***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

آقای سید جواد هاشمی فشارکی و...

Golbargnews

https://golbarg.news/%d8%a7%d8%a6%d8%aa%d9%84%d8%a7%d9%81-%d8%a7%d8%b3%d9%88%d9%87-%da%a9%d9%84-%da%a9%d8%b4%d9%88%d8%b1/

 

اجتماعی « حقوق شهروندی

۰ نظر

اختصاصی گلبرگ:

شورای شهر آینده باید به حقوق شهروندی اهمیت بیشتری بدهد

ائتلاف اسوه کل کشور، از لیست شورای شهر خود رونمایی کرد.

کد خبر : 10900

تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 17 ژوئن 2021 - 9:52

شورای شهر آینده باید به حقوق شهروندی اهمیت بیشتری بدهد

به گزارش پایگاه خبری گلبرگ، ائتلاف اسوه کل کشور با حضور افراد متخصص و مجرب در حوزه شهری، قصد دارد با نگاهی دقیق به تمام موضوعات شهری در رفع معضلات و مشکلات مدیریتی اهتمام ورزد.

این ائتلاف که با شعار اسوه در تخصص، اسوه در رعایت حقوق شهروندی پا به عرصه رقابت در ششمین دوره انتخابات شورای شهر گذاشته است، با حضور افراد جوان و نخبه، ضمن توجه ویژه به مشکلات جامعه، سعی در مدیریت یکپارچه شهری و تحولی نو در ساختار مدیریتی آن دارد .

در این خصوص با تعدادی از اعضای این ائتلاف در خصوص لزوم اعتلای حقوق شهروندی به گفتگو نشستیم:

 

مشارکت مردم عامل ارتقای حقوق شهروندی است

آرش حافظی‌پور با اشاره به اینکه مردم باید احساس کنند که در اداره شهر موثر هستند، گفت: شهروندان در حقیقت کارفرما هستند و شورای شهر متاسفانه به این مساله توجه زیادی ندارد.

وی با اشاره به اینکه هیچ دولتی بدون مشارکت و حمایت مردم موفق نیست، خاطرنشان کرد: حضور موثر مردم  و توجه به حقوق شهروندی نقطه عطف شورای شهر است.

حافظی پور همچنین خاطرنشان کرد: در حال حاضر زمان نوسازی نیست بلکه باید با جلوگیری از موازی کاری، در جهت بهبود و بهسازی قدم برداریم.

این عضو ائتلاف اسوه کل کشور ، افزود: بحث مدیریت شهری باید با اجرای قوانین مصوب باید در مسیر اصلی خود قرار گیرد و به هدف و آرمان اصلی خودش برسد. موازی کاری ها و مشغله اصلی ارگان ها باعث شده تا قوانین فراموش و یا به شکل کامل اجرا نشود.

نامزد ششمین دوره انتخابات شورای شهر ادامه داد: مشارکت مردمی با سازمان های دولتی در توسعه شهر، باعث رفاه بیشتر شهروندان و اجرای ماده یک قانون تشکیلات شورای شهر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شورای شهر باید پیمانکار کارفرما باشد و این کافرما شخصی نیست جز شهروندان، تصریح کرد: شهروندان با اعلام کمبودها و نیازهای موجود جامعه شهری به شورای شهر و پیگیری های شورا از دولت در این زمینه میتواند مسیر پیشرفت مدیریت شهری را در پیش داشته باشد.

این نامزد شورای شهر همچنین گفت: در حال حاضر متاسفانه شورای شهر زمان برای دیدار و شنیدن حرف شهروندان را ندارد و از ماهیت اصلی خود فاصله گرفته و بدون شک احیای شورای شهر، باعث ارتقای حقوق شهروندی خواهد شد.

 

لزوم توجه خاص به بانوان در راستای ارتقای حقوق شهروندی

انسیه روستایی دیگر نامزد ششمین دوره انتخابات شورای شهر تهران در زمینه برنامه های خود در خصوص حقوق شهروندی بانوان گفت: بانوان درصد زیادی از جمعیت شهری را تشکیل می دهند و نگاه ویژه به مسئله بانوان باعث تاثیرات مثبت در زمینه جامعه شهری خواهد شد.

روستایی با اشاره به حضور خود در لیست لیست ائتلاف اسوه ادامه داد: در زمینه اِلمان های شهری موجود در سطح شهر هیچگونه دقت نظری در زمینه روحیات بانوان در نظر گرفته نمی‌شود که جای تاسف دارد.

وی بیان کرد: با گشت و گذاری کوتاه در سطح شهر می‌بینیم که هیچگونه فضای ایمنی برای بانوان در نظر گرفته نشده است، ما صحبت از شهر دوستدار مادر و کودک می کنیم ولی فقط حرف آن را می‌زنیم و در سطح شهر چنین چیزی را نمی‌بینیم و بطور مثال هزینه های سنگینی که در مترو صورت می‌گیرد، باید در مقوله ایی هم نگاه ویژه به بحث مادر و فرزند داشته باشد، چرا به موضوع مادر و کودک رسیدگی نمی‌کند؟

روستایی با اشاره به لزوم توجه به حقوق شهروندی زنان در جامعه گفت: پل های عابر پیاده دیگر معضل بانوان شهر است که باید در زمینه ایمن سازی و روشنایی این محیط دقت نظر بیشتری صورت گیرد.

وی افزود: مسئله بانوان سرپرست خانوار که به شغل کاذب دست فروشی برای جبران هزینه های زندگی روی آورده اند باید توسط یک تیم متخصص در کمیسیون اجتماعی، کالبد شکافی شده و موضوع کارآفرینی را در راس امور قرار دهد.

 

تهران شهر مناسبی برای معلولین نیست

در ادامه مونا کیارش پور گفت: کمک به معلولین جامعه در حال حاضر مهمترین دغدغه فکری بنده است، مخصوصا افراد نابینا و کسانی که از لحاظ جسمی دچار مشکل هستند.

وی افزود: طراحی کفپوش خانه هنرمندان یکی از کارهایی بود که توسط بنده برای تسهیل تردد معلولین طراحی شد.

کیارش پور خاطرنشان کرد: دیگر هدف من ساماندهی وضعیت کودکان کار است. متاسفانه هیچ سازمان و ارگانی جوابگوی این معضل نیست و امیدوارم در بهبود وضعیت این عزیزان قدم موثری را بردارم.

 

تلاش برای ارائه خدمتی نو به شهروندان

حمیدرضا قانع ضمن بیان اهداف و برنامه های لیست ائتلاف اسوه گفت: تحول تخصص و تعهد در حوزه مدیریت شهری از ارکان مجموعه برای تحقق برنامه‌های تدوین شده و رسیدگی به پروژه های نیمه تمام و بررسی مالی پرونده‌های گذشته تهران است.

وی افزود: این گروه با حضور افراد جوان و نخبه، سعی در مدیریت یکپارچه شهری و تحولی نو در ساختار مدیریتی آن دارد.

قانع در ادامه خاطرنشان کرد: با حضور افراد جوان و توانمند در اداره امور شهری، و حضور افراد مجرب و خبره در امر مدیریت شهری، تحولی نو در مدیریت شهر تهران ایجاد شده است و خدمتی نو به شهروندان ارائه می‌شود.

گفتنی است، ائتلاف اسوه کل کشور که با حضور افراد متخصص و مجرب در حوزه شهری تشکیل شده، قصد دارد با نگاهی دقیق به تمام موضوعات، به رفع معضلات و مشکلات مدیریت شهری کمک کند.

 لیست ائتلاف اسوه نیز به شرح زیر است:
آقای حمیدرضا قانع(مدیر تشکل های سازمان نظام مهندسی و مشاور دبیر کمیته مدیریت شهری)، آقای ابوالفضل قناعتی(عضو هیات رئیسه چهارم شورای اسلامی شهر تهران و عضو کمیسیون شورای حمل و نقل)، آقای عبداله فتح الهی(مدیر عامل سابق سازمان نوسازی شهر تهران و در حال حاضر عضو کمیته امور شوراها و شهرداری مجمع تشخیص مصلحت)، آقای سید جواد هاشمی فشارکی(مولف بیش از ۵۲ کتاب در زمینه مدیریت شهری) ، آقای سید محمد مهدی حسینی، آقای، حسین مبارکی(دانشیار دانشگاه علوم پزشکی ایران و مدیر عامل بیمارستان کوثر)، آقای آرش حافظی پور(کارشناس ارشد معماری در نظام مهندسی و دارای بیش از ۳۰ سال سابق در اجرا و نظارت در پروژه های ملی)، آقای شریف زمانی(دارای مدرک ارشد علوم سیاسی و فعال اجتماعی)، سرکار خانم انسیه روستایی(کارشناس ارشد مدیریت امور شهری و کارآفرین در زمینه بانوان سرپرست خانوار)، سرکار خانم مونا کیارش پور( دکتری تخصصی مهندسی و معماری شهری و استاد دانشگاه) و سرکار خانم حمیده خجسته.


انتهای پیام/

 

 

https://golbarg.news/%d8%a7%d8%a6%d8%aa%d9%84%d8%a7%d9%81-%d8%a7%d8%b3%d9%88%d9%87-%da%a9%d9%84-%da%a9%d8%b4%d9%88%d8%b1/