده‌ای مهلک و زیان‌بخش برای این منطقه است و بیقین ریشه‌کن و ازاله خواهد شد، و بی‌آبرویی و سیه‌رویی برای کسانی خواهد ماند که امکانات خود را در خدمت این سیاست استکباری نهاده‌اند. برخی برای توجیه این رفتار زشت، استدلال میکنند که رژیم صهیونیستی واقعیّتی در منطقه است، بی‌آنکه به یاد آورند که با واقعیّتهای مهلک و زیان‌بخش باید مبارزه کرد و آن را ازاله کرد. امروز کرونا یک واقعیّت است و همه‌ی انسانهای باشعور، مبارزه با آن را واجب میدانند. ویروس دیرپای صهیونیسم، بی‌گمان از این پس دیری نمیپاید و به همّت و ایمان و غیرت جوانان از این منطقه ریشه‌کن خواهد شد. ( ۱۳۹۹/۰۳/۰۲ ، سخنرانی تلویزیونی به مناسبت روز جهانی قدس )

 

  • ج - هشدار در برابر فتنه های دشمن

با توجه به اینکه آمریکا ما را با با تحریم های زیادی مواجه کرده و حتی مانع ورود داروهای بیماران سرطانی به کشور می گردد ، علنا در جنگ با ملت ایران هستند و دستشان به خون شهید سلیمانی و دیگران الوده می باشد ،بنابراین با توجه به سو سابقه امریکا وغربیها علیه ملتهای جهان وبخصوص کشورهای اسلامی و بویژه جمهوری اسلامی و وجود شبهاتی در دستکاری این ویروس لذا رهبر انقلاب ابتدا هشدارهای لازم را درخصوص احتمال جنگ بیولوژیکی داده و نیز به پژوهش دقیق و نیز اتکا به تولید داخلی معطوف داشته اند . و از لحاظ جنبه احتیاطی از عواقب سو واکسن های امریکایی و اروپایی انرا غیر مجاز اعلام میکنند.:

 

  1. هشیاری در برابر توطئه های دشمناندر جنگهای بزرگ دنیا، در دو جنگ جهانی میلیون‌ها نفر کشته شدند؛ حالا در قضیّه‌ی کرونا گفته میشود که مثلاً تا حالا یک میلیون و خرده‌ای در سطح دنیا مبتلا(۱۳) شده‌اند. در جنگ اوّل و دوّم [جهانی] که با فاصله‌ی حدود بیست سال در اروپا اتّفاق افتاد، چندین میلیون [نفر] -حالا الان دقیق یادم نیست، امّا میدانم بیش از ده میلیون جمعیّت- به قتل رسیدند؛ در جنگ ویتنام که آمریکا به آنجا حمله کرد همین جور؛ و در جنگهای گوناگون دیگر. در همین اواخر به وسیله‌ی عوامل آمریکا، در حمله‌ی به عراق عدّه‌ی زیادی کشته شدند، به شهادت رسیدند؛ و امثال اینها فراوان اتّفاق افتادهپس ما وقتی که راجع به این قضیّه فکر میکنیم از بقیّه‌ی حوادث مهمّی که در دنیا همواره وجود داشته نبایستی غفلت بکنیم و بدانیم که همین حالا هم میلیونها انسان زیر فشار ظلم و ستم دشمن و دشمنی‌های دشمنان و قدرتمندان رنج میبرند؛ مردم در یمن، مردم در فلسطین و در بسیاری از نقاط دیگر جهان زیر فشار هستند. پس مسئله‌ی کرونا ما را از توطئه‌ی دشمنها غافل نکند، از توطئه‌ی استکبار غافل نکند؛ [چون] دشمنی استکبار هم با اصل نظام جمهوری اسلامی است. اینکه کسی خیال کند که ما دشمنی نکنیم تا با ما دشمنی نکنند، این نیست؛ اصل نظام جمهوری اسلامی، اصل مردم‌سالاری اسلامی از نظر آنها قابل قبول نیست، قابل فهم نیست و قابل تحمّل نیست. این هم یک نکته. ( ۱۳۹۹/۰۱/۲۱ ، سخنرانی تلویزیونی به مناسبت ولادت حضرت امام زمان(عج) )

 

  1. احتمال تهدید بیولوژیکی دشمن : " این اقدام با توجه به قرائنی که احتمال «حمله‌ی بیولوژیکی» بودن این رویداد را مطرح کرده می‌تواند جنبه‌ی رزمایش دفاع بیولوژیک نیز داشته و بر اقتدار و توان ملّی بیفزاید. " (  فرمان فرمانده معظم کل قوا به رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در زمینه مقابله با کرونا ، 22 اسفند ۱۳۹۸ )

 

  1. احتمال تهدید بیولوژیکی ایران از سوی امریکا : شما آمریکایی‌ها متّهمید به اینکه این ویروس را شما تولید کرده‌اید؛ من نمیدانم چقدر این اتّهام حقیقی است، امّا وقتی این اتّهام وجود دارد کدام عاقلی به شما اعتماد میکند که شما بیایید برای او دارو بیاورید؛ ممکن است داروی شما یک وسیله‌ای باشد برای اینکه این بیماری را بیشتر گسترش بدهد. هیچ اعتباری ندارید؛ به شما اعتمادی نیست. ممکن است یک دارویی را شماها تجویز کنید، یا وارد کشور بکنید که این ویروس را ماندگار کند و مانع تمام شدنش بشود؛ یعنی اگر چنانچه این تهمت درست باشد و شما این ویروس را به وجود آورده باشید، این کارها از شماها بر می‌آید. یا اگر کسی را به عنوان درمان‌کننده و پزشک بخواهید بفرستید، ممکن است او بخواهد بیاید اینجا، اثر عملی سمّی را که تولید کرده‌اند را از نزدیک ببیند؛ چون گفته میشود که با استفاده‌ی از آشنایی‌های ژنتیک ایرانی که از وسایل مختلفی به دست آورده‌اند، یک بخشی را بالخصوص برای ایران درست کرده‌اند؛ خب این ممکن است بخواهد بیاید ببیند که اثرش چگونه شد؛ اطّلاعات خودشان را تکمیل کنند و دشمنی خودشان را بیشتر کنند؛ بنابراین این حرفی نیست که کسی از ملّت ایران این را قبول کند. ( ۱۳۹۹/۰۱/۰۳ ، سخنرانی نوروزی خطاب به ملت ایران )

 

  1. امریکایی ها متهم به تولید ویروس کرونا وعدم اعتماد به آنان : از جمله‌ی موضوعات مربوط به کرونا که بد نیست من این را اینجا بگویم، این است که سران آمریکا چند بار تا حالا گفته‌اند که ما حاضریم از لحاظ درمان و دارو به شما کمک کنیم؛ چند بار تکرار کرده‌اند که فقط شما از ما بخواهید تا به شما از لحاظ دارو و درمان کمک کنیم. این جزو آن حرفهای بسیار عجیب است که به ما میگویند که از آنها درمان بخواهیم و دارو بخواهیم. اوّلاً خودتان دچار کمبودید؛ الان خبرهایی که از آمریکا میرسد، یعنی حرفهایی که خود آمریکایی‌ها میزنند، شهردار فلان شهر، رئیس بهداری فلان نقطه، رئیس بیمارستان فلان ایالت، خودشان دارند صریحاً میگویند که دچار کمبودهای وحشت‌آوری هستند؛ هم از لحاظ وسایل پیشگیری در بُروز بیماری، از ابتلای به بیماری، هم در دارو و مانند اینها. اگر چیزی دارید و دستتان باز است صرف خودتان بکنید. ثانیاً شما آمریکایی‌ها متّهمید به اینکه این ویروس را شما تولید کرده‌اید؛ من نمیدانم چقدر این اتّهام حقیقی است، امّا وقتی این اتّهام وجود دارد کدام عاقلی به شما اعتماد میکند که شما بیایید برای او دارو بیاورید؛ ممکن است داروی شما یک وسیله‌ای باشد برای اینکه این بیماری را بیشتر گسترش بدهد. هیچ اعتباری ندارید؛ به شما اعتمادی نیست. ممکن است یک دارویی را شماها تجویز کنید، یا وارد کشور بکنید که این ویروس را ماندگار کند و مانع تمام شدنش بشود؛ یعنی اگر چنانچه این تهمت درست باشد و شما این ویروس را به وجود آورده باشید، این کارها از شماها بر می‌آید. یا اگر کسی را به عنوان درمان‌کننده و پزشک بخواهید بفرستید، ممکن است او بخواهد بیاید اینجا، اثر عملی سمّی را که تولید کرده‌اند را از نزدیک ببیند؛ چون گفته میشود که با استفاده‌ی از آشنایی‌های ژنتیک ایرانی که از وسایل مختلفی به دست آورده‌اند، یک بخشی را بالخصوص برای ایران درست کرده‌اند؛ خب این ممکن است بخواهد بیاید ببیند که اثرش چگونه شد؛ اطّلاعات خودشان را تکمیل کنند و دشمنی خودشان را بیشتر کنند؛ بنابراین این حرفی نیست که کسی از ملّت ایران این را قبول کند. ( ۱۳۹۹/۰۱/۰۳ ، سخنرانی نوروزی خطاب به ملت ایران )

 

  1. بروز توانایی‌های ملّت ایران در مقابله با کرونا و فشار حدّاکثری دشمن :" سال ۹۹ همچنین از جهتی سال بُروز توانایی‌های ملّت ایران بود؛ هم در مقابله‌ی با همین آزمون بزرگ یعنی کرونا که انصافاً ...محقین و دانشمندان، تا آحاد مردم، تا گروه‌های جهادی و خدمتگزار، توانایی بزرگی را از خودشان نشان دادند برای مدیرت این حادثه‌ی تلخ، آن هم با فشار کثری دشمن در زمان تحریم؛ با وجود تحریم، بسته ‌بودن راه‌های گوناگون برای استفاده‌ی از امکانات خارج از کشور، مت ما، دانشمندان ما، پزشکان ما، پرستاران ما، بهیاران ما، عوامل آزمایشگاهی ما و عوامل رادیولوژیستی ما -اینهایی که دست‌اندرکار درمان مردم بودند- انصافاً توانستند تجربه‌ی بزرگی را به یادگار بگذارند و توانایی بزرگی از خودشان نشان بدهند؛ همچنین ملّت ایران توانایی خودش را نشان داد در مقابله‌ی با فشار حدّاکثری دشمن. دشمنان ما و در رأس آنها آمریکا در صدد بودند که ملّت ایران را با این فشار حدّاکثری به زانو دربیاورند. امروز خود آنها و رفقای اروپایی‌شان صریحاً میگویند که فشار حدّاکثری شکست خورده. ما میدانستیم شکست میخورد و عازم بودیم که دشمن را شکست بدهیم در این زمینه. میدانستیم ملّت ایران می‌ایستد، ولی امروز خود آنها دارند اعتراف میکنند به اینکه این فشار حدّاکثری شکست خورده است. ( ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ ، پیام نوروزی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۰ )

 

  1. ممنوعیّت ورود واکسن آمریکایی، انگلیسی و فرانسوی به کشور : " نکته‌ی دوّم در مورد کرونا این است که ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی به کشور ممنوع است. این را من به مسئولین هم گفته‌ام، الان هم به طور عمومی میگویم. اگر آمریکایی‌ها توانسته بودند واکسن تولید کنند، این افتضاح کرونایی در کشور خودشان پیش نمی‌آمد. چند روز پیش در ظرف ۲۴ ساعت، اینها چهار هزار نفر تلفات داشتند. اینها اگر بلدند واکسن درست کنند، اگر کارخانه‌ی فایزرشان میتواند واکسن درست کند، چرا میخواهند به ما بدهند؟ خب خودشان مصرف کنند که این قدر مرده و کشته‌‌ی زیاد نداشته باشند. انگلیس هم همین جور. بنابر‌این، به اینها اعتماد نیست؛ من واقعاً اعتماد هم ندارم، نمیدانم، گاهی اوقات هست که اینها میخواهند واکسن را روی ملّتهای دیگر امتحان کنند، ببینند اثر میکند یا نمیکند. بنابر‌این، از آمریکا و از انگلیس [واکسن تهیّه نشود]. البتّه به فرانسه هم من خوش‌بین نیستم، علّتش هم این است که سابقه‌ی آن خونهای آلوده را اینها دارند. [البتّه] از جاهای دیگر اگر بخواهند واکسن تهیّه کنند -که جای مطمئنّی باشد- هیچ اشکالی ندارد.  "  ( ۱۳۹۹/۱۰/۱۹ ،بیانات در سخنرانی تلویزیونی در سالروز قیام ۱۹ دی )

 

  • سخن پایانی
  • پیش از این ، در بحرانهای مناطق کشور ، منافقین ، جنگ تحمیلی ، داعش ؛ فتنه های مسولین نا اهل مانند بنی صدر ، فتنه های گروهک های سیاسی و بخصوص در فتنه شدید 88 و نیز سالهای 96 و 98 نقش رهبری در مهار بحران در تلاطم فتن زمانه ، بی بدیل بوده است و اگر نبود چنین ذکاوت و هدایت گری ایشان ؛ هرکدام از این بحرانها می توانست معضلات شدیدی را برای مردم وکشور بوجود اورد ، که در بحران کرونا نیز مظاهر آن تجلی یافت .
  • بروز جلوه های تاثیر دین اسلام در میان مسلمانان در یاری رساندن به همنوعان در اوج تجلی جلوه های ایثار و جانفشانی بوده است و مراکز اسلامی بیشترین کمکهای مومنانه را در شرایط بحران کرونا داشته ودارد .
  • نوشتار حاضر مبین این است که نقش رهبری معظم انقلاب اسلامی از آغاز تاکنون، خردمندانه و هوشمندانه در همه زمینه هایی که لازم بوده ، به موقع بیان شده و اثر گذار بوده است و اگر نبود چنین جایگاهی و چنین رهبرخردمندی ، قطعا کشور و جامعه با مشکلات عدیده ای مواجه میشدند . به پاس این نعمت الهی بایستی به درگاه خداوند شکرگذار بوده و تدابیر ایشان را عمل نماییم. و آینده درخشان در تراز جهانی را رقم زده و زمینه ساز ظهور (عج) باشیم .

 

منبع :

پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌العظمی سیدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی  ، به نشانی :   https://farsi.khamenei.ir/

دکتر سید جواد هاشمی فشارکی ، استاد دانشگاه و مولف کتاب مدیریت بحران ومدیریت شهری

http://www.isarpress.ir/?p=5138

هویدایی بی تمدنی غرب در بحران کرونا

 

http://www.isarpress.ir/1400/02/25/%d9%87%d9%88%db%8c%d8%af%d8%a7%db%8c%db%8c-%d8%a8%db%8c-%d8%aa%d9%85%d8%af%d9%86%db%8c-%d8%ba%d8%b1%d8%a8-%d8%af%d8%b1-%d8%a8%d8%ad%d8%b1%d8%a7%d9%86-%da%a9%d8%b1%d9%88%d9%86%d8%a7/